PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Haaaaai Lasvegas. Dat is eventjes geleden. Hoe gaat het met jou? Rond en gezond?

2. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met mij alles goed!! Laatste week wel ziek geweest. Zoooo erg hooikoorts echt niet leuk meer. Alles komt toch wat harder aan als je zwanger bent haha.
    29 weken alweer en inderdaad lekker rond :D

Jij voelt je ook weer wat beter lees ik, wel balen van die baan zeg.

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Hallo dames, alles goed?
    Hey Las vegas, ook even weer hier? Fijn dat alles goed met je gaat. Ben jij ook al druk bezig met de kinderkamer enzo? Heb jij je onderzoeken ook al gehad (suikertest, hb etc).

Haha Leen, het is ook nooit goed he? :D Ben je misselijk is het niet goed, voel je je juist prima, is het ook niet goed. Moeilijk hoor! ;)

Leuke nieuwe foto weer van jou. Er is echt al een kleine bolling zichtbaar!! Koester dit maar, voor de buik in de weg gaat zitten. Het bukken wordt steeds lastiger naarmate de buik dikker is (kan ik uit ervaring zeggen) en ook het uit bed stappen, voelt aan alsof je 80 bent.. :cool:

In de ziektewet werken is in principe goed te doen, maar je moet wel goed je grenzen aangeven. Ik was normaal een bezige bij, en stuurde alles aan en nu moet ik het rustig aan doen, terwijl ik en mijn omgeving dat niet van mij gewend is. Nog drie weken werken en dan ga ik met verlof inderdaad. Ik ben er ook wel aan toe, ik heb het gevoel dat het werken niet zo veel meer toevoegt en dat het wel goed is geweest. Ik wil me met andere dingen bezig houden :p
    Ik heb vandaag het bedje opgemaakt met de lakens en dekentjes die ik besteld heb. Het staat zoooo leuk *zwijmel zwijmel*

4. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai nana, ik ben er wel vaak :), vind het fijn om de verhalen van iedereen te lezen, maar kom er niet vaak aan toe om echt te schrijven.

De babykamer, wieg en kinderwagen zijn deze week binnen gekomen, zo mooi! Nu wordt het wel echt heel echt. Ik zie dat jij het bedje hebt opgemaakt, wil ik ook snel gaan doen.....en dan iedere dag wel paar keer gaan kijken. Doe ik nu ook al maar denk als het opgemaakt is nog meer.

Hb gehalte is deze week weer bloed voor geprikt. Suikertest doen ze volgens mij alleen maar als daar aanleiding voor is. Of is het bij jullie standaard?

Nog maar drie weekjes werken! Heerlijk! Ben ook echt aan het aftellen maar moet nog 6 weken werken. Ga 4 weken van te voren met verlof met een paar vrije daagjes, dus stop net een dag minder dan 5 weken van te voren.

5. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Bedankt meiden voor de geruststelling :) Het is gelukkig ook al weer over. Maar ben wel heel blij dat ik hier m'n onzekerheden ff kwijt kan.

@Las Vegas: Goed om te horen dat alles goed met je gaat. Wel vervelend van de hooikoorts :(

6. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Owh, je bent "achter de schermen" aanwezig :p

Haha :D Herkenbaar. Sinds we aan het klussen zijn geslagen, loop ik elke dag de babykamer in. (En dan bedoel ik met klussen verven en behangen hihi)
    Het kamertje is bijna af. Het is zóó fijn om daar elke keer weer te kijken en een rompertje en pampertje in handen te hebben terwijl je je kindje voelt trappelen in je buik. Sorry voor t sentimentele gedoe haha ;)

Bij ons in de praktijk was pco een aanleiding voor de suikertest.

Ow dat is ook goed geregeld.. dan heb je na je bevalling 12 weken he?
    Ik heb gekozen voor 6 weken voor en tien na en dan plak ik er nog twee weken zomervakantie achteraan. Dus ook 12 weken verlof na die tijd :)

Gaat het wat beter met de misselijke dames?

Troela: Voordat ik zwanger was, heb ik dat ook een aantal weken na de sex gehad. Ik ben er toen mee naar de dokter geweest en een uitstrijkje laten maken, maar daar kwam niets uit. Het is bij mij ook vanzelf weer opgehouden. Ik snap dat het in combinatie met je zwangerschap extra onzekerheid kan geven.

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ah wat leuk Nana dat het kamertje bijna klaar is.
    Ik wil ook beginnen. We moeten eerst een dakraam op zolder krijgen, dan gaat het kantoor daarheen en dan kan ik beginnen. Zal wel een paar weken duren nog.

