PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hé Nana, wat fijn dat de baby nog goed ligt zegt. En wat leuk dat je kunt voelen hij die ligt. Leuk zeg. Zwaar aftellen nu. Ik vind het zo spannend voor jou en Lasvegas nu haha.

Zaterdagnacht voelde ik het eerste échte duidelijke schopje van ons manneke. Wat bijzonder zeg. Ik was helemaal in love haha. Hopelijk ga ik hem vanaf nu wat vaker en duidelijker voelen i.p.v. wat vaag gekriebel :).

Ik heb nog een nieuwe foto geupload in mijn album voor de liefhebbers.

Zo, de babykamer is nu meubilair-vrij. Nu nog de laatste zooi een nieuw plekje geven en wat tripjes richting de stort maken. Ik denk dat we komend weekend gaan schilderen. Dan kan ik ook de meubels van mijn zus laten komen en kan ik het ledikantje opnieuw gaan schuren. De verf is inderdaad op waterbasis, dat heb ik net nog even gecheckt voor de zekerheid. Goede tip.

2. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik ben nog steeds niet helemaal wakker! Niet zo fijn dat wakker liggen, resulteert toch snel in piekeren. Over de extra echo volgende week, babynamen en of ik nog genoeg voel... Dus als ik straks kleine krijg die niet doorslaapt, komt het vast omdat ik nu de halve nacht lig te voelen voor een beweging :$
    Maar gelukkig geeft jij Nana aan dat het weer over gaat, dus we houden gewoon goede moed :D

Nana welkom even in dit kleine wereldje :) Superfijn om te lezen dat kleine nog goed ligt, 38 weken alweer! Zo spannend wanneer je gaat bevallen. Wat leuk ook dat je zo goed het hoofdje en de billetjes kan onderscheiden en al heel snel kan je beide in real life bewonderen, hoe bijzonder! Hier voel ik hoofdje vaak net onder m'n ribben zitten, steekt soms echt bult uit mijn buik! Dus de kleine krijgt hier al vaak een aai over het bolletje :)

Las Vegas Fijn dat de kleine al lekker laag ligt, best spannend als zo'n bevalling dichtbij komt! Hoe is vriend/man eronder?

WauwLeen jij bent echt goed bezig met de babykamer. Wel een heerlijk weekend voor de boeg om te gaan schilderen, alles kan lekker open en het is lekker snel droog! Kan je nog snel even van de zon genieten op een terrasje! :)

Hier vorige week m'n eerste aankoop gedaan voor de kleine, er stond bij de prenatal een showroomwiegje die er nog heel mooi uitzag! Dus die lekker meegenomen, de rest (her)gebruiken we van de kleine. Verder krijg ik opeens van alle kanten hulp aangeboden om de babykamer is orde te maken, mensen om ons heen hebben meer last van de nesteldrang en in-orde-maak stress dan ons! Zelf gewoon het idee dat het straks snel klaar is, maar wel super lief al die mensen die meedenken en willen meehelpen.

Leen Wanneer mag je voor de 20 weken echo?

3. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nana wat leuk dat je nu zelf de baby kan voelen! Ik hoop voor je dat je een fijne thuisbevalling hebt. Ik wilde ook eerst thuis bevallen maar m'n vriend stond er niet echt achter. En nu vind ik het ziekenhuis ook wel een fijn idee. Voel je al iets rommelen?

Leen dat gaat goed bij jullie die verbouwing! Leuk dat je al kan beginnen met schilderen. En super al die spullen van familie! Wij hebben ook wat spullen kunnen lenen van familie, maar het meeste toch wel zelf gekocht. Ik ga even kijken of ik nog een foto van de babykamer kan uploaden. Je eerste schopje, zooooo bijzonder!

Klets vervelend die slaapproblemen. Ik heb het soms ook en dan word ik helemaal gek van mezelf. Laatste keer ben ik uit bed gegaan en lekker wat gedronken en op de bank gaan liggen met tv aan, toen vanzelf in slaap gevallen. Wel op de bank maar slapen is slapen toch? ;). M'n vriend is echt ongeduldig, die wil liever dat het vandaag komt dan morgen. Ik ben ook wel heel benieuwd. Maar geniet ook nog wek van het zwanger zijn.

Hier heftige dag achter de rug. M'n ouders en tante zijn geweest, met als gevolg; een heel schoon huis en tuin!!! Heerlijk! En het bed staat op klossen, echt niet normaal meer zo hoog. Moet een opstapje gebruiken anders kom ik er niet in haha.

