Meisje: Ik heb na de 20 weken echo pas iets gekocht, letterlijk na de echo de stad in geweest om dingen te scoren wat ik al had zien hangen. Maar ik wilde dit graag laten afhangen van het geslacht. En ook voor het gevoel dat ik wat meer bevestiging had dat het kindje in orde leek te zijn. Klets: Ik heb eigenlijk geen idee wanneer de groeiecho's zijn. Vanaf de vorige afspraak meetten ze wel de baarmoeder op. Dat lag precies op schema. Het is echt fijn om de kleertjes in de kast te hebben hangen... elke dag even weer alles bij langs kijken en voorstellen hoe zo'n klein kruimeltje er straks in die kleertjes zit *smelt* En ook steeds stiekem snuiven aan de Zwitsal bodylotion haha. Leen: Hoe was je echo? Je hebt wel geluk hoor met zo veel echo's, goed geregeld! Dat is straks wel afkicken hihi. Voel je je nog steeds goed? Heb je het grote nieuws al verteld aan "de buitenwereld"? (Ik voel me ineens vereerd, want wij wisten het lekker al ) Het gaat zeker rap hier... bijna al weer 30 weken! Roderoosjes: Bijzonder om te lezen, wat fijn dat jullie naar elkaar toe zijn gegroeid, dat gebeurt lang niet altijd. Wat fijn dat de misselijkheid wat minder wordt. En heerlijk dat hopen he? About me: Ik heb a.s. donderdag weer een afspraak bij de gynaecoloog. Dan krijg ik de uitslagen te horen van de suikertest, hb, resus etc. Uteindelijk besloten om toch maar niet zelf in het ziekenhuissysteem te gaan neuzen, want soms kun je de uitslagen verkeerd interpreteren. Dat hadden we ook met de uitslag van het semen, en oh wat een zorgen hebben we gehad. Uiteindelijk helemaal om niks gelukkig. Ik denk maar zo.. als er iets echt afwijkend was, dan had ik het wel gehoord. Vanochtend had ik een aanvaring met mijn man. Hij gaf aan dat ik net een broedkip was en alleen maar met mezelf en het kind bezig was. Dat kwetste mij wel. Maar hij heeft ook wel gelijk, dat vind ik ook. Alleen is het zo moeilijk om te veranderen, ik ben er ook veel mee bezig, het schijnt veel vaker voor te komen (cocoonen noemen ze het volgens mij). Ik vind mezelf ook wel egoïstisch hoor, ik ben soms gewoon niet eens geïnteresseerd in andere mensen, dan heb ik genoeg aan mezelf. Herkent iemand dit? Sorry... ik wilde een kort berichtje plaatsen, weer niet gelukt
Oja.. ik heb nog even twee nieuwe fotootjes geplaatst van mijn buikje, voor alle nieuwsgierigen onder ons En nu log ik mezelf uit... voordat ik ten onder ga aan mijn baby-en zwangerzijn-obsessie
Hoi hoiii ik ben gister voor het eerst naar de verloskundige geweest en weer naar mn kindje kunnen kijken! Awww wat was ie weer gegroeid en beweeglijk! Was er wel blij om want ik had gister echt een half uur voor mn afspraak een flinke ruzie met manlief..ik was helemaal van streek en was bang dat hetnkindje er last van zou hebben maar gelukkig was dat niet zo en was t kindje helemaal happy in mijn buik! Gisteravond ook voor het eerst gevreeen sinds de bevruchting..pff ook weer zoiets spannends..hele nacht niet lekker kunnen slapen omdat ik gewoon bang ben dat ik het kindje stoor hahah..ik maak me weer eens zorgen hoor. Heb over 5 weken weer een afspraak pf weet niet hoe lang ik dat kan volhouden! Zal met 12 weken maar een pretecho gaan maken ofzo..want zolang mijn kindje niet zien klinkt verschrkkkelijk! Nana..je moet nu even doen waar jij zin in hebt..je bent wel zwanger he en ja als dit is wat jij nodig hebt..een cocoon worden then so be it. Maar misschien heeft je man een beetje de angst dat je hemzal vergeten oid..misschien dat je hem toch beetje aandacht kan geven ook al is het 10 minuten op een dag?
