PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Jaa LasVegas, nou begint het echte aftellen. Ben je er al bijna klaar voor?

Haha Leen ik vind die vragen wel komisch hoor. Heb je er nog meer? :D
    Mijn navel is half geplopt, wel grappig als je kleding aanhebt, dan zie je net zo'n klein freubeltje zitten.
    Over het scheren.. ik heb een aantal weken geleden aan mijn man gevraagd of die het over wil nemen, maar die weigert. Dus ik doe het zelf, ik weiger met een ontplofte onderkant rond te lopen. Dat vind ik niet hygiënisch en ik voel me daar niet comfortabel bij. Het is wel een heel gedoe. Mijn buik zit enorm in de weg, dus ik moet er proberen wat om heen te kijken en de buik wat opzij te duwen, wat natuurlijk weer gepaard gaat met harde buiken. Ik ben blij als het weer klaar is. En dan na een paar dagen weer :(

Ik ga nog eventjes wat onkruid verwijderen, stel je voor dat er onkruid tussen de oprit zit, terwijl de kraamvisite voor de deur staat ;)

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik doe mijn bikinilijn met de epilady. Even doorbijten, maar dan heb ik er weken geen omkijken naar.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik ging bevallen en dat de artsen het na 5 minuten al niet meer zagen zitten. Er moest gelijk een keizersnee gedaan worden. Toen ik daarna thuis was ging ik gelijk mijn bed in. Bij wakker worden zat mijn hele huis vol visite en de verloskundige liep rond als een kip zonder kop. Iedereen begon te vragen hoe het kindje heette, maar ik wist het niet. Het was een meisje, maar we hadden het nog niet over namen gehad.

Toen ik vanmorgen wakker werd heb ik eerst aan mijn buik gevoeld of er een wond zat en toen ik de kleine voelde was ik helemaal gerust gesteld.

3. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee niet zo'n epileerding haha, dat doet denk ik enorm zeer!
    Gewoon een ouderwetse ladyshave. Is wel niet zo glad als met een mesje maar ik vind het netjes genoeg zo

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ooooooh ja, epilady heet dat ding. Heb ik vanochtend mijn benen maar mee gedaan. Had wat achterstallig onderhoud zeg maar haha.
    Ben alleen moed aan het verzamelen om het down there te proberen.

Ja ja, ik heb voldoende vragen haha.

Haha lekker zo'n bizarre droom. Had ik laatst ook. Kamer was nog niet klaar maar de kleine was er al. Heb hem maar in de kofferbak gelegd toen, maar vergat de baby steeds...

Echt goed voelen doe ik de baby nog steeds niet. Hopelijk straks wel. Zal ook wel door de ligging van de placenta komen denk ik.

5. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Daarom, even doorbijten. Maar ik krijg altijd erg veel irritatie van scheren down under. Dus daarom met de epilady.

Ja, bizarre dromen schijnen erbij te horen.

Wij hebben vanmorgen de auto gewassen en gezogen. Die is nu klaar voor de vakantie. Nu wij nog. Ik hoef alleen dinsdag nog te werken en dan gaan we donderdag weg. Even 2 weken in de bergen kamperen. Laatste keer met z'n 2en.

6. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes: Goed vooruitzicht, lekker nog even saampjes op vakantie :)

@Leen: Het 'probleem' met het scheren had ik ook al over na zitten denken. Ik weet ook niet of ik het aan durf om m'n man het te laten doen. Iig zo lang het nog zelf lukt blijf ik het nog maar ff zelf doen

@Meisjeje: Lekker aan het genieten in Venetie? ;)

@Lasvegas: Leuk joh, zo'n kraammand. En fijn dat je zo'n leuke laatste dag hebt gehad.

