Daan ik snap precies wat je bedoelt qua namen zijn wij er ook nog niet helemaal uit🙈 wat betreft het voelen van je baby's het heeft ook te maken met je placenta. Die kan in de weg zitten waardoor je ze minder goed voelt. @vissie af en toe wat steken maar niets noemingswaardig. Goed te horen dag het goed gaat met je meissie. En je hebt gelijk af en toe moet je voor je zelf kiezen je schoonmoeder snapt het vast wel.
@truelove is het niet zo dat als je zw diabetes bij je eerste zwangerschap hebt dat je dat bij alle zwangerschappen daarna ook hebt? Of heb jij het alleen bij je eerste gehad?
Schoonmoeders is altijd wat, maar ik moet zeggen dat ik haar graag had gewild. Mijn vriend zijn ouders zijn beide overleden toen hij 16 was... Mijn ouders zijn vreemd, kun je ook niet veel mee. Ze wonen 20 min rijden, hebben totaal geen belangstelling en zien elkaar weinig. Moeder is alleen maar ik ik ik..alleen maar ergernis. Ze weten niet dat wij kinderen willen, mijn moeder heeft ooit besloten dat ik ze niet wil. Laatst als opening gemaild dat ik volgende dag naar ziekenhuis moest, krijg ik terug dat ze nieuwe jas heeft en verder niks. Dus ben er klaar mee... Goh wij weten al een jaar een meisjesnaam haha, maar jongensnaam zou ik echt niet weten. Gelijk heb je dat je je gedeeltelijk ziek meldt Daantje, zei je laatst niet dat je met tweeling eerder verlof krijgt? Hoeveel eerder? Wat fijn dat jullie al bijna naar huis mogen Vissie! Toch het beste plekje!
Goedemiddag alweer Leen de nachten gaan weer iets beter, we zitten nog zo op 4/5 keer! Maar met z'n tweetjes worden dan al best vrolijk wakker Maar hopen nog wel op iets meer rust! Echt heel irritant zo'n schoonmoeders die zeuren bij de partner. Altijd fijn dat ze dan even genoegen neemt met zo'n oppaszaterdag, maar wel irritant dat je het door de situatie zo gaat bekijken. Moet gewoon leuk (en regelbaar) zijn. Misschien als je straks weer gaat werken dat die belstructuur er meer in komt. Ik ben het gesprek niet echt aangegaan, mede vanwege zoals je het mooi schrijft die Ik-mentaliteit, alleen bij de tweede duidelijk m'n wensen en gebruiken aangegeven. Not amused, maar ja ze moeten het er maar mee doen... Hoe egoïstisch misschien ook. Je weet in elk geval beter wat je zelf wil met 2e bevalling, dus hopelijk gaat het je allemaal minder overvallen. Als je het weer zo beschrijft met de eerste periodes die je gemist heb enzo... dat is wel echt heftig. Maar superbijzonder dat je dan toch kracht en liefde vind om voor nog een kindje te gaan. Lekker weer sporten en spierpijn, goed bezig! Ik zit hier met m'n hardloopbroek aan, maar m'n mp3 (en ik) moeten nog beetje opladen Haha, welke buien bedoel je? Ik dacht het pas ook, had een vreselijke vreetkick maar onder mom van "ik wordt vast ongesteld" weggeschreven, maar, helaas een gewone onnodige vreetkick! Daan Goed bezig met de namen, leuk! Twee namen, neem ik aan voor elk 1? Lastig altijd om in je dichte omgeving associaties met naam te hebben, maar aan de andere kant vallen ook wel snel veel namen af! En jullie kleine mannetje wordt toch eigen persoontje. Hier tot 40 weken getwijfeld, maar die tijd krijgen jullie vast niet Leuk dat jullie al bezig zijn met inrichting, nog bepaalde kleur/thema? Krijg je nog ergens tweelingkorting? Ga je nog tweelingwieg kopen/huren? 24 weken is altijd fijne mijlpaal. Het verschilt zo per kindje hoeveel je voelt, bij mijn twee zwangerschappen ook verschil in drukte. Maar het is altijd zo'n heerlijke bevestiging! Goed dat je lekker aan jezelf en de mannetjes denkt en minder gaat werken! Wel balen van je bekken, loop je bij fysio? True love Spannend hor, doe je nog beetje rustig aan? Gaan ze je nog keer inwendig onderzoeken om te kijken, of gewoon in de afwachtstand? Jullie hadden al wel naam toch? Wow saartje lekker op tijd met kraamzorg Goed bezig hor! Vissie wat fijn dat jullie meisje niet verder is afgevallen, toppertje! Geef je bv? Hopelijk mag je morgen lekker naar huis! topics wat zitten er toch rare topics/gedachtes op dit forum... bij zwanger worden nu iemand die dmv clomid twee eitjes heeft zitten, en nu twijfelt over deze ronde omdat ze geen tweeling wil... ik kan het natuurlijk gewoon niet lezen , maar nieuwsgierig als ik ben, blijf me over zulke topics verbazen! Nou ik hoop dat ik en m'n mp3 voldoende zijn opgeladen! Ga m'n hardlooprondje doen!
