Wauw troela super fijn dat je een goede echo heb gehad en ook al een kloppend hartje, heerlijk! Dat geeft wel rust, en voor de volgende ontmoeting hoef je maar 2,5 week te wachten! Leuk om naar uit te kijken! En ondertussen gewoon lekker blijven doorstuiteren! 😄
@Troela: gefeliciteerd met je goede echo! Alleen een "PCOS zonder 'symptomen' en bevallen"-topic lijkt voorlopig dan nog wat eenzaam te worden @Klets: ik ben er zelf idd redelijk relaxed onder, al begint het ongeduld nu wel toe te nemen. We willen onze (kleine) baby zien en vasthouden Qua geslacht wilde ik het eigenlijk niet weten, mijn man wel. Als compromis hebben we het ons nu wel laten vertellen en hebben we het alleen met directe familie gedeeld, maar voor een hopelijk tweede kindje houden we het dan als verrassing.
Wat fijn Meisje zo'n goede echo! Bijzonder he? Naast het zien, heb je het hartje ook gehoord? Rosalinde, Ik kan met voorstellen dat dat wel extra spanning geeft, terwijl het achteraf misschien wel helemaal niet klopt. Dat hoor je ook nog wel eens. Vroeger wisten ze heel veel dingen niet en soms is dat ook wel lekker. Dacht je dat je ging bevallen van 1 kind, waren het er in een keer 2.. Verrassend toch? Heel veel succes met je laatste dagen/weken. We horen graag hoe het gegaan is! (alle details graag! hihi ) Wat vervelend Leen, maar wel heel herkenbaar. Vooral in de eerste weken kun je je flink belabberd voelen door een lage bloeddruk, lage bloedsuiker of door de obstipatie. Of alles tegelijk natuurlijk. Maar meestal voel je je in het tweede deel van de zwangerschap veel beter, en ik zou adviseren om dan nog zo veel mogelijk dingen te ondernemen, want het laatste stukje wordt meestal weer zwaarder en dan komen de klachten ook weer. Maria. Qua gewicht kwam ik pas rond de 11e week iets aan, maar ik vond zelf dat ik vanaf een week of 9 al een lichte bolling had. Als ik die foto's nu bekijk moet ik wel erg inzoomen om dat te kunnen zien en vind ik mezelf vooral erg dun. Trouwens, ik vind iedereen dun tegenwoordig, omdat ik mijn eigen figuur ineens gewend ben. Grappig hoe snel dat went! Klets. Heerlijk, zo'n actief kind.. wat fijn om dat te mogen voelen he? En ik hou van kleine babytjes. Sommige mensen krijgen gelijk al een peuter, vind ik toch wel minder snoezig Over het geslacht, wij weten het dus wel, maar de omgeving niet. Ik kan wel een tip geven voor iedereen, wanneer je zelf wel het geslacht wil weten en het niet aan de omgeving wil vertellen, dan is het ook nog een optie om gewoon te zeggen dat jullie het zelf ook niet weten. Dat scheelt een hoop vragen en gissen van mensen. Soms erg irritant. Helaas hoorden wij deze tip te laat, anders hadden wij dit ook wel gedaan. In het andere topic schreef ik ook wel dat ik goede en minder goede dagen heb. Soms erg last van harde buiken, waar ik uren wakker van kan liggen. Waarschijnlijk is het kind weer bezig met een groeispurt en heb ik daar wat hinder van. Maar goed, alles voor de beeb!
Rosalinde ook wel leuk om te weten lijkt me, jongen of meisje, dan ben je wel helemaal klaar voor de komst op de één of andere manier. 39 weken schiet wel echt op zeg! Lijkt me best spannend om zo richting de 40 weken te gaan! En net als Nana benieuwd hoe alles straks gaat! Nana Balen van die harde buiken, vorige week begon het bij mij ook plotseling! Gyn zegt dat het toch een teken is dat ik rustiger aan moet doen, maar ik er verder niet veel aan kan doen! Maar dat zal vk je vast ook verteld hebben! Wel vervelend dat het je uit je slaap houdt. Is het wel vol te houden met je werk? En zeker bijzonder om de kleine zo te voelen! Echt heerlijk, heb ik ook echt naar uit gekeken! Blijft gezellig, ook nu ml het goed voelt! Inderdaad kleine babytjes zijn wel erg schattig en het moet er ook nog uit he?! Als maar groot genoeg is en goede start maakt straks! Ons vorige kindje was 4 pond! Dus wel echt mini, maar daarom wel een beetje bekend met wat ik mogelijk kan verwachten! En misschien komen er nog flinke groeispurten aan
Wow! 4 pond is net iets meer dan de helft van de gemiddelde baby. Wat ieniemini! Ik zou t bijna niet aan durven pakken, haha. Ik werk in de zorg, erg druk en heb ook veel te maken met agressie.. dus ben ook al snel wat minder gaan werken. Volgens mij toen ik 22 week was ofzo. Nu werk ik al een aantal weken helemaal in de ziektewet. Ik bespreek elke twee weken mijn rooster en doe wat ik kan. Geen verplichtingen Dus zo is t goed vol te houden de komende drie weken.
