PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Roderoosjes: Dat is wel vroeg zeg, maar het kan zeker wel. Zoals je het omschrijft, zo kan het wel aanvoelen inderdaad. Zelf voelde ik het voor het eerst met 17 weken. Maar veel mensen voelen het pas rond de 20 weken of nog iets later zelfs, dat is ook niet erg. Vooral bij een eerste weten vrouwen ook niet precies wat ze moeten voelen. Ook hangt het er onder andere vanaf waar je placenta zit, als deze voor zit, zul je het over het algemeen ook minder snel voelen.

Leen: Ik voel me wel redelijk goed. Ik heb hele actieve dagen, zoals ik in mijn vorige post ook beschreef hihi en meestal moet ik dit de dag erna bekopen. Dan ben ik bekaf en min :(
    Vandaag weer een heel goede dag. Ik heb na het avondeten zelfs met manlief 1,5 uur gefietst! :$ Omdat het kind nog niet is ingedaald, kan ik nog lekker op de fiets weg, dat wordt straks wel minder :D
    Verder nog steeds last van oedemateuze enkels en voeten.. en het kind zit nog zo hoog tegen mijn ribben aan. Maar goed... ik ben nog wel redelijk mobiel dus! Ben ik zeer blij mee!

Ooww... dat wordt een leuke dag voor jou morgen. En kijken/ keuze maken voor trouwjurk en weer mogen kijken en luisteren naar de beeb. Veel plezier!

Vandaag is het rolgordijn en de siergordijntjes geleverd en opgehangen.. oh het is zo mooi geworden! Ik wil het zo graag showen aan iedereen, maar moet mezelf inhouden :)

Ik zal ook nog eens ff een nieuwe buikfoto op mijn profiel plaatsen.. ik word echt bol :) Inmiddels al ongeveer + 11,5 kg! :$

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ooh Nana wat mooi zeg! Je bent echt mooi zwanger!

Fijn dat je vandaag weer een goede dag hebt. En flink actief zeg, haha. Alleen jammer dat het de dag erns minder is. Maar ja, als je je goed voelt dan wil je wel he!

En die yoga houding was om de kleine de ruimte te geven om te draaien he?! Ben benieuwd :).
    Wat gaaf dat de kamer nu af is. Lijkt me te gek. Volgens mij zou ik er steeds staan te dromen haha.

Morgen inderdaad bijzondere dag. Hopelijk alles goed. Vind het toch weer spannend. Zeker omdat ik me zoveel beter voel. Op de achtergrond sluimert toch de vraag of alles wel okay is. Maar aan de andere kant; merk nog veel dingen aan mijn lijf en mijn buik groeit, dus ik geloof wel dat het goed zit.

Oooh Roderoosjes wat fijn dat alles goed was. Fijn zeg. Lekker genieten weer van deze bevestiging.
    Hopelijk horen wij morgen ook meteen het hartje.

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Thx :D Ik vind mezelf soms net een lolly op een stokje, dunne beentjes en een bolle buik.
    Ik vraag soms een beetje te veel als ik mij goed voel.. maar ja ik kijk niet altijd verder dan die dag zelf.

Ik sta ook veel te dromen op het kamertje.. is leuk hoor. Ik zou snel beginnen als ik jou was :D
    Maak je niet te veel zorgen, de kans is veeeel groter dat t goed gaat dan dat t nu nog mis gaat! Met te veel zorgen maken vergeet je ook te genieten ;)

Trusten dames, het is al weer veel te laat!'

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Aaaah wat een bijzondere dag vandaag.

Straks weer controle gehad bij de VK. Ik kreeg (gelukkig) ook weer een echo aangezien ik me stiekem toch wel zorgen maakte aangezien ik me 'ineens' zo goed voelde. Het hartje klopte goed en het kindje was goed aan het bewegen. Helaas zit de placenta aan de voorzijde, waardoor het nog wel even kan gaan duren voordat ik de kleine kan voelen. De beeb wordt mogelijk een jongetje. Ze durfde het nog niet met zekerheid te zeggen. Het zou wel kloppen met mijn/ons gevoel in ieder geval :D. Helemaal leuk.

En.... Ik ben geslaagd voor een trouwjurk. Het is, als ik het zelf mag zeggen, een hele elegante jurk geworden. Geen 'standaard' ding, maar heeft iets heel eigens. Erg leuk. Ik denk dat mijn verloofde er ook heel blij mee is. Hij moet slechts nog een jaar (!!) wachten haha. En ikke ook natuurlijk. Ach ja, het kan maar geregeld zijn denk ik dan :).

