PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ah Saar... Wat klote :( sterkte meid. Was het wel gegroeid t.o.v. vorige keer? En hoe ver zou je eigenlijk zijn? Wat k*t zeg...

Light, dikke knuffel! Goed dat je het aan gaat geven. Wat zeiden ze in het zh?

2. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ten eerste dat het heel normaal is dat ik het moeilijk heb gezien mijn voorgeschiedenis en alle tegenvallers. Verder uitleg gekregen over wat normaal is op deze termijn, ook qua bewegingen van de baby. Daarnaast uitleg over hun werkwijze, over de ctg's op dit termijn en voor hoe lang bepaalde controles een voorspellende waarde hebben. Ook is nogmaals benadrukt dat 34 weken heel goed is voor de baby; hij is dan 'af' en in het geval van weeën zullen ze dit ook niet meer tegenhouden.
    Donderdag bespreken of het verstandig is om een gesprek met de kinderarts te plannen over wat wij kunnen verwachten met een dergelijk laag geboortegewicht.

Oh ja, ik moest ophouden met lezen op forums :) Was ook nogal overstuur door bepaalde reacties in het topic van TrueLove.

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Light jemig jij hebt er maar wat mee zeg. Nog eventjes volhouden en dan hebben jullie je kleine frupke in de armen! Benieuwd wat ze donderdag zeggen. En ieder grammetje wat de kleine meepakt is weer winst.

Daantjuh even schrikken inderdaad dat de kleine wat achter loopt. Hopelijk trekt dat nog bij inderdaad. Wat balen dat je ook diabetes hebt. Bij mij zijn ze er pas laat achter gekomen. Maar met een aangepast dieet (lees; koolhydraten beter verdelen) kreeg ik het onder controle en hoefde ik geen insuline te spuiten. Alleen moest ik wel om de haverklap naar het ziekenhuis om een dagcurve te laten prikken. Dat is best intensief.
    Loop je nog bij de fysio? Helpt het een beetje? En is het ook allemaal nog te doen met het werk?

xElles wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Toppie :). Geweldig om te zien hè?! Hoe voel je je?

Aimee, hoe gaat het met jou? Fijn dat je pa nog even een opleving heeft. Hoe gaat het met de pijn? Hoop dat jullie nog mooie momenten samen hebben. Sterkte.

Pijn die je omschreef lijkt mij inderdaad ook bandenpijn! Rustig aan doen en luister naar je lichaam! En bij twijfel altijd bellen. Je zit sowieso in een heftige periode.

Pinac wat bijzonder dat je een tweeling krijgt! Proficiat. Zal even wennen en schakelen zijn :).

Vissie hoe gaat het met jou en de kleine?

Benthe proficiat. Welkom hier :)

Truelove jeetje zeg. Je krijgt het flink voor je kiezen met al die voorweeën. Hoe is het nu met je? Balen als je steeds loos alarm krijgt. Is er geen kans op infectiegevaar met zoveel ontsluiting?
    Klein voordeel, je zit al op de helft :). Hopelijk meld de kleine zich snel, en dan voor het eggie.

Saartje wat verdrietig zeg. Sterkte meid!

Hier gaat alles okay. De kleine doet het goed. Maatje 62 is alweer de deur uit en 68 ligt in de kast. Daar kan hij nog een beetje in zwemmen, maar 62 zit soms wat krap.

En vandaag 2e sollicitatiegesprek gehad. Krijg vandaag of morgen een aanbod. Dus als ik daarmee akkoord ga, dan kan ik al snel starten. Spannend.

Met mijn neefje gaat het gelukkig ook goed. Ze zijn thuis. Klein frupke, weegt nu 2700 gram. Al flink gegroeid. Maar in vergelijking met onze beer is hij echt zo licht als een veertje haha.

Verder steeds minder tijd om me hier te mengen in de gesprekken:cool:

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    lightIk heb dat ook gelezen.. Vind ook dat sommige meiden echt te veel vanuit hun eigen ervaringen advies geven.

Niet relaxed. Zo kreeg ik afgelopen weekend een PB van een meisje die haar kind had verloren door diabetes. En dat ik
    Echt eerder contact op moest nemen met het ziekenhuis.
    Ik dacht echt WTF:$

Hier kan ik toch niks mee..?!