Ik heb ook sinds vorig week een klein buikje..en nu echt honger!!! Heb gister voor het eerst lasagna thuis kunnen maken hahah..onze keuken was bijna 2 maanden ongebruikt en nu voel ik me een stuk beter..moeheid ook minder en misselijkheid echt heel af en toe..Thank God!!
Ha Meiden, Ivm klussen en vakantie loop ik ontzettend achter merk ik hier!. ik lees af en toe even snel bij maar weinig tijd om te reageren. vanaf volgende week ben ik weer vol van de partij!
Ik hetzelfde als Meisjeje. Behoorlijk druk. Maar lees wel mee. Van het weekend zal ik even fatsoenlijk reageren
Hee meiden, Ik hou het amper bij, maar zal even reageren: Allereerst Troela gefeliciteerd met je goeie echo! Mooi he? Zo'n kloppend hartje? Nana wat zijn harde buiken precies? Als in echt letterlijk een harde buik? Het klinkt pijnlijk. Is dat een slecht teken? Leen gaat het al wat beter? Rosalinde, voor jou zit het er al bijna op Zie je op tegen de bevalling? Hier: bruinverlies is echt bijna niet meer Ik ga morgen een paar dagen naar Barcelona. echt super veel zin in en volgende week dinsdag ein-de-lijk de echo bij mijn dokter. Hij gaat dan bepalen of ik in het ziekenhuis blijf of naar de verloskundige mag!
Maria, wat fijn hoor, dat het bijna gestopt is. Dat lijkt me toch wel een meer zeker gevoel geven dan steeds het bloeden. Veel plezier in Barcelona! Harde buiken is dat je buik (baarmoeder) samentrekt wat een vervelend en strak gevoel geeft. Je buik is letterlijk hard. Ik heb er best wel vaak last van; wanneer ik buk, een volle blaas heb, of omdraai in bed, of als het kind erg bewegelijk is etc. Het kan ook een teken zijn dat je te druk bent en wat rustiger aan zou moeten doen. Of het kan wijzen op een blaasontsteking. Zolang het niet te vaak voorkomt, en geen pijn doet, kan het niet echt kwaad. Maar fijn is anders... Het geeft mij ook wel wat onzekerheid hoor.
Zo, I'm back in the land of the living. Sinds 3 dagen voel ik me eigenlijk prima en mag ik zeker niet klagen. Maakt me meteen ook 'bang'. Zou het hartje nog wel kloppen? Voel ik me daardoor misschien beter? Probeer het van me af te schuiven en maar te vertrouwen op moeder natuur. Nana ik hoop voor je dat de harde buiken wat afnemen. Lijkt me geen pretje. Maar je werkt dus ook al een tijdje vanuit de ziektewet lees ik? Is dat wel een beetje te doen? Ga je 6 weken vooraf met verlof? Rosalinde, ik schuif me aan bij Nana. Wat mij betreft verklap je straks alle details met ons . Nogmaals succes met de laatste loodjes. Denk veel aan je en wens je alvast veel succes. Toi toi toi. Ik heb trouwens in mijn album een nieuwe foto geupload voor de liefhebbers. Iemand vroeg hoe het met 't stoppen met roken gaat, maar weet even niet meer wie. Ik vind het gruwelijk moeilijk nog steeds. Alsof er iets van me is afgepakt. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik toch wel een paar (halve) peuken heb gerookt. Steeds met zo'n 2 weken er tussen ongeveer. Het ergste is dat ik de geur niet kan uit staan en ik het niet lekker meer vind. Dus de kleding moest dan ook weer acuut in de was... Echt dus nog in 't koppie. Ik heb mezelf die 'vrijheid' tot de 12 weken gegeven. Dus dat feest is nu definitief voorbij. Maria, hoe gaat het niet roken bij jou? Geen last van? Qua banen heb ik helaas weer langs het potje gepiest. Ondanks dat ik (ik citeer "met kop en schouders boven de rest uit stak", ben ik het niet gekomen. Komt door de zwangerschap. Moest het wel vertellen aangezien ik ook echo's zou moeten gaan maken. Zijn vrouw is 6 maanden zwanger en gaat ook snel met verlof. Ze zijn bang dat ik tijdens mijn zwangerschap uit val en dat ze dan een probleem hebben. Ik snap het allemaal, maar vind het wel super jammer.
