Ow.. Leen irritant he, vinden ze t dan een grote buik of klein? Ik hoorde vanavond ook nog dat ik een toeter had. Hallo zeg, ik ben 36,5 week. Ik mag bijna bevallen! Ik heb nog weer een fotootje toegevoegd in mijn album. Ben ik nou echt zo bol? Ik hou wel wat vocht vast, maar vind 't nog wel meevallen met de grootte. Noem je de baby trouwens thieu? Haha. Ik meestal purkie
Nana, ik vind dat je een prachtige buik hebt! Ik ben van mezelf al wat steviger en ben blij dat ik met zwangerschapskleding een beetje mijn buik kan vormen. Als ik naakt voor de spiegel sta heb ik echt een hangbuik. Leen, voel jij je ook je baarmoeder zitten? Ik wel. Ik voel je echt een soort bal in mijn buik als ik lig of als ik buk.
Even snel vanaf m'n werk! Nana prachtige buik heb je!! Echt supermooi! En jij ook Leen! Heb even bij het topic buikfoto's gespiekt! Ik zal even foto toevoegen van m'n shoot vorige week. Krijg snel de rest en zal ik er nog eentje toevoegen.
Wauw, Nana wat een prachtige buik! Echt mooi zwanger, gewoon mooie ronde zwangerschapsbol! Volgens mij loopt je bijna gelijk qua omvang met mij, alleen qua weken dan wel natuurlijk gigantisch voor! Haha zal eens vragen of manlief foto wil maken! Ben benieuwd naar je foto Las Vegas Was de shoot leuk?
Ik kijk in je profiel en zie de foto al staan, Las vegas! Wauw, echt een hele mooie foto met dat contrast van je zwarte kleding en de witte achtergrond! Heel rustig, daar hou ik van! Mag je trots op zijn, net als op je mooie buik! Wel spannend trouwens inderdaad wie nu van groepje als eerste gaat bevallen!
Ja Nana ik noem hem vaker Thieu-ke . Is mijn vader eens mee begonnen haha. Er vanuit gaande dat het een jongetje is tenminste . En wauw wat een mooie foto van jou zeg. Je bent echt super mooi zwanger!!! Roderoosjes, ik heb zelf eigenlijk geen idee wat ik zou moeten voelen als ik op zoek ben naar mijn baarmoeder . Heb een halfslachtige poging gedaan. Maar dat duwen op mijn buik vind ik niet zo fijn. Dus 'van horen zeggen' zit hij rond de navel. Dank je Lasvegas . En wat een mooie foto van jou ook! Geweldig! Pff, de bevalling. Maandag nog eens naar kleine baby's, grote zorg gekeken. Ik vind toch serieus dat baby's erg groot zijn ten opzichte van de uitgang waar ze uit moeten . Kan me daar nu al druk om maken haha. Ik zal me maar eens op gaan geven voor de yoga of zo, zodat ik leer ontspannen.
Leen, ik kan mijn baarmoeder ook niet met mijn handen voelen. Ik voel echt een bal in mijn buik zitten. Vanaf gisteren voel ik echt de baby duidelijk. Af en toe een plop en beweging. Echt heel leuk om te voelen!
Er wordt flink gekletst... Ik heb nu al een buikje haha maar dat is van het ellende eten en hormonen tijdens de icsi behandelingen. Kwam gisteren een vriend tegen, eerste wat ie zei: ben je zwanger, dat je zon strik om je buik hebt? (Uhm ik had gewoon een rok aan met een lint...) dus ik al nee zeggen (en in gedachten maar sorry tegen de een of twee hummeltjes..) Waar kan ik jullie mooie buikjes bewonderen? Maria, wat moeilijk zeg van je zus en het icsi traject. Ik herken het wel een beetje van je zus hoor dat je op dat moment helemaal niks kan en wil horen over anderen die zwanger zijn, hoe zeer je dat ook probeert, maarja het is toch je zus.. Ik had het toen net een vriendin, en ik krijg nog steeds boze en jaloerse gevoelens over het feit dat zij eerder zwanger is dan ik...maar meer omdat ik haar het type er nog niet voor vind ofzo, ik weet het niet zo goed, mijn verstand zegt dat ik me nie aan moet stellen en het straks juist leuk is omdat het nu bij ins wel gelukt is) Btw, ik weet niet waar je zus onder behandeling is, maar als het voor haar mogelijk is..ik vind dusseldorf echt een topkliniek waar nog veel vrouwen die in nederland geen kans meer hadden toch nog zwanger zijn geworden...) Ik merk nu alleen een beetje dat ik wat moe ben af en toe, naja moe, slaap heb haha.. Vanmiddag om half een een half uurtje geslapen...raar tijdstip toch? Met hoeveel weken hadden jullie de eerste symptomen? Liefs!