Indd zo min mogelijk lezen deze periode :)

Oehhhh spannend Leen!! hoop dat ze met een mooie aanbieding komen!!

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohnee saartje, wat erg.... Heel heel veel sterkte... En een hele dikke knuffel...

Light, goed dat je je ongerustheid hebt aangegeven. En fijn dat je wat uitleg hebt gehad, hopelijk stelt je dat een klein beetje gerust al zal het nog wel superlastig blijven. Kom op, houd vol meid!
    Om dan ook maar iets positiefs op een forum te lz.. Vrienden van ons zijn twee weken terug van een tweeling bevallen met 33 weken en met de kleintjes (die dus ook heel klein zijn) gaat het erg goed. Dus houd moed! Natuurlijk niet helemaal te vergelijken met jouw situatie, maar hopelijk kan het je wat positiefs meegeven..
    Ik denk iig vaak aan je!

Leen, spannend of je bijna werk hebt!! Zou supermooi zijn na al die tijd!!! Gun het je van harte!

Hier alles goed, vandaag controle gehad, ook ff met echo. (Op ons verzoek, want het was geen echocontrole) alles was goed, kindje lag niet in stuit en mijn bloedwaardes waren allemaal prima.

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee, het was niet meer gegroeid. Ik denk zelf dat het de vorige keer al mis was, toen dacht ik zelf 7 weken te zijn maar dat bleken er volgens de meting 6. Als ik ging rekenen zou dat betekenen dat de zaadjes het erg lang hadden volgehouden en ik al voor 4 weken een positieve test zou hebben die foutief 4-5 aangaf. Ik zou nu dan zeker 8-9 weken zijn. Ze kon zelfs al geen goede meting meer doen.

Ach, ik ben nu 1x na 7 rondes en 1x in de eerste ronde zwanger geraakt, het zal dus nog wel een keertje lukken...

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @light: je moet het je niet aantrekken hoor wat sommige zeggen.. Ze geven hier in het ziekenhuis ook aan dat 34 weken kan! Het heeft dan echt overlevingskans dus probeer je niet te druk te maken om wat anderen zeggen hoor meid.. Dan kan jou kleintje wel heel klein zijn maar dat zegt helemaal niks over de sterkte van je moppie.. 💋
    Jullie kleintje is al zon vechter dus heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen! Hou vol meid je doet het super!

@saartje: wat een rotnieuws.. Heel veel sterkte :(

De rest heb ik wel gelezen maar mijn hoofd is een vergiet meiden sorry 💋

8. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Dankjewel meiden. In het AZM zeiden ze al bij 30 weken dat we het over overlevingskansen niet meer hoefden te hebben maar dat het nog beter zou zijn als we nog wat weekjes erbij sprokkelen om de kans op complicaties zoveel mogelijk te verkleinen. Vanaf week 34 wordt een bevalling niet meer tegen gehouden. Maak me nu vooral zorgen om het gewicht hoewel rijping belangrijker schijnt te zijn. Gelukkig zijn ze in Maastricht heel kundig, dus daar vertrouwen we maar op. Net als op ons kleine Frupke.

9. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar, wat ontzettend naar. Veel sterkte!
    Light goed van je dat je je zorgen hebt aangegeven!
    Truelovem jij enhoud het ook spannend! Hoe is het nu?

Is ahl al bevallen eigenlijk?

Verder hier oké , op flinke verkoudheid na. Mijn vader is nog druk aanwezig alhoewel zijn energie minder wordt. De paar dagen die hem gegeven waren blijkt toch anders te liggen...hij krijgt nu vocht toegediend en daarmee zou je zonder verdere complicaties nog wel 8wk op kunnen leven! Hij heeft heel zijn uitvaart nu geregeld en het is dus wachten op...echt slopend.

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Je kan ook niets anders dan nu vertrouwen hebben in de artsen! Het is een mega goed ziekenhuis! :)

Gaat helemaal goed komen met jullie en jullie mooie frupske!

Dikke knuf Light!

En heb je een mooi aanbod gekregen Leen?

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mm aimee... Een week of 20 extra zou meer welkom zijn natuurlijk dan 8....:( slopend dat je aan het wachten bent op... Veel sterkte!