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Jeeej Lets, gefeliciteerd nog met de goeie echo!
    Wanneer heb je de volgende? Dan kun je het hartje ook zien.. echt een gave echo is dat!

LasVegas, Nana superspannende tijd hee! Weten jullie al wel wat het wordt of is het voor jullie een verrassing?
    Ik hoop voor beiden een goeie bevalling!
    Nana heb je al tekens of iets? Of is dat nog te vroeg?

Zijn er eigelijk mensen die het geslacht niet willen weten?
    Soms denk ik weleens dat ik dat ook had moeten doen, aangezien ik toch steeds twijfels heb haha :D
    Het is nu door 3 verschillende personen (ook die vrouw uit Lommel) bevestigd en de laatste keer zelfs met een 1000% garantie. En toch lees je dan google (wanneer leert een mens het nou eens) en dan denk je dat alle geslachtsbepalingen fout gaan. "Ik ken een vriendin van de buurman van een oom en de hele zwangerschap bevestigt dat het een zoon/ dochter werd maar bleek het andere geslacht"

Klets, stom is dat he? Dat piekeren.. echt een vrouwendingetje :(
    Wel fijn dat je hulp krijgt uit je omgeving m.b.t. de kinderkamer.
    Wat grappig dat je echt het hoofdje al voelt, ik begin net voorzichtig wat te voelen qua schopjes denk ik.. :p

Leen wat leuk dat je een schopje hebt gevoeld! :D
    Veel plezier nog met de babykamer!

5. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    @Lets: Wat fijn dat de echo goed was! Lekker genoten van jullie weekendje? Wanneer mag je voor de volgende echo??

@Maria, haha stop met piekeren! Ik snap je wel hoor maar als je het zo vaak te horen hebt gekregen mag je er toch vanuit gaan dat het echt een meisje wordt!

@Klets, heel herkenbaar je slaapissues. Ik ben van mezelf al een hele slechte slaper (vaak wakker en moeilijk in slaap komen, maar sinds ik zwanger ben is het helemaal bal! Ik heb echt nachten dat ik tot 6 uur wakker lig of lig te draaien. Mijn benen zeuren dan gewoon van de slaap maar daardoor kan ik gewoon niet meer in slaap komen.

@rest: Leuk te lezen van alle uitzet en kinderkamers! Ik heb mezelf gezegd te wachten tot na de 20 weken echo. Ik heb wel al een tas met kleding gekregen van een vriendin en ik weet dat mijn schoonzusje ook nog ladingen heeft. Ook krijgen we hun ledikantje, rugdrager enz. Dus stiekem hebben we al een hoop-
    laatst ook bij mijn ouders gekeken in de koffer van toen ik klein was. Zaten echt nog schattige dingen bij!

hier: net terug uit Nederland. had 16 weken controle, eindelijk hartje mogen luisteren! We noemen de kleine nu maar locomotiefje, t klonk echt super mooi!
    Verder naar de fysio geweest. Ik heb bekkeninstabiliteit en heb oefeningen meegekregen. Vanmiddag een pilatesbal gekocht om op te zitten en te oefenen.. Heel fijn :(
    De hoofdpijn komt ook daarvandaan. Doordat mijn bekken scheef zit spannen de spieren op mijn rug extra aan om alles bij elkaar te houden wat resulteert in een rug en nek die helemaal vast zitten.
    1 voordeel: manlief moet nu met enige regelmaat masseren! Medische indicatie!

Ik doe mijn controles dus allemaal in NL. Iets meer vertrouwen in. Ik hoop ook in Nl te bevallen. als alles goed gaat hoop ik met 36 weken naar NL te vliegen voor de bevalling.

6. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    "Fijn" dat er herkenning is over 's nachts piekeren, zal er vast door hormonen allemaal bij horen! Even eruit gaan helpt inderdaad vaak ook LAs Vegas anders blijf je zo malen. Vorige zwangerschap ging ik vaak even 's nachts douchen! Beetje vreemd, maar wel verkoelend en rustgevend :) Nu goede nacht achter de rug, dus hopelijk zet het door :)

Las Vegas Heerlijk zo'n schoonmaaktornado door je huis en je bed op klossen! Zeker hoog, even wennen, maar wel fijn voor kraamverzorgster straks!

Heerlijk ook al iedereen die nu wat gaat voelen Maria en Leen Super leuk om zo via bewegingen contact te krijgen met de kleine! Ik geniet daar altijd zo van!

