Vissie: Snap je heel goed hoor! Hebben denk ik alle kindjes wel last van bijna! Werd er ook soms radeloos van! Hier infacol geprobeerd, badjes, zelfs omeprazol (maagbeschermer) via de kinderarts. Uiteindelijk ook bij de osteopaat terecht gekomen ivm voorkeurshouding en die gaf idd ook aan dat er iets klem zat in haar nek waardoor ook haar darmfunctie verstoord was. verder moeten ze er echt ook wel gewoon doorheen groeien.. die darmpjes hebben natuurlijk nog nooit gewerkt en krijgen nu ineens vanalles te verwerken.. denk maar zo, er is licht aan t einde van de tunnel! T wordt echt minder!
Kan niet slapen dus ff hier wat lezen en typen Vissie, ben benieuwd hoe het nu gaat. Hebben de tips en ervaringen van de andere mama's je wat gerustgesteld of verder geholpen? Lijkt me zo naar om je kleintje zo te zien. Overigens, echt in een heel andere richting gedacht, heb ook geen verstand nog van baby's, maar ik ben me aan het verdiepen in het dragen van kindjes. Ik kwam hierop omdat manlief graag wil dragen maar ook doordat ik had gelezen dat dragen voor kleintjes ivm hun behoefte aan nabijheid en snellere prikkelbaarheid heel prettig is. Hier las ik ook dat dit goed kan helpen bij darmklachten, vanwege je lichaamswarmte en de houding van je kleintje. Misschien is het iets voor jou, wat je erbij kunt doen of kunt overleggen met een arts? Hoop in ieder geval dat het snel beter gaat. Saar, hoe gaat het nu met jou? Verder: bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Doet me goed.
Hier gaat het stilaan beter, morgen weer controle en hopen dat alles dan echt weg is. Ik troost me dan maar met nieuwe draagdoeken kopen . Of dragen helpt bij krampjes weet ik niet maar wat je zegt klopt wel hoor Light. Eigenlijk maakt het niet uit wat er scheelt maar door je kleintje nabij te hebben voelen ze zich sowieso beter. Ik draag mijn zoontje zo vaak ik kan, ik heb nu 1 drager (Tula) en 4 draagdoeken. Heb er net vorige week 2 verkocht
Wat fijn dat het stilaan beter gaat. Goed om te lezen! Wat is jouw gevoel over de controle morgen? Ik verwacht vandaag of morgen mijn eerste draagdoek (Didymos Jim Turkis). Een tweedehands dus al lekker zacht. Ik wil deze graag al gebruiken in het ziekenhuis als deken over de couveuse. Had eigenlijk mijn zinnen gezet op de Magical Forest van Natibaby, maar die gaat echt voor absurde prijzen de deur uit...jammer.
Ik durf het bijna niet te zeggenuit angst dat ik het dan weer over haar afroep, maar met die infacol gaat het echt beter. Wat verder meespeelt is dat we zijn gestopt met het johannesbroodboompitmeel. Volgens de kinderarts is dat ook niet echt bevorderlijk voor de darmpjes. We hebben nu weer meer poepluiers en ze slaapt beter snachts dus wij ook! Vannacht zo waar 4,5 tussen twee voedingen. Maar we hebben weer wat nieuws: bij het consultatiebureau is een verkrampte spier in haar nek en een voorkeurshouding ontdekt pfff. Dus mevrouw heeft met vijf weken al fysiotherapie. Ach als het maar helpt. Verder is ze steeds allerter en meer wakker, het wordt steeds leuker
Wat fijn Vissie! Hopelijk geeft dat vertrouwen! Wat is eigenlijk dat meel waar je het over hebt? Vervelend zeg, van die fysio. Heb je al een afspraak gehad? Hopelijk vindt je meisje het niet vervelend dan is het wellicht voor jullie ook minder belastend, zo kan ik me voorstellen.