Troela, super leuk om te vertellen hè? En wat leuk dat ze ontroerd zijn haha. Mijn schoonmoeder begint nu ook in de oma vibe te komen geloof ik. En gefeliciteerd met je nieuwe huisje. Super gaaf! Klets, hoeveel weken ben jij ook al weer zwanger? Wat leuk die dozen. Ik moet ze ook maar eens aan gaan vragen. Heb laatst op het terras alcohol vrije prosecco gehad. Was ook best goed te doen. Hopelijk zijn je klachten weer afgenomen. Meisjeje, ja ik ben klaar met het kannetje piessen. Nog een paar weken . Staat me echt tegen. Ben aan het kokhalzen onderhand van de geur. Dat terwijl ik m'n adem in probeer te houden. Moeilijk hè om je stil te houden? Knap dat je het überhaupt kan haha. En de krampen horen erbij inderdaad. Goed teken eigenlijk. Ik heb nog geen spullen gekocht. Van mijn zus kan ik heel veel dingen overnemen, zoals box, aankleedkussen, badje etc. De rest komt later wel. Nana, hopelijk een positieve uitslag donderdag. Knap dat je niet gaat kijken haha. Maar goed, je hebt jezelf daar al eens mee 'gekloot' dus. Dan leer je het ook wel af. Net zoiets als cadeautjes zoeken voor het Sinterklaas is . En wauw wat een leuke foto's zeg!! Goed gegroeid. Mooie mama!! Tja, op zo'n opmerking van je man zit je niet te wachten natuurlijk, maar goed dat hij zich uitspreekt en dat je het toch wel herkent . Vrouwending zullen we maar zeggen. Kun je vrij weinig aan doen lijkt me. Uitleggen en aan toe geven zou ik zeggen. Risico van het vak . Vien, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Blijft spannend altijd. Ik moet nu ook weer 4 weken wachten op de volgende controle. En dan geen echo maar alleen luisteren naar het hartje. Heb vertrouwen Hier. Gisteren weer een goede echo gehad. De kleine is goed gegroeid. Heel bijzonder. Was eerst aan het 'slapen' en vervolgens heel beweeglijk. Helemaal goed gekeurd en lig mooi op schema. Over 4 weken de volgende afspraak. We hebben het gisteren ook wereldkundig gemaakt. So wat een bult reacties hebben wij gekregen zeg. Helemaal te gek. Qua solliciteren loopt het ook lekker. Ik kan starten bij de tijdelijke baan (heeft niet mijn voorkeur) en heb een tweede gesprek gehad bij de vaste baan. Ook aangegeven dat ik zwanger ben en ze reageerde erg leuk en positief. Dus ik denk eerlijk gezegd dat ik daar ook een reële kans maak. Daar hoor ik maandag wat meer over. Fingers crossed. Vandaag ben ik weer zo misselijk als wat en heb ik buikpijn. Valt dus echt niks van te zeggen bij mij. Maar goed. Wennen we maar aan!
Maria, hoe gaat het eigenlijk met jou? Tijdje niets meer gehoord. Hopelijk gaat alles wel goed en zit de kleine nog stevig in je buik!
