Hoe is het hier met iedereen? Iedereen goed de pasen door gekomen? Hoop dat alles goed gaat met iedereen! Hier vrijdag nog een keer een echo in het zh en volgende week voor een intake naar de verloskundige. Vandaag ook al weer 9 weken. Nog maar 3 weken en dan kunnen we het wereldkundig gaan maken Hopelijk gaat alles nog goed binnen in m'n buik
Hi meid, Hier alles goed. Ik voel me stukken beter. Volgende week dinsdag EINDELIJK weer een afspraak bij de verloskundige. Hopelijk alles goed met de kleine. Maar aangezien ik goed aan het groeien ben, lijkt het me van wel . Spannend weer die echo voor vrijdag. Leuk om het verschil met de vorige keer te zien. Morgen heb ik weer een sollicitatie. Ben benieuwd hoe het gesprek verloopt als ik vertel over mijn zwangerschap haha. Kan 2 kanten op natuurlijk. Mocht dit niets worden dan ga ik me er bij neerleggen dat ik tot de kleine er is thuis zal zitten. We'll see. De shoot is niet doorgegaan aangezien de fotograve net zelf is bevallen haha. En aangezien je het bij mij nu echt gaat zien schuiven we het maar even op de lange baan.
Negen weken schiet al weer op Troela Leuk dat je vrijdag weer even naar binnen mag kijken en je afscheid mag nemen van ziekenhuis! Mooie mijlpaal! Hoop dat alles goed is! En jij lekker dinsdag weer even naar hartje luisteren bij vk leen Wel spannend of niet nu er zo'n poos heeft tussen gezeten! Balen van die shoot, bijzonder dat fotograaf is bevallen! Heeft ze of heel lang doorgewerkt of veelte vroeg kindje, hoop voor haar het eerste! Toch maar voor de foto voor de pufclub gaan dan! Succes met sollicitatie morgen! Ook ik heb donderdag weer een echo! Ik heb er veel zin in en toch ook altijd spannend hoe het nu met de kleine is! Daarna mag ik ook losgaan met wat kopen voor de kleine, al heb ik nog niet echt een koopdrang... We gaan eens kijken of dat door deze echo aangewakkerd gaat worden!
Hier nog niet zo'n drukte als op het andere pcos-topic Hier een rustige pasen gehad. Ik heb niet zo veel met feestdagen, ben eigenlijk blij als alle poespas en opgeklopte vrolijkheid weer voorbij is Hihi Klets, nee die foto zet ik niet online Hopelijk werpt het zijn vruchten af en zit ik niet voor niets zo belachelijk te doen. Met 36 weken wil de verloskundige dat de beeb goed ligt, dus het kan nog ruim! Ik heb wel het gevoel dat er veel aan de gang is in mijn buik. Veel zeurende buik- en rugpijn, en steken van onderen. Volgende week weer controle, we zullen zien! Mijn koopdrang had ik al een tijdje, maar na de 20-weken echo (toen het geslacht bekend werd) ging ik accuut los. Van het ziekenhuis rechtstreeks naar het winkelcentrum Leen, succes met je sollicitatiegesprek morgen! Al misselijk van de zenuwen? Wat leuk dames, al die echo's weer. Voor mij alleen nog rond de 36 weken een echo om te kijken of het kindje goed ligt. Zo, ik ga maar weer eens plat. Even kijken of ik vannacht wel goed kan slapen. Dit is de laatste tijd wel slecht hoor.. En dan ben je overdag ook zo moe
@Leen: Spannend weer een sollicitatie. Hopelijk is het iets. En anders gewoon genieten dat je "rustig" zwanger kunt zijn zonder te moeten werken. Ik heb nu al heel veel last van m'n rug op het werk (ben rug patient) Dat ik nu al bijna zeker weet dat ik het nooit tot m'n verlof ga halen. Hoop dat als de hcg een beetje is uitgestormt in me lijf dat dan de rug klachten weer wat minder worden. @Klets: Leuk joh, morgen weer een echo. Altijd weer leuk om ff naar binnen te spieken. Is idd fijn dat ik na vrijdag het ziekenhuis gedag kan zeggen. En natuurlijk veel plezier als je de koop drang gaat los laten @Nana: Lekker geslapen afgelopen nacht? Zo te lezen heeft de kleine nog een paar weekjes om goed te gaan liggen Succes met de oefeningen
Oei Troela dat is niet zo best, dat wordt nog wat. Verderop in de zwangerschap worden je banden ook nog slapper, waardoor je ook o.a. meer rugpijn kunt ervaren. Vervelend! Nog een positief resultaat aan de sollicitatie overgehouden, Leen? Afgelopen nacht als een blok geslapen. Vannacht weer slecht (ben niet voor niets nu online ). Ik lig al meer dan een uur wakker van een ontzettend droge kriebelhoest.