Dus ik ben vandaag helemaal in mijn nopjes en lekker aan het genieten.

Over 4 weken (met 19 weken) weer een controle en de week erna de 20 weken echo. Hopelijk wordt de beeb beide keren weer helemaal goedgekeurd.

5. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0

Is echt super gaaf weer een goede echo en zo leuk dat het al een echt mensje is. Ik ga donderdag voor het eerst naar de fysio. Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.
    En het wereldkundig maken is zo leuk maar vond het ook wel een beetje eng. Zo van.. nu kan ik ook niet meer terug.
    Ik heb vandaag het nieuws op m'n werk verteld. Ook meteen over m'n zere rug. Dus dat was wel leuk. Toch ook een beetje een opluchting dat ik nu hard op kan 'klagen' als ik pijn heb. En ik heb alleen maar leuke en hele lieve reacties gehad.

@Nana: Lijkt me zo leuk om in het toekomstige kamertje lekker weg te dromen. Heerlijk :D

@Leen: Zo he, wat een super gave dag heb jij gehad. En fijn dat je toch weer en echo kreeg. Blijft fijn om af en toe bevestiging te krijgen. En nog een keer te horen dat echt alles goed gaat.
    En nu kan je dubbel op dromen. Zowel over je kleine als over je trouwdag in je super gave perfecte jurk :)

Zo, nu lekker met de beentjes omhoog. Want het is wel weer op na een lange dag werken.

6. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, gezellig hier zoveel berichtjes!

WauwNanamooie foto op je profiel, je bent echt mooi zwanger! Mooie bolle buik en verder nog heel erg slank! :) Super fijn! Succes morgen bij vk, hopelijk is de kleine lekker gedraaid! Heerlijk zo'n babykamer die al ongeveer af is! Hangen de kleertjes al in de kast? Zo leuk om telkens even naar die kleine kleertjes te kijken! Ik was vandaag in winkel en toch even bij babykleertjes ook gekeken, wow wat zijn die weer klein. Bij de eerste hadden we 44 nodig, en zag dat hangen en vond het nu maar onvoorstelbaar klein! Binnenkort maar eens kleertjes van zolder halen, heerlijk voorpret :)

En bevalling is inderdaad altijd afwachten, hoop dat jullie het gewoon fijn samen kunnen doen zoals je ook samen heb voorbereid op de cursus. Is dan ook wel bijzonder om samen op terug te kijken! Ik zat pas nog te kijken naar hypnobirthing, dat is ook gezamenlijk cursus! Lijkt me wel wat, omdat ik vorige keer toch wel wat in paniek raakte. Nadeel is dat cursus wel bijna 300 euro kost voor vijf avonden, dat vindt ik toch wel flinke hap geld!

Leen wat superfijn zo'n meelevende verloskundige dat je nog echo krijgt en dat ze zelfs even naar geslacht wil spieken! Spannend, of ze het bij juiste einde heeft straks! En natuurlijk fijn dat alles goed was. Met placenta aan voorkant kan het inderdaad wel even duren voordat je de kleine voelt, wel in elk geval goede bescherming! En misschien is het wel een heel druk mannetje en ga je toch sneller wat voelen!

TroelaWat heerlijk om het op je werk te vertellen, zeker in combi met klachten waar je dan open en eerlijk over kan zijn! Dat voelt toch het prettigst!

Roderoosjes Long time, wat fijn dat alles goed was bij vk en bijzonder als je al wat voelt, dat is altijd fijne geruststelling!

20 weken echo Thanx allemaal, zeker geruststelling dat alles goed is en de kleine zo mooi in beeld was, geeft echt wel gerust gevoel om nog iets meer te gaan genieten en voor te bereiden op straks! Nu nog even hopen op een groeispurt van de kleine, want het is toch wel een ukkie! Volgende week weer een controle, en a.s. donderdag ga ik maar eens langs voor de suikertest en hb-prikken! Heerlijk! :)

7. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Oe wat leuk Leen, dat ze dat nu al durven te zeggen met 15 weken. En ja.. als je zegt dat je bezorgd bent, dan willen ze nog wel eens een extra echo maken. Dat trucje had ik ook moeten toepassen ;)

Wat leuk dat je je keuze voor trouwjurk hebt gemaakt. Dan ben je daar in ieder geval al klaar mee. Rondom een trouwerij valt ook genoeg te regelen (en een eerste baby ook, ben ik wel achter). Maar dan moet je het nu wel een jaar stilhouden. Ik denk dat je straks niet eens meer goed weet hoe je jurk er uitziet, daar had ik wel last van. Steeds even online kijken en daarna de geschiedenis goed wissen, zodat manlief het niet zou zien.

