PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Leen82, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Haha Lets zelfs bloed hoeft niks te betekenen. Ik heb in week 5 en in week 7 een bloeding gehad.. Wel oud bloed ;)
    Hoe laat moet je?
    Veel plezier!! :D

2. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

Jan 26, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes vandaag Lets!! Hoe laat heb je een afspraak?

3. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey..
    Hartactiviteit kunnen zien gelukkig.
    Wel als kanttekening, vruchtje was nog erg klein voor aantal weken, 4,5mm, (vorige week 4mm, maarja wel iemand anders die het meet...) dus weer iets om me druk over te maken. Zag er verder goed uit zei ze, kon een late innesteling zijn, maar soms ook voorbode van een miskraam. Dit als kanttekening. Dus helemaal gerustgesteld ben ik nog niet, maar goed ik ben wel blij dat we het hartje hebben zien kloppen!

4. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Nee bij mij niet. Ik heb al harde buiken sinds ongeveer 26 weken.. het hoort bij mij, de verloskundige zegt dat ik waarschijnlijk gevoelige banden heb. Dus bij houdingsveranderingen krijg ik al snel harde buiken.

Lets Heel fijn om het hartje te hebben mogen horen, maar wat kun je dan weer onzeker zijn of het vruchtje wel groot genoeg is.. Bah, helemaal niet leuk :( Krijg je binnenkort nog weer een echo? Of gewoon rond de 12 weken?

5. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nana, het begint wel spannend te worden bij jou!

Mag 17 juni weer terugkomen...

6. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    #726 Klets, Jun 6, 2014
    Last edited: Jun 6, 2014
    Lets Fijn dat er hartactiviteit te zien was bij de kleine, dat is toch voorruitgang en groei met de vorige keer. Wel balen van de onzekerheid omdat het vruchtje nog klein was. Kan het ook nog iets te maken hebben met de ICSI/ dubbele terugplaatsing dat innestelen langer duurt ofzo? Hier destijds een latere innesteling, en hiermee halve week minder ver zwanger en dus kleiner vruchtje toen. Ik duim in elk geval voor een gegroeid vruchtje op de 17e, balen dat je geduld op de proef gesteld blijft worden zo.

Maria Wat een mooie foto's en buik! Superleuk om te zien, ook die laatste met de vriend! Erg leuk, ziet er super relaxed uit jullie samen met je buik! :) Geloof dat ik binnenkort ook maar eens buikfoto zal showen! :) Vergeet ze alleen steeds te maken!

Troela Superleuk volgende week de sleutel, lekker aan de slag in jullie nieuwe stekje! Fijn dat het werk beviel, zal zeker even wennen zijn! Leuke "nieuwe"collegae of zit nog steeds op dezelfde afdeling?

Leen Groot gelijk dat je van het weekend lekker gaat genieten van het mooie weer ipv schilderen, je heb gelukkig nog even! :) Wel superleuk om zo alles bij elkaar te zoeken! Ik ben ook wel aan het zoeken op mp bijvoorbeeld maar vind het nog best lastig !

Nana Wow, elke keer bij jou zoiets van het komt nog wel heel dichtbij! 39 weken alweer. Balen dat slapen niet echt comfortabel meer is, en zo'n zeiltje dat kraakt en zweet zal vast ook niet helpen. Je leest altijd dat het niet echt fijn ligt zo'n zeil. Ik had hem de vorige keer er nog helemaal niet opliggen toen m'n vliezen braken bij 37 weken. Gelukkig geen blijvende schade :) Maar beter maar goed voorbereid! Spannend hor al dat gerommel in je buik. Ben echt benieuwd wanneer de kleine zich aanmeld. Wel heerlijke tijd om nu te bevallen, kan je straks lekker op pad in het goede weer!