Pinac dat is ook erg heftig geen hechte opa's en oma's voor je kleintje! Kan je juist op dit soort momenten zo aanvliegen!
Meting was niet echt betrouwbaar omdat het te snel achter elkaar was. Maar is wel een klein beetje gegroeid. 1227 gram. Verder was alles weer goed. Ctg's van afgelopen dagen zelfs beter dan voorheen. Er wordt nu zelfs gesproken over eventuele overdracht naar Venlo als het zo goed blijft gaan, maar pas als we de 32 weken voorbij zijn en Frupke meer dan 1500 gram weegt. Leen, heftig, jouw verhaal. Het greep me erg aan. Vooral omdat ik me helemaal kon voorstellen hoe je je voelde tav je schoonmoeder. Dat heeft de mijne ook meerdere keren geflikt (weliswaar in een andere context) en heeft uiteindelijk geleid tot een contactbreuk. Ben daar nu wel blij mee want volgens mij zou ik spontaan gaan bevallen ipv alleen harde buiken krijgen met haar aan mijn bed. Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe en hoop dat je het een plek kunt geven zodat het draagbaar voor je wordt.
@klets het is gewoon afwachten.. Al moet ik zeggen dat ik er gek van word! Elke keer denk ik zou het nu niet verder zijn gegaan @light hopelijk gaat alles voorspoedig! Het is en blijft een kleine lieverd maar dat geeft niks! En tja schoonmoeders.. Je krijgt ze erbij 😁
Klopt Truelove, we hadden het kennelijk onbewust al voorzien toen we de kleine de koosnaam 'Frupke' gaven
Truelove spannend. Er kan zeker wat aan het gebeuren zijn daar... Daantjuh, knappe beslissing om je voor 50% ziek te melden. Fijn dat ze het ook goed oppakken op je werk. Goed naar je lichaam luisteren. Fijn dat jullie begonnen zijn aan het kamertje. Weet je al welke kleuren het gaan worden? Blijft lastig om een naam te verzinnen. Laat staan 2. En je hebt er al heel snel associaties mee. Hopelijk komen jullie er uit. Zal moeten haha. Ik heb Mason 'gevonden' toen ik Keeping up with the Kardashians aan het kijken was hahaha. Te erg. Mijn wederhelft wist dat ik de naam van TV had. Later kwam hij er pas achter dat daarvan was. Goed dat hij het niet wist, anders had hij hem alsnog afgeschoten hahaha. Saartje, ja dat van me afschrijven lucht deels op. Wat leuk dat je de kraamzorg alweer besproken hebt . And indeed... wachten duurt lang. Vissie, mijn gesprek is volgende week woensdag pas. Maar lief dat je er naar vraagt. Wat knap dat je je grenzen zo goed kunt aangeven. En fijn dat er naar geluisterd wordt . Hopelijk mogen jullie vandaag naar huis. Fingers crossed!! Pinac oei wat heftig zeg. En wat verschrikkelijk dat zijn ouders op zo'n jonge leeftijd zijn overleden. Typisch dat jouw moeder ooit heeft besloten dat jíj geen kinderen wilt . Vervelend dat de band met je moeder zo stroef is. Lijkt me erg lastig. Ik hoop dat ze (als je daar behoefte aan hebt) een beetje bij draait en toch deze bijzondere periode in je leven met jou kan beleven. En zo niet, dan inderdaad aan jezelf denken. Jij en je welbevinden zijn op dit moment erg belangrijk. Klets oh jeetje meid... die 4/5 keer eruit lijkt me echt slopend. Hoop zo voor je dat daar snel verbetering in komt. Dat je ook weer een beetje eigen tijd krijgt (met name in de nachten). Gelukkig steunt mijn wederhelft me wel hierin. Hij weet immers dondersgoed hoe zijn moeder is. Dus bij een tweede geven we beide duidelijk onze grenzen aan. My way or the high way. Een tweede bevalling zal vast wel beter lopen dan deze. In ieder geval weet ik wat ik kan verwachten en kan ik ook mijn wensen duidelijker kenbaar maken. Het lijkt me stug dat ik bij een tweede ook weer onder zeil ben tijdens het moment suprême. Dus ik hoop gewoon dat ik bij een tweede meteen mag buidelen, bewonderen en genieten. Ach ja, die nare ervaringen krijg je voor je kiezen en daar moet je mee om gaan. Je krijgt wat je aankunt zegt men. En het zal vast wel een reden hebben en ergens goed voor zijn. Om het even 'zwaar' te maken denk ik dat het met levenslessen te maken heeft. Het lijkt wel