Aaah dikke knuf light! Ik hoop dat je indd een deal kan sluiten met de veroleging. Dit is indd waardeloos.. Hopelijk gaat snel alles beter met je! Hier wordt vanmiddag besloten of ik naar huis mag..! Moet paar keer een trap op en af en dan meten ze nog eenmaal de bmm. Gister was hij overigens hetzelfde als vorige week! Jeeej!
Ik weet het niet of ik dan in het verkeerde ziekenhuis lig of zo? De was van Sten moeten wij zelf doen. Dat doet Stefan als hij middernacht thuis komt. Bezoek kunnen wij amper ontvangen. Er mag maar 1 persoon op de afdeling en max 2x op een dag. Ik ben nu net op de kamer en ben aan het eten. Manlief heeft nog niet gegeten want die is naar Ronald McDonald huis want ik word eruit geknikkerd. Nou ja en zo nog wel meer dingen. Doe de hele dag niets anders dan janken. Daan, hoe vind je het om weer thuis te zijn?
*Breekt hier even in* Een kind krijgen is een hele verandering in je leven en als je daarvoor een pittige zwangerschap en bevalling hebt gehad valt het niet mee. Je bent geestelijk en lichamelijk niet zo maar hersteld. Ik vind het jammer ( en dan zeg ik het heel hard) dat het allemaal zo negatief is. Kijk eens wat je hebt meegemaakt en hoe het afgelopen is. Je hebt een gezonde zoon! Over wat zwaarder is... in het ziekenhuis heb je dag en nacht zorg. Thuis sta je er na een paar uur na de bevalling alleen voor en alle nachten, vergeet dat niet! Jkrijgt je eten voorgeschoteld, hoeft geen boodschappen te doen, hoeft niet te koken. Mijn eten was ook elke avond koud, omdat mijn meisje de aandacht wilde. Sorry dat het zo boos overkomt, maar het moet me even van het hart. *Breekt weer uit*
Ja je hebt ook gelijk hoor Nana. Heb even een dip en was boos en last van herbelevingen die ik niet meer onderdrukt krijg. We gaan nu naar Ronald McDonald huis want ons manneke moet voorlopig nog wel blijven. Ik ben ook inderdaad intens dankbaar voor onze prachtige zoon en probeer er ook zoveel mogelijk van te genieten. Nu kan mijn man tenminste bij me zijn, ook vannacht dus dan gaat alles vast beter! Dank u voor de schop onder m'n kont Oh ja, ik begrijp uit je bericht dat het overkomt alsof ik wil zeggen dat ik het zwaarder heb dan anderen. Dat was niet zo bedoeld. Ik wilde ermee zeggen dat ik vind dat het hier slecht geregeld is qua afstemming tussen de afdelingen. Ik hoor de andere moeders er ook over klagen dus wel vreemd dat ze daar niets mee doen eigenlijk.
Heftig light... Hoop dat het genieten snel begint... Hoe gaat het met Sten?! Ik vind het wel fijn om thuis te zijn... Zit pas 2 uur op de bank en ben er nog niet afgeweest.. Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat... Verder ben ik positief en heb er wel vertrouwen in...
Dankje Daan. Ik geniet echt wel van ons manneke hoor. Dat zijn wel de momenten dat ik me blij voel, als ik bij hem ben. Hij is zo mooi en lief. Hoop dat hij snel mee naar huis mag. Hij heeft een minder dagje. Ziet wat geel, temperatuur is op het randje en drinken gaat moeizaam (hij valt steeds in slaap). Hangt allemaal samen met elkaar. Vissie, hoe heb jij dat gedaan met jullie kleine? Ik voel me nog super onzeker met voeden en zo, ben erg onhandig. Daan, hopelijk vindt je gauw je draai thuis. Spannend hoor. Positief zijn en vertrouwen hebben is heel goed! Ik vind dat je enorm sterk overkomt. Respect!
