Ja hij loopt een paar daagjes voor op groei dus daar maak ik mij geen zorgen over! Af en toe wat harde buiken maar geen weeën meer dus we wachten weer af! Merk wel dat ik veel vocht verlies dus hou het even in de gaten Vannacht over ons mannetje gedroomd 😍
Wat spannend Truelove, hopelijk blijft ie nog even zitten! Fijn dat jullie weer thuis zijn Vissie, toch het beste plekje . Ahh wat vervelend die onzekerheid Saartje..wat is het allemaal ook spannend he. Light ook weer thuis, fijn! Hier alles prima, vandaag niet vooruit te branden. Moet vanavond naar de manueel therapeut voor mijn rug, mag dat als je zwanger bent? Wil t eigenlijk nog net vertellen..wat is wijsheid?
@vissie, fijn dat jullie thuis zijn! Nu je routine gaan vinden en natuurlijk genieten! @Saartje, balen dat je geen mooi nieuws had! Duim voor je dat et gewoon te vroeg was! @Daantjuh, schiet ook al op he! Lekker hoor! @Pinac, manuele therapie kan maar dan niet bij je bekken etc. tenminste zo weinig mogelijk. Mijn schoonzus if manueel en heeft mij wel behandeld maar minder intensief dan voor de zwangerschap. @truelove, hoop dat jullie kleintje nog even blijft zitten waar ie zit! @Leen, dat is het nadeel van oppas.. die kunnen ziek worden. Was altijd mijn verkoop praatje als ik klanten wilde binnen halen in t kinderdagverblijf! Hoop dat je gesprek goed was!
@Pinac, kleintje zit ook nog goed beschermd achter je schaambot. Het kan niet zoveel kwaad. Je kan het ook gewoon zeggen en dan kunnen ze gelijk naar de stand van je bekken kijken. @ Leen, succes met je sollicitatie!
Leen, hoe was je gesprek? Oppas kan soms inderdaad wel lastig zijn! Ik had gisteren de intake maar wat een muts was het zeg. Eerst over de vorige bevalling gehad, ja een curretage en bloedtrasfusie is niet niks. Tien minuten later, de vragenlijst. Ben je weleens geopereerd? Heb je weleens een bloedtransfusie gehad? De echo vervroegen ging ook niet want dan zou ik hem volgens haar zelf moeten betalen, ze vergoeden enkel nog de 12 weken echo. Toen moest ik haar dus uitleggen dat als ik afgelopen maandag een echo had waarop ik 6 weken zou zijn, ik 2 weken later op maandag pas 8 weken zou zijn. "jamaar je laatste menstruatie was toch al op 5 december dus dan ben je toch al ruim 9 weken zwanger!" En dat erwijl ze me net had uitgelegd dat ik vanwege mijn PCOS extra op suiker zal worden gecontroleerd, blijkbaar nieuw protocol. Wat een incompetente muts zeg, ik hoop dat ik de volgende keer iemand anders heb. Het enige positieve is dat ik tussen 16 en 20 weken een afspraak krijg bij de gyn vanwege de vorige bevalling.
Wat vervelend saartje dat je intake zo vervelend was! Hier in de buurt kan je voor 25,- zelf een echo boeken. Misschien is zoiets iets voor je zodat je zekerheid krijgt. Leen hoe is je sollicitatie gegaan??
Bah Saartje, dat is echt irritant ja. Ik herken het van de verpleegkundige bij de ctg's. Lijkt wel of ze niet luistert. Balen dat je geen extra echo kon maken! Leen, ik ben ook benieuwd naar je sollicitatie!
Saartje balen dat ze geen echo deden. Liggingsecho gehad.. Meneertje ligt er klaar voor! Hij was ons de hele tijd aan het aankijken en met zijn oogjes aan het knipperen.. Ingedaald en al!
Ah, leuk Truelove! Is het ondertussen weer wat rustiger in je buik? @Las Vegas, ik kon bij ons in de buurt enkel een van 55 euro vinden maar we hebben besloten van af te wachten, hoe moeilijk het ook is. Ervan uitgaande dat ik maandag inderdaad net de 6 weken voorbij was, dan zou ik het beste wachten tot de tweede helft van volgende week want met net 7 weken kan het ook zijn dat ze nog niets zien als je pech hebt. Dan kunnen we net zo goed die paar dagen extra wachten op de geplande echo en het geld gebruiken voor een extra echo na de 20 weken!