of het me hardleers duidelijk wordt gemaakt dat ik alle touwtjes los moet laten omdat je ze niet in de hand kunt houden. Wil alles zoveel mogelijk sturen, maar het wordt me steeds duidelijker dat het leven zich niet láát sturen. Ik ben die ezel die zich steeds stoot aan dezelfde steen haha. Oh my, ja er komen wat topics voorbij... was toen iemand die continu dingen vroeg over eten en andere dingen. En wat is er mis met een tweeling? Ben blij dat je zwanger mag worden! Light oh meid wat een kleintje. Hopelijk maakt ze dadelijk nog een spurt. Maar wat zou het fijn zijn als je dadelijk naar Venlo mag. Dichter bij huis! Kinse de Carnaval vanuut de raam viere Ik hoop niet dat mijn bevalling in jouw achterhoofd blijft hangen als mogelijk scenario. Voor het zelfde geld is je kindje er in een zuchtje uit . Maar wat naar dat jullie ook vervelende ervaringen hebben met schoonmoeders. Zal voor je man ook een lastige keuze zijn geweest. Maar wellicht inderdaad ook zelfbescherming. Maar voor nu is het fijn dat je je inderdaad niet druk hoeft te maken over haar aanwezigheid. Goed, mooi! Lang verhaal weer Dank je voor de lieve reacties meiden. En het is niet zo dat ik onder mijn nare ervaring gebukt ga. Maar soms komt het naar boven en dan moet ik het kwijt. Beter er uit gooien dan er mee rond lopen. Maar volgende week woensdag dus om 09.30 uur even duimen. Dan heb ik wél de sollicitatie whooop!
@Leen: Spannend je sollicitatie gesprek. Ik ga voor je duimen Je hebt nogal een heftige bevalling achter de rug, lijkt me dat dat ook tijd nodig heeft om verwerkt te worden. Wel verschrikkelijk balen van je schoonmoeder. Ik vind het knap je dat je ondanks je slechte ervaring toch al weer nadenkt over een 2e wondertje. (Ik denk dat ik misschien ooit wel een 2e wil maar voorlopig ben ik genezen ) Ik gokte al dat Mason z'n naam van de kardashians kwam Onze dochter heeft haar naam van het programma teen mom van mtv, ook echt heel erg @Klets: Knap hoor dat je het allemaal vol houdt met 2 kleine meisjes en dan nog 4/5 eruit 's nachts. Doe het je niet na. Petje af! Je ziet soms echt de meest bizarre topics voorbij komen idd. Soms denk ik van hoe kom je er überhaupt bij. Dingen waar ik dan niet eens over na gedacht heb... @Daantjuh: Heel verstandig om je 50% ziek te melden. Lichaam en kindjes gaan voor! Werken kan je je hele leven nog. Maar wel super fijn dat ze zo begripvol zijn om je werk want dat maakt het toch net wat makkelijker. @Saartje: Super fijn en snel dat je kraamzorg nu alweer geregeld is. @Vissie: Super dat de kleine niet afgevallen is hopelijk mogen jullie naar huis @Light: Fijn dat de ctg weer goed was, jullie hebben wel echt een heel klein frupke. Maar als hij/zij het maar goed maakt in je buik En nog lekker even blijft zitten om te groeien @Pinac en Xelles: Al veel last van kwaaltjes? @Maria: Ik heb hier ook zo'n klein 'spookje' die overdag echt niet wil slapen. @Hier: Krijg weinig kans om op m'n gemak te reageren hier. Lees wel altijd mee. Maar meestal als ik bij gelezen ben dan krijg ik geen kans meer om te reageren. Hier gaat verder wel alles goed. Alleen de kleine wil absoluut niet overdag slapen. Soms als ik geluk heb dan zakt ze eens een half uurtje weg, maar dat was het dan ook wel. En op zich niet erg, alleen kan ze zichzelf helaas nog niet vermaken. Dus slurpt ze moeders aandacht. Hoop dat ze snel een beetje kan spelen of iig iets vast pakken. Dat lukt haar helaas nog niet. Verder is het een lief en makkelijk meisje. Ik begin langzaam aan mezelf te worden en te herstellen. Wat goede nachtrust niet met je doet. Ga weer naar de fysio om te kijken hoe het met m'n bekken gaat en heb veel last van m'n rechter heup. Dus hopelijk gaat dat ook steeds beter. Verder willen we met z'n drietjes een midweek naar centerparcs gaan. Iemand ervaring? Centerparcs met een baby? Eventueel tips? Verder eigenlijk niet veel bijzonders te melden. Iedereen een fijn weekend!!