Ik heb ook gevraagd of ik standaard een suikertest krijg, maar dat is, na overleg met de gynaecoloog, niet het geval. Doen ze blijkbaar alleen als daar aanleiding toe is en bij de flinkere dames (?!).

Hoe gaat het verder meiden?
    Hier wel goed. Alleen gisteren niet helaas. Maar vandaag geen klagen. Qua buik gebeurt er redelijk weinig. Het is nog steeds meer vetrol dan buik zeg maar. Dat zal vanzelf wel bijtrekken. Qua gewicht ook nog steeds stabiel. Zal binnenkort wel verandering in komen denk ik.

Volgende week donderdag ga ik nog eens bruidsjurken passen. Helemaal leuk. Ik zie het meer als gezellig uitje dan dat ik nu echt al wat ga kopen natuurlijk. Beetje ideetjes op doen zou ik zeggen. Nog 2 weken wachten en dan heb ik e i n d e l i j k weer een echo. Duurt echt lang zo.

Hopelijk alles goed met iedereen.

8. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Leen; Leuk joh bruidsjurken passen/kijken. Of je een nou een wil kopen of niet. Is wat mij betreft het echte ultieme vrouwen uitje. Ik vond het iig geweldig leuk om te doen en mee te maken :D:D Anyway, enjoy!!!

Hier gaat het wel ok. Ben niet echt ziek maar voel me ook niet echt fit. En heb op het moment een erg kort lontje. Ohh ja en nog steeds HONGER!! Wordt steeds erger lijkt het wel ;)

Verder ben ik druk met al zoveel mogelijk regelen voor de verhuizing. Zodat dan niet alles tegelijk komt. Ben blij als het verhuizen achter de rug is. Is niet echt m'n hobby....

9. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee meiden
    Ik ben weer op Nederlandse bodem.
    Barcelona was leuk!

Nana wat super schattig! Heb je de kamer aangepast op het geslacht?

Troela, hou op schei uit over bruinverlies haha :D
    Ga er maar vanuit dat t de seks was.
    Ik heb er sinds n intensief weekend lopen ook weer last van maar maak me er niet meer druk om.

Leen bruidsjurken passen is zo leuk! Bij mij was het de eerste jurk gelijk raak.
    Het stoppen met roken gaat hier goed. Geen last van eigenlijk.
    Ik denk dat dat is omdat ik al niet veel rookte ofzo.
    Ik hoop dat ik het na de bevalling ook vol hou.

Hier: net de echo gehad met mijn dokter. Uitgerekende datum is bepaald. 4 november. Ben 4 dagen vooruit gezet op m'n eigen berekening en nu precies 11 weken. We hebben het ook openbaar gemaakt. Met de tekst "two tiny hands,
    two tiny feet,
    an adorable baby,
    we can't wait to meet.
    En dan n foto van mijn man en mij en mijn man die n hand op m'n buik heeft.
    Lief he?

10. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

ben ook weer even terug van weggeweest!
    Nou daar gaan we:

@Lasvegas, wat fijn dat je al kan aftellen! Lijkt me echt heerlijk! En al helemaal om de babykamer in orde te maken! Waaah

@Nana, Bijna met verlof! En dan heerlijk gaan genieten van je laatste weekjes zwanger zijn!

@Troela, ik herken je drukte met verhuizen! pfff Wij moeten 1 mei over...Hoop dat het gaat lukken. Jullie verhuis ze ook!

@Leen, Leuk hoor bruidsjurken passen! nu maar hopen dat je er geen vind waar je helemaal verlief op wordt maar die je niet durft te kopen :D

@Maria, hoop dat je hebt genoten van Barcelona! Hebben jullie mooi weer gehad??

Hier: Misselijkheid is mee te leven heb ik het idee maar die vermoeidheid!!!:x:x:x:x:x Ik weet serieus niet meer wat voor en achter is. Er komt de hele dag niks uit mijn handen. Ik moet om de havenklap gaan zitten of liggen en als ik smiddags geen uur op bed heb gelegen dan houd ik het niet langer vol dan 19:00 uur.
    Tot nu toe kan ik er dus ook niet van genieten want ik voel me echt alleen maar ellendig.. BAH BAH BAH
    Gister moest ik boodschappen doen (welgeteld 500 meter van ons huis). toen ik half verwegen was moest ik bijna huilen omdat ik niet wist hoe ik nog een voet voor de ander moest zetten. helemaal slappe benen etc.. naja toch gewoon doorgezet maar leuk was anders.

morgen intake verloskundige en geloof ik weer een echo. Ben benieuwd.