Troela, ik herken het wel hoor. Aan de ene kant ben je blij het te mogen vertellen. Maar ik vond het zelf ook wel vreemd, omdat het iets is wat mijn man en ik alleen wisten en als je het gaat vertellen, weet iedereen het en heeft iedereen er wat over te zeggen (ahum.. zeuren soms :D) Maar het is wel handig nu je je klachten ook kunt uiten en ze er rekening mee kunnen houden.

Klets, dank je wel! Ik voel me een beetje uit balans met zo'n plaatselijke toeter! Alsof ik een kleifiguurtje ben en iemand daar te veel klei tegen aan heeft geplakt. Ik vind het nog steeds raar.. Nog een paar weken en dan zit het er weer op :(
    Er hangen inderdaad al genoeg kleertjes in de kast... en toch steeds maar weer nieuwe kopen ;) Ik ga volgende week alles maar eens even uitwassen, dat moet ook nog gebeuren.
    Jeetje maatje 44 is klein zeg!

Ik heb ook wel goede dingen gehoord over hypnobirthing, maar dat is inderdaad wel duur zeg. Ik had de cursus "Samen bevallen" voor 4 avonden gevolgd, dit was ongeveer 130 euro. En daar werd ook nog een deel van vergoed door mijn verzekering.

Oh de suikertest.. yeaah! Lekker :) Maar als je kleintje toch zo klein is zal je bloedsuiker wel goed zijn :p Meestal zijn baby's dan juist groter dan gemiddeld van gewicht.

Ik heb vandaag steunpanty's gekocht voor al het vocht in mijn enkels en voeten. Het zit tussen een pantykous en steunkousen in.. Het zit wel lekker moet ik zeggen, maar wel confronterend omdat je dat meestal toch aan hebt als je oud bent, hihi. Ik ben op mijn werk (verpleeghuis) nu wel heel hip :cool:
    Vanavond controle bij de verloskundige, ik zal wel laten weten hoe het is gegaan. Hopelijk heeft het kindje toegegeven aan de juiste houding :)

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja ik heb wat foto's van de jurk gemaakt met mijn telefoon. De jurk kan ik dus op internet niet terug vinden. Best irritant haha. Maar aan de andere kant ook wel leuk, dan weet je eigenlijk zeker dat weinig mensen dezelfde jurk aan hebben :)

Agossie. Maar goed, je valt op je werk niet op zo haha :D. Ik heb die dingen aan als ik lang ga vliegen. Dan zwelt alles bij mij altijd op. Met die dingen aan stukken minder. Ach ja, doen wat moet!
    Hopelijk heb je vanavond weer een goede controle en ligt de kleine goed. Spannend.
    Wat vond je van de cursus? Denk je dat je er wat aan hebt? Ik denk erover om zwangerschapsyoga te gaan doen, maar de yoga die ze hier aanbieden hangt op het randje van zweverig blijkbaar. Misschien gewoon maar een lesje proberen om te kijken of het wat is. Ik wil gewoon leren om goed te ontspannen en vertrouwen te hebben in mijn lijf.

9. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee meiden,

Allemaal mooie berichten hier zie ik.

Leen
    Ik had ook een jaar voor mijn bruiloft mijn jurk al gekocht haha. Ging precies zoals bij jou. Even alvast eens een winkel inlopen, maar niet onder het mom van een jurk kopen maar inspiratie opdoen. Mooi niet. haha
    Wat leuk een jochie! Was je voorgevoel toch goed en wat bijzonder ook dat het al voorspeld was. Geeft toch een extra bijzonder tintje eraan toch ;)
    Hier heb ik 2 keer de nub gezien. 1 keer stond die recht vooruit (bij 12.2 weken) en de andere keer iets omhoog (bij 12.5 weken).
    Volgende week hebben wij een vroege geslachtsbepaling omdat ik mevrouwtje ongeduld ben.

Nana
    Haha steunkousen! Naja als het maar werkt toch?
    Veel plezier alvast bij de verloskundige. Ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling? Of nog helemaal niet mee bezig?

Troela
    Leuk he? Het wereldkundig maken! Het is toch een bijzonder iets en al die lieve felicitaties en woorden is ook heel leuk om te krijgen toch?
    Wel balen van je rug. Hopelijk gaat dat over. Is er met een soort sport/ therapie iets aan te doen?

