PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Hahaha leuk, dingen die ze niet vertellen over bevallen. Ik heb een aantal jaar in de kraamzorg gewerkt, dus daar was ik al achter dat het niet gaat zoals in de film etc ;)

@Leen: Ik snap je 'angst' wel hoor van het bevallen. Ik zeg ook vaak tegen me m'n man: Bevallen sla ik wel over want dat pas toch nooit! Maar denk niet dat ik er zo makkelijk af kom :cool: hahaha
    En die buikband, ik kan het me nog herinneren. Ik ben er ook zo een die daar totaal niet van houdt. Maar wel super lief cadeautje ;)

En ja afscheiding, ik heb er ook heel erg veel last van. En (sorry voor de details) het lijkt ook meer te ruiken als anders. Maar ja, 't zal er wel bij horen

@Klets: Eigenlijk ergens wel fijn dat de arbo aan geeft eerder te stoppen als je het bij het idee al rust geeft. En hopelijk wat minder moe bent. Hoe ver ben jij nu Klets?

@Las Vegas: Ik hoop dat je maandag weer een goede echo hebt en je wens voor het thuis bevallen mag uit komen.

@Lets: Eerste symptomen eigenlijk meteen al en dat was : HONGER!! en zere borsten, maar die heb ik nog steeds.

Hier: Gisteren weer bij de fysio geweest voor m'n bekken. En die maakt zich toch wel zorgen omdat er weinig vooruitgang en eerder achteruitgang in zit. En gaat met haar collega overleggen of het toch niet verstandig is helemaal te stoppen met werken. Dinsdag hoor ik meer.
    Af gezien van m'n bekken gaat het verder gelukkig allemaal goed :D

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Klets, wat goed dat je eerder gaat stoppen. Fijn dat de arbo hier eigenlijk zelf mee komt. Zal een hoop extra rust geven lijkt me zo.
    Haha, ik vond het ook wel dapper van mijn vriend. Best schattig.

Ben jij al lekker aan het genieten van je verlof Nana? Kom je de tijd trouwens door met dat thuis zitten? Beneden een foto van mijn buikband. Ik weet alleen nog niet of ik me er publiekelijk mee durf te vertonen. Vooralsnog alleen thuis om ;).

Oei Troela, dat is niet niks. En als het beter is om thuis te blijven dan is dat maar zo. Vervelend voor je collega's, maar beter voor jou. Lijkt me niet te hebben zeg. Vervelend voor je.

Hoe zit het trouwens met jullie nesteldrang? In mijn hoofd heb ik hem wel een beetje, maar aan de uitvoerende kant 0,0. Misschien voel ik juist minder druk omdat ik thuis zit of zo?
    Echt, ik heb méér dan genoeg te doen, maar heb er gewoon geen reet zin in. Best erg of niet? Dus ik ben nog heimelijk aan het wachten tot ik overspoeld wordt met nesteldrang...

Op de buikband staat dus 'ssst... ik slaap' *zucht*

Bijgevoegde bestanden:

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hhahahahahaha Leen... Dit kan niet hoor ;)

Maar je bent prachtig zwanger meis!

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahahahahahahahahaha... ja erg hè! Zal er toch aan moeten geloven :D. Gelukkig is wit neutraal en heeft hij niet een of andere knalkleur gepakt :).

Thanks for the compliment!

Hoe is het met jou Daantjuh?!

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja goed!

Dinsdag eindelijk weer beginnen met de spuitjes. Kan niet wachten hihi.. Hopelijk kan ik snel weer aansluiten (en blijven) hier!

X

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Fingers crossed!!! Ik ga duimen voor je hoor. Ik zou niet weten waarom het niet zou lukken :). Zo wordt dit topic steeds gezelliger :). Super veel succes alvast. We gaan voor je duiken en duimen!! X

7. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Haha leen dat buikband verhaal :D
    Super! Ik vind dit trouwens wel echt een schattige buikband (en ik ben er ook niet echt fan van) ik herken het trouwens van die afscheiding, helaas :(

Klets heel verstandig dat je eerder gaat stoppen. Hoe staat je werkgever er in?