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Troela, wanneer willen jullie precies verhuizen? Hopelijk is snel achter de rug en is de rust terug :).

Maria, goed genoten dus in Barca? Lekker!! Handig dat ze je 4 dagen vooruit hebben gezet :D. Zo schiet de tijd op haha. Fijn dat de echo wederom goed was.
    Ja ik was een fulltime roker so to speak. Al was ik wel aan het minderen (als ik werkte sowieso overdag niet of nauwelijks). Maar hang er psychisch nog aan vast. Wil eens voor acupunctuur gaan. Kijken of dat helpt het laatste stuk 'los te laten'.

Meisjeje, oei, vervelend voor je. Wel herkenbaar. Ik heb dat ook zo erg gehad. Nu gaat het gelukkig stukken beter, met af en toe een slechte dag er tussen. Wat dat betreft mazzel dat ik niet werk momenteel, want had geen idee hoe ik dat zou moeten doen toen. Rond week 9/10 ging het aan deze kant wat beter. Hopelijk is het bij jou ook snel weg. Succes en veel plezier morgen :).

Trouwjurken, ik ben in september vorig jaar al eens jurken gaan passen en eigenlijk meteen verliefd geworden haha. Die jurk hangt nog steeds in mijn gedachten. Ik wil geen 'standaard' jurk. As in; die andere was voor korter dan achteren. Makkelijk om in te bewegen en geen probleem als ik de hakjes verruil voor iets comfortabelers.
    Alleen volgende week ga ik naar een kleine zaak in mijn woonplaats. Betwijfel of ik daar überhaupt ga slagen, maar kijken kost niets vind ik. Beter om zo te oriënteren dan alleen vanaf de pc, toch? :D. En houd me van de straat haha.

12. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook weer terug van weggeweest! Allemaal hopelijk gewoon lekker druk met genieten van de zwangerschap! Fijn om te lezen dat de meeste zich weer wat geruster voelen!

Maria elf weken alweer, wat heerlijk en dat in combinatie met lekkere vakantie in barcelona! Dubbel genieten! :) Super fijn om te lezen dat je jezelf stuk zekerder voelt, en zelfs het goede nieuws gedeeld heb! Superleuk! Blijf je nog extra onder controle?

Las vegas Jij gaat ook hard! Leuk dat je spullen binnen zijn, heerlijke voorpret! Wel lastig die hooikoorts icm zwangerschap, geen medicatie mogelijk heb ik begrepen!

Leen Heel erg fijn trouwjurken passen, leuk dat je al je ideeën over de jurk heb! Ga je de jurk nu of na de zwangerschap kopen? Wel supergezellig trouwjurken passen!
    Leuk weer die buikfoto op je profiel! Het ziet er zeker niet uit als een vetrol, gewoon mooi beginnend buikje!

MeisjejeVervelend die vermoeidheid, goed naar je lichaam luisteren en lekker rust nemen, hopelijk gaat straks beter!

Roderoosjes Leuk dat je 20 weken echo al gepland heb. Ik heb de echo bij 15 weken gepland en kon pas na 20 weken terecht, moet ik wel eerlijk zeggen dat ik agendatechnisch wel wat wensen had! :) Maar toch wel handig om op tijd aan te vragen denk ik!

nana Wat heerlijk om fijn naar je verlof te kunnen uitkijken en dat je werk zo flexibel omgaat met je zwangerschap! Hoe gaat het met je harde buiken?

Rosalinde Hoe is het? Kom je dagen beetje door?

suikertest Hier bij vk ook geen standaard test op zwangerschapssuiker. Ik kreeg deze bij vorige zwangerschap ivm suiker in de familie. Volgens mij is het in ziekenhuis wel standaard, ik heb mijn papieren in elk geval al binnen, lekker drankje doen en hb prikken!

Hier Tijdje even ZP geminderd, ik had een wat onrustige en onzeker periode. Voelde me niet meer mezelf, huilbuien en ontzettend moe en onzeker! Niets aan. Het kost toch best de nodige energie, zwanger zijn. Ik kan me dat van de vorige keer niet meer zo goed herinneren, maar ik zal het allemaal vast een beetje geromantiseerd hebben :)
    Nu ben ik minder gaan werken en dit doet me zo goed. Ik begin mezelf weer te worden, minder moe//hoofdpijn/harde buiken en vooral veel meer voelbare bewegingen van de kleine! Maakt me direct thuis ook stuk gezelliger :) Allemaal bevestigingen dat minderen goed plan is!