Hier: Moet ff mopperen hoor (sorry:)) Zoals ik al eerder vertelde wilde mijn fysio therapeute met haar collega overleggen of het niet verstandiger is om helemaal te stoppen met werken. Ik zou hier dinsdag meer over horen. Dus ben benieuwd wat het advies is.
    Maar ik moest dit weekend werken. Dus ik ben gisteren ook gewoon gegaan en ik kwam kruipend thuis van de pijn. Moest vandaag ook werken maar heb mij ziek gemeld omdat ik nog steeds veel pijn had vanmorgen en bang was het nog erger te maken. En dat ook niet goed is voor de kleine als ik zo veel pijn heb.
    Maar.... nou ben ik echt weer zo eentje die gaat zitten piekeren van stel ik me niet te veel aan, had ik niet gewoon moeten gaan en evt eerder weg, is het niet enorm idioot om al met 3 maanden zwangerschap al volledig thuis te zitten enz enz. Wordt een beetje gek van mezelf :(
    Ik heb vanmorgen mijn leidinggevende gemaild (omdat ze in het weekend niet aanwezig is) dat ik dus vandaag niet ben gaan werken en dat ik morgen zal bellen hoe het gaat. En zie daar (onterecht) enorm tegen op. Het een beetje moeite met ziekmelden. Ze is harstikke lief en meelevend al die tijd en toch ben ik bang dat ze me een aansteller vind en als zei dat niet vind dan de bedrijfsarts wel (waar ik dan waarschijnlijk wel weer heen zou moeten) en dat die dan toch gaat zeggen dat ik best nog wel een paar uur kan werken. En ondanks ik er nog niet aan toe wil geven, echt denk dat ik niet meer kan werken *zucht*

Sorry voor de grote lap test, maar lucht enorm op om het alleen maar al van me af te typen

7. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Heerlijke scheerverhalen! :) Het moet er toch beetje netjes uitzien daarbeneden toch? Ik durf dat echt niet aan manlief over te laten hor, ondanks dat hij wel natuurlijk veel meer scheerervaring heeft ;) Ik scheer mezelf gewoon nog, ondanks dat mijn buik toch al wel in de weg zit. Beetje op gevoel en door goed m'n bekken te kantelen en knieën te buigen! Verdwijnt mijn buik mooi wat naar achter en m'n scheergebied naar voren :)

Hier geen geplopte navel, vorig keer ook niet gebeurd dus verwacht dat ook niet. Vind wel altijd grappig zo'n strakke buik met navel! Mijn navel is wel een stuk minder diep. En wel veel last van donshaartjes op m'n buik, net of ik de kleine extra warm moet houden, herkennen jullie dat?

Nare dromen Heel herkenbaar, ik slaap zo onrustig en dan inderdaad van die rare en nare dromen waar ik niet echt uitkomt. Pas geleden gedroomd dat manlief overleed terwijl ik zwanger was! Ik slaap/sliep sowieso erg onrustig, als manlief iets te hard ademt lig ik er wakker van (terwijl ik na zo'n droom heel blij ben dat hij ademt) Nu doe ik vaak oordopjes in, m'n nachten toch hard nodig!
    Gister hield de cola mij uit m'n slaap. Ik had een feestje en was zo moe dus lekker aan de cola gegaan, maar normaal drink ik geen drankjes met cafeïne. Ik en de kleine lagen te stuiteren in bed, wel heel grappig gevoel leek net of hij zo door m'n buikwand naar buiten kwam! :)

Troela Wat vervelend zo'n werkweekend wat niet gaat en met pijn afloopt. Dan kan je jezelf zo in de weg zitten! Hopelijk komt fysio of arbo snel met een advies waarmee je verder kan. Bij mij hielp het echt dat iemand anders de knoop doorhakte, ben anders ook snel geneigd door te gaan en mezelf zeur te vinden. Dus hoop dat ook iemand bij jou de knoop goed doorhakt, soms luistert dat makkelijker dan naar je eigen lichaam. Terwijl die volgens mij bij jou al voldoende signalen afgeeft. "Gewoon" voor jezelf en de kleine kiezen! (maar ja, zeggen tegen iemand is makkelijker dan zelf doen ;))

Slaap lekker allemaal, zonder rare dromen!

8. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Dank je wel voor je lieve berichtje Klets. En idd soms het makkelijker als iemand anders de knoop voor je door hakt.

Dromen: Dat doe ik ook enorm veel en meestal niet leuk. Wordt vaak met een rot gevoel wakker door een hele nare droom. Af en toe een gezellige droom tussendoor zou geen kwaad kunnen. Eentje die zich af speelt op een tropisch eiland met een coctail in m'n hand of zo :D

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Troela, wat vervelend van die pijn. Het werk moet natuurlijk wel haalbaar blijven. Anders is het ook niet goed voor jou en de baby.