Is het ook. Ik heb gister avond bedacht om toch maar eens naar de huisarts te gaan. Kijken wat die zegt. Want ik kwam gisteren weer kruipend thuis. Straks maar ff bellen voor een afspraak Bij jou ook vervelend zeg dat je zo slecht slaapt!! Daar wordt je ook echt dood moe van Hopelijk gaat het aankomende nacht weer beter en kan je weer wat uren in halen @Leen: Succes vandaag met de sollicitatie @Klets: Veel plezier bij de echo
Troela spannend vrijdag weer een echo! ik vond die eerste echo's altijd zo spannend, vooral omdat je aan je buik nog niks merkt en de baby ook nog niet voelt. Leuk om weer even naar binnen te spieken! Wat vervelend dat je zoveel last van je rug hebt. Mijn rug is ook wel een zwakke plek. Meisjeje, hoop dat het inmiddels weer wat beter met je gaat! Probeer te denken waar het voor is. Over een poosje heb je een prachtige baby in je armen! Nana, getver echt niet leuk die slapeloze nachten! Het schijnt dat het ook is om je alvast voor te bereiden op de nachten die komen gaan als de baby er is. Leen ben benieuwd hoe je sollicitatie is gegaan! Met mij gaat alles goed. Soms wat last van maagzuur en ben wat sneller moe, vooral de middagdipjes op het werk zijn lastig . Moet nog 4 weken werken en dan verlof, daar kijk ik wel naar uit hoor. Meiden doen (of zijn jullie het van plan) jullie ook een zwangerschapscursus. Ik heb een tijdje zitten twijfelen maar ben toch maar op de ouderwetse zwangerschapsgym gegaan. En het is hartstikke leuk! Leuk om met meiden te zijn die ongeveer even ver als jij zijn en je leert toch ook wel het eea...
Klets, die fotograaf deed het hobbymatig, maar is wel 2 weken te vroeg bevallen. Hoe was de echo vandaag?? Nana, haha nee ik ben gelukkig nooit echt zenuwachtig voor een sollicitatie. Maar het ging wel goed. Ik zou op korte termijn wat horen dus ben benieuwd. Ook wat betreft mijn zwangerschap natuurlijk. We'll see. Als dit niks wordt dan ben ik er wel even klaar mee . Wat balen dat je zo slecht slaapt joh. Echt de laatste loodjes onderhand hè?! Ik had vannacht flink last van onrustige benen. Gék werd ik er van. Oei Troela wat vervelend van je rug zeg. Heb je de arts al gesproken? Misschien maar richting fysio gaan dan. Hopelijk kunnen ze er wat mee zodat de last wat beperkt wordt. Lasvegas, goed om te horen dat alles goed gaat met je. Wauw, aftellen is ook begonnen. Nog 4 weken tot het verlof. Heerlijk zeg. Ik ben van plan om tzt zwangerschapsyoga te gaan doen. Dus meer op de ademhaling en ontspanning gericht. Hier gaat alles prima. Vandaag trouwjurken gepast. Zo leuk. Dinsdag gaan we weer terug en ik denk dat ik dan stiekem toch al een keuze ga maken . Dan ben ik er wel héél op tijd bij natuurlijk haha (volgend jaar mei trouwen). Maar goed, nu pas ik er nog enigszins in. Als ik begin volgend jaar ga kijken betwijfel ik of ik mijn oude figuur al heb en dan vind ik het ook teveel gejaag. Misschien ben ik kapot moe door die kleine en heb ik dan écht geen zin om te gaan passen. Verder heb ik het idee dat ik (nu al) vocht vast houd. Ik heb continu overal afdrukken. Van schoenen/sokken tot broeken en BH's. Iemand bekend mee? En daarnaast mag ik ook onderhand gaan shoppen voor nieuwe slips e.d. Deze beginnen onderhand af te tekenen. In een jurk heb ik 4 billen. En dat willen we niet natuurlijk .