Bedankt dames voor jullie lieve reacties. Dat geeft mij weer het gevoel dat ik nog een beetje mooi kan zijn, haha.. Zo voel ik me soms echt niet. Wie zei wat over vocht vasthouden en olifantsvoeten? Nou hier ook eentje! Ik ben blij dat het weer wat koeler wordt, ik ben de afgelopen dagen amper buiten geweest. Lets, als je onze foto's wilt zien, moet je met ieder van ons vriendjes worden en dan kun je in ons prive album kijken Met 5 a 6 weken had ik lichte misselijkheid en vreselijke honger. Ik moest om het uur wat eten. En ook 's nachts een aantal maal. Ik had een voorraad crackers op mijn nachtkastje staan. Leen, de verhouding blijft natuurlijk altijd wat verkeerd, maar de boel wordt echt slapper en weker van beneden zodat de baby er wel doorkomt. Wat ik hoor is dat de laatste centimeters ontsluiting erger zijn dan het persen. Ook omdat je dan mee mag geven aan het drukkende gevoel en je iets actiefs mag doen i.p.v. de boel steeds ophouden. LasVegas, mooi hoor! De eenvoud van de foto maakt het erg mooi, omdat de aandacht volledig naar jou en je buik toe gaat.
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ben benieuwd naar de rest van de foto's. Ik vond het echt heel leuk om te doen maar ben wel heel blij dat ik het nu niet meer hoef te doen. Het vocht heeft m'n lijf gevonden helaas. Hier ook 's avonds olifantenvoetjes. Morgen nog 1 dagje werken en dan ga ik verder op slippers tot aan m'n bevalling! Maria, inderdaad heel moeilijk van je zus. Ik kan het me van jullie allebei voorstellen. Vooral van je zus zou je nu wat blijdschap willen, maar voor haar is het zoooo moeilijk dat haar grootste wens nog niet in vervulling heeft mogen gaan. Wat dat betreft kan Lets je nu het beste advies geven hoe je er mee om moet gaan. Ben ook zo blij dat jij Lets nu zwanger bent! Ik vond clomid al een aanslag op m'n geestelijke gesteldheid, laat staan waar jij door heen moest. Ik had eigenlijk helemaal geen symptomen, alleen heel erg moe. Maar dat kon ook door de bruiloft komen, toen ik 5 weken zwanger was trouwden wij en daar hebben we ook veel voor moeten regelen. Verder nooit misselijk geweest of hoeven over te geven. Leen ik keek ook altijd kleine baby's grote zorgen, maar ben er vanaf vorige week mee gestopt. Ben niet bang voor de bevalling maar voelde niet meer goed om te kijken. Misschien ook wel iets voor jou als je er bang voor bent. En je moet maar zo denken....er zijn zoveel vrouwen die meer dan 1 kind hebben, dus zo'n pijn dat je het nooit meer wil doen zal het niet doen haha! Ik moet zo weer naar de verloskundige, hoop dat 'ie nog steeds goed ligt. Verder heb ik deze week erg veel last van m'n liezen en een drukkend gevoel down under. Veel harde buiken en vocht vasthouden. Kwaaltjes van de laatste weekjes zijn dus begonnen!