Me Hier ook al regelmatig harde buiken, dus inderdaad gelukkig niet altijd teken van komende bevalling. Gisteren was de kleine echt enorm druk, jammer dat je dan niet even kan spieken. Misschien was hij wel lekker aan het draaien, benieuwd of we de kleine dinsdag in de handstand zien. Verder even geshopt, ik blijf het crime vinden maar normale bovenkleding zit niet echt mooi meer. Had ik een leuke maxidress gekocht bij hm, kom ik thuis zit er gigantisch gat in... mooi balen, maar wel lekker luchtig voor morgen! :)

7. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
  8. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Oh hou op zeg.. ik heb het filmpje bekeken ook nog :$ Niets voor mij.

9. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh oh, ik wist niet dat er ook filmpje bijzat! :$

ik snap sowieso niet zo de drang om op tv te bevallen ;)

Op naar een prive thuis/ziekenhuisbevalling! :)

10. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Lets, wat fijn dat er een hartje te zien was!
    Hoe groot zou het vruchtje moeten zijn? Scheelt het veel?
    Stom dat je nu nog onzeker bent over de grootte. :(

Klets dank je :D superleuk al die buikfoto's van iedereen!
    Weinig leuke positiekleding he? Kopen jullie gewoon hele grote maten anders?

Wat gaan jullie dit weekend doen dames? Wij lekker van de zo'n genieten :D en heb vorige week m'n benen geharst en ze zijn nog steeds redelijk glad. Echt een uitvinding met dit weer ;)

11. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey, het was vorige week 4 mm, en nu 4,5 mm. Heb wel het idee dat de metingen niet helemaal gelijk zijn, toch twee verschillende artsen en ziekenhuizen. Maar het had rond de 1cm moeten zijn geloof ik.
    Maar goed een troost, vorige week nog geen hartactiviteit te zien en nu wel. Nu maar weer anderhalve week wachten, t blijft wel spannend zo!

12. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

Jan 26, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha klets, ook zeker niks voor mij. Ben nog wel nuchter over de bevalling. Dit terwijl ik voor dat ik zwanger was echt niet moest denken dat ik ooit zou gaan bevallen.

Lets, niet te veel piekeren hoor! Je hebt een hartje gehoord, dat is er sowieso al veranderd in een week tijd. Wel jammer dat je nu zo lang moet wachten.

Maria ik heb vandaag heerlijk van de zon genoten, beetje afgewisseld met zon, schaduw en binnen wat klusjes doen. I love m'n zwangerschapsverlof!

Zwangerschapskleding heb ik toch het meeste bij de H&M gekocht. Of gewoon normale jurkjes met een legging die goed meerekken. Heb zo'n lange zwarte jurk bij de Only gekocht, en dan gewoon maatje meer en dit weekend nog een lange jurk. Lijkt me ook lekker nadat ik bevallen ben. Zal wel niet in de positie verkeren om meteen m'n oude kleren aan te kunnen.

13. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    @Lets: Super dat er nu hart activiteit waarneembaar was. Dat is vaak wel een cruciaal punt (heb ik me laten wijs maken door internet) voor een vruchtje of hij/zij het wel of niet gaat redden. Wel jammer dat je alweer met een twijfel zit. Hopelijk is de volgende echo gewoon helemaal prima ;) Voel je je nog steeds goed?

@Las Vegas: Zo te horen ben je heerlijk aan het genieten van je verlof. Toppie! :)

@Maria: Ik doe m'n benen altijd epileren zodat ik het net als met harsen niet zo heel vaak hoef te doen zoals scheren. Ben wat dat betreft een beetje lui aangelegd :)

@Klets: Zou toch leuk zijn als je een luikje had waardoor je af en toe ff naar binnen kan kijken. Zeker als ze kleine zo aan het dansen is in je buik :D

@Nana: Begint nu wel echt heel dichtbij te komen. Ben benieuwd wanneer de kleine komt

