PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Leen82, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

Jan 26, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lets wat spannend zeg! Kan je jezelf nog een beetje op andere dingen concentreren of is het echt alleen maar wachten?? Ik dacht ook dat het hartje vanaf 7 weken te horen of te zien is maar een vriendin van mij is ook net zwanger en die kon ook het hartje zien knipperen bij 6+5 bij de verloskundige. Wat betreft mvm, zou ik gewoon de andere fles nemen hoor, dat is geen probleem!

Vien, gefeliciteerd een meisje! Heel erg leuk en je kamertje klinkt wel heel mooi en lieve kleurtjes!

Maria, ook een meisje! Superleuk! En al een naam vanaf je 16e, wat goed dat je die nu nog steeds wil. Als ik naar "vroeger" kijk ben ik wel 10 keer van naam veranderd haha.

Meisjeje, wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Venetië lijkt me ook echt geweldig! Wel goed opletten op jezelf hoor, echt naar de fysio gaan als je zo'n last hebt. Anders duurt het nog lang tot de 40 weken.

Leen, hoe was het vanmiddag? Wat leuk dat er iemand is geweest om naar de styling te kijken! En een jongen!! Dus toch een boy naast alle girls bij jullie in de familie. Ik ben ook nogal assertief, maar heb niet echt het idee dat dit erger is geworden tijdens de zwangerschap.

Babykamer, wat grappig dat jullie het allemaal over mintgroen hebben! Wij hebben 1 muur mintgroen, witte meubeltjes en witte vloer. En alles is klaar!

Geslacht, wij weten niet wat het wordt dus echt een verassing. Lijkt me zo leuk op het moment dat het geboren wordt. Mijn vriend wilde het eerst wel graag weten maar vind de verassing nu toch ook wel erg leuk!

Verder gaat het hier goed, lekker aan het genieten van m'n verlof en wachten op de kleine! M'n vriend heeft deze week een weekje vrij dus extra leuk en gezellig! Afgelopen maandag nog een liggingsecho gehad en de kleine ligt mooi met het hoofdje naar beneden. Gewicht was nu 2600 gram en werd geschat op 3600 gram met de geboorte dus helemaal perfect. Morgen alweer 36 weken.

2. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, wat hebben jullie veel geschreven in een dagje!

Nana waar ben je? Ik vind stilte beetje spannend hor :)

Roderoosjes Super zeg dat de echo goed was, bijzonder moment toch een goede uitslag bij de 20 weken echo!

Vien Fijn dat alles zo goed gaat met jouw en je kleine meisje! Volgens mij lopen geslachten redelijk gelijk op zo! :)

Leen Hoe was het vanmiddag? Leuke tips gehad? Heb je ze stiekem niet toch om een verftip gevraagd? Lijkt me erg gezonde nesteldrang juist, om je huis aan te pakken, lekker je eigen "nestje"" van maken! Geeft vast heerlijke positieve energie!

B*tchy doen herken ik wel, heb toch iets korter lontje, pas nog ruzie gemaakt met een medesporter :) Haha, maar die vraag/opmerking richting het ijsmeisje is ook wel erg geniaal! Lekker eerlijk, maar wel flink b*tchy!

Maria/B] Goed bezig met alle voorbereidingen, naam en kaartje! Heel erg leuk, volgens mij scheelt dat ook wel met dat je al weet dat je meisje gaat krijgen, lekker gericht aan de slag! Heb je elke keer echo in zks/vk? Wel heerlijk dat je na spannend begin van je zwangerschap zo aan het genieten bent nu met voorbereidingen je nesteldrang.

Babykamer Boom wordt hem hier niet, vind het wel erg leuk daarom hebben we een behangboom in de kamer van de oudste. En de kleine wil ik toch weer uniek kamertje geven. Knap dat jouw man dat hij zelf kan schilderen Maria Superleuk, maakt zo'n kamer helemaal uniek!
    Mintgroen is hier helemaal hip dus, wat grappig dat ook jij die kleurtjes heb Las Vegas Bij jou ligt er straks al gewoon lief kindje in!

Las Vegas Fijn dat de echo goed was afgelopen maandag! Ligt de kleine ook al ingedaald en vast? Mooi gewicht inderdaad voor je termijn! Met 36 weekjes gaat toch wel erg opschieten! Geniet lekker van je weekje samen met vriend, super gezellig! Nog dingen voorbereiden of helemaal klaar voor de komst?