Sinds afgelopen week voel ik mijn kindje meer. Ik voel nu ook schopjes enz. Vanmiddag wad ik bij de verjaardag van mijn neefje en was Uk denk ik koprollen aan het maken. Vanavond moest ik naar het toilet en zat Uk heerlijk tegen mijn blaas aan te schoppen. Ik voelde constant schokjes door mijn blaas heen gaan.

10. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes: Wat leuk dat je je kindje steeds meer gaat voelen. Lijkt me zo ontzettend bjzonder gevoel. Geniet er van! :)

Ik neem ff het stokje over van Leen want nu heb ik een intieme vraag. Hoe is het gesteld met jullie libido?
    Bij mij was ie de 1e 12 weken een stuk lager als anders, maar nu... 'over the roof'. Kan er maar geen genoeg van krijgen :)

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha wat een heerlijk forum is dit toch, moest even bijlezen, maar heb weer een smile op mijn gezicht.

Buikbanden, geplopte navels, scheren whihiihihihi.
    Ik ben benieuwd wat ik straks allemaal mag ervaren, ben nu wel lekker voorbereid haha.

Troela, luister naar je lichaam en denk aan je kindje. T is zeker moeilijk je ziek te melden, dus t is fijn als de fysio dit ook kan aanbevelen...sterkte!

Het libido...zwaar laag hier..voor de icsi en tijdens de icsi al, en nu durf ik niet hihi. Maar ook geen zin. Volgens mijn vriend zeggen zijn collega's altijd dat hun vrouwen tijdens de zwangerschap 'hoerige' periodes hadden. (Mannentaal he;)) en hij vroeg zich ook al af wanneer dat kwam bij mij haha. Dus rond de veertien weken? Dan mag ie nog 8 wk wachten haha..

Dalijk komt moeder voor moeders, ben gewoon alweer zenuwachtig voor die test.. Testangst;)

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Mijn libido is onder het dieptepunt gezakt. Ik heb totaal geen zin.
    Zo naar de verloskundige. Mogen we het hartje weer horen.
    Woensdag de 20 weken echo en dan vakantie!

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig, nog steeds zwanger:)

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Fijn Lets! Altijd prettig om weer een positieve test in handen te hebben.

Ik ben weer terug van de verloskundige. Bloeddruk goed, baarmoeder goed gegroeid (tot mijn navel) en hartje van de baby was ook goed! Woensdag weer een echo, dan zien we onze Uk weer!

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahaha Troela, goeie vraag :).

Mijn libido is helaas zo laag als ik weet niet wat.
    Ik denk dat het nog steeds komt omdat we zowat een jaar op de klok hebben gesekst zeg maar. En ik merk dat mijn wederhelft er op de een of andere manier wat eng of raar vindt of zo.
    Als we het doen vliegen de vonken er wel vanaf, alleen is de frequentie erg laag. Hopelijk verandert dat nog haha.

Fijn Lets dat de test goed was. Nu lekker in die bakken piesen :).

Roderoosjes wat leuk dat je weer even naar het hartje mag luisteren. Ik ben morgen EINDELIJK weer eens aan de beurt.

Heeeeele fijne vakantie!

Wij zijn begonnen met het grote werk. Het bureau staat op zolder en het kantoor wordt verder leeg gemaakt. Nog veel te doen, maar daarna kunnen we aan de babykamer beginnen. Leuk leuk.

16. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn Lets, zo'n test die weer positief is en goed bezig met mvm! Je bent er bijtijds bij!

Super fijn dat de check up weer goed was Roderoosjes! Spannend woensdag, hopelijk is alles goed dan kan je vollop genieten van de echo, het is zoveel mooier en scherper beeld! Je heb het vast al eerder verteld, maar ga je ook geslacht vragen?

Libido, hmmm die is hier ook niet hoog, plus bekkenklachten zitten ook wel in de weg. Ik vroeg me altijd beetje af of die spannende verhalen kloppen, maar fijne bevestiging Troela ;)

Super leuk Leen om bezig met de babykamer, heb je al compleet idee hoe die eruit komt te zien?

