PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Nou ik kan op houden met mopperen. Ben gebeld door me werk en ze hebben een andere functie voor me om te doen tijdens de zwangerschap. En dat is secretaresse werk 2 middagen in de week. 2x 5 uurtjes. Dus dat klinkt goed. Ik hoop ook dat dit goed gaat en langere tijd vol kan houden. Ik ga volgende week beginnen.

@Leen: Thanks voor de pep talk en veel plezier in de verf winkel :)

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Graag gedaan :). En goed nieuws. Klinkt goed. Gewoon lekker bekijken hoe het gaat en op tijd drinken halen (afwisseling houding haha).

Nou ik heb een leuke kleur uitgezocht. Nu nog even thuis 'overleggen'.

Morgen komen ze ook thuis om te kijken hoe we onze woonkamer kunnen pimpen. Ik ben een paar jaar geleden hier ingetrokken en de woonkamer is nog steeds niet mijn ding. We kunnen niks schuiven met de meubels (komt oa door trap in woonkamer wn open keuken). En ik ben zelf een ramp qua accessoires. Probeer het wel, maar sla de plank vaak mis.
    Nu komen ze morgen kijken naar de mogelijkheden. Misschien ergens een likje verf tegen de muur (wil mn vriend eigenlijk niet, maar mijn hormonen winnen het dit keer wel denk ik) en oppimpen met leuke vrouwelijke accessoires.
    Ter beeldvorming: we hebben niet eens gezellige gordijnen, maar alleen rolgordijnen.
    Dus geen grote aanpassingen/verbouwingen, maar met kleine dingen een (hopelijk) groot resultaat.
    Normaal doen ze dit niet, maar ik heb ze zo gek gekregen :D.

Nu moet ik alleen thuis een budget los krijgen haha. Hij zal stukken minder enthousiast zijn dan mij. Details houd je toch...
    Dus wish me luck haha.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Troela, fijn dat je nu aangepast werk krijgt. Hopelijk gaat dit allemaal goed straks!

Leen, klinkt leuk zo'n nieuw interieur!!

Aargh nog drie nachtjes slapen haha...kunnen ze met zes weken het hartje al horen trouwens??

4. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heerlijk Leen om zo aan de slag te zijn met de babykamer en de woonkamer, klinkt toch als een lichte nesteldrang! :) Wat vond vriendlief van je kleur?
    Superleuk dat mintgroen, op welke.nl heb je ook van die leuke kamertjes met mintgroen waar mijn oog al op gevallen was. Onze babykamer is niet heel groot dus pasteltinten geeft wel wat rust en ruimte. En zo boom is ook erg leuk! Ik zag pas zo'n witte mdf staan bij xenos, ook leuk tegen mintgroene muur. Wij hebben al vrolijke boom op de kamer van de kleine en wil toch beetje onderscheid maken.
    Super leuk dat er ook iemand langs komt voor de woonkamer, het is zeker lastig als je intrekt om het je helemaal eigen te maken! Komt er iemand van een woonwinkel ofzo?

Troela Super fijn die aanpassing van je werk. Ben je dan nog beetje in de buurt van je bekende collegae? Ook wel fijn om lekker iets te blijven doen, zeker met zo'n duidelijke afbakening.

Lets Volgens mij is het bij zes weken nog niet zeker of je hartje kan zien of horen! Hierin heb ik zelf geen ervaring omdat ik mijn een eerste echo bij zeven weken had en daar was een kloppend streepje te zien wat uitgegroeid tot een hartje.
    Wel echt spannend hor zo'n eerste echo, heb je zelf een gevoel over 1 of 2 kleintjes?

5. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow, hier stond trouwens topic over bevallingsfoto's, daar had ik nog nooit over nagedacht om een pro aan je bed te hebben tijdens bevalling! Even op internet gespiekt en toch wel mooie en intieme foto's als herinnering! Al zou het niets voor mij zijn zo'n fotograaf aan m'n bed!

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Whaaaaaa IT'S A BOY!!!!

Net controle gehad en ipv alleen naar het hartje luisteren toch een echo gekregen. Wauw. Nou er was geen twijfel over mogelijk :D

@Lets, het kan zijn dat je met 6 weken het hartje nog niet kunt zien of horen kloppen. Daarom zijn de meeste echo's met 7+ weken.

@Klets, ja de kleur is goed gekeurd. Helemaal leuk. Diegene die komen zijn van een verfwinkel, maar doen ook in raamdecoratie (gordijnen), tapijten en heeel veeel accessoires. Dus denk wel dat we daar wat mee kunnen haha.

