PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Omg! Die lijken zo erg op mijn testen! Misschien ook wel twins :D

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh leuk Truelove. Mooie foto. Zal even stemmen voor je.
    En wat leuk zeg een babyshower. Toppie. Leuk dat ze je goed hebben verwend.

xElles ze noemen het ochtendmisselijkheid maar je kunt het op ieder moment van de dag hebben :D. Hopelijk trekt het snel bij.

Saartje wat leuk dat jullie het nieuws gedeeld hebben. Waarom dacht je schoonvader dat al? Hij had het door met het etentje?
    Hmm, nou 19 maanden tussen 2 kids vind ik niet bijzonder snel hoor haha. Zo deden ze het vroeger ook toen er minimaal een stuk of 6 kids kwamen :D. Prima toch? Zit je 1 keer in de luiers.

Hi Ahl, wat jammer dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Had ik ook helaas. Waarom gaan ze je eerder inleiden? Bij mij deden ze dat omdat ik erg veel vocht vasthield (en op het eind van mijn latijn was).
    Ik ga je niks vertellen over inleiden want ik heb niet het meest representatieve verhaal :)
    Laatste loodjes. Succes meid.

Pinac welkom meid. Wauw wat een duidelijke streep zeg! Top. Gefeliciteerd!

Hier gaat alles goed. Mason is de laatste dagen een draak. Erg jengelig en hangerig. Niks is goed behalve op of aan paps of mams. Ik vermoed een sprongetje of zo.
    Hij heeft ook door dat hij met hard hoesten aandacht krijgt haha. Ligt hij te kuchen in de box tot iemand er boven gaat hangen. Funny little man!
    Maar ik heb er mijn handen aan vol de laatste dagen. Overdag korte hazenslaapjes en daarna redelijk humeurig. 's Nachts slaapt hij gelukkig wel goed.

Verder heb ik inmiddels weer een sollicitatiegesprek in the pocket. Volgende week woensdag. Ik zeg er verder geen woord over, misschien brengt dat meer geluk dan de vorige keer hahaha.

Verder weinig spannende dingen gehad. Alles loopt! :)

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Kort ego-bericht:

Ons kleintje doet het goed. Ikzelf ben rustig maar wel onzeker. Blijf nog een tijdje hier. Alternatief zou zijn om elke dag op en neer te gaan voor een ctg, maar dat is praktisch niet haalbaar (ruim een uur rijden en ik mag zelf niet autorijden) en voormijn rust ook niet goed. Nu ik een kamer voor mij alleen heb gaat het ook wel oké. Donderdag weer een groeiecho, hoop dat Frupke goed gegroeid is.

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Knuffel voor jou Light!

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Gefeliciteerd pinac

Light hopelijk groeit jullie ukkie en kan je het nog even rekken

6. Ahl

Ahl Actief lid

11 apr 2014
    174
    0
    0
    @Leen eigenlijk hebben ze voor nu nog geen reden. Baby is niet groter dan gemiddeld, waar ze in eerst instantie bang voor waren. Maar de gyn zegt dat ik niet voorbij de 40 weken mag. Ik heb donderdag een groei echo, dan gaan we nog eens bespreken.

Welke controles voeren ze eigenlijk uit bij de baby na de bevalling? Want begreep dat ze hem 24 uur in de gaten gaan houden op zijn suikerspiegel.

Succes met het sollicitatiegesprek

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hmm dan snap ik niet waarom ze hem eerder zouden willen halen.

Ja jullie moeten de eerste 24 uur blijven. Ze prikken hem dan een paar keer om te zien of hij zijn bloedsuikerspiegel zelf op peil kan houden. Zo niet, dan voeden ze hem even bij. Hier ging alles meteen goed gelukkig.

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Bij mijn eerste ook een nachtje moeten blijven ivm suiker..

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wauw Pinac! Mooie test! Kun je niet meer omheen 😁 gefeliciteerd!

10. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd pinac

Vissie??? Hoe is het? Ben je stiekem al bevallen?

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Leen, we hebben het tijdens het etentje verteld maar hij vond het gewoon wsel tijd worden :). Hij zat er laatst over na te denken dat we het huis moeten verbouwen of verhuizen als er een kleintje bij komt. In de originele configuratie had ons huis 3 slaapkamers waarvan er 1 echt minuscuul was.

@Light: Ik denk dat het wel een goede beslissing is, het ziekenhuis is niet leuk maar je wordt daar tenminste wel goed verzorgd.

Mooie testen Pinac!

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dames,ik schaam me echt heel erg!

Ik ben al weken niet meer hier geweest. Ik ben thuis erg druk met van alles en nog wat.
    Elize slaapt nu steeds beter overdag en ben ik dus op de momenten dat ze slaapt het huishouden en de was enz aan het doen. Elize heeft er een handje van om teveel te drinken en dat er tussen de voedingen door vrolijk weer uit te gooien. Ze groeit goed en huilt niet tijdens het spugen, dus er is gelukkig geen reden tot bezorgdheid. Maar dat maakt wel dat ik minimaal 7-8 wassen per week heb, meestal meer.

Ik heb weinig bijgelezen, maar wil wel Light even succes wensen! Wat goed dat Frupke nog in je buik zit!

Hier gaat het verder goed. Elize groeit als kool, heeft al maat 68 qua kleding, en ontwikkeld zich super! Ze brabbelt de hele dag, kan rollen van haar buik naar haar rug en heeft ontdekt dat ze kan gillen. Ook haar handen en voetn zijn zeer interessant, net als haar hele scala aan knuffels en speelgoed.