LasVegas: Voorbereiding op... hihi dat klinkt niet best. Het is bij mij meestal wel om en om. De ene nacht slaap ik als een blok, de andere nacht heel slecht. Vannacht weer als een blok geslapen, heerlijk! Nog 4 weekjes... lekker zeg. Het verlof komt voor jou ook al weer dichtbij! Ik heb de Samen Bevallen Cursus gevolgd. Dit is erg informatief en je doet ook oefeningen met ademhaling en houdingen. Het is totaal niet zweverig (daar ben ik niet van). Het heeft mij ontzettend geholpen om mij voor te bereiden op de bevalling. Ik weet nu wat ik zo ongeveer kan verwachten en hoe ik met de pijn om kan gaan. Het helpt mij heel goed om te weten wat er gebeurt in mijn lichaam en waar de pijn vandaan komt. Dan kan ik de pijn makkelijker toelaten zeg maar. Wat ik ook erg prettig vond is het feit dat je het samen met je partner doet, want het aandeel van je partner tijdens de bevalling is eigenlijk best groot en daar kom je tijdens deze cursus wel achter. Het is mij heel goed bevallen (hihi woordspeling ) Nou Leen, inderdaad de laatste loodjes beginnen voor mij. Elke dag ben ik weer verrast wat voor nieuwe dingen ik nou weer ervaar. Over vocht gesproken: Sinds eergisteren erg last van vocht in de enkels.. Ik kan er putten indrukken, die er dan ook in blijven staan. Normaal zou het toch wel vrij direct "terugveren". Het komt ook deels door de warmte, gelukkig koelt het de komende dagen nog even weer af Haha, vier billen in je kleding terugzien is geen gezicht! Je moet er aan wennen om je kleding een maat groter te gaan kopen en je niet in je oude maat te willen persen. Niets is zo erg als een te strakke legging onder een jurkje, waar je de rollen overheen ziet bungelen En heb jij ook last van nachtelijke kuit- en voetkrampen? Zeer prettig
Oh Nana dan houd jij echt flink vocht vast ja. Flink drinken dan zeggen ze. Echt een kwaaltje waar je vaak mensen over hoort. Typisch. Hopelijk heb je er niet continu last van. Nee ik heb gelukkig geen last van krampen, maar wel van 'wiebelbenen'. Alsof ik ze niet rustig kan laten liggen zeg maar. Er zit dan teveel energie in lijkt wel haha. Ja ik moet gewoon echt wat groter ondergoed gaan aanschaffen haha. Ik moet er gewoon nog steeds wat aan wennen geloof ik. Terwijl ik qua kilo's nog niet veel ben aangekomen. Ruim 1 kilo nog steeds. Dat was begin van de zwangerschap, toen 1 kilo minder en nu weer het gewicht sinds het begin van de zwangerschap. Vind het wel prima zo . Maar goed, ik ben voor mijn doen al 6 kilo zwaarder dan ik gewend was. Uitdaging straks. Ik heb inmiddels ook de 20 weken echo gepland. 2 juni it is. Kwamen jullie toen pas achter het geslacht of al bij een eerdere controle? Daar ben ik heel benieuwd naar.