@Hier: Heb weer ff een zeur, zeik, klaag verhaal (sorry :)) Ik werd woensdag op donderdag nacht wakker van hevige pijn. Rechts onderin m'n baarmoeder. Zeer hevige steken/krampen. En echt ondragelijke pijn in m'n rechter borst. Heb het uitgegild van de pijn. Ik heb de volgende ochtend de verloskundige gebeld en verhaal gedaan. Ze zei dat ik langs kon komen om naar het hartje te luisteren om me gerust te stellen. En dat ze pijn in m'n buik waarschijnlijk bandenpijn is en ze zei er ook bij dat dat heel erg pijnlijk kan zijn. Maar de pijn in me borst moest ik toch maar ff naar de huisarts.
    Dus ik langs de vk. Hartje geluisterd, alles goed. Nog wat controles verder alles goed. En nogmaals de mededeling dat het waarschijnlijk bandenpijn is en dat dat heel erg pijnlijk kan zijn.
    Toen naar de huisarts, heeft gevoeld aan me buik en borst. Wist het niet zo goed. Want de pijn in me buik zat ook wel precies waar m'n blindedarm zit. En me borst was niet zo veel aan te zien maar naar m,n symptomen en het voelen verdacht hij toch een beginnende onsteking. Toen moest ik bloed prikken om te kijken hoe m'n ontstekingswaarde in me bloed was. Uitslag: Grensgeval :( Dus nog geen duidelijkheid. Dokter stelde voor om vandaag terug te komen om nogmaals de waarde te prikken en kijken of het stijgend of dalend is.
    Kom ik daar vanmorgen, apparaat kapot! :( Dat heb ik weer. Ondertussen vannacht weer krom gelegen van de pijn en ging nog steeds door de grond. Wist niet dat je zo'n pijn in je borst kan hebben. Moest me bij de dokter melden. Die vroeg hoe het ging en deed weer onderzoek. De pijn in m'n buik was gelukkig wat minder hevig, dus verwachtte daar niks geks. Maar me borst was erger geworden en hij vond het er ook niet goed uit zien/voelen. En hij was bang als ik er te lang mee door liep dat het een abces kon worden en dan in me borst gesneden moest worden om het te verwijderen en dat wilde hij voor zijn. Lang verhaal kort: Zit nu aan de antibiotica voor een vermoedelijke borstontsteking en moest bloed prikken in het zk aangezien het apparaat kapot was.
    Ik schaam me dood maar heb de afgelopen 48 uur m'n zwangerschap echt ff vervloekt :)
    Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en komt het snel allemaal goed en kan ik weer eens gezellige verhalen posten :)

Ga iig lekker van het mooie weer genieten dit weekend net als vele andere hier zo te horen :D Heb 2 bbq's om te agenda staan, dus dat moet goed komen

14. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    ff ego berichtje, maar wat ben ik blij dat ik antibiotica gekregen heb (hoezo omgekeerde wereld ;)) Ik voel me echt stukken beter dan afgelopen dagen en de pijn is ook vele malen minder. En ook niet onbelangrijk eindelijk weer eens goed geslapen. Dat doet ook wonderen. Al met al, ik ben blij :D

Geniet allemaal lekker van het zonnetje vandaag! :)

15. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    LasVegas, ik stond gisteren voor de spiegel en toch dacht ik, hoe moet daar beneden een heel hoofdje uitkomen? Ik had niet het idee dat het zo ver kon oprekken, haha. Maar ja, zal wel goedkomen ;)

Troela wat een heftig verhaal. Had je ook niet ergens de angst dat het eventueel mis zou gaan? Of dacht je zelf ook wel dat het iets anders was? Gelukkig slaat de antibiotica snel aan en blijven die pijnen weg. Het is goed dat je aan de bel hebt getrokken en dat je er snel bij was!

Voor mij de schaduw :cool: Ik zal de hangmat eens uit de schuur halen, manlief is ook thuis, dus als ik er niet meer uitkom, kan hij mij helpen hahaha.

16. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Troela je loopt zo van het één in het ander, dat is wel heftig zeg! Kan me voorstellen dat je dan even niet in je gelukkigste mood bent! Fijn dat de antibiotica zo goed lijkt aan te slaan en je lekker het geslapen! Geen pijn en slaap doet zoveeeel goeds voor je eigen stemming! Hopelijk kan je nu lekker genieten van je weekend en de bbq's. Moet je nu nog op controle om te kijken voor herstel?