Even zwijmelen; op dit moment zit de kleine ook heerlijk te schoppen en zie je gewoon af en toe zo bultje op mijn buik! LEUK!

13. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Troela Oh oh, niet op jouw gereageerd! Drukke bedoeling met die verhuizing erbij! Wel heerlijk vooruitzicht, straks lekker verlof in je huis met tuin en mooi fris en nieuw kamertje voor de kleine! Al ideeën hoe je dat gaat doen?

Babykamer Sowieso meiden al bezig met ideeën over babykamer? Ik begin toch wel een beetje rond te kijken, net als naar babynamen! Pfffffffffffffff vooral dat laatste vind ik toch wel lastig, hebben jullie hier al ideeën over?

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Wat fijn dat je je beter voelt nu je wat minder werkt.

Een jongensnaam hadden we al voordat we zwanger waren. Een meisjesnaam hebben we nog niet.
    Toevallig heb ik vandaag wat kleurenstaaltjes gehaald bij de Gamma.

We moeten hier eerst nog beetje verbouwen voordat ik me moe mag maken op de kinderkamer :)

15. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Eindelijk wat tijd om mij hier weer te melden om vol trots te kunnen schrijven dat ik vrijdag bevallen ben van een gezonde zoon :D

De bevalling is vlot en ongecompliceerd verlopen. Het heeft minder dan 5 uur gekost, al vind ik lastig zeggen wanneer het precies begon.
    Een verslag voor de geïnteresseerden: Het 'begon' met af en toe een wat pijnlijke harde buik, maar ik dacht niet dat het serieus was. Het werd wat heftiger, maar omdat ik opeens ook diaree had, kon ik niet goed onderscheiden of het darmkrampen of mss weeën waren. Wel meende ik de slijmprop te verliezen, maar dat kan immers ook dagen vantevoren gebeuren. Uiteindelijk vond ik het wel heftiger worden en ben op de bank gaan liggen, terwijl mijn man nog wat in en om huis bezig ging. Na een tijdje toch weeën gaan timen en na een half uur dat ze elke drie minuten kwamen heb ik mijn man opdracht te geven de verloskundige te bellen. Zij kwam een uurtje later en wilde me toch inwendig onderzoeken. Toen bleek ik al volledige ontsluiting te hebben! Opeens dus drukte om alles klaar te zetten en kraamzorg te bellen. Uiteindelijk is in ruim 10 minuten persen (gewoon op bed, hoewel ik vantevoren had bedacht wel op de baarkruk te willen persen) onze zoon geboren :D (de kraamverzorgster was te laat)

Qua pijn is het niet ondragelijk geweest en ook de schade is erg meegevallen. Twee schaafwondjes (waarvan 1 gehecht is) en een haarscheurtje. Ik ben heel blij dat ik al die voorbereidingen heb gedaan, want waarschijnlijk heeft het bijgedragen aan deze prachtige bevalling. Natuurlijk zal het ook meegespeeld hebben dat ik de genen mee heb, want van moederskant komen allemaal vlotte bevallingen voor. In ieder geval wens ik jullie allemaal zo'n bevalling toe!

Nu voel ik me goed, alleen de borstvoeding heeft een moeizame start gehad door zeer pijnlijke en kapotte tepels en een slecht aanhappende baby. Het gaat nog steeds niet heel soepel. Leve de hulpmiddelen zoals kolf en tepelhoedjes dus. Gelukkig is de hoeveelheid melk geen probleem en dat zonder kruidenthee daarvoor ;)

16. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Jeeej Rosalinde van harte gefeliciteerd met jullie zoon! :D
    En wat fijn te lezen dat alles eigelijk best soepel is verlopen!
    Echt supernieuws!
    Geniet ervan en succes met de borstvoeding.

17. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Rosalinde, gefeliciteerd!
    Wat een mooi verhaal, het klinkt als een prachtige bevalling. Gelukkig gaat alles goed met jou en de baby :D
    Volgens mij had je ook een cursus gevolgd he? Fijn dat je daar zo veel aan hebt gehad.
    Ik heb wel vaker gehoord dat het lichaam zich even ledigt (van boven of onder) als de bevalling begint.

Wat lijkt me het fijn om je eigen kind te mogen en kunnen voeden. Ondanks de opstartprobleempjes, komt het vast helemaal goed.
    Ik moet mij nog steeds goed inlezen op alles rondom borstvoeding, want voorbereiding is het halve werk ;)

Klets: Met de harde buiken gaat het beter, ligt er vast ook wel aan dat ik minder werk. Het is heel fijn dat het werk er niet moeilijk over doet. Zo gaat het met alle zwangeren bij ons op de werkvloer.
    Ik heb nog wel harde buiken, maar ik maak mij er geen zorgen over. Het hoort er bij, mijn lichaam is gewoon lekker aan het oefenen.