Spannend Nana wat pijnen in de onderbuik kan goed teken zijn, spannend volgende week. Hoop dat kleine gedraaid is, en dan weer heerlijk slapen! Want kwart over vier is geen gezond tijdstip voor zp TroelaVandaag weer controle, spannend! Hopelijk mag je ze bedanken en uitzwaaien! Vervelend die rugklachten, al contact met een fysio? Leen Heerlijk trouwjurken passen! Spannend of je dinsdag de keuze kan gaan maken! Wel lekker om van je to-do lijstje af te kunnen strepen. Zelf nog niet echt last van vocht vasthouden, ben benieuwd of ik later nog mijn enkels ga verliezen En vier billen is niet best of vriendlief moet een billenman zijn en nu helemaal gelukkig! Verder al wat gehooord van je sollicitatie? cursus bij vorige zwangerschap ook cursus gevolgd, ik vond het wel erg gezellig, mede door reden die Las Vegas ook al geeft. Je zit allemaal rond dezelfde uitgerekende datum dus heerlijk ongegeneerd kletsen! Zie ze nu ook nog af en toe. Daarnaast vond ik wel fijn om te weten wat me te wachten stond met bevalling, ook op partneravond is dit allemaal uitgelegd. Wordt manlief ook een beetje voorbereid. Maar toch, Nana, hier geen echt grote rol voor manlief tijdens bevalling... alleen als ik een commando gaf maar verder heeft hij zich heel wijselijk afstandelijk gehouden! Maar dat zal voor iedereen anders zijn! Ik zit nu te twijfelen of ik weer iets ga doen ter voorbereiding, misschien wel iets ter ontspanning daar had ik toch wel moeite mee bij de vorige bevalling. ME Verder zelf helemaal gelukkig en opgelucht De 20 weken echo was goed. En ondanks al mijn echo's toch best emotioneel en mooi momentje! De kleine was zo mooi in beeld en dan toch komt toch weer even besef binnen dat er klein mensje in me groeit! Heel erg mooi! Maar nog geen koopdrang, wel namenkiesdrang Echt lastig!
@Klets: Super fijn weer een goede mooie echo!! Gefeliciteerd! Blijft toch altijd wat emotioneel @Leen: 20 juni, weer een nieuwe datum om naar uit te kijken @Las Vegas: Ik ben zeker van plan tzt een zwangerschaps cursus te doen. Ik zat zelf te denken aan zwemmen ivm m'n rug Vanmorgen weer een echo gehad. En alles was helemaal goed. Ik ben ik verder dan ik dacht. We hebben het hartje zien en horen kloppen echt heel bijzonder En het is nu al echt een mensje. Gynaecoloog ging helemaal uitleggen: Dit is het hoofd, dit de rug, dit de benen enz. Super bijzonder dat dat in mij groeit Heb met de gynaecoloog ook over m'n pijnlijke rug gehad. Die stelde voor om het gynaecologen zwangeren spreekuur te komen. Om te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen. Ook zeker tijdens de bevalling met evt een ruggenprik. Ben blij dat ik nu al over die optie na kan en mag denken want ik zie enorm op tegen de zere rug tijdens te bevalling. Daar moet ik over 2 weken naar toe. Dus wel nog naar het ziekenhuis maar niet meer in de wachtkamer van: voortplantingsgeneeskunde. Toch een stapje vooruit Verder ben ik vanmiddag ook bij de huisarts geweest ivm m'n rug. En die adviseerde (wat ik al dacht) fysiotherapie en een gesprek met het werk over evt aanpassingen van taken om uitval te voorkomen. Dus nu moet ik do naar fysiotherapie. En ik heb een gesprek aan gevraagd bij m'n leidinggevende om over het werk te hebben. Ik werk in de zorg, dus dat is ook gewoon zwaar. En ik heb a.s. woensdag ook