Oooooh ik ben zo blij dat we een manneke krijgen!!!

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauwwww leuk leen!
    Nu flink blauw shoppen?;)???

Leuk klets, mintgroen!m

Oeh dan hoop ik maar dat het hartje of de hartjes kloppen, ik denk zelf aan de ene kant een kindje, maar aan de andere kant geen idee...
    Voel me nog steeds erg prima eigenlijk, ook wel fijn natuurlijk;)

8. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw, superleuk zo'n onverwachte echo! En bijzonder dat jlullie voorgevoel zo kloptte! Heerlijk lekker gericht aan de slag voor jullie mannetje! Lekker de goedgekeurde verf op de muren! .

Veel plezier morgen met jullie personal interieuradvies, klinkt goed zo'n winkel waar je helemaal los kan gaan!

Aftellen lets zou dit dan ook laatste ritje dd zijn of blijf je daar onder behandeling?

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Troela, fijn dat ze een andere functie voor je hebben!

Lets, ik weet ook niet of je het hartje kan zien. Ik hoop het wel voor je!

Leen, een jongetje! Wat leuk! Ik mag om 9.45 voor de echo. Alleen wordt bij ons het geslacht als het goed is niet bekend. Ik ben erg benieuwd!

Gisteren was de kleine weer lekker aan het schoppen. Ik heb toen de hand van mijn man op mijn buik gelegd en hij heeft een schopje gevoeld! Echt leuk!

Ik laat jullie straks wel weten hoe het is gegaan.

10. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Leen: Wat leuk joh een jongetje! :D Gefeliciteerd!

@Roderoosjes: Veel plezier vandaag en hou ons op de hoogte

@Lets: Volgens mij is 6 weken net zo grens van wel of nog net niet het hartje kunnen horen. En fijn dat je je nog prima voelt. Houden zo! ;)

@Klets: Zou er toch niet aan moeten denken een fotograaf aan m'n bed tijdens m'n bevalling :(

Zijn er hier nog meer mensen die het geslacht van hun kind willen weten? Ik wil het niet weten maar mijn man wel. Dilemma ;)
    Buiten dat ik het de verassing mij erg leuk lijkt, ben ik ook doodsbang dat ze het verkeerd gezien hebben en dat ik me dan in stel op het 'verkeerde' geslacht

11. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee dames!
    Wat een leuke ideeen voor de kinderkamers zeg! :D
    Met uilen en een boom heb ik ook in m'n hoofd.

Troela, wat fijn dat ze aangepast werk voor je hebben gevonden. Hopelijk scheelt dat, Echt vervelend voor je dat je zo'n last hebt :(

Lets volgens mij kan het wel in zeldzame gevallen. Ik dacht altijd dat het hartje pas bij 7 weken gaat kloppen (of hartjes ;) )
    Spannend hee!

Leen, gefeliciteerd met je knulletje! Wat bijzonder dat het al voorspeld was hee. Geeft me een beetje kippenvel. Tis nu al een heel bijzonder kereltje!

Klets haha ook al zo'n boom idee.. Hartstikke hip dus. Ik heb er 1 gezien (een muursticker, maar mijn man wil het zelf schilderen, hij is nogal creatief). Een boom met slingerende aapjes en uiltjes.

Hier: Had ik eigelijk al verteld dat wij een meisje verwachten? Ik kan het me niet meer herinneren..zwangerschapsdementie :):(
    Anyway, it's a girl! We hebben haar gister nog op echo gezien en ik ben zo blij. Alles gaat goed met de kleine gelukkig.
    Ik heb al een geboortekaartje gevonden.. 1 met vogels (om maar in het dierenthema te blijven haha).
    En de naam had ik al sinds mijn 16e.. gelukkig vindt mijn man hem ook mooi haha.

12. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    @Leen: Gefeliciteerd! weer een Jongen erbij in de groep!!!! T is tijd voor wat aanwas van meisjes geloof ik!

@Lets: Met 6 weken kun je het hartje nog niet horen maar soms al wel zien. Ik had een echo met precies 6 weken en je zag een heel duidelijk knipperlichtje op de echo. We hoefden er niet eens naar te zoeken.
    fijn dat je je nog goed voelt! Had ik ook hoor, tot een week of 7 haha, maar al met al niet klagen want heb me maar een week of 3 echt belabberd gevoeld.Hopelijk piep je overal tussendoor!