Fijn dat je je weer wat beter voelt. Een goede keuze om aan jezelf te denken en wat rustiger aan te doen.
    Heerlijk he, om je kindje te zien bewegen. IK heb er ook wel een aantal filmpjes van hihi :)

Meisje: Hoe was de intake en de echo?
    Leen
    Dat denk ik ook hihi. Bij mij begon het groeien rond de 14e week en toen ging het ineens even hard! Maar ook leuk toch? Kun je het showen, buikbandje er om heen en klaar (vind jij zo mooi toch? :p)

Maria: Mooi gedichtje om het openbaar te maken! Heerlijk om er vooruit te kunnen komen he? Hoef je niet meer te liegen en steeds maar te doen alsof alles goed gaat terwijl je je wel eens vreselijk voelt.
    Wij hebben het kamertje aangepast op het geslacht inderdaad.

Troela: Lijkt me best wel zwaar, en zwanger en verhuizen.. Denk wel goed aan jezelf hoor!

Me: Morgen weer controle. Ik heb het gevoel dat het kind wel wat anders is gaan liggen, maar of het al goed ligt? Ik ben benieuwd, ik denk het nog niet eigenlijk. Maar goed, daar is nog wel een aantal weken de tijd voor.

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Rosalinde, een dikke proficiat met jullie zoon. Wauw wat een bevalling. Ik mag hopen dat ik het tzt ook zo mag ervaren. Fijn zeg.
    Hopelijk loopt ook de borstvoeding dadelijk helemaal op rolletjes!
    Geniet van het mama zijn en van je nieuwe gezin!

19. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Rosalinde: Gefeliciteerd met je kleine mannetje :D:D Ik ben heel benieuwd naar de naam maar kan me voorstellen dat je dat niet op zp wil zetten ivm privacy.

Zie er ook enorm tegen op. Maar het duurt ook nog even. Daarom probeer ik alle dingetjes die ik al kan doen nu al te doen, nu ik nog redelijk fit ben.

Is ook wel druk. Komen zoveel 'rand' dingen bij kijken. Maar idd wel goed vooruitzicht :) Ik heb al genoeg ideeen voor de baby kamer. Maar die gaan we pas doen als we er in zitten en dan lekker samen op het gemak. Hoef daar geen bemoeizuchtige familie bij te hebben ;)

We krijgen half juni de sleutel. Dus dat duurt nog wel even. Voordeel is wel dat ik nu al vast dingen uit kan zoeken voor ons nieuwe huis en vast leverings data op kan geven en zo. Op veel dingen zit toch levertijd. Hoeft niet alles op het laatste moment. En vooral, opruimen!! :cool:

@Maria: Wat een lief gedichtje. Leuk om het zo wereldkundig te maken. En fijn dat je het zo leuk hebt gehad in Barcelona :) Kon je wel ff gebruiken denk ik ;)

@Nana: Hou ons op de hoogte van je echo morgen

@Klets: Babynamen hadden wij al lang voor voordat we überhaupt besloten hadden om voor een kindje te gaan. En die blijven tot nu toe ongewijzigd. Maar wie weet bedenken we ons...

@Meisjeje: Wat vervelend zeg dat je zo ontzettend veel last van vermoeidheid hebt. Ik heb er ook wel last van, maar als ik jou verhaal zo lees moet ik niet zeiken. Hopelijk gaat het snel de betere kan op ;)

20. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    wauw rosalinde, gefeliciteerd een zoon, super! Wat fijn dat de bevalling goed is verlopen en je er goed op terug kijkt! Heerlijk om zo in je vertrouwde thuisomgeving te bevallen! Hoe heeft partner het ervaren? Echt een bijzonder verhaal, en verhalen die je graag hoort! 😊 hopelijk volgen er over poosje nog meer zulke verhalen!
    Nog wel benieuwd of het ook klein mannetje is, vanwege de extra's echo's die je had!
    Wel balen van de borstvoeding, pijnlijk aanleggen is geen pretje! Wel fijn dat er voldoende is! Hopelijk gaat dat snel beter. Nog een "fijne" ongevraagde tip, ik had destijds een vettig zalfje van de thuiszorgwinkel, hielp super goed voor herstel!

Nogmaals gefeliciteerd, geniet van je mannetje!

Deel Deze Pagina