nog een intakegesprek bij de verloskundige. Gyn zei dat ik die gewoon door kon laten gaan en nadat ik op het spreekuur ben geweest beslissen of ik bij de gyn blijf of verder ga bij de verloskundige. Dus drukke week voor de boeg. En we hebben besloten het wereldkundig te maken nadat ik na vraag had gedaan bij de gyn vanmorgen. Ik vroeg hoe groot de kans is dat het nu nog fout gaat. Hij zei dat met de specifieke duidelijke echo's van nu de 12 weken grens niet meer aangehouden hoeft te worden. Dat dat blijkbaar achterhaald is Nu ik 2x een goede echo met duidelijk hart aktie heb gehad de kans nihil is dat het nu nog fout gaat. Dus wij zijn vanmiddag bij de oma van m'n man geweest om het nieuws te vertellen. Want tja, als zoiets oma's verteld dan weet binnen no time de hele familie het. Ideaal Maar nu wilde ik het ook mijn oma uiteraard vertellen, maar nu kan ik niet naar haar toe want in het bejaardentehuis waar zij woont heerst MRSA bacterie Verdorie! Mag ik het eindelijk vertellen, kan het niet. En wil het ook niet over de telefoon doen. Dus toch nog maar even voor ons houden dan... Oops sorry meiden, is een langer verhaal geworden dan ik had verwacht Iedereen een fijne koningsdag!
TroelaFijn dat alles goed was en de gyn zelfs zegt dat je het goede nieuws kan rond bazuinen! Gaaf zo'n echo, de kleine groeit zo hard in het begin, "opeens dan echt mensje" mega bijzonder! En nu al gesprek over bevalling achter de rug, je bent er in elk geval op tijd bij! Fijn dat je in elk geval naar andere wachtkamer gepromoveerd ben, en leuk toch even naar vk mag je hopelijk weer naar het hartje luisteren! Zeker drukke bedoeling met al je afspraken, in elk geval veel plezier met vertellen!
Dank je wel Klets voor je super lieve reactie Hoe gaat het verder met jou? Iedereen een gezellige koningsdag gehad?
Wat fijn Klets dat de echo goed was. Tegenwoordig kunnen ze zo veel zien op zo'n echo. Ik kan me voorstellen dat je opgelucht en blij bent dat alles goed lijkt. Je kunt natuurlijk altijd kiezen in welke "rol" je je man wilt hebben tijdens de bevalling. Misschien wil ik dan ook wel liever alleen zijn en irriteer ik mij overal aan, je weet het niet. Maar ik vind het zelf wel prettig om samen goed voorbereid te zijn op wat er komen gaat. Ik hoop dat, zoals je zegt, de pijn in mijn buik samengaat met het draaien van het kind Maar ik heb het gevoel dat het nog hetzelfde ligt... We zullen a.s. woensdag zien, dan heb ik weer controle! Leen, wij zagen met de 20 weken echo het geslacht. De echo daarvoor was bij ons met 10 a 11 weken en toen konden ze natuurlijk nog niets zien Troela, ik werk zelf ook in de zorg, vanaf een week of 15 heb ik de late diensten achterwege gelaten, want daar kreeg ik erge last van mijn rug van. Vanaf die tijd alleen maar dagdiensten gedraaid en dat hielp mij heel goed. Het is inderdaad zwaar werk en ik hoop dat jouw leidinggevende net zo flexibel is als de mijne. Ik vind het ook nog steeds een bijzonder iets om een kindje in je te hebben groeien. Ik kan er soms nog niet bij, hoe mooi dat allemaal geregeld is door de natuur. Dan zie je mensen met pasgeboren baby's lopen en dan besef je ineens dat dat ook in jouw buik zit (of zeg ik nou iets raars? hihi ) Mijn gynaecoloog zei precies hetzelfde. Die 12 weken grens is wel wat achterhaald, helemaal