Light, mijn kindje kreeg direct na de bevalling flesvoeding omdat ze tekort kwam in m'n buik. De melk die ik kolfde ging bij de kunstvoeding. na drie dagen maakte ik genoeg aan om haar volledige borstvoeding uit de fles te geven. Uit de borst dronk ze niet. Ze snapte het gewoon niet omdat ze de fles gewend was. Pas laatst, zes weken van iedere drie uur kolven later, pakte ze hem ineens. Mijn kindje lag op mijn kamer naast mij, dat maakt wel verschil. Maar ook wij deden alles zelf. Ik was zelf nou eenmaal geen patiënt, ik was alleen in het ziekenhuis voor mijn kindje. Wij mochten zelf oordelen over visite en vaste tijden waren er niet. En mijn vriend mocht mee-eten en ging dan weer vrij op tijd naar huis om wasjes te draaien enzo. Uit de fles drinken is veel minder intensief dus dat ging prima. Ik kijk er van opdat Sten wel uit de borst kan drinken. Het enige wat in het ziekenhuis voor me werd gedaan was flesjes en kruiken opwarmen. Zes weken heb ik gekolfd. Ik wilde persee dat ze aan de borst zou gaan maar toen dat lukte vond ik er niets aan. Ze gingoed zich ineens verslikken omdat ze tepel en speen verwarde, kwam ineens ieder uur, ik had geen idee hoe veel ze binnenkreeg, trok mn tepel stuk enz. Ik was echt doodvermoeid door dat intensieve kolven. Het is toch steeds een extra handeling. Ik ben ermee gestopt. Ik kolf nu nog twee keer per dag. Smorgens en Savonds. Ons kindje krijgt snachts kunstvoeding en slaapt ineens vier a vijf uur achter elkaar. De rest krijgt ze gekolfde melk uit de diepvries en de verse gekolfde melk. Mijn vriend geeft ook snachts een keer de fles en omdat ik niet hoef te kolven kan ik blijven liggen. Eindelijk is er balans en wordt het leuk. Maar ik heb het er traag voor over gehad. Ze geeft een goede basis gehad en is er goed op gegroeid. Ik begrijp niet hoe dat kolven 1,5 uur kan duren. Ik mocht niet langer dan 15 minnen deed dan twee borsten tegelijk
Oké, duidelijk! Reageer later ff uitgebreider. Ennuh, kolven duurt inderdaad geen 1,5 uur. Ik bedoel in totaal (aanleggen + borstvoeding, bijvoeden via fingerfeeding en daarna kolven) Duurt lang omdat frup steeds in slaap valt. Zojuist maar bedacht om er niet over te gaan stressen, dat scheelt al veel. Krijgt misschien wel weer sonde als het zo doorgaat Ik vind het wel super knap hoe je dat hebt gedaan Vissie! Vond en vind ik trouwens ook van de andere dames. Ik vond kolven op de kamer lastig omdat mijn buurvrouw steeds bezoek had. Bij Sten val ik zelf bijna in slaap, ook door de warmte, haha. Nu net in Ronald McDonald huis. Wat een rust! Heerlijk. En heerlijk weer bij in ieder geval een van mijn mannen. Wat fijn dat zoiets bestaat en wij er gebruik van mogen maken!
Breek hier ook even in: sorry dat het zo boos overkomt maar het moet me even van het hart: een zkh is geen hotel! Zo laat jij het overkomen, je wil 24/7 bij je kind kunnen zijn, hoe weinig je slaapt doet er niet toe. Je moet iemand BELLEN om je naar je kind te BRENGEN. En eigenlijk kun je er niet zijn, vanwege de hitte op de neo. Ik ben blij dat Light het goed opvat, maar wil je alsjeblieft NOOIT meer zeggen dat een verblijf in een ziekenhuis beter is dan thuis? Dankje. En breekt weer uit*
Gezellig met al die inbrekers, Nana is vertrouwde inbreker, Hi Nana! Gelukkig heeft light gewoon de echte boodschap van Nana gelezen en die gaat niet over fijner/beter/slechter/zwaarder maar over dankbaar en positief zijn voor het krijgen van een gezond kindje. Zelf vond ik het fijn in zks met m'n kindje en de hulp en zorg die ik dag en nacht kreeg! Maar ja, m'n meisje was ondanks d'r vier pond meteen bij mij op de kamer. Superblij met en dankbaar voor m'n toppertje toen en nu nog steeds 😉 Maar is wel heeel anders dan met klein top mannetje op neo en de zorgen en afstand die daarbij horen, hopelijk gaat kleine toch goed drinken light en hoeft hij geen sonde! Wel goed dat je kolft, dat is toch het beste wat hem kan geven ondanks de energie die het jezelf kost! En in het kader van thuis/ziekenhuis: super dat je weer thuis bent Daantjuh! Lijkt me wel spannend na zo'n opname, hoe vaak nu terug voor controle?