Hier Vandaag weer meet en greet gehad met de kleine! Was super leuk, de gyn (heb telkens andere) deed superenthousiast en nam lekker de tijd om alles goed te bekijken. En...ik heb gewoon voor het eerst het hartje gehoord! Super bijzonder, eindelijk na ruim weken :) Heerlijk geluid zo'n galopperend paardje! Nu al wel over twee weken weer terugkomen voor een extra controle/echo omdat groei niet zo goed gaat. Ze gaan controleren of de doorbloeding goed is van de placenta en de navelstreng. Ik verwacht op zich wel een goede uitslag maar toch is het spannend als ze dingen extra gaan controleren!

Lets Alvast heel veel succes en plezier voor vrijdag, ben erg benieuwd!

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Alles nog rustig hier hoor dames.. Ik heb een beetje last van het leven in mijn eigen coconnetje :) Ik zal morgen wat uitgebreider reageren.

4. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Oeh jeetje wat hebben jullie veel gekletst sinds mijn laatste reactie.. het lukt me niet om op iedereen te reageren. Maar ik lees veel creatieve gedachtes over de babykamers.. Die van ons is uitgesproken.. Je stapt de kamer binnen en weet gelijk het geslacht. Mintgroen vind ik ook prachtig, vooral ook wanneer je het geslacht niet weet.

Lets Heel veel succes morgen met je echo.. ik hoop ontzettend dat alles goed lijkt. Ik zou er niet vanuit gaan dat je een hartactiviteit kunt zien. Maar dat zou natuurlijk wel erg fijn zijn!

Vandaag een vreselijke minne dag.. ik voel me beroerd, geen eetlust.. Waarschijnlijk weer last van obstipatie. Hopelijk voel ik mij morgen beter, dan al weer 38 weekjes! :$
    De verloskundige gaf aan dat de baby al weer mooi gegroeid was, het leek de vorige keer een kleintje te worden zei ze, maar nu wel weer gemiddeld. Bijzonder hoe ze dat zo kunnen voelen ;) Ik heb het gevoel dat de huid van mijn buik het ook niet meer aankan, zo strak gespannen. Gelukkig nog geen striae te zien :)
    Van mij mag de beeb komen!

5. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey nana, lekker toch nog ff in je coconnetje!
    Ben benieuwd wanneer de kleine komt!

Las vegas wat goed te horen dat alles zo goed verloopt! Op naar een superbevalling hoop ik, voor zover dat kan dan;)
    Ik heb genoeg afleiding, vanavond bezoek en morgen na de echo lekker een weekendje weg. Maar ik ben wel zoooooo benieuwd, heb er inmiddels wel aardig vertrouwen in dat er iets zit maar ben eigenlijk heel nieuwsgierig of het er een of twee zijn. Met beide opties ben ik heel blij als het maar allemaal goed is en zal gaan!

Klets, leuk dat je echo zo goed ging en je een kloppend hartje hebt gehoord! Hoeveel weken was jij ook alweer??

6. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iemand op het dd forum die loopt maar twee dagen voor op mij en had gisteren de echo (dus eigenlijk ook precies na hetzelfde aantal dagen) en ze had al wel een knipperlichtje van het hartje kunnen zien op de echo...dus ben heel benieuwd!

Nana, succes met de laatste loodjes!

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Oh Nana en Lasvegas, het komt nu echt wel dichtbij. Spannend. Hopelijk voel jij je snel weer wat beter Nana. Laatste loodjes zullen we maar zeggen :).

Wij zijn druk bezig met puinruimen. De kinderkamer is zo goed als leeg (op een kastje en 2 plankjes na). We zijn dus alle kasten nu aan het nalopen op wat weg kan en ik moet/mag het dadelijk gaan herinrichting. Takkewerk. Bah. De bovenverdieping en zolder staan op z'n kop nu. Maar goed...
    Nog heel wat werk te doen. Hopelijk kan ik het dit weekend afronden zodat we volgend weekend kunnen beginnen met schilderen. Eerst een paar retourtjes stort denk ik :).

Het gesprek gisteren ging goed. We hebben een paar minimale dingen verschoven en bekeken wat we kunnen doen met accessoires. We gaan ook een mat krijgen. Aan de hand daarvan wordt de rest bepaald. Levertijd is zo'n 2 weken.
    Dus ze komt straks met een bus vol spullen, zet e.e.a. neer en dan kan ik kiezen :D. Super leuk haha. Heel veel zin in.

Mijn handen beginnen echt steeds meer te jeuken. Beetje sneu voor mijn verloofde, want hij is de pineut en heeft al zo'n drukke baan. Maar goed. De meeste spullen zijn van hem en hij moet zelf aangeven wat weg kan of wat niet.