Hoe heet jouw dochter dan? Nu wel benieuwd naar haha. Dat andere programma ken ik niet. Ben nog nooit in centerparks geweest dus geen idee. M'n borsten doen knap zeer, maar dat is vanaf eisprong al alleen nu erger. En gisteravond en vanmiddag nogal last van soort krampen. Maar wat speuren op internet wees uit dat het waarschijnlijk groei baarmoeder is. Zag meteen spoken haha.
Even een kort berichtje. Ben al de hele dag doodmoe, uitgeput. We mogen morgen naar huis. Het is 'stabiel'. Vervolgens 2x per week controle en voor de zekerheid iedere keer de tas meenemen. Over CP: ben er wel eens een weekendje geweest met familie. Zeer geschikt ook om met een baby heen te gaan. Vrienden van ons boeken regelmatig met hun gezin een speciaal huisje voor kinderen. Waar je eventueel op kunt letten is of ze een apart pierebadje hebben, maar volgens mij is dat ook overal.
Cp is heel leuk met kindjes en dus ook een baby! Heerlijk zwemmen enz.. Wou dat wij dat nu konden haha
spannend Leen, van je sollicitatie! Ik zal voor je duimen. Hahah ik moest ook meteen aan KUWTK denken toen ik de naam van je zoontje las 😄 wel erg mooi. Troela, nu ben ik ook benieuwd naar jullie naam! Keek heel vaak naar Teen Mom 😂 slechte tv eigenlijk..... Ik voel me goed.. Mag echt niet klagen nog. Soms vergeet ik gewoon even dat ik zwanger ben! Zal wel echter worden als de eerste echo eenmaal is geweest. Had de eerste paar weken erg last van menstruatiekrampen. Nu alleen nog zere borsten en heel erg moe. Soms in de avond met vlagen wat misselijk. Zou fijn zijn als dat zo blijft 😉 Oh ik vind CP echt zo leuk!! Gingen wij vroeger in de voorjaarsvakantie altijd een midweekse naar toe.
Dames, hebben jullie misschien, op basis van jullie ervaringen, tips voor in het bevallingsplan? Ik wil er eigenlijk niet over nadenken, maar het komt nu wel steeds dichterbij...
Light, ik had geen bevallingsplan. Ik liet het gewoon over me heenkomen. Uiteindelijk ging het bij mij zo snel dat een bevallingsplan geen zin had. Het enige wat ik wel wilde wat in het ziekenhuis bevallen. Nu zat er meconiumin het vruchtwater dus moest ik wel naar het ziekenhuis.