Oja, sinds wanneer is die extra suikertest eigenlijk standaard bij PCOS? Heeft iemand van jullie die gehad? Eigenlijk ben ik niet zo bang voor zwangerschapssuiker, A woog 3250g met 40+6 weken en ook de andere risicofactoren heb ik niet, behalve dus PCOS. Mijn kraamzorg had trouwens net ook bijscholing gehad over borstvoeding en daar gehoord dat vrouwen met PCOS vaak meer moeite hadden met hun melkproductie. De VK was ook erg verbaasd dat ik met mijn bloedtransfusie tot ruim 10 maanden borstvoeding heb gegeven. Toch wel trots dat ik heb doorgebeten toen
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/561382-slijmprop-niet.html#post18251101 Wat denken jullie
Truelove al bijna 35 weken. Gaat vooruit . Wat leuk dat je over je mannetje gedroomd hebt. Mooi . Fijn dat de weeën gestopt zijn. Moeilijk te zeggen of het je slijmprop is. Ik begon die te verliezen na de 2e strippoging. Maar er zat toen wel wat bloed bij... En was erg slijmerig zeg maar. Dus aan mij heb je niks haha. Pinac, geen idee. Zou ik even zelf aan de therapeut vragen als ik jou was. Saartje wat een domper zeg. Niet leuk om zo'n VK te hebben. Ik heb tijdens mijn begeleiding ook mijn ongenoegen uitgesproken. Hebben ze gelukkig wel wat mee gedaan. Wat suikertest betreft weet ik niet wat standaard is. Bij mij ben ik rond 28 weken nog eens geprikt en heb ik daarna zo'n drankje moeten drinken. Rond week 30 kwamen ze erachter dat ik suiker had. Bij een volgende zwangerschap testen ze dat vroeger, maar wanneer precies weet ik niet. A had een prima gewicht lijkt me zo. Mijne is geboren met 3715 gram. En tijdens de bevalling zelf werd nog gezegd dat hij zeker over de 4 kg heen zou gaan.... Ik denk juist dat jouw bloedtransfusie heeft geholpen om de borstvoeding op gang te krijgen. BV wordt van bloed gemaakt zover ik weet. Ik heb toen speciale soep (!) gegeten waardoor ik meer bloed zou aanmaken aangezien ik ook veel ben verloren. Heb zelf geen transfusie gehad uiteindelijk. Bij mij is het nooit fatsoenlijk op gang gekomen helaas. En heb heel veel pijn gehad. 2 dagen gekolft om mijn boobs te ontzien en toen was het zo goed als einde productie... Maar je mag met recht trots zijn dat je het 10 maanden hebt kunnen doen. De sollicitatie ging goed. Of ja... het was meer een theekransje. De klik vinden ze belangrijker dan je competenties hahaha. Ik ben wat breder inzetbaar dan de andere kandidaten die ze gesproken hebben, dus ze moeten zelf nog even bedenken wat ze willen. Mij - de boel reorganiseren en optimaliseren en daarna wat commerciele activiteiten erbij of iemand anders om de boel op orde te brengen en de orde er in te houden. We'll see. Zo heb je niks, zo heb je ineens 2 dingen lopen . En wat een héérlijk weer!! Wordt er helemaal hyper van.
@ Truelove, ik zou je VK bellen hoor! @ Leen, 3750 is toch ook goed te doen, wel eng als ze dan zeggen dat het meer dan 4 kg wordt!! Lekker dat je de keuze misschien hebt straks. Ik krijg ook regelmatig nieuwe sollicitanten over de vloer en dan is de klik ook een van de belangrijkste factoren!
Klinkt wel goed Leen! Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat je een gezellige theeleut bent Hier geen suikertest gehad, omdat er totaal geen aanleiding voor is (behalve die PCOS misschien dan). Vannacht beroerde nacht gehad. Buikkrampen. Was bang dat het weeën waren, maar mijn buik was zacht. Kreeg later wel wat harde buiken (onregelmatig en niet pijnlijk) omdat mijn buik helemaal overprikkeld raakte, ook door hysterische baby Na paar wc-bezoekjes en warme douche gelukkig weer rustig. Maar man, wat een stress weer. Vanmiddag ctg in M'tricht. Hopelijk is die weer goed en mogen we daarna lekker weer naar huis.
Bah, hopelijk is volgende nacht rustiger Light, succes straks. Bij mij is er ook geen andere aanleiding, de VK gaf aan dat het protocol is aangepats, nog maar kort geleden dan blijkbaar!
Saartje, hier is de suikertest tussen 24 en 28 weken.. Ik heb hem morgen, ook vanwege pcos... Succes met al het moeilijke wachten meid...
Bij ons in het zks krijg je standaard een suikertest als je daar loopt.... Wel echt balen zo'n raar gesprek bij vk Saartje, juist in je onzekerheid! Niets aan. True love Beide keren geen slijmprop verloren, of hem gemist. Kan je er dus niet verder mee helpen, nog contact gehad met vk? Light Hopelijk goede ctg en echo, zodat je weer lekker naar huis mag! Je bent ondertussen wel echt een eind onderweg, super! Wie had dat gedacht, al zal de spanning vast blijven!
@Saartje: Ik ook suikertest gehad met 24 weken. Kreeg idd ook door dat dit nieuwe standaard is ivm verhoogd risico. balen dat je zo een muts had zeg! grr naja er lopen nou eenmaal horken rond... Ik geen enkel probleem met bv hoor. volgens mij ook maar weer een praatje.. @Light, balen van je rot nacht. alles goed in zkh? Hier: Meisje is helemaal in dr sas met haar woezel en pip speelkleed. Ligt gerust een uur tegen de beestjes te kletsen, zo gezellig! Mama ook weer blij! verder geen nieuws, maar das ook wel eens fijn