Dus als ik even wat minder reageer hier: ben druk ;)

8. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    @Leen: Herkenbaar jou verhaal over het huis. Ik ben ook bij mijn man ingetrokken en daar de afgelopen jaren ook zo veel mogelijk mijn touch aan proberen te geven. Maar lukt nooit helemaal. En nu door de a.s. verhuizing moet idd ook een hoop weggegooid worden en moet hij idd vooral kijken wat weg kan, want het meeste is van hem.
    Wel fijn dat het volgende huis echt ons huis wordt. Anyway succes met puin ruimen!!

@Las Vegas & Nana: Tijd gaat nu echt korten. Spannend :)

@Rosalinde: Alles goed met jou en de kleine? ;)

@Lets: Nog maar 1 nachtje slapen....

@Klets: Leuk dat je de kleine nu ook eindelijk gehoord heb. Gezellig! :D

@Hier: Vanmiddag bij de verloskundige geweest. Ik en de babe zijn weer goed gekeurd. We hebben het hartje weer mogen horen, heerlijk geluid :D
    Volgende afspraak 10 juni bij de gyn. Hopelijk krijgen we dan weer een echo. Blijft leuk om naar binnen te gluren

9. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te lezen over alle ideeën over kinderkamertjes! Dat is iets wat ik helaas niet kan doen hier.
    Er zal een bedje en een commode komen en thats all.. Doordat we hier (hopelijk) niet heel lang zitten en het een gemeubileerd en gestoffeerd huis is kun je ook niks doen qua verven enzo..

@Vien: Een meisje! Wat ontzettend leuk! Zo benieuwd naar alle namen straks!

@Lets: Morgen is het zover! Erg benieuwd of het er 1 of 2 zijn! Wauw dat zou wat zijn zeg! Succes morgen!

@Troela: Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord.
    Per wanneer hebben jullie het voor het eerst gehoord? Ik ben met 10,5 week voor het laatst bij de verloskundige geweest maar nog geen hartje gehoord toen. Hopelijk maandag!

@Nana, geniet van je coconnetje!

Morgen vliegen naar Nederland en maandag afspraak bij verloskundige en de fysio! Toch maar naar laten kijken want ik kwam gister weer bijna niet van de bank af....

Ik heb ook elke dag hoofdpijn, het lijkt uit mijn schouders en nek te komen. Iemand die dit herkent? Het enige wat helpt is een paracetamol. Zonder dat gaat het gewoon niet over. Maar als de paracetamol is uitgewerkt dan begint het net zo hard weer. Maandag ook maar eens navragen bij de fysio...

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Troela, wij hebben destijds al het grote puin weg gegooid :D. Nu zijn de mannen aan zet. Fijn dat je de nieuwe stek van jullie samen is, kun je het lekker naar je hand zetten. Daarom ga ik de boel nu ook een beetje pimpen. We zullen hier nog wel een paar jaar zitten denk ik. Aaah fijn dat jullie weer naar het hartje hebben mogen luisteren. Fijn!

Meisjeje, ach zie het van de positieve kant: scheelt veel geld :D. Op een andere plek kun je het waarschijnlijk mee naar je hand zetten. Waar ben je eigenlijk gaan wonen als ik vragen mag? En waar wil je tzt gaan bevallen? Je mag natuurlijk niet eeuwig blijven vliegen lijkt me. Heb je daar ook werk gevonden of niet?
    Vraag me af of je alle afspraken (vk etc.) dan in NL hebt of elders.

De hoofdpijn herken ik wel, heb ik ook redelijk veel last van. Verder heb ik ook heel veel last van mijn schouders en nek. Ik zit vol met knopen. Heb ik normaal nooit last van. VK zegt dat dit kan komen omdat je lichaam verweekt. Je rug wordt minder sterk waardoor de klachten kunnen komen. Ik moet daarvoor eens een afspraak maken met de fysio.

Nana, zit de kleine nog goed trouwens? Of wanneer wordt dat gecontroleerd?

Lets, jeeuuhhh, vandaag echo. Veel succes en plezier.

Hier: gisteren flink opgeschoten al staat het huis nog steeds op z'n kop. Dus ik kan hier vandaag weer mee verder. Alleen is de zin nu even te zoeken. Gisteren had ik energie voor 10 en rende ik de trappen op en af, vandaag helaas stukken minder. Ik maak eerst de administratie op orde en ga dan verder met de rest. Het is nu zo onoverzichtelijk dat ik gewoon niet meer weet waar ik moet beginnen haha....