Volgende week ga ik weer aan het werk. Ik ben er dan een half jaar uit geweest. Wel weer spannend, maar wel leuk.
    Elize is vandaag voor het eerst een hele dag op het kinderdagverblijf. Vorige week is ze al 3 uurtjes wezen wennen en dat ging goed.
    Ik hou me vandaag bezig met de grote klussen in het huishouden die zijn bijven liggen.

Ik ga mijn best doen om mee te blijven lezen en af en toe te antwoorden.

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je hoeft je niet te schamen Roderoosjes, een kleintje is echt een aanslag op je vrije tijd :)

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dat klopt helemaal Saartje, maar ik had hier wel graag wat vaker willen lezen en schrijven.

Vandaag heb ik daar ook de tijd voor. Heerlijk even het rijk voor mij alleen.

Ik zal nog wat foto's van Elize toevoegen in mijn profiel.

15. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeej XElles!

Gefeliciteerd Pinac! Mooie testen hoor!

Vissie???

Hier wel oké, merk dat ik na mijn bericht wat gerust er ben en ook beter eet. We eten nu savonds aard tafel, (aten altijd op de bank) waardoor er ook meer voeding naar binnen gaat!
    Zondag geshoot bij de babydump, prenetal en ikea maar nog niet alles in huis. Heb gelukkig ook nog even!
    Morgen weer controle, voel de kleine nu meer bewegen geeft een geruststellng. En vl heeft de kleine al van de Buiten kant gevoeld (ik nog niet!) Vind het wel heel leuk dat hij u ook iets heeft voor het eerst. O ja lache...
    Ik had stijve tepels en aangezien de seks al 17wk van De baan is ziet vl me niet echt vaak meer in mijn nakie. Dus ik zei, je moet eens Voelen! Hij ***alle machtig! Moest er echt om lachen! Mijn iniminiespeldenknopjes zijn 5x groter haha!

16. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Sterkte Light, heb af en toe eens wat meegelezen hier en begrepen dat je geen makkelijke zwangerschap hebt.

Jee Aimee, ben je al bijna op de helft, wat gaat dat snel zeg!

Zal van de week hier eens ff terug lezen :).

Wanneer hadden jullie eerste echo in het ziekenhuis trouwens? En was er toen al wat te zien?

17. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2917 Vissie85, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt: 4 feb 2015
    Hey meiden, ze is er, gisternacht, net aan 3 februari om 00:01 uur in onze dochter geboren. Ze blijkt een ukkie: 2210 gram. Niemand heeft dat gezien maar ze is fel en doet het goed. Wel paar dagen ziekenhuis om haar in de gaten te houden.

Maandagmorgen hadden we een afspraak met de gynaecoloog. De ctg was niet goed waardoor besloten werd direct een ballonnetje te plaatsen om twee cm ontsluiting te creëeren zodat ik kon worden ingeleid. Dat ging voorspoedig, einde van de middag zat ik op 3 cm ontsluiting. Toen kwam de ziekenhuis met het praktische probleem dat ze normaal twee ingeleide bevalling op een dag doen en er voor de dag erna drie waren. De verloskundige vertelde dat ik misschien niet aan de beurt zou komen maar toen kwam de gynaecoloog en die stelde spontaan voor diezelfde avond nog in te leiden. Zo gezegd zo gedaan. Om negen uur zijn de vliezen gebroken, de ctg op het hoofdje aangesloten en het infuus open gezet. De bedoeling was dat de dosis steeds hoger zou gaan en ik vanaf elf uur steeds een cm ontsluiting zou krijgen. Toen ging het zo idioot snel. De weeën kwamen en ik werd steeds gekker van de pijn. Ik had bedacht dat ik het zonder pijnstilling wilde proberen maar om half twaalf heb ik om een ruggespraak geschreeuwd. Zwaar teleurgesteld in mezelf maar echt hysterisch. Toen bleek de reden voor die pijn: ik zat al op 9 cm! Direct kreeg ik persweeen en 20 min later was ze geboren. Het persen was nog super spannend want ze trok dat niet, hartslag ging te laag. Toen een knip en drie man met commando's op me ingepraat en heb ik haar eruit gezet. Eigenlijk dus een topbevalling maar ben echt geschrokken van de heftigheid van de pijn. Met mij gaat het ook prima trouwens.

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Aaah gefeliciteerd lieverd!! Gefeliciteerd met jullie dochter!!

Indd een snelle bevalling! Laat je weer in de watten leggen en ik hoop dat je dochter snel op gewicht zit!

Geniet ervan Vissie!

19. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whoehoe Vissie van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Zeker een ukkie! Wat fijn dat alles goed en rap is gegaan! Wat een mooi tijdstip ☺️Hopelijk herstel je goed en kan je in het zks al lekker van je meisje genieten! Mag je man ook blijven? Je meisje met temp en drinken geen last van lage gewicht?

Super fijn dat ze er is! Heerlijk!

20. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    M'n man mocht de eerste nacht blijven. Vannacht heeft hij thuis geslapen. Ons meisje wordt nauw in de gaten gehouden want ze zit op de couveuse grens maar haar temperatuur is goed en ze drinkt goed. Ik vind het een alert kindje. Nu hopen dat het zo blijft. Het risico zit hem er in dat de meeste baby's eerst afvallen na de geboorte maar ben er eigenlijk wel gerust op dat dat goed blijft gaan

Deel Deze Pagina