Troela wat vervelend meis :( ik hoop voor je dat door te stoppen met werken je klachten ook minder worden!

Daantjuh, ik volg je nog wel stiekem hoor. Ben blij dat je weer kan beginnen. En met die super eisprongen van jou komt het vast goed! :)

Hier: een migraine-aanval gehad. Nondeju zeg.:$ Dat kun je blijkbaar ontwikkelen door de zwangerschap. Heb wel meer last van hoofdpijn en dat had ik met de clomid ook dus de verloskundige denkt dat mijn lijf niet zo goed tegen hormoonschommelingen kan. Verder net 16 weken controle gehad en alles was goed! Jeeeej! :)

8. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee Lets bedankt voor je antwoord! Toch fijn om het er met iemand over te kunnen hebben die ook icsi heeft gehad. Ik snap m'n zus haar gevoelens heel goed. Het eindstation staat voor de deur en een zwangere zus is extra confronterend en pijnlijk. Ik ben ook totaal niet boos op haar. Wel enorm verdrietig dat de situatie is zoals die is. Maar goed, ik hoop dat ze net zoveel geluk als jij hebt bij de derde poging. Ze gaat trouwens voor de derde poging naar Gent.
    Ben je al aan het aftellen? Bijna 30 mei he :D ik ben zo benieuwd of het er 1 of 2 zijn! De moeheid herken ik inderdaad wel. De symptomen werden bij mij rond week 7 wat heftiger. In het begin ook niet zoveel (wat Miss ook n btje onzeker maakte maar dat was niet nodig)
    Ik tel in ieder geval met je mee af!

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Mooi buikje, Leen!

Klets, wat vervelend van je bekken.

Afscheiding is bij mij ook meer dan normaal. Een paar weken geleden kreeg ik ineens veel meer afscheiding, begon het anders te ruiken en kreeg ik giga jeuk daar beneden. Had ik een schimmelinfectie. Medicijnen gehad en nu is het gelukkig over.

Vanmorgen weer een keer gespuugd. Maar mijn darmen zijn ook flink bezig en ben best misselijk, dus denk dat ik een virusje oid te pakken heb. Ben ookeerder naar hu is gegaan.
    Wat wel gezellig is, is dat ik nu op de bank zit en ik een hoop gekriebel en ac en toe een schopje voel in mijn buik. Even een momentje samen net de baby!

10. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha Leen :) Hij past! En zo'n witte op wit shirtje is het best neutraal. Er zit trouwens ook een prachtig strak zwangerschapsbuikje onder! Verschilt toch per buik hoe zo'n band eruit ziet! Ik heb soms zo'n beeld van mensen die het dragen omdat ze willen showen dat hun vetrol een zwangerschap van zes weken betekend ;)!

Troela wat leuk dat je in kraamzorg heb gewerkt, dan zullen veel dingen je inderdaad al bekend zijn. Vervelend dat je zoveel last heb van je bekken! Wel goed om nu al goed rust te pakken omdat het niet erger te maken! Je moet na de bevalling toch ook weer verder met dezelfde bekken!

Daantjuh Heerlijke reactie! Ik hoop dat de spuiten weer zo goed aanslaan! Spannend weer, veel succes!

Maria Vervelend zo'n migraine aanval, heb je daar normaal ook last van of echt nu tijdens zwangerschap? Super dat de controle goed was, 16 weekjes alweer! Al de 20 weken echo gepland?

Hiero Ben de schrik van het advies van de arbo alweer beetje kwijt! Zelf ben ik toch iemand die maar doorgaat zonder rem. Vandaar dat minderen ook niet werkte omdat ik gewoon op oude voet doorging! Vandaar zo'n rem van arbo wel prettig.