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Breek even snel in....
    Lets heel veel succes en plezier vandaag bij je echo!!!!

12. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heeey, echo was goed, het wordt er 1 ;)
    Hartje was nog niet te zien, was nog iets te vroeg.
    Kon alleen het vruchtzakje met embryo zien..minuscuul nog dus, 4mm.

Nu de gynaecoloog bellen en daarna lekker een weekendje weg!!

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Oh leuk zeg Lets :). Proficiat. Jammer dat je nog geen hartje zag, maar 6 weken is ook erg vroeg. Nu dus bellen voor een vervolgafspraak in NL? Begrijp ik het zo goed?
    Veel plezier met het weekendje weg.

14. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    Gefeliciteerd Lets. Fijn dat het voor dit termijn allemaal goed was :D Krijg je nu snel weer een echo?

15. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

Jan 26, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Lets! En nu heerlijk genieten van een weekend weg! Blijf je nu onder behandeling van de gyneacoloog of mag je ook naar de verloskundige?

Ik net weer een bezoekje gehad aan de verloskundige. Info over de bevalling gehad, wordt nu toch wel echt. Toch zei ze dat de meeste eerste kindjes na 40 weken geboren worden. Baby was al voor gedeelte ingedaald, dus hoef niet meer te gaan liggen als vliezen breken.

16. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd lets super fijn zo'n echo! Lekker van genieten! Op naar de volgende echo met hartje! Geniet lekker van je weekend weg!
    Nog antwoord op je vraag, ik zag dat m'n weken waren weggevallen in m'n verhaal, ben 26 weekjes zwanger!

17. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Zoooo, we hebben inmiddels weer wat extra uitzet gescoord. Weliswaar wederom 2e hands, maar ik ben er super blij mee.

Collega van mijn verloofde was net hier en we nemen hun kinderwagen (Bugaboo Cameleon), voetenzak, Maxi Cosi en easyfix over. Verder hebben we nog een badje en standaard, aankleedkussen, sitter en een doos kleding gekregen.

Sommige dingen heb ik nu dubbel (zoals badje, sitter, flessen sterilisator etc.) omdat ik e.e.a. van mijn zus had overgenomen. Maar goed, kan ik ook wat dingen bij mijn ouders neer zetten natuurlijk. Altijd handig.

Dus qua kleding hoef ik in maat 50-56 niets meer te kopen haha. Bij wijze van spreken dan :).

Helemaal blij mee.

Ik hoef dadelijk écht alleen nog maar het commode en een kast en wat klein grut zoals flessen en slabbers te kopen. Ideaal.
    Stiekem ben je nog best veel geld kwijt, maar altijd vele malen minder dan dat ik het nieuw had moeten kopen.

Met een beetje mazzel kunnen we volgende week gaan schilderen. Ik kan nu prima vooruit dus wil lekker meters maken. Straks het ledikantje opnieuw schuren en schilderen etc. Werk genoeg :).

Ik ben er gewoon van aan 't stuiteren hahaha.

Zo en nu ga ik even relaxen in de zon :D. Fijn weekend.

18. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff, heeft iemand idee waar het 's nachts wakker liggen en piekeren goed voor is? 😉

19. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Hahaha dat heb ik ook een tijdje gehad.. gelukkig ligt dat achter mij. Vreselijk moe word je er van... ;)

20. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    *Kruipt even weer uit eigen wereldje*
    Leen: Ja hoor, de beeb zit nog goed. Er is weinig kans dat het nog anders gaat liggen met het hoofdje. Wel grappig dat de baby wel van links naar rechts draait, want bij de ene controle ligt het met de rug links en de week erna met de rug rechts ;) De verloskundige heeft mij het verschil laten voelen tussen hoofd en billetjes en ik voel zelf ook dat het hoofdje nog mooi in het bekken ligt.
    Aanstaande donderdag heb ik pas weer controle.

Lekker al weer aan het nestelen hoor ik.. bezig met de uitzet en de kamer. Let je wel een beetje op met verven dat het wel op waterbasis is, het schijnt anders niet helemaal gezond te zijn voor de beeb.

Heel fijn Lets, dat het er goed uitzag. Dan gaan we de volgende keer voor een mooi kloppend hartje! Hoe was je weekendje weg?

Wat vervelend dames, al die pijnen van hoofd en rug.. :) Jullie gaan straks het tweede deel van de zwangerschap in en dan is meestal alles beter hoor! Daar gaan we dan maar voor toch?

Share This Page