Veel vk/zks bezoekjes deze week! Leuk, veel plezier morgen Leen! Ik mag ook woensdag, Lets jij ook deze week toch? Super spannend zo'n eerste meet en greet! Hopelijk is alles goed!

17. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Haha. Ja de bekken problemen is hier ook wel een kleine obstakel. Dus alleen posities die ik kan hebben :)

Leuk weer zo veel bezoekjes deze week. Ik mag ook weer naar de vk donderdag. Gaan we weer o.a. naar het hartje luisteren.

@Lets: Gelukkig nog steeds zwanger ;) Ben wel benieuwd of het er 1 of 2 blijken te zijn

@Roderoosjes: Top dat je weer 'goedgekeurd' bent :)

Ja idd. Ik moet vanmiddag om 13.00 uur bij de fysio zijn. Ben heel erg benieuwd wat ze zegt.

Gisteren gebeld naar me werk dat ik zondag niet ben gaan werken en hoe het ging. Ik vertelde dat het helemaal niet gaat. Krijg ik de vraag, maar wat kan je dan wel? Uhmmm..... daar wist ik eigenlijk geen antwoord op. Zou je niet een paar uur adminstratief werk kunnen doen. Tja, uhmm misschien wel. Maar kan ook niet erg lang zitten. Maar wil het wel proberen. Kan eigenlijk niks lang. Niet staan, lopen, zitten, liggen.
    Nu had mijn leidinggevende een groot overleg met weet ik veel allemaal wie. Maar ook o.a. de bedrijfsarts. En ze zou het daar bespreken en dan mij terug bellen hoe nu verder. Dus weet nu nog niks en ben heel benieuwd wat er uit komt. Hou er niet van als ik niet weet waar ik aan toe ben :( bah

Whoops, sorry loop ik al weer te mopperen :) Sorry dames!

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nou eigenlijk wel fijn dat ze een overleg heeft waar de bedrijfsarts bij is. Hij/zij zal wel zeggen wat je wel/niet kan. En misschien is een paar uurtjes administratief werk wel fijn. Al zijn het maar 2 uur bij wijze van spreken. Dan ben je toch nog onder de mensen.

Klets, ik heb wel een idee hoe de babykamer er uit komt te zien, maar merk ook dat ik snel last heb van keuzestress haha. We hebben grijze rolgordijnen. Het grijs wil ik met mintgroen en wit/creme gaan combineren.
    Dus 1 muur mintgroen denk ik (en wat accessoires). Tegen die muur komen de commode en de kast (denk ik). Tegen de muur er tegenover komt het ledikantje en straks het bedje. Daar wil ik eigenlijk een boom met uiltjes en blaadjes in vrolijke kleurtjes schilderen. Maar daarover ben ik steeds in dubio. Dan wil ik het wel, dan weer niet :(. Maar als daar geen boom komt, wil ik die muur juist weer mintgroen. Dus het gaat steeds op en af in mijn hoofd haha.

Vanochtend zijn we naar het Gemeentehuis geweest om het kind te erkennen. Weer een stap dichter bij de realiteit :). Helemaal leuk.

En vanavond dan eindelijk controle. Ik kijk de tijd vooruit kan ik je zeggen.

19. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Nou dat is juist me grote angst. Mijn vorige ontmoeting met de bedrjfsarts was niet leuk en ben bang dat ze me meer laat doen dan ik kan.
    Maar idd een paar uurtjes afleiding is ook zeker fijn. Is ook niet zo dat ik uit graag volledig thuis wil zitten. Werk ook liever gewoon tot me verlof door. Maar het moet wel verantwoord zijn.

Wat een leuk ideeen heb je voor de babykamer. Klinkt heel erg gezellig :D En ik zal proberen om de wijzers van de klok wat vooruit te duwen ;)

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Dan is het gewoon belangrijk dat je je eigen grenzen bewaakt en aangeeft. Prima als je het wilt proberen, maar wat niet gaat, gaat niet. Bespreek het ook met je eigen arts/fysiotherapeut. Wellicht kan hij/zij desnoods een verklaring afgeven of zo.

Ja ik ga dadelijk maar eens richting een verfwinkel. Het is toch verschrikkelijk weer. Ga ik me daar laten inspireren :D

Deel Deze Pagina