PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Dames, stomme vragen misschien.

1) Ik ben dus nog steeds aan het temperaturen. Gaat nergens over maar toch. Wanneer zijn jullie daar mee gestopt?

2) Ik heb een heel branderig gevoel down under, alsof er een schimmelinfectie aan zit te komen. Herkenbaar? Wat hebben jullie er tegen gedaan? Kan het zijn dat je zuurtegraad daar nu anders is of zo? Dit heb ik in geen járen meer gehad.

2. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Leen: 1. temperaturen heb ik nog zo'n 2-3 weken gedaan, maar niet meer zo stipt enzo. Was nergens voor nodig, maar mij gaf het een stukje bevestiging dat ik nog steeds zwanger was.
    2. Geen ervaring mee.

Na de bevalling ben ik ook niet van plan (hormonale) anticonceptie te gaan gebruiken. Ik heb nl ook het idee dat de pil mijn eigen hormonen dusdanig heeft ontregeld dat PCOS is ontstaan (of eraan heeft bijgedragen), aangezien ik voordat ik met de pil begon op m'n 18e een heel nette cyclus had en toen ik op mijn 19e stopte ook meteen weer. Tsja, de eerste maanden dan maar condooms en daarna maar zien wat de natuur in petto heeft. Ik hoop lang borstvoeding te mogen geven, dus dat schijnt ook wel voor wat natural child spacing te zorgen (niet waterdicht, ik weet het). Ach, we vinden wel een manier om te voorkomen dat het er 10 worden. Zoals ik er nu in sta, zou ik een redelijk groot gezin ook echt niet erg vinden :)

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Mogguhhh..

Nee tempen deed ik niet meer wel af en toe een testje ;)

Kan best schimmeltje zijn.. Mijn vk zei dat je dat meer last van kan hebben.
    Gewoon zalfje en eitjes halen bij de huisarts.
    Mag je gewoon gebruiken..

4. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook meteen gestopt met temperaturen. Dacht anders zit je meteen in de stress als hij wat lager wordt. Dus gewoon stoppen joh leen!

En ik heb dat ook gehad toen ik net zwanger was. Idd zalfje en weer weg!

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb een paar mnd getempt, er zat geen enkel patroon in, ben toen maar weer gestopt

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nou dan denk ik dat ik vanochtend voor het laatst getemperatuurd heb. Eindelijk na al die maanden eens uitslapen in het weekend haha. Of in ieder geval niet gestoord worden door de wekker om 6.45 uur.

Thanks voor de tips. Ik wacht even af down under. Misschien zet het niet door. Maar wel iets om even in de gaten te houden.

Over precies 3 weken een eerste meet and greet met onze frutsel! :D

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Wie van jullie doet er mee aan moeders voor moeders? Ik ben er serieus over aan het nadenken om mee te doen. Zeker omdat ik zelf Pregnyl heb gebruikt natuurlijk.
    Maar ik kan me ook voorstellen dat ik soms ook 'gewoon' naar het toilet wil gaan en niet continu alles op wil vangen.
    Ervaringen?

8. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanaf de eerste dag dat het kon heb ik meegedaan en aangezien ik veel thuis was, kon ik ook veel inleveren ;) Ik vond het eigenlijk helemaal geen moeite. Voor het opvangen had ik een plastic kan die je onder je hield bij het plassen. Ik zat dus gewoon op de toiletpot, alleen hield ik van achteren er een kan onder. En als je niet elke plas opvangt, is het ook geen ramp. Je hoeft het sowieso alleen thuis te doen.

Na 10 weken bijna alles opvangen was het zelfs een wat raar gevoel om zonder kan te plassen, haast een beetje een schuldgevoel dat deze plas niet gebruikt zou worden...

9. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Enige nadeel vond ik dat die blauwe flessen een klein beetje sterk chemisch ruikend spul gevuld waren (voor het bewaren) en die geur vond ik onprettig. En ik had een keer een fles niet goed dichtgedraaid bij het wegbrengen op de fiets...