als je twee prachtige echo's hebt gehad. Wat fijn dat je het nu kunt vertellen! Nou ja... ff wachten tot de vervelende bacterie uit de lucht is Koningsdag betekent voor mij lekker snuffelen op de rommelmarkten. Ik heb welgeteld 1 ding gekocht hihi, terwijl ik voorbereid was (lees: drie boodschappentassen mee) op heel veel speelgoed en andere dingen voor de beeb. Ik heb hele lieve schapeslofjes gekocht voor de beeb, totaal onnodig, maar wel heel schattig. Toen ik na 2 uur slenteren het vocht in mijn handen en polsen had staan, ben ik maar weer naar huis gegaan. Na de auto te hebben stofgezogen, en de easyfix te hebben geinstaleerd, en ook nog het huis stofgezogen, was ik doodop. Ik ben in slaap gevallen op de bank Vroeger deed ik zo'n dagje fluitend, maar tegenwoordig.. hihi
Dat is idd heel herkenbaar dat je late diensten killing zijn voor je rug. En helemaal als je laat-vroeg hebt. Dan kon ik zowiezo al slecht tegen maar nu is het helemaal verschrikkelijk. Over het algemeen heb ik een hele relaxte leidinggevende dus ik verwacht geen moeilijkheden. Maar we zullen zien..
Goedemiddag dames. Even niet geweest. Eerst druk op het werk en de week erna was manlief ziek thuis. Dus weinig tijd gehad om even bij te lezen. Ik ga straks alles bijlezen. Hier gaat het goed. Buikje is goed zichtbaar en ik denk dat ik gisteren voor het eerst de kleine bewust heb gevoeld. Wat plopjes en het idee dat er een klein beestje aan het rond kriebelen was onderin mijn buik. Vanavond mogen we weer naar de verloskundige en hopen dan het hartje weer te horen. Ben erg benieuwd!
Klets, wat super dat de kleine helemaal goedgekeurd is met de 20 weken echo. Geeft toch een opluchting denk ik hè? Troela, fijn dat jij ook een goede echo hebt gehad. Leuk is dat hè! Ben je inmiddels al bij de fysio geweest? Hopelijk valt het mee met je rug. En heb je het wereldkundig gemaakt? Hoe waren de reacties? Nana, hopelijk is de kleine gedraaid. Overmorgen weet je het. Fingers crossed. Hoe voel je je verder? Roderoosjes, oh wauw wat bijzonder dat je de kleine nu al gevoeld hebt. Ik ben er steeds alert op, maar tot op heden niets. Hopelijk weer een goede controle vanavond. Hier gaat alles goed. Koningsdag hebben we relaxed gedaan, zijn ergens gaan lounchen/BBQ-en met vrienden. Erg leuk. Morgen ga ik dus wederom kijken voor de trouwjurk en hopelijk een keuze maken. Binnenkort de datum maar eens gaan vast leggen. Morgenmiddag heb ik ook controle bij de VK. Wordt tijd. Ik kan niet meer wachten. Hopelijk horen we weer een goed hartje kloppen. Ik blijf het toch maar spannend vinden. Maar aan mijn lijf te merken zit alles nog gewoon goed. Verder niets bijzonders te melden. Nog steeds in afwachting van de sollicitatie. Had eigenlijk al een reactie verwacht aangezien ze op hele korte termijn wat zouden laten weten. Als ik woensdag niets gehoord heb hang ik zelf aan de lijn. Oh ja en wat betreft de 4 billen... inmiddels heb ik nieuw spul gekocht haha. Morgen nog maar eens een buikfoto maken!
Net terug van de verloskundige. We hebben het hartje luid en duidelijk gehoord. Maar ze moest wel even zoeken. We hebben een zeer bewegelijk kindje. De verloskundige zei ook dat het heel goed mogelijk was dat ik het al had gevoeld. Over 4 weken weer een afspraak en dan 2 dagen later de 20 weken echo.