Wat nana probeerde te zeggen is dat het misschien beter is als je dingen eens wat positiever bekijkt, in een slechte situatie of welke bevalling dan ook. Dit topic is om je hart te luchten en gezellig te kletsen met elkaar en elkaar te steunen ed, maar tegenwoordig is de interesse in een ander ver te zoeken hier. Dat is jammer en denk ikook de reden dat veel meiden zijn afgehaakt hier. En de discussie of een zh nou zo erg is of niet is dus ook hoe je er zelf instaat. Maak er het beste van. Dan wordt het allemaal wat makkelijker te dragen.
Nu we toch aan het inbreken zijn: Wat Maria idd zegt: er is te weinig interesse in elkaar- Het is een forum, geen blog! Als je alleen maar over jezelf kunt schrijven dan moet je niet deelnemen aan een forum. Zo heeft het voor mij iig gevoeld de laatste tijd. Ook een van de redenen waarom ik nog nauwelijks mee schrijf. Er is hier op dit forum een grote groep meiden die al bevallen is, o.a. de hele startkern van dit forum. De laatste tijd het gevoel alsof er gedacht wordt dat bij ons de baby´s door een ooievaar zijn gebracht.. Ieder op dit forum heeft zijn eigen verhaal, zijn plussen en minnen, zijn pijntjes en verdriet, de ene bevalling heftiger dan de anderen en een aantal waarvoor ik werkelijk diep respect heb hoe die ondanks alle ellende alles zo goed handelen. Dit laatste komt met name door een positieve insteek, doordat we altijd in alle medeschrijfsters interesse hebben getoond en hebben meegeleefd in goed en slechte momenten. What you give is what you get.... simpeler kan het het niet. Dit mis ik enorm de laatste tijd hier. Er wordt nooit gevraagd hoe het met onze kindjes is, hoe we zijn opgeknapt na de bevalling en hoe het werkende leven met kleintjes is. Natuurlijk zit je als je zwanger bent in een andere modus maar let wel dat we het allemaal hebben meegemaakt. Klagen mag ook wel eens, daar zijn we ook voor. Baalmomenten, koud eten soms zelfs momenten dat je je kindje even helemaal wegwenst. Het is normaal! maar de hoofdmoot is het geluk, de liefde en het wonder van een kleintje te mogen hebben! Ik denk dat bij velen bij ons de irritatie heel hoog zit en dat we het allemaal heel lang voor ons hebben gehouden. Maar op is op zeg ik maar. Einde bericht...
Lees nog maar eens mijn bericht, dat heb ik ook NOOOIT gezegd! Ik heb zelf in het ziekenhuis gewerkt, weet precies hoe het er aan toe gaat, dus ik zeg niet zo maar wat. Verder ga ik de discussie niet aan wat beter is of wat niet. De dames hierboven hebben precies verwoord wat ik eigenlijk wilde zeggen. De irritatie liep hoog op. En als iemand dan gaat klagen over koud eten, dat was voor mij de druppel.
