PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik kom me ook graag melden.
    Ik ben Tero (30) en weet sinds 2 dagen dat ik zwanger ben. Ik heb ook pco en ben in de 1e ronde met clomid 50mg meteen zwanger geworden.
    Afgelopen maandag dus positief getest en 2 uur later flink rose afscheiding met afvegen en meen ook wat bloed gezien t ehebben (ik dacht meteen, dit was het dan weer want had echt 3x nieuw vel nodig om alles 'weg te vegen'). Ook wat kleine krampjes maar daarna niets meer. Gedurende de dag af en toe wat rose verlies maar echt minimaal. Gister nergens last van gehad en vandaag ook niet (op misselijkheid na het eten na en steken in de borsten natuurlijk). Gister had ik al een afspraak staan bji de gyn ivm vervolgplan (wie verwacht ook in ronde 1 meteen zwanger te worden hihi). Hji zei ook, afwachten. Volgende week vrijdag voor de 1 echo (met 5 weken en 4 dagen), mocht er niets te zien zijn dan mag ik laer nog eens terugkomen.

Ik heb hier niet alles gelezen,maar begreep wel dat er meerder vrouwen zijn geweest met rose/bruin en beetje bloes verlies in de eerste week of weken? Wie kan mij geruststellen?

Groetjes Tero

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Welkom Tero, het kan een innestelinsbloeding zijn. Ik hoop het voor je.

Leen, mijn man werkt elke dag en heeft daarnaast ook nog cursussen enz. Daarom is het voor ons handig om 's avonds te gaan. We gaan naar een prenataal screeningscentrum dat samenwerkt met de verloskundige.

3. Natas87

Natas87 Lid

18 feb 2014
    10
    0
    0
    Heej meiden,
    Fijn al die reacties !
    het bloeden is gestopt en mariap86 het was licht rood sinds dat ik weet dat ik zwanger ben voel ik ineens alleen maar steken in mijn buik let natuurlijk op de kleinste dingetjes.
    en vooral ook omdat het zo raar gelopen is 10 dagen al gonalf gespoten en ineens blijk je zwanger. Ik kan nog niet echt genieten van mijn zwangerschap helaas :(

4. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Nana; Ja is echt irritant dat je alleen maar paracetamol mag met die helse pijnen :( Gelukkig bij jou geen migraine tijdens de zwangerschap ;)

@Klets: Wat leuk dat we tegelijk voor een echo moeten :)

@Leen: Wat zal jij een goede dag hebben. Heel bijzonder :D:D

@Maria: Lijkt me super eng als je bloed verlies hebt. Dat maakt het allemaal nog meer onzeker. Wanneer mag jij voor de echo?

5. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Troela wanneer heb jij en echo, ik 10 april. De dagen kruipen voorbij.
    Natas, nu hopen dat het bloeden stopt

6. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    leen we hebben heerlijk gegeten, de kleine zat er ook van te smullen 😄

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Nog een uur, dan gaan we richting het screeningscentrum. Begin wel wat nerveus te worden nu. Als het goed is zien we dan voor het eerst onze uk! Ik ben heel erg benieuwd!

8. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    terowelkom en gefeliciteerd! Bijzonder dat je direct met 50 clomid zwanger bent geworden! Nu even dagen aftellen tot echo, spannend!

Mariaklinkt als heerlijk ontbijtje, ook altijd lekker met fruit! Grappig dat je wat sneller honger heb. Succes nog met 9 dagen aftellen.

leen met tien weken had ik ook hij gyneacoloog een uitwendige echo, dus er is hoop voor volgende week.

hajarfijn dat er ook bij jou echo gepland is, nu maar wachten!

9. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je klets! Wij vinden het ook heel bijzonder, ook omdat m'n eigen cyclus 200+ dagen is. Dit hadden we ook noet verwacht maar zijn er wel heel blij mee. Hoop dat er met 5w4d al iets te zien is.
    Lees vrijdag alles bij, gaat zo moeilijk om de gsm haha

10. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Er klopte een prachtig hartje! Ik wordt waarschijnlijk 1 week terug gezet, maar dat weet ik over 2 weken, bij de termijn echo.

11. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes: Wat gaaf!!! :D Kon je het droog houden?

@Hajar: Ik heb 7 april de 1e echo, en idd de dagen kruipen

Even een intieme vraag. Hebben jullie zwangeren ook na een orgasme last van krampen, soort van menstruatie- achtige krampen?

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Troela, ik kon het niet droog houden. Ze deed eerst een uitwendige echo en bij de baarmoeder zag ik al direct een kloppend hartje. Toen zei ze al Gefeliciteerd! Tranen. Daarna nog een inwendige echo gehad om alles nog wat beter te kunnen zien.

Ik heb geen last van krampen na een orgasme.

13. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Wow roderoosjes, wat een mooie ervaring :)

Ik heb alweer een vraag. Ik ben vandaag een dagje vrij dus tijd om overal over na te denken ;)
    Maar wanneer meld je je aan bij een verloskundige praktijk. Moet je dat meteen al doen of moet je eerst de echo bij de gyn even afwachten??

14. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou de eerste echo afwachten. Ik moet sowieso lopen in het ziekenhuis omdat ik een verkort baarmoedermond heb en dus kans heb of vroeg geboorte.

Rooderroosje, wauw het is echt heel bijzonder. Ik wil ook. Hahahaha

Vraagje van mij aan jullie... Ik heb net wat meubels verschoven, zou dat kwaad kunnen?

15. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Hihi troela, ja dat herken ik. Maar meer een soort verkramping van de buik/ baarmoeder. De ene keer wel, de andere keer geen last.
    Ik heb eerst de echo van t ziekenhuis afgewacht en daarna gaven zij aan dat ik niet meer in het ziekenhuis onder controle hoefde te blijven. Op dat moment heb ik mij aangemeld bij een verloskundigenpraktijk.

Roderoosjes: Wat fijn hoor! Daar kun je wel even op teren, op dat gevoel :D

Hajar: Je kunt door iets zwaarder tillen of duwen etc niet zo snel een miskraam krijgen. Je rug worden wel weker, dus je hebt wel wat meer kans op blessures. Als het niet nodig is, zou ik niet te veel zwaar tillen.. maar mijn boodschappen doe ik ook nog zelf hoor :)

16. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    roderoosjes wat fijn een goede echo, heerlijk! Lekker van genieten. Dus volgens groei 8 weken zwanger? Altijd balen iets teruggezet worden, maar goede gevoel van echo overstijgt dat vast! 😊

troela volgens mij al je antwoorden binnen, maar toch... zou ook eerste echo afwachten, dan wordt je al het goed is doorverwezen. Ik herken de krampen niet, maar schijnt wel vaker voor te komen en geen kwaad te kunnen!

hajar volgens mij kan dat niet zoveel kwaad, gewoon altijd goed naar je lichaam luisteren! Soms geeft dat pas achteraf signaal, maar dan gewoon niet weer doen!

17. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    me ijzerwaardes waren weer gestegen, 7,1! Dus dat is goed nieuws, ik ben weer van de pillen af! 😊

18. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. De pijn gaat en komt. Wel dezelfde soort pijn als in juli toen ik de miskraam kreeg. Dus is wel heel spannend.

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Hoe is het nu, Hajar?

Wij hebben het gisteren mijn moeder, haar man en mijn schoonmoeder verteld. We hadden het invulboek "mijn kleinkind" van Pauline Oud gegeven. Mijn broertje was ook bij mijn moeder, dus die hebben we het ook verteld. Voor hem was het erg dubbel omdat wij een jaar lang voor zijn dochter hebben gezorgd en hij ziet haar nu niet meer (voor hele verhaal mogen jullie altijd pben)
    Mijn moeder had het eerst niet door, maar mijn stiefvader wel. Toen mijn moeder het eenmaal door had kon ze niet stoppen met huilen. Ze was zo blij!

Bij mijn schoonmoeder ging het precies zoals we hadden verwacht. Ze pakt het boekje uit: oh, wat een schattig boekje! Die ga ik zeker invullen. Voor wel kleinkind dan? (ze heeft al 2 kleinkinderen). Dat weet ik nog niet. Daar ga ik nog over nadenken. Ondertussen was ze druk bezig in het boekje aan het bladeren. Ja, maar voor wie ga je het dan invullen? Ik weet het echt niet.
    Toen hebben we maar gezegd dat ze oma gaat worden. Ze keek me heel verbaasd aan en riep: Van JOU? Ja, van ons! Ook zij was erg blij.
    Vandaag gaan we de rest van de familie inlichten.

20. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden, wat wordt hier veel gekletst! Ik ga nu even de tijd nemen om te reageren hoor :).

Troela, even denken wanneer heb ik me aangemeld, ik denk na de 7 weken echo in het ziekenhuis. Ik had toen met 10 weken weer een echo en met 12 weken voor het eerst naar de verloskundige.

Hajar, inderdaad wat Nana zegt is dat je door wat zwaarder te tillen echt geen miskraam kan krijgen. Ik hoop zo voor je dat alles goed gaat!

Leen, wat fijn dat je weer een goede echo hebt! Ik vond het ook zo spannends steeds die echo's in het begin.

Klets, goed dat je ijzer weer op peil is. Toch fijn om te weten dat alles weer goed zit.

Nana, vervelend dat je last hebt van harde buiken. Hoe gaat het met je groeispurt?

Hier: woensdagavond pretecho, donderdag verloskundige geweest. Alles nog steeds goed, echt nergens last van. Gister begonnen met zwangerschapsgym en was erg leuk! Leuk om een clubje meiden te hebben die allemaal ongeveer net zo ver zijn.

Deel Deze Pagina