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik doe ook mee aan mvm. Ik zou het ook een beetje hypocriet van mezelf vinden als ik niet mee zou doen. Zonder hun was er nu geen pixel. ;)

Ik zit nu in mn 3de week en vind het eigenlijk geen moeite.
    Ik ben ook niet misselijk, dus heb ook niet zo last van de geur.
    Als hou ik als zelfbescherming wel steeds mn adem in als ik mn pies in de flessen giet.

Ik vond het cadeautje wat je krijgt ook super leuk.

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
    Rosalinde is dus z.s.m. begonnen. En jij Daantjuh?
    Ik heb straks wel even gehaald of ze die flessen hier ook ergens komen ophalen. Vind ik wel zo prettig eigenlijk. Maar goed, ik ben dadelijk ook weer veel thuis...

Ik zou het ook hypocriet vinden om niet mee te doen. Sinds ik in de mmm zit heb ik met mezelf afgesproken om dit te doen (ook toen ik in eerste instantie nog geen Pregnyl gebruikte).

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh, wat lijkt dat opeenns lang geleden, ik was het al haast vergeten! Met jullie opmerking komt het opeens terug!!
    Ik werk fulltime dus het bleef bij de ochtend en avond plasjes maar ik vond het niet zo erg om te doen. Overigens vond ik het handiger om meteen in de blauwe fles te plassen, ik stoorde me helemaal niet aan de geur.

13. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog even over mvm. Ik ben ook zo snel mogelijk begonnen, vond het ook wel een soort van verplicht om mee te doen. En toen die consulente hier was en vertelde hoeveel tekort er van was wist ik helemaal dat ik de juiste keuze gemaakt had.
    Ennn....superlief cadeautje gekregen :D.

Ik heb de flessen weggebracht iedere week. Meer omdat ik niet wilde dat ze voor het huis kwamen te staan, bijna niemand wist nog van onze zwangerschap en in de tuin kon ook niet omdat de poort altijd op slot zit. Dat werd ik wel zat hoor, iedere week brengen. En moet ook wel zeggen dat ik blij was toen ik weer "normaal" kon piesen...

14. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Dat vond ik nou eigenlijk ook, zonder de topic starter gen nieuw topic!

Bedankt! En graag gedaan, ik vind het leuk om andere dames evt. wat te kunnen helpen. En wat info, roddels en smeuiige ervaringen (bij de gynaecoloog bijv.) uit te wisselen vind ik ook niet erg :D Ga je je mannelijke gynaecologen missen Leen? Wil je ook in het ziekenhuis onder controle blijven of ga je naar een verloskundigenpraktijk?
    Temperaturen: Gewoon mee stoppen zou ik zeggen. Ten eerste lekker uitslapen en ten tweede maak je je misschien druk over eventuele schommelingen in de temperatuur.
    Ik zelf heb nog een weekje doorgetempt en toen gestopt. Ook heb ik maar twee zwangerschapstestjes gedaan en toen vond ik het wel resultaat wel duidelijk.
    Schimmel?: Het is een heel bekend kwaaltje om meer vatbaar te zijn voor een vaginale schimmelinfectie tijdens je zwangerschap.
    Dit komt doordat je zuurtegraad daar benee verandert. Dit is nodig om de bacteriën die normaal gesproken in je baarmoeder leven, ongevaarlijk te maken voor je frutsel (zoals jij het noemt hihi). In ieder geval niet wassen met zeep, het kan zichzelf wel goed herstellen en als het pijn gaat doen, zou ik naar de dokter gaan.

ME:
    Nooooit komt er bij mij meer 1 pilletje van de anticonceptie meer naar binnen. Ik ben er helemaal klaar mee, die rommel :x Dan maar nadenken over de alternatieven.. geheel onthouding, condooms of gewoon niets. De kans op een snelle zwangerschap is toch niet zo groot.

