Dank je Lumiere. Ja volhouden sowieso. Of ja, in die zin: er is geen andere optie. Dus al ga ik op m'n kop staan. Heb altijd geroepen dat ik niet rook als ik zwanger ben. Al tig pogingen gedaan om voor die tijd te stoppen, maar die zijn nagenoeg onmiddellijk weer gestrand. Ben jaren geleden al eens 1,5 jaar gestopt geweest. Ging me super goed af en ik voelde me ook super. Maar ja,... toch weer begonnen. En van de meest recente pogingen ben ik nu verder dan ooit haha. Vanavond gaan we het blijde nieuws aan mijn schoonmoeder en schoonbroertje vertellen. Spannend. Met name of ze zich stil kan houden de komende weken. Heb er een hard hoofd in namelijk...
@Leen: spannend om het nieuws aan je schoonfamilie te vertellen, hopelijk houden ze zich daarna ook stil. Gisteren had ik weer controle bij de vk en ze deed weer een beetje bezorgd over de groei van de baby. Ze vond het gezien de resultaten van de groeiecho 2 weken geleden maar goed dat er over 2 weken nog een groeiecho gedaan wordt en ze zei weinig opgewekt dat de groei van mijn baarmoeder nog steeds op de minimumlijn ligt. Ik baal er wel van, want nu maak ik me ook zelf wat zorgen. De gyn had bij de groeiecho gezegd dat de baby ietsje kleiner dan gemiddeld is, maar dat dat geen reden tot ongerustheid is. Die 2e echo is eigenlijk alleen voor de zekerheid. Maar door de vk's reactie ga ik toch weer wat twijfelen. Ik vroeg haar wat ik zelf kan doen en ze adviseerde alleen 's middags een uurtje op mijn linkerzij te gaan liggen. De vrouw van zwangerschapscursus zei dat ook goed rusten belangrijk is, dus dat probeer ik dan maar.
Oei,..Niet zo leuk om te horen. Wordt er ook nog een echo gemaakt bij de gynaecoloog dan? Of alleen bij de VK? En waarom op je linkerzij als ik vragen mag? Hopelijk ongerustheid om niets. Hoor toch links en rechts dat ze daar best wel vaak naast zitten. En mijn vriendin had ook 2 miniatuurtjes, maar ze zijn zelf ook niet groot... Dus over 2 weken weer? Nou, dan lekker rusten .
Rechts zit een grote ader die naar je placenta loopt met voedingsstoffen en zuurstof. Als je op je linkerzij ligt, is die ader helemaal vrij en is de doorbloeding van de placenta optimaal.
Hallo allemaal, even afwezig, maar vrij rustig hier! Ik heb niet meegedaan met mvm, had wel intentie! Maar te misselijk en met nare luchtjes is het overgeven... Dus durfde het niet aan! Spannend Leen om het dan te vertellen zeker als band wat lastig is, wij zijn nog steeds druk met vertellen, haha schiet niet echt op. Wel zijn we inmiddels 12 weken, dat is wel fijn gevoel! Rosalinde, vervelend dat kleine achterligt. Kan me de spanning goed voorstellen omdat je er toch geen grip op heb wat er in je buik gebeurd. Hoeveel weken schatten ze de achterstand? Loop je nog wel bij vk? Mijn vorige kindje liep ook achter in groei en was minimensje bij de geboorte, maar gelukkig allemaal erg goed gegaan bij geboorte en start. Maar vond het in m'n zwangerschap wel spannend. Hopelijk helpt de rust en hopelijk lukt het je om de rust in je hoofd bewaren.
@Klets: de achterstand was geschat op net geen week, de grootte van het hoofdje liep zelfs 2 dagen voor. Mij leek/lijkt het niet zo schokkend, maar de vk doet er naar mijn gevoel zo moeilijk over en dat maakt me onzeker. Voorlopig blijf ik wel bij de vk lopen. De gyn zag iig geen reden mij over te nemen.