Wat leuk dat je draagt Saar en dat jij dat ook gaat doen Light! Ik zit ook op het dragen en voeden forum en lees ook dat het steeds meer 'in' wordt. Ik wil ook gaan dragen met een doek. vl krijgt van mijn moeder een stokke cool carrier. Ik ben er nog niet uit over welke doek ik wil, maar denk een bykay. Fijn dat de inflacol helpt Vissie. Over de fysio heb ik goede ervaringen mee bij diverse cliënten het is niet leuk maar helpt wel en kan er ook voor zorgen dat je kleintje wat lekkerder in haar vel zit. Hier verder oke, vader is nog steeds het zelfde, maar het einde komt wel steeds dichterbij. We zijn nu alweer 4 weken verder sinds we het nieuws hoorden! Dus dat is al heel bijzonder. Stiekem de babykamer via de whatsapp laten zien en vorig weekend ook de namen verteld die we hebben uitgekozen. hij vind ze heel erg mooi en hoopt heel hard op een jongetje (omdat we vernoemen ) Volgende week ergens de glucose test plannen, gelukkig nieuwe afspraken hier in het ziekenhuis (waar zij overigens niets van wisten bij de bloedafname toen ik belde) maar hoef niet nuchter! Wel 2 uur na ontbijt en 2 uur na de lunch...dus of ik dan 2x moet?
Light, dat meel deden we door de melk om het wat in te dikken zodat ze het niet zo snel kon opdrinken en minder omhoog komt. Dat werkte maar dat legde ook haar stofwisseling plat, niet Zo handig Aimee, jeetje meid.. Wel mooi dat je nog mooie momenten met hem kunt delen. Nogmaals sterkte!
Vissie, jeetje, wat ingewikkeld om te zoeken naar wat dan het juiste is. Blijkt het voor het ene goed te zijn is het voor het andere weer niet fijn. Aimee, de FB-groep Draagpraat is een aanrader! Hier krijg je goede tips over ergonomisch dragen. In de groep Draagdoekenmarkt kun je tweedehands doeken kopen. Zijn niet altijd goedkoper maar wel al zacht door het indragen dus veel fijner voor gebruik. Ik zie ook regelmatig doeken van ByKay voorbij komen. Lijkt me heel zwaar dat je weet dat je afscheid moet nemen van je vader maar niet weet wanneer. Fijn dat je nog een aantal dingen met hem hebt kunnen delen in ieder geval. Nogmaals sterkte de komende tijd.
Vissie, fijn dat het beter gaat! Aimee, heftige periode voor jou/jullie. Nogmaals veel sterkte. Light, hoe voel jij je nu? Vind je het 'eng' dat de bevalling dichterbij komt? Of heb je zoiets van 'kom maar op'. Lijkt me heel dubbel in jouw geval. Hier vanochtend naar de vk geweest voor de termijnecho. Alles zat erop en eraan en de baby was lekker beweeglijk. Op het laatst heerlijk onderuit gezakt met het ruggetje naar ons toe gedraaid om lekker te gaan liggen. Super bijzonder!! Ook meteen naar het hartje geluisterd. Termijn klopt met wat ik zelf dacht adhv Ovitrelle. 2 oktober uitgerekend. Hoe gaat het verder hier?
Elles, ik ben echt heel blij voor jou. Op naar nog meer mooie controles! Ik herinner me de eerste echo's nog zo goed en nu ben ik alweer bijna 36 weken zwanger. De tijd gaat, ondanks alles, toch wel snel! Op de een of andere manier heb ik mijn rust gevonden. Ben de afgelopen weken door een diep dal gegaan. Teleurstelling op teleurstelling en zoveel zorgen om ons kleintje. De artsen gaven ook aan dat wij echt veel pech hebben en dit gewoon geen fijne zwangerschap is. Maar het duurt niet lang meer. De controles geven langzaam maar zeker aan dat het tijd wordt dat Frupke geboren gaat worden zodat 'ie buiten de buik verder kan groeien in alle rust. Mijn gevoel daarover is heel dubbel. Enerzijds ben ik helemaal klaar ermee, alle spanningen, de vele harde buiken, en kan ik niet wachten totdat ik met eigen ogen kan zien dat het met de kleine goed gaat en dat de dokters kunnen helpen, anderzijds ben in verdrietig dat ik niet heb kunnen genieten en zal ik het gebubbel in mijn buik missen, ben ik bang voor de bevalling, of de kleine dat wel trekt en hoe de periode daarna zal zijn.