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    WTF, we moeten meer schrijven. Dit topic stond ineens op pagina #2. Dat kan natuurlijk niet he..;)

Hahaha, ja ik ga de gynaecologen en de co-assistenten wel missen hoor. En al mijn ervaringen (en dus verhalen) omtrent alle echo's haha. Maar daar komt vast wel weer wat nieuws voor in de plaats.

Sinds vandaag temperatuur ik inderdaad niet meer. Goed is goed. Heb een stuk of 6 zwangerschapstesten gedaan en dat geloof ik ook wel allemaal haha. Eindelijk na al die maanden gewoon eens uitslapen :D.

De klachten down under zijn weer wat verminderd. Zal het gewoon even goed in de gaten moeten houden. Maar goed om te weten dat het 'erbij' hoort. Dat ik hier geen unicum in ben haha.

Nope, hier komt er ook geen pil/hormonen meer in. Als ik zie dat het 16 maanden geduurd heeft voordat numero uno in de buik zat... En tel ik meteen weer aan, dan is dat maar zo.
    Ligt eraan hoe erg de ravage wordt daar beneden, misschien hoef ik de eerste tijd niet eens aan intimiteit te denken.

Nu ook nog niet trouwens... 1) ben er nog steeds klaar mee van al dat op de klok geseks en 2) bang dat ik 'hm er uit buts. Kan niet, maar toch.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb niet meegedaan aan mvm:)
    Dit mn omdat wij de kratten/flessen dan aan de straat moesten zetten, en ik dat nogal genant vond. En ik hoorde allerlei verhalen dat de urine ook gewoon voor dierenhormonen voor varkens enzo worden gebruikt...heb me daar wel een beetje door laten leiden. Ik heb er wel mee gespeeld omdat ik ook weet dat er medicijnen zoals Puregon vlg mij mee gemaakt worden als ik me niet vergis.

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik ben vanaf week 6 begonnen met mvm. Hier staan de flessen ook gewoon voor de deur. Interesseert me echt geen reet eigenlijk.

Ik wil liever ook niet meer aan de pil, maar aan de andere kant. Toen ik het slikte eigenlijk nooit last gehad. En ik zie ons echt geen condoom gebruiken..

En mocht ik hierna nog een kind willen, dan sta ik gelijk weer op de stoep bij de Gyn. Hup spuiten er in en gaan met die banaan.

Ach het duurt gelukkig nog heel eventjes ;)

Ik heb trouwens mn eerste zwangerschapsbroek in huis :D
    Was vh weekend bij de H&M en daar hadden ze een superleuke Leatherlook legging. Zit super lekker...!

Nog maar een weekje tot de termijn echo!!! Whoop!

18. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, ik geef dit topic maar even een kick. Niet dat ik veel te melden heb, alles is nog rustig voorlopig!!

19. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik ben pas begonnen in week 9 met MvM, en vond het in het begin niet echt lastig, pas toen ik bijna klaar was, week 14/15 ofzo vond ik het wel goed. Je blijft wel lopen naar zo'n fles. :p

Liefs,

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nou ik ben benieuwd. Ik heb me aangemeld dus ze zullen mij vanzelf wel eens gaan bellen.

Wauw, vandaag 1 week niet ongesteld haha. Vandaag 1 week gestopt met roken. Vandaag geloof ik ook al 1 week niet meer naar het toilet geweest :( (okay, ik overdrijf).
    Afgelopen week me flink laten gaan met alles. Alles gesnoept wat los en vast zat.
    En mijn kleding zit níet lekker.

Was al 5 kilo aangekomen door medicijnen dus kleding zat al errug strak. Plus nu het niet roken en mijn acute bodemdrift van afgelopen week. Plus een stoelgang die niet mee werkt... oh boy.

Maar goed, ik mocht me die week laten gaan. Heb ik gedaan. Sinds vandaag weer in het gareel. En op dagen dat ik thuis ben ga ik wandelen! En wil ik snoepen, dan maak ik het zelf. Behalve de pure chocolade :).

Deel Deze Pagina