Er komen hier zo steeds meer thuiszitters bij, ook steeds drukker met berichtjes. Gezellig! Inmiddels ben ik 25 weekjes onderweg, volgende week weer lekker controle! Deze keer maar eens vragen of ze hartje willen laten horen, dat heb ik nog geen één keer gehoord!

11. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Oeh bah Troela, dat zou me vreselijk lijken om zo vroeg in de zwangerschap al te moeten stoppen met werken. Maar ja, je moet wat als het niet lukt. Moeders en kind gaan voor!

Leen *Gniffel, ze maakt ook nog een foto* Tsja... eh.. nee, nog steeds niet mijn ding zo'n buikband. Je kunt het ook onder je kleding doen he? :D Wat klets zegt is waar, het zijn meestal de wat stevigere mensen die zo'n band om hebben, om maar te benadrukken dat het geen vetbuik is maar een babybuik. Anders zie je tot aan het einde van de zwagerschap soms het verschil niet. (Oh, wat een erge opmerking eigenlijk ook weer).

Goede positieve instelling Daantjuh! En je mag hier nu ook wel eens "stiekem" meekletsen hoor!

Maria wat vervelend zeg die migraine, dat is hetgeen wat ik dus niet mis. Ook zo ontzettend erg dat je geen medicatie in mag nemen :(
    Gelukkig gaat het met de kleine goed zo te horen, mooi zo!

Klets, konden ze de vorige keren het hartje niet vinden? Hoog de tijd dat je het eens hoort! Zo leuk, om naast het leven te voelen ook eens te kunnen luisteren naar het leven in je buik.

12. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die buikband brengt wat teweeg! :)

Nana, 37 weken vandaag! Whoehoe! Spannend hor, heb je nog bepaald voorgevoel of de kleine zich vroeg of laat gaat aandienen?

Ze controleren elke keer met de echo de hartactiviteit, maar het is ook wel leuk om het een keer te horen! Zo bijzonder vond ik dat altijd, zo'n snel kloppend hartje!

13. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Die blijft nog wel even zitten is mijn gevoel. Het is nog veel te gezellig in mama's buik, aan alle bewegingen te zien :D Momenteel heeft het kind de hik, is ook altijd zo grappig om te voelen en te zien.

Ze controleren de hartslag wel, maar je hoort het niet? Dat is raar! Dat is juist toch fijn om te horen?

Zo... even met de voetjes omhoog, want het vocht zit er al weer in :) En ik had zulke charmante, slanke enkeltjes :cool:

Bijgevoegde bestanden:

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oooooooh Nana toch!! Die enkels!! Doet dat geen zeer? Heb compasie met je. Veel drinken.

Haha ja die band... Ik durf er nog niet mee naar buiten. Maar ik vind het eigenlijk alleen kunnen bij witte kleding. En doe ik het eronder, schijnt de tekst weer door...

Ik lach me vaak kapot van de foto's op babybytes. Vaak ook mensen waarbij niks te zien is (net zwanger) en dan zo'n band om. Hilarisch.
    Maar ja.. Ieder z'n ding denk ik maar.

Pfff ik zit al vanaf het begin thuis. Dramatisch. Maar niks aan te doen.

15. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow nana, je enkels zijn verdwenen! Wat kan je jezelf dan lomp voelen he?! Helpt het omhoog zitten een beetje? Is jet 's ochtends minder?

Ja, wel jammer dat ze niet laten horen! Dat zijn van die kleine dingen die minder zijn in zks! Maar ja staat dan weer echo tegenover 😄

Leen, zonder werk zitten is idd niet zo leuk! Herken trouwens wel wat je eerder zei over uitstel gedrag en het ontbreken van nesteldrang! Ik hoop echt dat het nog gaat komen! Schuif nu alles vooral naar voren, maar gelukkig beginnen ideetjes voor babykamer te komen, dus ook wel zin om daarvoor te gaan shoppen!
    Misschien ga je straks lekker los na de 20 weken echo, wanneer alles goed is kan zomaar de drang komen hoor ik....

16. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, dat verhaal over die buikband Leen....echt grappig! Maar wel echt lief van je vriend. Blijft inderdaad ook niet mijn ding. Ik heb er ook eentje gehad van een vriendin van m'n schoonmoeder maar is in de kast blijven liggen.

Wauuhh nana, echt dikke voetjes. Die van mij waren van de week net
    zo helaas. Ik denk dat we het er maar mee moeten doen!

Troela wat vervelend dat je niet meer mag werken! Maar wat moet dat moet he, alles voor een gezonde zwangerschap en baby!

Ik ben gister met verlof gegaan, heb een hele leuke laatste dag gehad op het werk. Een enorm grote kraammand gehad met allemaal leuke cadeautjes en gezellig met z'n allen wezen lunchen. Nu wordt het wel echt allemaal...

17. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje dames wat gaan jullie ineens hard! Paar dagen afwezig en ik heb weer een dag nodig om bij te lezen...

Nu geen tijd voor want straks voor paar dagen naar Venetie! zin in!

Even over die buikbanden: Ik heb er 2 gekregen van een vriendin en ze liggen fijn in de kast...

Arme Nana! Die voetjes zien er niet erg comfi uit!

Balen troela dat je nu al moet stoppen met werken! Ik merk dat ik ook steeds meer last krijg van mijn stuitje en onderrug. Kan ´s avonds bijna niet meer normaal zitten van de pijn.

Wat een mooie buiken hebben jullie allemaal!

Tot snel!

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Veel plezier Meisjeje. Geniet er van.

Lady's, hier ben ik weer met een intieme vraag hoor. Gaat maar door dat geratel in mijn hoofd :D.

Hoe eehm, verzorgen jullie je bikinilijn nu? Ik ben nu nog van mening dat ik alles zo glad mogelijk wil hebben rondom de bevalling. Ik heb me wel eens met een ladyshave aan mijn bikinilijn gewaagd, maar dat doet zéér! En scheren kan ik onderhand om de dag doen. Alles lijkt sneller te groeien.
    Ook weet ik niet of ik het scheermesje toe vertrouw aan mijn verloofde eerlijk gezegd. En voelt ook echt als een no go eigenlijk.
    Gewoon maar op de tast? Het is sowieso altijd al een gefreubel en jezelf in onmogelijke bochten wringen om overal bij te komen, maar dat zal dadelijk met de buik niet meer gaan...

En is jullie navel trouwens 'geplopt'? Die van mij komt steeds meer naar de oppervlakte toe zeg maar. De diepte is bijna verschwunden. Best apart haha.

19. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kom maar door hoor Leen met je intieme vragen :D. Ik doe m'n bikinilijn met een ladyshave. Vind ik sowieso altijd al wel fijner dan een scheermesje, als ik met een scheermesje ga doen gaat het altijd zo jeuken, niet fijn.
    Ik probeer het op de tast te doen, maar wij hebben een douchecabine met een spiegel...heel fijn voor nu haha. Vind het ook echt niks om aan m'n man te vragen.
    Heb het nu meer zoiets van hoe vaak moet ik het doen? Het liefst iedere dag zodat het netjes is mocht ik gaan bevallen, maar echt heel comfortabel is het niet met die dikke buik :p.

Mijn navel is nog niet geplopt, had wel een diepe navel die nu helemaal niet diep meer is en een klein randje wat dikker is. Ook nog geen striae, hoop zo dat ik m'n mooie buik houd!

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Okay thanks. Maar even dat we het over hetzelfde hebben. Een ladyshave trekt de haren met wortel en al er uit. Maar dat doet toch enorm zeer? Kom nooit ver met dat ding wat bikinilijn betreft haha. Voordeel is dat de haartjes wel langere tijd weg blijven en minder dik terug komen.
    Wel handig met een spiegel ja. Goed idee.

Oh geen striae? Mooi zeg. Hopen dat het zo blijft. Zou fijn zijn.

Deel Deze Pagina