meisje ik ben de vorige keer rond 27 weken spullen gaan kopen voor de kleine en kleertjes pas in verlof, heb niet zo'n grote koopdrang, denk ik 😉 nu ook nog geen last van eigenlijk! Vind sowieso fijn om 20 weken echo af te wachten, toch fijn als je dan geruststelling krijgt! Maar ja doen waar je jezelf ook prettig bij voelt! nana heerlijk zulke voorpret in de babykamer! Hoort vast ook bij coconnen! Goed dat manlief het aankaart, al is het niet zo leuk zo'n aanvaring! Misschien leuk om lekker samen wat te doen, babymoon is helemaal hip 😊 en aan andere kant hoort het in jezelf en tot de baby keren er ook gewoon bij! Nu, maar ook straks als je kleine er is! En ook manlief krijgt er vast mee te maken, mijn man gaat binnenkort weekje weg, hij gaat onze kleine ook meer missen dan mij denk ik 😀 haha! Ach ja, goed gehecht laten we maar zeggen! Onze kleine is nu 1,5 mega leuke ontwikkelingsleeftijd! vien leuk zo'n goede afspraak bij de verloskundige, fijn dat alles goed is! Er zit zo lang tussen de afspraken in het begin, niets aan! leen ik ben nu ruim 18 weken 😊 heerlijk, tijd vliegt! Super leuk dat je het wereldkundig heb gemaakt, geloofde iedereen het meteen? Balen van de klachten, hopelijk nemen ze snel weer af! Super fijn dat je al ergens aan de slag kan en er ook bij de andere positief gereageerd wordt op je zwangerschap! Kan me wel voorstellen dat je graag weer aan de slag wil! Volgens mij kan je inderdaad dozen wel gaan bestellen, vooral babydump vond ik leuk! In andere dozen wel echt veel reclame rommel, maar ja het moet ergens van betaald worden meklachten nemen niet echt af, echt raar om weer die harde buiken te ervaren, niet echt prettig! Volgende week maar even met gyn bespreken! Vandaag maar weer eens genieten van het heerlijke weer! 😎 Rust en zon is altijd goed! Jullie ook goede dag!
Hee meiden, Ik lees nog steeds mee hoor, en word superblij van jullie positieve verhalen. Ik heb mezelf een beetje afgezonderd want heb sinds die heftige bloeding nog steeds elke dag last van beige afscheiding. Heb afgelopen maandag weer een goeie echo gehad, maar op de een of andere manier durf ik er niet van te genieten door die afscheiding. Ook al zegt de echoscopiste dat alles helemaal goed is en dat het echt geen kwaad kan, ik ben nog steeds onzeker. De volgende echo staat gepland voor 15 april. Meisje: ik heb in het begin ook krampjes gehad. Das volgens mij het oprekken van de baarmoeder toch? Heb je het al verteld? Superleuk he? Ik vond het vooral heel leuk om mijn ouders te vertellen. Nana: haha ik herken dat nu al! Volgens mij noemen ze het ook nesteldrang toch? Ik ben het met Vien eens dat je lekker moet doen waar je zin in hebt. Over 10 weken ben je niet meer zwanger en is deze ervaring voorbij. Lekker van genieten! Leen: Wat fijn dat alles in orde is! ik kijk er ook heeeel erg naar uit om het openbaar te maken. Hoewel de belangrijkste mensen het bij ons al weten. Wat leuk dat je zoveel reacties hebt gekregen! Ik reageer ook altijd als mensen het bijv op fb zetten. Toch altijd bijzonder! Vraagje: hebben jullie een idee wat het geslacht is? En aan alle zwangeren die het geslacht weten: hadden jullie al een idee wat het zou worden? Ik heb nl echt geen idee. De ene dag denk ik jongen, de andere een meid.
Maria, wat fijn dat alles goed is. Gelukkig maar. Snap best dat je je zorgen maakt als je steeds die afscheiding hebt. Maar fijn dat je maandag weer een goede echo had!! Toppie! Wij denken heel sterk dat het een jongetje wordt. Hadden we eigenlijk al voordat we zwanger waren haha. Een jongensnaam hebben we dan ook al. Meisjesnaam nog niet. De pa van mn vriend is vroeg overleden en mn vriend wil graag de vader van een zoon zijn, die hij zelf te vroeg heeft moeten missen. Gisteren was zn pa ook jarig. Zou 60 zijn geworden en ik was precies 11 weken zwanger. Dat vonden wij bijzonder om het dan te vertellen. Daarbij heeft mijn vader ook in de nacht van mijn eisprong (bizar) gedroomd dat ik bevallen was van een jochie. Mn pa heeft niet vaak dat soort dingen, maar als hij ze heeft dan kloppen ze. Dus ik ben benieuwd. Ik heb me er al min of meer bij 'neer gelegd' haha. En dan kan het jochie waken over zn zusje die daarna komt haha.
mariafijn om wat van je te horen! Vervelend zeg die afscheiding, kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt! Sta je onder extra controle in zks? Lijkt me we fijn om dan wat vaker langs te gaan! geslacht de vorige keer zat ik er helemaal naast! We wisten het niet, maar ik had wel vermoeden! En die zat we dus naast, dus dat was even verwachtingen omzetten na bevalling 😊 nu weer sterk vermoeden, en nu gaan we het wel vragen! Wel leuk om te weten!