Lets Fijn dat je zo weinig klachten heb, al kan het soms ook als een fijne bevestiging voelen. Om half een slapen is niet vreemd hor, ik doe hier stiekem ook wel eens met de kleine mee in het middagdutje Heerlijk! bevalling Volgens mij is er deze week ook zo'n topic over geopend Wat ze je niet vertellen! Maar of je daar beter van wordt... Het is zeker een vreemd idee dat er klein baby'tje doorheen past. Ik merk zelf al dat ik tussen m'n bekken meer ruimte krijg, bijvoorbeeld met fietsen, dan voel ik m'n stuitje iets te goed. Straks fijn op naar de tien cm ontsluiting en daar past dan je kindje door heen! Wel echt megabijzonder! Vond zelf het persen niet vervelend qua pijn, en nu zit er gewoon weer klein mensje in m'n buik! Maar ik vond zelf cursus wel echt heel erg prettig, ik vond wel fijn om beetje te weten wat me te wachten stond qua lichamelijk veranderingen tijdens zwangerschap en bevalling. Wel was ik daardoor heel erg gefocust op een standaardbevalling van 14 uur, maar goed dat vanzelf los gelaten toen ik na 5 uur klaar was. Las Vegas Succes en veel plezier bij vk! Ik ga op naar de arbo!
Lets, ik was eigenlijk al meteen super moe. Maar ik weet dat ook voor een deel aan de hormoon behandelingen. Ik voelde me goed tot een week of 7. Toen werd ik enorm misselijk (hele dag) en kon blijven eten. Moest ook vaak 's nachts wat eten. Ik heb echter nooit hoeven spugen. Vanaf een week of 14 of zo is dat allemaal weer bijgetrokken. En Lasvegas, ligt ie nog goed?? Hopelijk alles goed met de controle. Ja ik weet dat het weinig zin heeft om me nu al druk te maken over de bevalling. Het gaat hoe dan ook goedkomen, maar soms krijg ik het spaans benauwd bij het idee alleen al. Wat je zegt: je wordt weker etc. Ik heb me kapot gelachen bij dat ene topic. Van flinke klonters verliezen tot vinger in je anus . Allemaal best, maar liever dat, dan een katheter om te plassen. Heeft mijn zus toen gehad. Stond flabbergasted naar haar te luisteren haha. En de bevalling van haar eerste was echt eentje from hell. 48 uur lang, in een Duits ziekenhuis (woonde ze toen), waar ze ineens op haar klommen en met de knieën de kleine naar beneden duwde en allemaal andere gekke dingen zonder aankondiging. En ook zij heeft daarna nog een 2e gekregen (fluitje van een cent toen, 8 uurtjes en ze zag er ge-wel-dig uit na de bevalling). Dus jah! Gisteren ben ik met mijn jongste petekindje gaan shoppen. Ze wordt zaterdag al 3. Ze heeft 2 fantastische jurken uitgezocht haha. Kleine diva. Zo leuk. Dinsdag heb ik eindelijk weer een controle. Vind het allemaal maar lang duren. Maar goed, ik heb dan ook wat tijd teveel op een dag natuurlijk.
Snap ik Leen dat je het lang vind duren, vond ik in het begin ook. Je wil dan graag weer even de bevestiging dat alles nog goed gaat. Jeetje wat een bevalling van je zus, maar niet te veel naar nieuwe horror verhalen luisteren haha. Komt echt goed! Klets, wij moeten ook allemaal voor die bevalling van 5 uur gaan. Lijkt me wel wat Vanmorgen bij de verloskundige was alles goed, bloeddruk nog steeds mooi laag dus het vocht is gewoon van de warme dagen en het einde van de zwangerschap. Ze kon niet goed voelen hoe de baby lag helaas, nu hebben we maandag nog een echo om de ligging te bepalen. Dat is dan wel weer leuk, een extra echo. Bij onze verloskundige hebben ze alleen spullen om naar het hartje te luisteren en voor een echo moet je weer ergens anders heen.