Maria "gewoon" vertrouwen op de kennis en kunde van de echoscopisten, als het door drie mensen bevestigd is zal het heus niet straks iets extra hebben :) Straks heb je ook nog de 20 weken echo en daar kunnen ze het zo goed zien, dan heb je fijn vier bevestigingen! Gewoon lekker los gaan voor je kleine meisje (of je metromannetje ;))!

Meisje Fijn dat je het hartje heb mogen horen, echt super bijzonder geluid! Jullie kindje heeft straks in elk geval al flink wat air miles, maar als de controles hier meer vertrouwen geven is dat het zeker waard. Lijkt me wel drukke bezigheid, doe je dan ook nog wat gezelligheidsbezoekjes in NL? Verblijf je dan bij familie/vrienden na 36 weken? Vervelend van de bekkeninstabiliteit, jij ligt vast nu ook in de spreidlig :) Wel fijn dat je nu weet waar de hoofdpijn vandaan komt, hopelijk lossen de oefeningen dit op. En ondertussen lekker genieten van de massages van manlief op doktersadvies.

Leen Ik las in het andere topic dat je vandaag 20 weken echo had! Hopelijk is alles goed met jullie mannetje en heb je kunnen genieten van de echo!

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi luitjes, even korte update. Morgen reageer ik op de rest.
    Net terug van de 20 weken echo. Alles is goed met ons mannetje. Gelukkig. Vond het reuze spannend. Hij loopt alleen ruim een week voor op de groei dus dat moet ik wel even melden aan de vk morgen.
    Dat meten ze blijkbaar met name aan het buikje. Nu lag hij niet super gunstig dus kan ook daar aan liggen. Maar daar maak ik me verder niet zo'n zorgen om. Hij was goed in actie. Leuk om te zien (en soms voelen). Helemaal blij :)

8. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kwam even spieken of er al nieuws van je was Leen Super fijn dat de 20 weken echo er goed uit zag! Lekker buikje heeft hij dus, fijn dat ze het goed in de gaten houden! Heerlijk als je dan bewegingen voelt en tegelijkertijd kan zien op het scherm!

9. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed was Leen! En nu lekker genieten! Ik mag morgen weer naar de verloskundige. Toch wel leuk om nu iedere week te gaan.

10. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Mooie tijd om wakker te zijn,.... Zit al een uur in de huiskamer te niksen dus dacht eens kijken of er nog nieuws is!;)

@Leen:fijn dat de 20 weken echo goed was Leen! Daar kun je heerlijk op vooruit de komende tijd!

@Las Vegas, we horen natuurlijk weer graag hoe het was vandaag bij de vlk!

11. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Leen, yes! :D Heel fijn, een goede 20 weken echo.!
    Supernieuws!

Meisjeje Leuk he? Hartje luisteren.. ik vind dat zo'n geweldig geluid! :D
    wel vervelend van de bekkeninstabiliteit :(
    Ik hoop dat de oefeningen werken!
    Wel een goeie die massages.. want ik heb ook regelmatig last van hoofdpijn bah bah :(
    Mag je trouwens met 36 weken nog wel vliegen? Ik dacht dat dat 34 weken waren? :(

Klets, ja die bewegingen zijn echt leuk! Het wordt er wat echter van zeg maar. :)

LasVegas, veel plezier bij de VK vandaag ;)

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Klets, wel handig dat je zoveel hulp krijgt aangeboden :D. Lekker gebruik van maken, dan is alles zo af haha.

Lasvegas wat een leuke kamer zeg. Ziet er heel gezellig en snoezig uit. En wat fijn dat je hulp hebt gekregen om alles op orde te krijgen. Zal een lekker gevoel zijn. Laat de beeb maar komen :D

Maria haha, ik denk echt wel dat je er van uit kunt gaan dat je een meisje krijgt. Het is nu van diverse kanten bevestigd. Je hoort sowieso de meest bizarre verhalen als je zwanger bent (over de zwangerschap of bevalling), dus lekker laten gaan.

Meisjeje wat leuk dat je het hartje weer hebt gehoord. Vervelend van die bekkeninstabiliteit. Hopelijk wordt het minder met de oefeningen en massages. Dat laatste is niet heel verkeerd natuurlijk :D. En wat een gependel voor jou steeds. Zal ook behoorlijk in de kosten lopen. Hoe lang blijven jullie in het buitenland? Of is het de bedoeling dat jullie daar blijven? Spannend. Hopelijk kun je gewoon in NL bevallen inderdaad. En hoe doet jouw partner dat? Of komt hij op het laatste moment ingevlogen? Het kan dan in het ergste geval nog 6 weken duren natuurlijk. Niks nieuwsgierig trouwens haha ;).