@Maria: Je had het al gedeeld maar dat mag hier gelukkig zo vaak als je wilt! Wat fijn dat je haar weer hebt mogen bekijken gister!
    Wat een geluk dat je man de naam ook mooi vind! Die van mij wil nog niet over namen nadenken.. Pas als hij weet wat het gaat worden.
    Ben bang dat we wel wat van mening verschillen wat namen betreft maar dat zien we dan wel weer!

@Troela: Wat fijn dat je nog lekker bezig kunt blijven voorlopig maar niet meer overbelast hoeft te worden!

@Klets: Ben benieuwd naar jullie re-styling! Leuk om te lezen hoe je zoiets aanpakt!

@Nana&Lasvegas: Nog still daar???

@Roderoosjes: Hoe was je echo??? Knap dat jullie het niet willen weten!
    Vanaf wanneer voelde jij de kleine?? Ik kan niet wachten tot ik het voel.
    Ik vind net nu veel te spannend zoveel weken zonder echo! Maandag weer naar de verloskundige maar geloof dat het alleen controle is en geen echo. Pas eind juni weer :(

HAHA ik heb zo gelachen om die verhalen hier! Als een outsider dit zou lezen zal ie van zijn stoel vallen denk ik!

Hier: Venetie was geweldig! prachtig weer en wat een mooie stad. Ik kon alleen niet meer lopen bijna aan het eind van de dag, en al helemaal geen brug meer zien!
    Na even rusten ging het steeds wel weer maar merk wel dat ik niet meer full speed ga hoor.
    Verder heb ik steeds meer last van mijn stuitje. Na een poosje lopen kan ik bijna niet meer gaan zitten van de pijn. Eigenlijk moet ik naar de fysio maar weet gewoon niet wanneer...

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Klets, ja ik ben benieuwd vanmiddag. Wederhelft ging akkoord. Alleen wil hij pertinent niet schilderen in de woonkamer. Maar goed, met accessoires kom ik al een heel eind. Budget is ook bepaald :D

@Maria, ja echt heel bijzonder dat het al voorspeld is. De pa van mijn vriend zal zich vanuit hierboven wel mee bemoeid hebben. Mijn vriend werd er emotioneel van, was erg belangrijk voor hem. Ik begin er super veel zin in te krijgen. En jij had al verteld dat je een meisje kreeg ja. Super leuk!! Wat fijn dat alles goed gaat. En wat leuk dat je al zo lang een naam hebt.
    Wij hadden al een jongensnaam voordat we überhaupt zwanger waren. Ik ben benieuwd naar alle namen straks hier :D.

@Meisjeje, wat fijn dat jullie zo genoten hebben in Venetië. Lekker zeg. Alleen jammer van de mankementen. Bij de meeste fysio kun je ook 's avonds terecht. En anders echt tijd voor maken!!!

@Troela, anders het geslacht op een papiertje laten schrijven. Als je je dan bedenkt kun je spieken :). Hier hebben we met 15 weken al eens gekeken en toen zei de vk voorzichtig dat ze dacht dat het een jongetje was. En gister was er geen twijfel over mogelijk. Hij liet hem goed 'luchten' zeg maar :D.

Nog meer meiden die behoorlijk bitchy zijn trouwens? Ik schijn er een behoorlijk handje van te hebben momenteel haha. Ik heb er zelf niet zoveel last van, maar mijn omgeving is vaker de pineut. Nu ben ik altijd al behoorlijk assertief, dus ik merk het verschil niet echt op.
    Klein voorbeeld: zondag ging ik met mijn moeder een ijsje eten en ik vroeg 2 ijsjes met elk 'maar' 1 bolletje. Nou, dat meiske snapte mij niet, dus ik floep er uit; zo'n moeilijke vraag is dat toch niet of wel??
    Nou, ik vind dat reuze meevallen, maar mijn wederhelft denkt er anders over...

En daarbij denk ik toch dat ik inmiddels nesteldrang heb. In die zin; het hele huis moet nu worden hoe ik het wil hebben. Dus er is flink werk aan de winkel en vandaar dat de woonkamer nu ook aangepakt wordt. Ik dacht altijd alleen maar dat nesteldrang hetzelfde is als poetsdrang en dat heb ik dus echt niet. Ja de wekelijkse schoonmaak, maar de extra taken liggen er nog steeds...

Benieuwd inderdaad hoe het met Nana en Lasvegas is. Spannende tijd dames!!!

14. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Haha Meisjeje daar heb ik idd mazzel mee ;)
    Willen jullie van te voren weten wat het wordt?
    Goed dat je je vermaakt hebt in Venentië, maar wel vervelend van je stuitje.. best veel meiden hier met rugklachten.
    Misschien helpt rust? En anders denk toch even naar de fysio?

Leen, ik kan ook wel echt een stuk feller uit de hoek komen zegt mijn omgeving. zwangerschapsdingetje ;)
    Die opmerking is idd wel een tikkeltje fel hoor :p
    De nesteldrang herken ik.. Zo stom, we wonen nog in een flat die ik toendertijd alleen gekocht had.. en we zouden daar blijven tot na de bevalling en dan op zoek naar een huis.. maar ik ben helemaal klaar met de flat en wil eigelijk zo snel mogelijk een huis. Krijg het op m'n heupen ervan. Maar goed de verkoop van de flat loopt nog niet echt :D

Troela wat knap trouwens dat jij het geduld kan opbrengen om te wachten. Wij hebben een vroege geslachtsbepaling gedaan omdat ik niet kon wachten. En een week later weer 1 en die week later weer 1 (steeds bij een ander echobureau) omdat ik idd ook de verhalen las dat het weleens fout gaat. Denk ook niet dat ik bij de volgende een vroege geslachtsbepaling laat doen. Toch ff wachten tot een week of 17.
    Maar vind het wel een goed idee van dat briefje.. wel een lastig dilemma als je man het echt wil weten. Kan hij het goed voor zich houden?

15. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    En weer terug met een goedgekeurd kindje in de buik! Alles zit erop en eraan. Hij lag keurig stil, dus ze kon alles goed bekijken!
    Helaas heb ik geen goede echobuik (structuur van mijn buikwand maakt dat het wat korreliger beeld wordt). Dus er komt ook geen pret 3d echo.

16. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Dames!!

Lang geleden zeg..alles goed met iedereen zo te zien.

Met mij gaat het ook supergoed..al een buik en vorige week gezien dat we een meisje krijgen yippppieeeee! Dolgelukkig, vooral dat ze er supergezond uitzag.. :) 10 Juni hebben we de 20weken echo en dan 100% opgelucht. Ik voel me supergoed, ben dolgelukkig en heb energie voor 10. Ik werk ook weer 40 uur en voel me daar goed bij, 2 daagjes wel thuis werken.

Wij hebben zaterdag een kinderwagen gehaald en zijn nu bezig met de kinderkamer..het wordt pastelkleurig. zalm, lichtgeel, lichtblauw...geen fel roze vind ik niks..

Sinds 16 weken voel ik ook mijn meissie bewegen, al is het niet elke dag..weten jullie of dit normaal is? Gister voelde ik dr echt goed en de hele dag en nu in de ochtend zachte bubbels and that's it. Tsja ik ga dan toch weer rare gedachtes krijgen..Verloskundige zei dat het normaal was voor 17 weken. 4 Juni weer naar de verlos dus we zullen het zien..ik heb thuis wel zo een doppler om het hartslagje te horen en dat gebruik ik zo nu en dan om dr te horen..wat ben ik verliefd zeg...nooit gedacht dat ik zoveel van iemand kan houden voordat ik dr ooit ontmoet heb.

Wat leuk dat we bijna allemaal gelijk lopen..hihi

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor jullie reacties! Oeh nog twee nachtjes slapen. Blijft spannend!!

Leuk zeg jongetjes,meisjes;) ik kan nu al niet wachten tot ik het weeg haha.

Nog een vraagje
    Hier, iemand die ook meegedaan heeft aan moeders voor moeders? Ik heb nu al bijna een fles vol en het is nog maar vroeg op de avond. Moet ik dan gewoon alvast die voor morgen pakken of hoe werkt dat? Ja..enorme zeikerd ben ik hopelijk levert dat in dit geval ook eens veel op!;)

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Als je 4 flessen hebt dan zou ik die gewoon vol maken. Straks per dag een nieuwe fles pakken :)
    Dan heb je er 8!

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb er tot 5 juni 12. Moest eigenlijk iedere dag een nieuwe, maar die van gisteren en eergisteren waren niet helemaal vol omdat ik overdag niet thuis was. Zou ik daar nog bij kunnen gieten?

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja hoor. Komt daar uiteindelijk ook samen.

Deel Deze Pagina