Wauw Leen het zou echt mega bijzonder zijn als het idd een jochie is! Ga jij een vroege echo laten maken? Kost 30 euro. Ik zit erover te denken om dat te doen. Kan bij 13 weken al. Maar ik ben mevrouwtje ongeduld hoor. Wat grappig dat je dat zegt over het zusje, in mijn ideale droomwereld heb ik ook kids van beide geslacht. Dat zou me echt te gek lijken! Klets, ik heb deze week een extra echo gehad, maar de volgende is bij 10 weken. Die had ik volgens mij normaal gesproken ook gekregen. Het is een beetje onduidelijk of ik in het ziekenhuis blijf of naar een verloskundige mag. Hangt af van die stomme bloedingen. Grappig dat jij ernaast zat qua geslacht! Zal idd dan wel een soort van omschakeling zijn, hoewel je natuurlijk blij bent. Nouja, heb wel een collega gehad die 2 jongens heeft gekregen en bij de laatste jongen echt heel erg hoopte op een meisje en toen het een jongen bleek te zijn was ze echt heel erg down en verdrietig. Vooral omdat ze nooit een dochter zou hebben want haar man wil niet meer kinderen. Frustrerend. Mijn man denkt overigens dat we een meisje krijgen.
Nee ik ga geen vroege echo laten doen. Heb genoeg verhalen gehoord dan men er dan toch naast zit. Denk ook niet dat ik een pretecho laat maken. Vind ik veel te duur en lijkt me dat het kindje er in het echt toch heel anders uit ziet dan op de echo. Ja ik zou heel graag ook een meisje willen. En zo niet dan maar bob de bouwer en vrachtwagens in huis. En dan tzt hopelijk leuke schoondochters haha.
@Leen: Fijn dat je echo weer helemaal goed was En natuurlijk leuk om het wereldkundig te kunnen maken @Maria: Meid wat vervelend toch dat je eigenlijk niet kunt genieten/blij kunt zijn door elke keer die bloedingen en afscheidingen. Lijkt me ook heel onzeker. Maar gelukkig was alles op de echo goed @Klets: Vervelend dat je je last heb van harde buiken @Vien: Wow Vien jij kan lang zonder seks?! Je hoeft je geen zorgen te maken dat je je kind 'iets' aan doet. Is gewoon veilig. Geniet ervan @Nana: Goed dat je man het aan geeft. Misschien kan je hem iets meer tegemoet komen. Mannen houden wel van aandacht Maar hij moet jou ook begrijpen
Ik ga bij 12 weken een 2d echo doen bij een echobureau voor 25 euro. Heb ik er wel voor over om mn beebje te zien! Hahaha en dan kan ik er weer tegenaan... Troela, ja ik heb het best lang volgehouden..doodziek zijn was ook niet echt een libido verhogend iets manlief stond wel al op springen..maar ja is ook niet echt sexy als je vrouw elke 5 minuten alles eruit kotst. Mijn misselijkheid is zo goed als verdwenen! Heerlijk. Kan weer eten en water drinken alleen energieniveau staat op 0 maar liever dat dan misselijkheid. Ik denk dat ik een jongetje ga krijgen. Ik droom altijd over jongetjes en mijn gevoel zegt ook een jongen maar een meisje is ook zeker meer dan welkom!! Wie van jullie gaan de combinatietest doen? Of hebben het gedaan? Ik ben niet van plan om het te nemen.
Altijd leuk naar binnen kijken! Heb je geen termijnecho meer dan vien? Fijn dat de misselijkheid is afgenomen! Ik heb geen combinatietest gedaan,. Ik ben benieuwd of alle gedachtes en dromen rondom geslacht uitkomen, willen jullie het geslacht tijdens zwangerschap al weten? Ik hoop het binnen een week te weten! Spannend!