Hahaha, wat zijn er veel nachtbrakers hier. Heb ik zelf totaal geen last van. Ik slaap zodra ik mijn bed aanraak. Ik moet er 's nachts wel een keer of 5 uit om te plassen, maar ben weer vertrokken zodra ik lig. Wel lekker. En het piekeren doe ik veelal overdag. Tijd te veel :(.

Net de verf gehaald dus binnenkort kunnen we aan de slag. Mijn wederhelft wil perse zelf schilderen. Prima. Leef je uit. Alsof hij al niet overloopt van de drukte op z'n werk.
    Al heb ik besloten dat we dit weekend niks gaan doen. Ben malle jetje als ik met 30 graden ga schilderen (laten doen, okay ;)). Dus ik sleur hem mee de tuin in en we kruipen in ons badje en zal ik hem maar eens gaan vertroetelen.

13. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Leen: Wat een leuk nieuws allemaal. Baby gevoeld en een super 20 weken echo. Top! :D En wat betreft het schilderen zou ik ook mooi ff uitstellen met die hitte

@Klets: Vervelend he dat piekeren. Wakker liggen überhaupt vind het verschrikkelijk :( Ik wou dat ik de gouden tip voor je had maar die heb ik helaas ook niet

@Maria: Leuk hoor een meid en fijn dat je ook wat voelt ondertussen maakt het wel wat echter. En heel bijzonder natuurlijk. Zit hier al met smart te wachten tot het zover is hahaha

@Meisjeje: Klote he, die bekken instabiliteit. Join the club :( Toen ik jou over je klachten hoorde vertellen was ik al bang voor dat dat eruit zou komen. Maar super gaaf dat je het hartje hebt gehoord. Heerlijk geluid! :)

@Las Vegas: Lekker van genieten van de schoonmaak woede van een ander ;)

@Hier: Gisteren voor het eerst mijn 'tijdelijke zwangerschapsfunctie' voor het eerst uit geoefend. Doe nu secretaresse werk voor een paar uur. Ging op zich wel goed voor een eerste keer wel wat onwennig. Is net of je weer een nieuwe baan hebt. Plus heb zelf echt 0,0 ervaring met administratief/ secretaresse werk. Kan zo iig nog ff blijven werken.
    Afgelopen maandag in ons nieuwe huisje geweest met de opzichter. Helemaal verliefd :D hahaha... Volgende week donderdag dan eindelijk de sleutel. Dus ben hier nog verder druk aan het in pakken. En a.s. dinsdag weer voor een bezoekje aan de gyn. Ben benieuwd of ik dan ook weer een echo krijg.

14. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Ladies,
    Ik heb eens jullie albums zitten bekijken (van die ik kon zien dan).. Wat zijn jullie allemaal prachtig zwanger!!
    Leuk ook om een gezicht te zien bij een naam :D
    Ik kom er dus net achter dat je op deze site een foto-album kan maken haha :D
    Nana volgens mij heb ik alleen per ongeluk een foto van jou gerapporteerd :) kan ik dat nog ongedaan maken?

Troela, fijn dat je tijdelijke functie bevalt. Het zal idd wel ff wennen zijn, maar komt vast goed! Ennuh ik ben secretaresse van beroep dus als je vragen hebt ;)

Leen je hebt helemaal gelijk! Lekker genieten van het mooie weer!:D

Als ik niet zwanger was had ik best wel naar Pinkpop gewild ;)

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Troela, fijn dat je 'nieuwe' functie wel bevalt. Natuurlijk is het wennen, maar zo ben je in ieder geval een paar uurtjes per dag bezig :).

Whahaa Maria, moet wel lachen om je dat je per ongeluk een foto gerapporteerd hebt. Ga je zelf ook wat foto's online zetten? :D

Ik ben net gaan kijken naar een 2e hands commode en kledingkast. Dat zijn de laatste meubels/grote dingen die we nog moeten aanschaffen. Zag er mooi uit op enkele gebruikerssporen na. Die tip ik wel aan met lak. Dus al met al krijgen we een Vitage Baby haha. Ik heb vooralsnog alles 2e hands. Accessoires, lakentjes, flesjes e.d. ga ik wel zelf kopen uiteraard. Evenals wat kleertjes nog. Je kan er maar beter op tijd bij zijn haha.

Hoe is het met de rest van de meiden?

16. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Leen wat fijn zeg, zo'n eerste echte trapje voelen! En dan nu steeds over je buik wrijven om het proberen uit te lokken zeker? Heb je het gevoel dat het reageert op aanraking?
    Gelukkig lijkt alles goed op de 20-weken echo! Maak je niet te veel zorgen over een week voorlopen. Officieel betekent dat nog niets, als het kindje twee weken voorloopt, dan is het meer dan de gemiddelde afwijking. Ik had bij de 20-weken echo ook een kindje wat meer dan een week voorliep en onlangs gaf de verloskundige bij mij aan dat ze dacht dat het een kleintje werd, maar dat het kindje nu wel weer gemiddeld is. Met andere woorden, het is maar een schatting.

Wel grappig dat jullie een beetje hetzelfde ideeen hebben over de babykamer. Die van jou is ook mooi hoor, LasVegas!
    Haha, hilarisch he, de hoogte van het bed. Ik moet er ook echt "inwuppen." Maar toch vind ik het zelf ook heerlijk hoor, het stapt wat makkelijker in en uit. Ik heb toch wel veel last van harde buiken anders.

Troela Wat fijn dat je werk zo goed met je meedenkt en aangepast werk wil leveren. Het lijkt mij ook wel raar om ineens andere taken te hebben, maar als het minder intensief voor je is, prima toch? Ben je tenminste nog aan het werk.. nou ja niet dat je anders niets te doen hebt zo te lezen.. ;) hihi

Maria: Ja zeker, wij weten wat het wordt, maar ik houd het hier nog geheim. Nog heeeel evenetjes :)
    Ik heb zelf ook nog wel eens de twijfels hoor of het geslacht wel goed is.. er is natuurlijk een hele kleine kans dat ze het niet goed hebben gezien. Maar daar moet je niet vanuit gaan. (Anders word ik gek! :$ Kan ik overnieuw beginnen met de uitzet)
    Een foto van mij gerapporteerd? Wat doe je dan? Ik heb er geen melding van gehad :D

Hier: nog rustig. Het kindje is mooi verder ingedaald. Ik voel regelmatig wel wat rommelen, steken, drukken. Ik heb veel harde buiken en ook menstruatiekrampen. Vooral 's nachts, het slapen is niet erg comfortabel meer. Het omdraaien in bed is een heel karwei, ik moet mezelf echt een zet geven om te kunnen draaien. Ik voel me net een walrus. En dan ook nog dat knisperende geluid van het bedzeil erbij, vreselijk! haha
    Maar verder gaat alles goed hoor! :cool: Ik ga elke dag nog even de stad in, boodschapjes doen en de benen strekken. En verder maar afwachten.. morgen 39 weken!
    Ik zal nog eens een update foto van mijn buik maken, nu het nog kan.

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey, ik loop wat achter, op iedereen reageren duurt me even wat lang.
    Maar wel leuke berichtjes allemaal van iedereen! Nice topic dit!!

Ik begin bij de gynaecoloog met de controles. Hadden ze in duitsland liever, maar daar kennen ze geloof ik ook geen verloskundige, maar goed met onze geschiedenis lijkt me dat op zich ook geen slecht idee. Heb ik zelf dan ook wat meer vertrouwen in en wil toch in dat ziekenhuis bevallen.
    Morgen dus de eerste echo in nederland! Ben superbenieuwd en hoop morgen het hartje te mogen zien!

Verder gaat alles goed hier, beetje druk gehad en best moe. Maar goed verder geen klagen hoor!

Liefs!!

18. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Leen doen wij ook. We hebben een supermodel set (kinderwagen, autostoel & maxicosi) kunnen overnemen voor weinig. Ben er enorm blij mee :D het scheelt echt veel centen.
    Waar kijk jij? Als je nog tips hebt :)
    Heb trouwens net een aantal foto's in m'n album gezet. Kunnen jullie mijn hoofd en buik ook zien :D

Nana wauw tis nu echt bijna zo ver! Haha dat bedzeil!
    Harde buiken is meestal toch een voorstadium of niet?
    Ben benieuwd hoor wanneer de kleine zich aandient :D

Lets, veel plezier morgen! Heb je al een beetje symptomen?
    Fijn dat alles goed gaat ;)
    Ik duim voor je!

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw, maria, ook al zon mooie buik!
    En wat zijn jullie allemaal knapperds trouwens!

Ik ben me toch een potje zenuwachtig... Maar geen bloed is goed toch? Gaan maar gewoon uit van een mooi kloppend hartje vandaag..maar ik knijp m wel!

20. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Succes en veel plezier vandaag Lets, geniet ervan!

Deel Deze Pagina