Dankje. Ik denk het ook. Ik heb alle vertrouwen in de artsen en in ons Fruppie. En dan hoop ik dit hoofdstuk snel af te kunnen sluiten en te genieten van ons wonder.
Poeh, ik ben even een emobommetje hoor... Light, morgen 36 weken, wauw, ik heb echt diep respect voor je! Ik hoop dat de bevalling straks vlot mag gaan, jullie hebben genoeg tegenslag gehad! xElles, wat fijn dat je een goede echo had! Het voelt wel dubbel hoor, wij zouden ook deze week de termijnecho hebben gehad. Aimée, heel veel sterkte de komende tijd... Ik heb me maar getroost met een nieuw doekje, de geboortedoek van mijn zoontje Best druk doeken handeltje gehad vorige week, dat was een goede afleiding. Ik heb een ringsling en mijn ByKay Denim verkocht en een nieuwe ringsling en dus een nieuwe doek gekocht. (Oeps daar gaat een beetje anonimiteit, zwaai naar de dames hier die ook op Draagpraat en DDM zitten )
Thnx meiden voor jullie steun! Ik ga ook maar eens kijken voor die draagpraat faceboekgroep Zag vandaag ook iemand met een ringsling, zag er ook wel leuk uit. Vind het echt leuk! Light; ik heb zoveel bewondering voor jou, ik weet nog dat we allebei tegelijkertijd in het ziekenhuis lagen begin december. Was toen mega spannend of het allemaal wel goed zou komen en nu ben je nog steeds zwanger! Frupke heeft bewezen heel krachtig te zijn, ik heb dan ook het volstevertrouwen dat het goed komt en zeker dat hij /zij in goede handen is! Ik hoop dan ook dat je echt kan genieten!
Saar, er komen daar zoveel doeken voorbij... Dus weet nog steeds niet wie je bent en anders zou ik daar integer mee omgaan. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je doeken! Ben pas net thuis. Controles stabiel gebleven. Gelukkig! Alleen de ctg had een bijzonder patroon en ze wilden uitsluiten dat 'ie geen ijzertekort had dus moest even extra controle. Ze vermoedden gelukkig al wat anders en dat bleek het ook te zijn....Frupke was aan het duimzuigen! Wat een apenkop
@ Light: Het was ook meer als grapje hoor! Fijn dat de controles goed waren! mijn huidige stash: - Cari Slings Eq.Burchelli - Tula Spotted Love - Natibaby Gears Teal - Yaro Slings La Vita Emerald-Black ringsling - Natibaby Magic Cyan (geboortedoek) Ik heb net een Amazonas Lollipop RS en mijn allereerste doekje, een ByKay Denim verkocht. De nati's is een beetje stom, allebei mt 6 en Hennep-katoen, ik had nog maar net de gears toen ik de Magic Cyan vond, tja die kon ik niet laten liggen. Ik zit dus nu met 2 knoeperstijve hennep doeken die zachtgemaakt moeten worden Die magical forest vind ik ook prachtig maar nog een Nati ga ik even niet doen! Jouw Didymos ziet er ook een heerlijk doekje uit, hopelijk is hij al lekker zacht. Dus dames die dit lezen en mij herkennen, op FB hoeft niemand verder te weten wie ik hier ben