Nana :) Niet meer voor de spiegel gaan staan dan maar! Zo'n bevalling blijft iets wonderlijks en onvoorstelbaars!

kleding hier ook al aan de lange jurken. Het zit zo lekker luchtig aan de benen en als ik straks geen enkels meer heb is er niemand die het ziet :) Normaal vind ik mezelf te klein hiervoor, maar met zwangerschap kijk ik toch weer andere naar lichaam. Aan ene kant met een "pfffffffffffff ik wordt dik" gevoel, maar ook wel heel erg trots dat mijn lichaam een kleintje herbergt! :D

Vanmiddag net als heel NL op naar de bbq! :) Geniet lekker van het zonnetje allemaal! Ben benieuwd of ik aan het einde van de dag m'n enkels nog kan terugvinden :)

17. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Ja Klets, ik heb ook een lange jurk van de H&M en dat zit inderdaad lekker luchtig met dit weer. Al heb ik mijzelf vandaag in een kort rokje geperst haha.. Alleen voor bij huis, want over straat kan het niet hoor.

Ik heb nog even weer een fotootje toegevoegd op mijn profiel.. misschien wel de laatste van deze zwangerschap ;) Zo denk ik steeds met alles, misschien is het wel de laatste keer dat ik dit... of dat ik dat.. Ik ben heel bewust alles aan het meemaken.
    Straks nog maar even weer de wasmand leegmaken, want stel je voor dat je gaat bevallen en de wasmanden zijn half vol.. Herkent iemand die vreselijke drang om alles perfect voor elkaar te hebben voor als de bevalling begint? Het is voor mij een hele dagtaak en soms om gek van te worden, haha :D

18. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    nana volgens mij heb ik dezelfde jurk (zag ik zo bij je foto's) hij zit echt lekker, schijnt alleen wel beetje door 😊 Kort rokje nu ook heerlijk, je benen ook direct weer wat extra kleur!
    Die opruimdrang herken ik trouwens niet van de vorige zwangerschap, ik heb alleen de dag van m'n bevalling de keukenlades gedaan, maar dat was echt eerste (en laatste) keer schoonmaakwoede 😉 , maar als je er de energie voor heb, gewoon lekker doen toch. Altijd heerlijk een opgeruimd en schoon huis. En ondertussen lekker de tijd nemen om te genieten van je zwangerschap.

Hoe is het met je voeten vandaag?

Hier vandaag weer lekker heerlijke opmerkingen naar m'n hoofd als ik zeg hoeveel weken ik ben van "zo zo" tot aan " dan ben je al flink dik" ;) Ach ja, ondertussen blijf ik gewoon lekker trots op het onderkomen van de kleine :D

19. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38

20. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    @Troela, jeetje wat schrikken en balen! Fijn dat antibiotica zo snel aan kan slaan he! Beterschap!

@Nana, jeetje 39+2, tik tak tik tak! Ben zo benieuwd!!!!!

@Lets, wat fijn dat er hartactiviteit was! Volgens mij ligt het er ook aan hoe ze meten. Ik was eerst 4 dagen terug gezet ivm meting maar de keer daarop was dat weer teruggezet naar voren met 5 dagen.
    Niet teveel piekeren en de 17e afwachten!

@Klets ik herken de opmerkingen hoor! haha Hoor niet anders van "Oh, dan ben je al aardig aan de maat!" of "nou dan ben ik benieuwd hoe je er over 10 weken uitziet"...
    Dussssssss.....

Wat kleding betreft. Ik vind mezelf nog steeds overal een walrus in haha. Ik heb nog 1 jurkje wat ik goed aankan en ik heb een jurkje van de h&m gekocht wat fijn zit.
    Net 2 jurkjes besteld voor bruiloft(dezelfde maar in 2 kleuren omdat ik niet kon kiezen). Die mag ik donderdag als ik in Nederland ben gaan passen.

Zal een foto online zetten van buik.

Hier ook lekker weer! Hele weekend geslenterd en gerommeld in de stad en het park.
    Vanmiddag zitten genieten van het gekluns van de politie hier die een gekapseisde zeilboot probeerde recht te krijgen... Heerlijke animatie was dat!

BBQ ze allemaal!

Share This Page