Ik weet niet precies welk topic jullie het over hebben, maar dat ga ik maar niet lezen, straks durf ik niet meer Ik heb de laatste twee dagen wat last van buikpijn, ik denk van het indalen. Nog een dagje en dan mag ik thuis bevallen! Dat is wel spannend Lasvegas, of het kindje nog wel goed ligt. Bij mijn praktijk kunnen ze gewoon een echo maken. En dat hebben ze de laatste drie keer ook gedaan om de houding zeker te weten.. heel vervelend hihi Ik krijg dan ook meestal even een fotootje mee.. nu was er duidelijk op te zien dat het kindje hele volle lippen heeft, de verloskundige benoemde dit ook. Op de foto is het een beetje uit verhouding, ik direct al verontschuldigen naar mijn man wanneer het kindje een donkere huidskleur blijkt te hebben
Dit topic Nana: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/515404-wordt-normaal-gesproken-verzwegen-over-zwangerschap-bevalling.html Weinig schokkends hoor, ik moest er wel om lachen. Veel dingen worden inderdaad 'verzwegen' en moet je zelf maar ervaren / achter komen . Oh spannend Lasvegas. Hopelijk ligt de kleine nog goed. Wel fijn dat je zo nog een extra echo krijgt haha. Ieder nadeel heeft z'n voordeel. Nee ach, we moeten ons ook niet druk maken. Iedere bevalling is anders. En kijk naar Rosalinde, dat was volgens mij echt een bevalling om voor te tekenen . Hahahaha Nana. En mocht dat zo zijn, dan kun je nog een paar dagen een mooi verhaal verzinnen. In het begin zijn donkere kindjes ook nog blank (al hebben ze wel een donker plekje op hun rug waaraan je kunt zien dat ze donker worden blijkbaar haha). Ach die van ons zal mijn wipneus wel erven. Hopelijk ook mijn sproetjes. Gelukkig hebben wij allebei volle lippen. grappig Ik weet niet wie dit nog heeft meegekregen in het vorige topic, maar het ging over buikbanden. En hoe lelijk ik die wel niet vind. Op vakantie had ik het daar met mijn partner over en wederom liet ik mijn mening horen. Ik wist alleen niet dat hij een moederdagcadeautje gekocht had.... Een leuk boek en een buikband haha. Hij baalde flink haha. Maar ik vind het zo lief dat hij dat gekocht heeft dat ik hem denk ik toch maar eens ga dragen. Het is gelukkig gewoon een witte. Weliswaar met tekst (ssst ik lig te slapen), maar het is nog te doen. En ik vind het zo lullig als ik hem niet ga dragen. Moet toch eens leren mijn mond wat meer te houden
Trouwens nog even een intieme vraag. Hebben jullie ook zoveel last van afscheiding? Ik heb er enorm veel last van en is wit/cremig van structuur. Ben net een lekbak. Inlegkruisjes zijn niet aan te slepen. Zonder is geen optie. En ik lijk er ook een soort van te transpireren down under. Is zeker niks aan te doen?
Whahahaha *ligt helemaal dubbel hier* Die opmerking van die buikbanden was ik niet vergeten. Wat een geweldig cadeau van je vriend. Wat was jouw reactie dan? "OOOwwww... wat vreselijk.. eh lief?" Afscheiding. Ik doe even lekker vies mee hoor, tsja medewerkers in de zorg schamen zich niet zo snel Tijdens je zwangerschap kun je meer gaan transpireren, nou heb ik daar niet zo veel last van, maar wel daar onder inderdaad. En ook een verschrikkelijke afscheiding. Het loopt er soms echt uit, waardoor mijn bovenkleding ook vies wordt. Creme/lichtgroenig van kleur. Ach ja, schijnt met een goede doorbloeding te maken hebben ofzo..? Inlegkruisjes draag ik alleen als ik een dagje wegga of als er niet zo snel een toilet voor handen is, want dat vergroot ook weer de kans op vaginale infecties ("broeien"). Ik voel me er wel vies onder, maar er is niet veel aan te doen. Mijn wasmachine draait overuren