Ook voor light veel sterkte, fijn dat jullie vertrouwen hebben in frupke en het ziekenhuis! En de 34 weken heb je al bijna gehaald!

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik heb mezelf maar eens verwend. Zie mijn privé-album bij 'baby-spul' :) Vandaag met de post gekomen.

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Aimee wat heftig zeg.... Lijkt me inderdaad slopend.. Sterkte.

Light, leuk! Vooral je wiegje is echt geweldig!

Saar, echt rot voor je... Hoop dat het gauw weer raak is en je een goede zwangerschap hebt.

Leen, ben ook benieuwd of je al wat hebt gehoord??
    Ik voel me goed trouwens. Wel heel moe. Mijn energielevel is echt 0,0 de hele dag door.. En merkte dat ik vaak na het avondeten last kreeg van mn darmen. Nu dus maar lichte maaltijden verdelen over de hele dag. Gaat beter ☺️

14. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Daantjuh wat naar van de zwangerschapsdiabetes en de groeiachterstand.
    Ik vind het echt goed van je dat je nog wel kan genieten en positief blijft, ondanks de tegenslagen. Het is zo bijzonder, maar zwanger zijn is hard werken voor een lichaam. Helemaal als het er twee zijn natuurlijk :p

Vissie ik ben ook wel benieuwd hoe het met jou en je kleintje is?

Benthe gefeliciteerd! Ik heb ook tot 13 weken last gehad van bruinverlies en zelfs een enorme bloeding op week 7. Niet leuk, maar tis goed gekomen. Ik hoop voor jou ook!

Elles gefeliciteerd met de goeie echo! Echt leuk om zo'n wormpje te zien met een rikketik ;)

Saartje wat jammer meid! Sterkte!

Lets wat fijn dat alles goed is met jullie kleine! Gaat ookalles goed met jou?

Pinac jij ook dubbel gefeliciteerd ;)

Hier gaat alles goed. De kleine meid heeft vandaag de tweede inenting gehad en heeft een mopperdag. Veel troosten en veel koffie voor mama ;) ze groeit gelukkig ook goed dus dat is superfijn!

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nee nog niets gehoord. Vandaag even contact gehad. Ze moeten nog bericht krijgen van de accountant en dan stellen ze het contract op. Heb wel een richtlijn waar ze mee komen dus dat zal wel goed zitten. Echt een vetpot gaat het natuurlijk niet worden met 3 dagen :).

Vandaag weer ons dagje gehad... vanmorgen kinderarts voor de kleine i.v.m. zijn hartruisje. Dat gaat gelukkig de goede kant op. Eentje is er weg en het andere ruisje is minder. In juni weer terug en dan maken ze ook weer een echo.

Mijn verloofde klaagde al dat hij zo'n fikse buikpijn had. Hadden beter in het ziekenhuis kunnen blijven...
    Binnen het uur zaten we namelijk weer daar, maar op de SEH. Lang verhaal kort; hij blijkt een fikse niersteen te hebben van ruim 1,5 cm. Moet operatief verwijderd worden. Dus binnen nu en 2 weken wordt hij geholpen.

En nu ben ik pannetje gaar haha.

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh nee, Leen! Sterkte met je verloofde.

17. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Dank je Elles!

18. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Tjee Leen, het is wat met je mannen. Fijn dat het met Mason's ruisje beter gaat. Beterschap voor je verloofde, schijnt erg pijnlijk te zijn, zo'n steen. Krijgt hij nu in de tussentijd medicatie?

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hij heeft flink wat pijnstillers gekregen (zelfs morfine). Hij heeft nu geen pijn meer. Uroloog snapt er niks van haha. Maar als hij in de tussentijd nog pijnaanvallen krijgt dan heeft hij wat in huis.
    was niet leuk om hem vanmiddag zo te zien. Arme stakker.
    Maar so far so good dus.

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @leen: hopelijk krijg je een mooi voorstel!
    Wat balen van je man! Hopelijk voelt hij zich snel beter..
    En goed dat het steeds wat beter gaat met mason :)

@light: verwen jezelf maar goed! Heb je wel verdient 💋

Deel Deze Pagina