Hoi Meiden, eindelijk mezelf de tijd gegund om te reageren (naja proberen want de kleine pruts ligt boven te mopperen). Sorry dat ik zolang niet heb gereageerd. Drukke weken gehad en sta er sinds gister alleen voor, Manlief is naar Dubai vertrokken... @Troela, herken je hoor met meelezen maar dan niet komen tot het reageren haha. Denk dat we t allemaal wel beetje hebben! Fijn dat je je weer een beetje jezelf begint te voelen. Center parcs ben ik nog nooit geweest haha, reis de hele wereld over maar in eigen land nog weinig tot reizen gekomen. Maar volgens mij is t gemaakt voor families.. Balen dat je nog last hebt van je heup! Ik heb nog last van mijn rug als ik teveel til of loop.. @Leen: Spannend weer een sollicitatie gesprek. Deze keer beter! Ik zal ook voor je duimen Wat betreft die schoonmoeders.. K vind nog steeds dat we die moeten kunnen kiezen net als onze partner haha. Ik heb er ook een waar je een boek over kan schrijven.. en dan bedoel ik geen boeketreeks roman! Eerder een thriller haha. @Maria: Hoe gaat het met Valerie haar buikje?? Hoop dat jullie alle ellende achter je hebt kunnen laten! Iig een drukje overdag! Gezellig maar ook handen bindend! @Klets: hoe ging t hardlopen? Wilde ook al weer beginnen maar ivm bekken mocht et nog niet helaas. @Daantjuh: Wat schiet het al weer op bij jou! En wat goed van je dat je voor jezelf en je twee kleine mannetjes kiest wat betreft je werk! Jullie 3 komen nu echt op de eerste plaats! Ben benieuwd naar jullie namen straks! @Vissie: Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat leuk om weer babynieuws te hebben hier! Ik herken me erg in je bevalling.. Dat inleiden is geen feest en gaat daardoor allemaal veel te snel en te heftig. Heb je last van je knip? Hoe gaat het met haar gewicht?? @Light: Wat houden jullie het goed vol! Knapperds!!! Super fijn ook voor jullie kleintje. Hoe is het met je spanning? @XElles en Pinac: Gefeliciteerd en welkom natuurlijk! Ga ervan genieten! Hoe moeilijk ook na een spannende tijd om zwanger te worden. @Hier: Nou een hoop gebeurd de laatste paar weken: Getrouwd... Ben nu aan t wennen aan mijn nieuwe achternaam haha. Trouwdag was simpel, zonder jurk of poespas even wezen tekenen en daarna lunchen. Smiddags in ons joggingbroek dozen uit zitten zoeken.. Superrrrrr romantisch dus. Week naar Lissabon geweest. We hebben daar een aantal jaren gewoond en alle vrienden waren natuurlijk erg benieuwd naar t kaaskopje. We zouden eigenlijk 4 dagen blijven maar t weer was zo super mooi en t was zo fijn om even weg te zijn dat we hebben bijgeboekt en langer zijn gebleven. Hebben gewoon in tshirt op t strand gezeten en tijdens de lunch aan t strand een school dolfijnen langs zien zwemmen. Heerlijk! Portugal is voor mij nog altijd mijn thuis, was dus t liefst helemaal niet meer terug gegaan... Hier in NL druk geweest met dingen regelen voor de verhuizing, en gister was dan ineens de dag daar dat manlief weg moest... Heb hem op Schiphol afgezet en toen was ik ineens alleen... Naja mijn ouders nog maar toch super bizar na ruim 2 maanden alles met zijn 2en te hebben gedaan. Bovendien loopt et alles behalve lekker met mijn moeder en irriteer ik me steeds mateloos aan haar.. Tijd om te verhuizen dus eigenlijk. Gelukkig vlieg in samen met Isabella over 3 weken ook naar Dubai voor een paar dagen om huizen te zoeken. En dan nog even terug om de inboedel te laten verschepen. Isabella herkende mijn man vandaag op skype, toen ze em zag begon ze meteen te lachen en te brabbelen echt te lief! Vandaag ook afscheid moeten nemen van de kat T werd veel te duur om hem mee te nemen en we vroegen ons ook af hoeveel plezier we hem ermee deden.. Vrienden van ons wilde hem heel graag overnemen dus vandaag issie verhuisd. Dagen van afscheid dus.. BAH!! Van ellende een bak Ben&Jerry leeggegeten. Met de kleine dame gaat et verder goed.Dinsdag 2e prikjes halen.. weinig zin in maar t moet.. t poepen blijft een issue maar af en toe verrast ze ons met een spontane poep luier. In welke maat zitten jullie kindjes nu?? Die van mij al naar de 62! brr en nog maar 2,5 maand, vind et veel te snel gaan! (moet weer een speen gaan proppen boven) tot snel!
@Light: ik had in mijn bevallingsplan staan dat ik wilde dat de kleine op mijn buik werd gelegd en dat ze daar zo lang mogelijk kon blijven liggen zonder dat er handelingen werden verricht. Ook wilde ik dat de navelstreng pas werd doorgeknipt wanneer deze was uitgeklopt. je kan altijd eens kijken online wat je er allemaal ik kunt zetten je hoeft alleen dat erin te zetten wat jij belangrijk vind Dit is een link naar online geboorteplan: Geboorteplan - KNOV - De verloskundige