Hier:
    Vandaag precies 13 weken. Vrijdag een intake gehad bij de vk, was echt superleuk! En afgelopen maandag de nekplooimeting. Alles dik in orde.
    Ik ben een blije mama :)

10. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leen wat leuk een jongetje! Bijzonder inderdaad dat ze dat zo snel kunnen zien. Verder bij jullie in de familie veel meiden toch?
    En een jurk gekocht, zo leuk! En jullie kleintje is er gewoon bij, bij de bruiloft, dat is toch ook wel erg speciaal!

Hoop dat je steunkousen gaan helpen Nana, ik heb nog niet zo heel veel last van vocht. Wel in m'n handen/vingers en dan vooral als ik wakker wordt, kan m'n vingers dan ook bijna niet buigen. Geen idee wat dat is. En spannend vanavond zeg, hoop zo voor je dat de baby gedraaid is!

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik lees hier alleen maar goed nieuws! Leuk!

Gisteren ben ik gebeten door een kat op mijn werk (ben dierenartsassistente). Alles gedaan om geen infectie te krijgen. Gisteravond een dikke, pijnlijk kloppende vinger. Vanmorgen was het wel minder, maar toch de huisarts gebeld. Nu zit ik aan de antibiotica. Heel fijn!

12. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hey Meiden,

Ben ik weer, terug van weggeweest:
    Na mijn enorme fijne blaasontsteking lag ik enorm achter in de verhuiswerkzaamheden. Me daar dus vol op gestort de laatste dagen. Huis nu leeg en morgen sleutel overdracht.

pffff dat zit erop!
    Jammer is alleen dat ik last krijg van mijn stuitje en onderrug. Binnenkort naar de fysio dus maar.

Wat leuk om al dat goede nieuws te lezen hier!
    Leen: Gefeliciteerd met al jullie mooie nieuws! Jurk en baby boy! nu maar hopen dat je niet alles in blauw koopt en dat ze mis gekeken hebben
    Troela: Heb je het je oma al kunnen vertellen?? Gek he om het te vertellen aan iedereen, lijkt het ineens zo echt haha.
    Maria: jippie! 13 weken al weer! de tijd tikt langzaam verder.
    Nana: Werken je kousen?? Voelt het wel fijn zo rond te zijn?? Ben zo benieuwd!

Hier: Gister termijnecho gehad. Klopt precies met mijn eigen berekening..
    het is een echte gymnast aan het worden want oh wat gingen die armen en benen heen en weer tijdens de echo. Super grappig om te zien!
    Voel me sinds een week niet meer misselijk en minder moe. Kortom mag niet meer klagen nu. Op mijn rugpijn en stuitje na dan.
    Ben trouwens al redelijk rond aan het worden. Kwaaltje wat ik van mijn moeder heb geerfd. Kan al geen broeken meer aan en al zouden we het niemand vertellen je ziet het al heeeeel duidelijk... Zelfs als ik mijn adem inhoud en buik intrek...

Wij ouders etc verteld die zijn echt mega trots! Zo leuk. Broer is helemaal in de wolken, die vind dat hij een neefje verdiend heeft haha. we zullen zien!

13. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Weer terug van de verloskundige.. en ja zoals verwacht ligt het kind nog precies hetzelfde als de voorgaande weken. Nu hebben we een gesprek gehad over de verdere mogelijkheden. Ze zegt dat de kans klein is dat het kind nog uit zichzelf gaat draaien. Over twee weken weer controle en dan moet het kind goed liggen. Zo niet, kan ik kiezen voor een uitwendige draaiing door de gynaecoloog. Wanneer dit succesvol is, mag ik gewoon thuis bevallen. Lukt dit niet, of wil ik dit niet, dan wordt het sowieso een ziekenhuisbevalling en eventueel een keizersnede.

Ik hield me groot bij de verloskundige, maar ik ben er zeer verdrietig onder. Ik heb een flink potje staan janken onder de douche. Dit is zo niet wat ik wil!! En ergens ben ik teleurgesteld en boos dat het kind niet mee wil werken. Ik vind dit laatste eigenlijk te erg om hardop te zeggen, maar ik zit nu even in een emotionele-hormonale-in-de-put-bui.
    Morgen weer gezond en fris op met positieve energie! Maar vanavond ff niet.... :(

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Nana, ik snap dat je boos en verdrietig bent. Kan me heel goed voorstellen. Ik hoop ook dat het kindje gaat draaien. Kan je zelf iets doen?

15. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Je kunt nog iets doen met acupunctuur/ moxatherapie. Ten eerste gaat hier veel tijd in zitten, iets van 8 tot 10 behandelingen in twee weken tijd las ik, ten tweede wordt niet alles vergoed en ten derde ik geloof er eigenlijk niet in.
    Het kind is de baas in deze situatie en ik moet me daarbij aanpassen.

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Als het vergoed werd zou je het kunnen proberen, maar ik ben er ook niet zo van. Ik ga voor je duimen!

Ik zit nu heerlijk midden in de nacht aan een geroosterde boterham met jam. Kon niet meer slapen door de trek.

17. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend balen zeg Nana niets aan dat de kleine nog niet gedraaid is en vooral wat mogelijk de consequenties zijn. Geen leuk nieuws zo richting het einde van je zwangerschap. Ik baalde destijds al flink dat ik niet thuis mocht bevallen, maar dan ook nog mogelijk een keizersnede boven je hoofd dat is nog wel even heftiger. Erg logisch dat je erg verdrietig thuis kwam en boos was/bent op de situatie.
    Was verder alles in orde met jou en de kleine bij vk?

Als de kleine niet draait sowieso langs gyn ofniet? Zou je eventueel gaan voor draaipoging bij gyn? Mag dat pas vanaf 36 weken?

Roderoosjes Eet smakelijk om drie uur 's nachts :) Balen van infectie, hopelijk snel weer genezen.

18. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje nana wat een een ongelooflijke domper. Ik snap heel goed dat je baalt! Als alles goed zou zijn had je dan graag thuis willen bevallen?
    En gaan ze met baby in een stuit toch proberen om eerst normaal te bevallen?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet zo geloof in de acupunctuur maar als je het graag wil kan je het natuurlijk proberen.
    Hier vanmorgen ook weer controle bij de verloskundige. Kijk er altijd weer naar uit!
    Best raar dat ik helemaal geen echo's meer heb. Hebben jullie standaard nog een groeiecho bij 30 weken?

Haha roderoosjes, lekker die boterham midden in de nacht! Heb je nu een heel goed excuus voor

19. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Nana: Verdorie wat balen zeg :(

@Meisjeje: Wat fijn dat het verhuizen er nu op zit. Ik ga volgende maand verhuizen en zie er als een berg tegen op. En super fijn dat het weer wat beter met je gaat ;)

@Roderoosjes: Herkenbaar, die midnight- snacks. Wel balen van de infectie.

Heb helaas m'n oma nog niet kunnen vertellen. Ik ga van het weekend weer bellen hoe er nu voor staat met de bacterie, mocht het weg zijn ga ik meteen langs.

@Lasvegas: Hoe gaat het met de steunkousen? heb je er al baat bij?

@Maria: Goed te horen dat je een blije mama bent :) En dat alles goed is. Leuk he, zo intake bij de vk. Ik heb h'm gister avond gehad. Ik vond het ook heel leuk.

Hier: Nog steeds heel veel pijn in m'n rug. Eind van de ochtend moet ik voor het eerst naar de fysio (lees: sinds ik zwanger ben dan, heb er al 600 versleten geloof ik) Ben heel erg benieuwd wat ze er van zegt. Vraag me ook af of het niet bekken instabiliteit zou kunnen zijn. Nou, we zullen het straks wel horen. En dan mag ik daarna ook nog werken :( Wordt een lange dag.
    Maar buiten de pijn om verder heel blij en gelukkig nog steeds :D

20. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    #500 Roderoosjes, 1 mei 2014
    Laatst bewerkt: 1 mei 2014
    Las Vegas, ik krijg 2 extra echo's vanwege mijn gewicht. Volgens mij met 32 en 34 weken. Het is niet dat ik extreem dik ben, maar zit net op het randje van wel of geen extra echo's.
    Ik mag wel gewoon thuis bevallen, maar dat wil ik zelf niet. Heb dus al besloten om in het ziekenhuis te bevallen.

Troela, wat vervelend van de rug. Laat inderdaad maar goed kijken of je geen bekkeninstabiliteit hebt.

Ik ben net wakker en ga zo maar eens mijn bed uit. Even spugen en douchen en de dag kan beginnen.:)
    Mijn vinger gaat gelukkig de goede kant op. Ach, risico van het vak. Dit was de 2e keer in mijn 7 jarige carrière als dierenartsassistente dat ik gebeten werd door een kat en pas 1 keer door een hond. Dat valt dus nog best mee.

Deel Deze Pagina