Haha, ja die buikband. Ik vond het zo sneu voor hem. Hij had het 2x op vakantie gevraagd in de hoop dat ik mijn mening zou bijstellen. Maar ik vind het gewoon super lief dat hij zoiets gaat halen met mij in zijn hoofd. Ik moet er dus toch aan geloven Ik ben gelukkig niet de enige dan. Zonder inlegkruisje is echt geen optie. Ik heb anders continu natte plekken in mijn onderbroek. Het loopt er gewoon op willekeurige momenten uit en voordat ik bij het toilet ben is het al te laat. Ik verschoon ze wel heel vaak om zo het broeien tegen te gaan so to speak. Vandaar ook dat ik dacht dat ik misschien wel eens een blaasontsteking kon hebben, maar dat was gelukkig niet zo. Ja je kunt je blijven wassen daar, maar het zet weinig zoden aan de dijk helaas. Maar het is dus een algemene kwaal
het topic valt inderdaad nog wel mee, ik ben niet verder gekomen met lezen dan het overgeven! Dus Nana volgens mij redelijk veilig om te lezen! Die bevalling van je zus klinkt niet best Leen Lijkt wel of iedereen controle verloor, vreselijk! Gelukkig zijn dat wel de uitzonderingen, jij gaat gewoon voor haar tweede bevalling! Haha Las Vegas Vijf uur is ook wel prima te doen en Rosalinde heeft dat ook gehad dus een goede standaard hier op forum! Wel ben ik erg benieuwd hoe het straks gaat met mijn bevalling, vind het toch wel spannender als de eerste keer. Toen ging ik er echt helemaal blank in! Fijn dat alles goed was vanochtend bij vk Las Vegas Super leuk dat je maandag weer even naar binnen mag kijken! Hopelijk ligt de kleine goed. Morgen je laatste werkdag toch en dan heerlijk verlof! Goede besteding zo'n echo op je eerste verlofdag! Wow Nana alweer bijna 37 weken, fijn dat je nu kan uitkijken naar thuisbevalling. Hopelijk is de kleine lekker aan het indalen, dan heb je niet meer zoveel draaigevaar Wel erg grappig van die volle lippen, spannend hoe dat er straks uitziet, blijft toch bijzonder dat je zoveel kan zien op echo. Hier kon je wel meteen al zien dat ons kleintje donkerder was, dus misschien toch alvast wat verzinnen Nana! Het zal je maar gebeuren, je hoort nog wel eens van die verhalen en ook soms hier zp lees je de bizarste verhalen! Hoe komen mensen erin verzeild..... Je buikbanden verhaal is bijgebleven hor Leen Wel echt schattig van je vriend dat hij wat is gaan shoppen voor moederdag en dapper dat hij het toch gewoon heeft gegeven! Ben erg benieuwd hoe dit staat! Hier ook veel last gehad van afscheiding, merk wel dat het minder is als aan het begin! Blijft onfris gevoel en zeker met die warmte! MeIk ga afbouwen met mijn werk om toch eerder volledig te stoppen. Hierover vandaag een gesprek gehad met arbo. Had dit advies niet zien aankomen, maar het gevoel alleen al geeft mij wel heeel veel rust! Ik zit mezelf nu elke ochtend af te vragen hoe ik de dag moet doorkomen omdat ik zo moe ben en na een uur is concentratie verdwenen! Hopelijk gaat moeheid nu minder worden en het genieten een stuk meer! Hangt toch wel beetje met elkaar samen.
Ik denk dat het wel verstandig is om rustig aan te doen (hoor mij nou hihi). Ik dacht ook dat die paar uurtjes werken op het laatst niet te veel was, maar toen ik volledig met verlof was, merkte ik veel verschil. Toch wel veel meer energie. Ik hoop dat je dat verschil ook gaat merken. Overgeven? Dat is nou net het laatste wat ik wilde horen. Ik heb echt een vreselijke fobie voor overgeven. De laatste keer is ook al weer 5 jaar terug.. Ik weet dat de bevalling ook wel vaak begint met het reinigenvan het lichaam, dat zeg ik dan netjes Van onderen of van boven. En ook schijnen de laatste centimeters ontsluiting vaak gepaard te gaan met overgeven. Doe mij liever maar meer pijn dan dat, oe bah! Ja Klets je brengt me op een idee. Leen, kun je niet even een foto plaatsen met buikband? haha.