Wat jammer Leen. Ik hoop toch echt voor je dat je snel een leuke baan vindt. Ik heb net een afspraak gehad voor de 20 weken echo. Wij zijn natuurlijk precies met 20 weken op vakantie, dus het moest voor of na de vakantie. Uiteindelijk is het voor de vakantie geworden, met 18,5 weken. Na de vakantie zou ik al ruim in mijn 21e week zitten en zou er bijna geen tijd meer zijn om me door te sturen als er iets fout is. Dus op 28 mei heb ik de 20 weken echo. Nog maar 8 weken wachten! Dus
Oh spannend Roderoosjes. Wel leuk natuurlijk. Ik moet pas rond mijn 16e week die afspraak inplannen zeiden ze. Ben benieuwd. Ja jammer wat die baan betreft . WW loopt natuurlijk ook niet eeuwig door. Ben benieuwd...
Tegen mij zeiden ze dat ik het beste direct na de termijn echo de afspraak kon maken omdat er anders geen plek meer is. Ik heb daar een week mee gewacht omdat we ook met de vakantie zaten. Inderdaad, de ww gaat ook niet eeuwig door. Ik heb nog een tijdje gewerkt als alpha hulp in de thuiszorg. Schoonmaak enz. Niet heel zwaar werk vond ik en het betaalde goed. Is dat misschien iets om naar te kijken?
Ja zoiets zou een optie kunnen zijn, maar CV technisch wil ik het eigenlijk gewoon hetzelfde werk doen als ik altijd gedaan heb zeg maar. Ik wil niet dat het een ratjetoe gaat worden. Ik ben me nu voornamelijk op tijdelijke opdrachten aan het richten. Ben benieuwd of ik nog wat gevonden krijg..
@Leen: Dat was ik die naar het niet roken vroeg. Vervelend dat het nog zo je gedachte beheerst. Hopelijk slijt dat de aankomende maanden nog een beetje. En jammer van die baan. Hopelijk komt er snel iets anders op je pad. @Roderoosjes: Echt leuk dat je nu al weet wanneer je 20 weken of in jou geval 18,5 week echo is Weer iets om naar toe te leven @Maria: Ohhh meid wat ontzettend fijn dat het bruin verlies nu zo goed als gestopt is. Wat zal dat een opluchting voor je zijn En bedankt voor de felicitatie. Idd heel erg bijzonder, dat zo minuscuul iets in mij zit en ook al een kloppend hartje heeft @Nana: Dat klinkt ook niet echt prettig die harde buiken Fijn dat je therapeutisch kan werken
Moet heel ff van me af schrijven. Ik ging net naar de wc en bij het afvegen een beetje bruinverlies. Nou weet ik dat dat niks hoeft te betekenen en we hebben vanmorgen ook seks gehad. Dus dat lijkt me de meest voor de hand liggende oorzaak. Maar schrok toch wel. Hopelijk blijft het bij dit beetje. Want wordt er wel onzeker van
Ik zal je eerlijk bekennen dat ik bij de 11 weken echo heb gevraagd of gemeenschap écht geen kwaad kan. De VK zei dat je hoogstens wat bloed kunt verliezen en dat dit vaak voorkomt. Ze zegt ook dat als iemand belt als ze bloedverlies hebben, ze eerst vragen of ze gemeenschap hebben gehad. Dus je hoeft je er echt niet druk om te maken. Ik heb (gelukkig) geen bloedverlies gehad na de gemeenschap, maar dat kan bij iedereen anders zijn. Dus no worries meid.
Meiden, weer lang geleden. Sorry dat ik niet altijd zo actief ben, hoop dat ik nog wel gewoon mee mag schrijven Troela ik had daar in het begin ook last van, wat bloedverlies bij het afvegen na de sex. Nooit nagevraagd omdat ik overal op internet las dat het geen kwaad kan. Alles schijnt beter doorbloed te zijn dus ook daar en dan is er al snel beetje bloed! No worries! Fijn dat alles goed gaat verder!