Ik ben net terug van de verloskundige. Nog geen echo gehad, die krijg ik straks (verloskundigenpraktijk werkt samen met een echo centrum) Alles was goed, bloed goed, bloeddruk goed. Ze hebben geprobeerd om naar het hartje te luisteren. Er kwamen vlagen voorbij. Was wel heel leuk om te horen. Straks zien we de kleine weer! Ik ga geen combinatie test laten doen. Kindje is welkom en met de 20 weken echo kunnen ze ook veel zien. Ik denk dat ik een jongetje krijg. Ik hoop stiekem op een meisje, maar dat komt ook omdat ik van jongst af aan al zeg dat ik een meisje wil. Maar mijn gevoel zegt een jongetje. Alles is welkom. We gaan het wel zien op de dag van de geboorte!
Ha Ladies, jeetje wat een hoop goeie echo´s deze week! ik hoop maar dat het een goed voorteken is! Leuk om allemaal te lezen. Ik denk dat ik wel wil weten wat het is, ik hoop een meisje maar manlief op een jongen want hij is de enige die de familienaam nog kan voortzetten.. @Maria, ik snap je angst en ik hoop dat je je zorgen snel los kan laten en kan gaan genieten van jullie kleine wondertje. @Nana, Wat die moeilijke mannen en ruzies betreft: Ik denk dat het gewoon is omdat ze niet weten wat wij voelen en dat dat best vervelend kan zijn. Ze zijn zo nutteloos op dit moment en dat is niks voor mannen natuurlijk! Gewoon pappen en nathouden zou mijn moeder zeggen haha. @Vien, Wat fijn dat de misselijkheid bijna weg is! @Klets, 18 weken, bijna op de helft! hoop dat je niet teveel last hebt van harde buiken! @Roderoosjes, En en en???? Hier: Nog steeds niemand verteld. Als de echo vrijdag goed is gaan we het mijn schoonouders en schoonzusje vertellen. Mijn ouders 2 weken later want die zien we niet eerder.. De rest van de wereld mag nog even een paar weekjes wachten De krampjes zijn weg! Alleen MEGA jeuk aan mijn borsten, mn tepels.. NIET NORMAAL!!!
Een kleine stuiterbal! Uiteindelijk 2 dagen terug gezet. Dus valt erg mee. Ik ben uitgerekend op 25 oktober. Alles zag er goed uit. Helemaal trots!
Meisje: Haha, jeuk? Toen begon bij mij het groeien! (Vond ik persoonlijk niet erg ) Voor de mannen leeft het wat minder. En is de situatie natuurlijk heel anders. Ik voel de hele dag door mijn kind bewegen, je bent je steeds bewust van je buik en evt. pijntjes/ klachten. Dus moeilijk om er de hele dag niet mee bezig te zijn. En als je het even "vergeten" bent, begint de omgeving er wel steeds over! Ik denk dat het voor de meeste mannen pas echt begint met de bevalling en als de kleine er is. Vien: Wij hebben er ook voor gekozen om de combinatietest niet te doen. Met de 20 weken echo zie je ook al veel. En er zit toch een kleine risico aan de test. Ook zou voor mij een afwijking niet zo snel betekenen om de zwangerschap af te breken. Klets: Ik ben benieuwd wat het wordt. Wat is je voorgevoel? Of hou je dat liever geheim? (Mag ook natuurlijk! ) Maria: Zelf had ik een ontzettend sterk voorgevoel. Ik wist het eigenlijk gewoon zeker! Maar toch bleek het helemaal fout te zijn, hihi. Ik was er een paar dagen in de war van. Maar wel helemaal blij natuurlijk! Ik heb het met de pretecho nog eens nagevraagd of het wel klopte, hihi. Troela: Haha, daar zeg je me wat. Mannen houden van aandacht inderdaad. Misschien geef ik hem dat ook wel te weinig en voelt hij zich achtergesteld Roderoosjes: Fijn! Was de kleine stuiterbal nog wel in het beeld te houden?
Ja, hij was wel in beeld te houden. Het is echt leuk om te zien! Echt een mini mensje. Mijn man begint er nu ook meer naar uit te kijken. Zeker omdat hij zo bewegelijk is.
Ik snap h'm Wat Meisjeje ook zegt: pappen en nat houden @Meisjeje: Nog 1 nachtje.... spannend @Roderoosjes: Leuke joh om je eigen kleine stuiterbal te zien