*Breekt even in* Ik lees hier vanaf het begin al mee, ondanks dat ik nogsteeds geen positieve test heb, omdat ik altijd begaan ben met jullie sinds het eerste zwanger worden topic. Wat ik me herinner is dat er vaak interesse is getoont als er weer eens een sporadische post is geweest van de moeders, maar omdat er grotere pauzes tussen berichten van de dames die druk met hun lieve kindjes zijn, en dat is natuurlijk ook niet raar, gebeurd er dat deze dames zo stil vallen, en raken ze geleidelijk uit het gesprek. ik vind het niet eerlijk om dan te zeggen dat er nooit naar gevraagd wordt, want ik kan me echt wel berichtjes herinneren dat er her en der naar de kleintjes gevraagt wordt, maar als er minimaal 10 pagina;s bij zijn voor jullie komen kijken, worden die mogelijk over het hoofd gezien. Maar.. misschien is het nodig, om net als de overstap van zwanger worden naar zwanger zijn, ook een overstap nodig van zwanger zijn naar geboren? dat alles hun eigen tempo kan behouden. maar dat we wel bij elkaar nog tips kunnen geven over de verschillende topics. ik gooi het balletje wel op, maar ga hem natuurlijk niet maken. *breekt weer uit*
Jeetje, wat super vervelend dat er hier irritaties zijn opgelopen! Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik heb altijd met erg veel plezier jullie verhalen gelezen, vol bewondering hoe jullie het doen en genoten van de prachtige foto's (waar ik volgens mij ook altijd op heb gereageerd?). Weet niet of ik me persoonlijk aangesproken moet voelen, maar ik sluit me wel aan bij Kitty. Ik dacht ook eigenlijk dat er altijd wel interesse in elkaar getoond is, naast dat er ook ruimte was om te spuien. Wellicht dat de een inderdaad een positievere insteek heeft dan de ander, maar dat kan natuurlijk ook zo overkomen door de manier waarop je iets typt? Om een voorbeeld van mezelf te geven: natuurlijk gaat het niet om het koude eten! Ik zou de rest van mijn leven koud eten als het met mijn manneke goed gaat! Ik hoop dan eigenlijk ook toch weer hier te lezen hoe het met iedereen gaat, want ik ben echt wel geïnteresseerd! En hopelijk mag ik ook nog even kwijt dat de rust en ons eigen ding kunnen doen in het Ronald McDonald huis me nu al heel erg goed doet. In ieder geval een van mijn mannen bij me. Miste ons kleintje vannacht wel enorm, had gisteravond toch nog een sonde gekregen, maar toen ik vanmorgen zag hoeveel beter hij zich voelde, maakte dat weer alles goed!
Blijft allemaal spannend zo'n kleintje.. En mbt het voeden komt dat vast wel goed.. Hebben ze daar niet zo'n borsten mevrouw? 😂.. Kom ff niet op dat woord.. En anders gewoon overstappen op fv. Je moet jezelf ook niet gek maken hoor.. Leen hoe is het afgelopen met je nieuwe baan eigenlijk? Saartje hoe gaat met jou? Hier weer lekker thuis en voel me heerlijk.. Zo veel meer ontspannen thuis! Lig ook nog steeds in bed.. Straks maar douchen en voorzichtig naar beneden.. Ml kwam vanochtend om 6:30: m'n ontbijt brengen met wat folie erover, zodat ik niet gelijk de trap op en af hoefde . Super lief! De rest Ik sluit me bij Kitty aan.. Tenminste.. Ik voel me niet aangesproken.. Lees en schrijf hier ook vanaf het begin mee.. Maar als je ineens wat heftigs meemaakt in je zwangerschap dan word het al snel een ego bericht. Dan staat je hoofd even niet naar de baby's of zwangerschap van iemand anders. En heb heb hier genoeg ego berichten van jullie hier gelezen, wat ik zelf nooit ervaren heb als vervelende ego berichten.. Want het is allemaal niet niks wat een aantal van ons tijdens zwangerschap, bevalling of daarna hebben meegemaakt.. Sommige hebben hun kindje verloren met een miskraam, sommige stonden op het punt hun baby te verliezen tijdens een extreme vroeggeboorte. Andere hadden weer een te heftige bevalling.. En iedereen mag hier toch zijn verhaal hier over kwijt. Ik vind dat niemand zeurt. Iedereen beleeft het op zijn of haar manier..