Wel lastig als de verloskundige voor je gevoel moeilijk doet, op haar vertrouw je tijdens je zwangerschap. Maar ook lekker naar eigen gevoel blijven luisteren. Volgens mij is het zo dat wanneer de kleine meer als twee weken achterloopt dat er extra onderzoek plaatsvind. Rest blijft binnen de marges van het gemiddelde. Bij mij was bij was er bij 31 week een achterstand van 1,5 week. Toen gebeurde er ook nog niets, en ook geen extra rust advies, gewoon kleintje schatte ze.... Vreemd hoe ook hierin adviezen verschillen. Uiteindelijk wel doorgestuurd omdat groei later in zwangerschap langer was dan drie weken.
Rosalinde, wat vervelend dat je VK zich zorgen maakt, mij lijkt een week achter op schema ook niet zo erg. Aan de andere kant ook wel goed dat ze het in de gaten houden toch?? Leen wat goed dat je nog steeds gestopt bent met roken! Volhouden zo . Hoe gaat het verder? Heb je al kwaaltjes?? En hoe reageerden je schoonmoeder en broertje? Ik vandaag precies 22 weken, zo weer afspraak bij de verloskundige, kijk ik altijd zo naar uit. Leuk om weer een teken van leven te horen. Al is het getrappel in m'n buik nu ook al duidelijk aanwezig. Vanmiddag met m'n schoonzusje naar de 9maanden en huishoudbeurs, heb er zin in!! Vanmorgen op de weegschaal gestaan, 8 kilo aangekomen, gaat nu dus niet meer zo hard als in het begin gelukkig
Hi, ja ze reageerde heel leuk en enthousiast. Wilde meteen in de telefoon klimmen om mensen te bellen, maar dat mocht dus niet haha. Wordt een uitdaging voor haar om zich stil te houden... Had er al niet van kunnen slapen . Ik voel hier echt helemaal niks van het zwanger zijn. Mijn borsten zijn nog wel pijnlijk, maar dat lijkt iets minder te worden (of ik raak er aan gewend). Wel krijg ik het standaard vanaf een uur of 16.00 uur héél koud en vanaf 19.00 uur word ik hartstikke moe. Kun je de klok op gelijk zetten. Heel vreemd. Dus lig iedere keer rond 21.30 uur al te ronken in mijn bedje haha. Sinds vandaag is mijn tijdelijke opdracht gestopt. Dus zit de hele dag thuis met mezelf opgescheept. En nu klim ik echt in de gordijnen met dat niet roken. Wat duurt een dag lang zo...
Oh ja, morgen komt trouwens Moeders voor Moeders langs. Ben benieuwd. Kan alleen pas een paar dagen later beginnen natuurlijk aangezien ik dinsdag pas 6 weken ben. Hopelijk is mijn HCG hoog genoeg!
Ik had rond ong rond de zelfde termijn het gesprek met mvm. Dikke knaltest hoor. Hier beginnen de pijnlijke boobs ook af te nemen. Het is de ene x veel erger dan de andere x. Vandaag weer een stuk minder. En dan kan ik ineens zo onzeker worden. Gelukkig nog 4 dagen tot de echo. Pfff kan niet wachten. moeheid wordt ook wel iets minder. Ik kan savonds weer een film kijken zonder gelijk in slaap te donderen.
Wat leuk dat ze zo enthousiast reageerden!! En ze zullen heus wel hun mond houden. Wanneer wil je het tegen iedereen gaan vertellen?? Ik voelde ook niks van het zwanger zijn dus geen zorgen hoor leen! Wat jammer dat je opdracht is gestopt, kan me voorstellen dat de dagen dan lang duren... Leuk MVM, ik kreeg echt een superschattige zachte omslagdoek...het allereerste cadeautje
Ergens heerlijk dat jullie weinig last hebben van zwangerschap, behalve dan de moeheid! Heerlijk om zo er door heen te komen, al kan ik me goed voorstellen dat best onwerkelijk blijft, had ik bij de eerste tenminste wel! Heerlijk om dan echo te hebben of hartje te horen! Schiet bij jou alweer op de echo Daan, superleuk! Hier nu alweer over de twaalf weken, super fijn gevoel. Nu juist aan het wachten tot wat symptomen wat afnemen, darmen doen wel weer normaal maar m'n maag nog niet. Maar ja het blijft een bevestiging van iets goeds, dus verwelkom het maar Boobs hebben weer groeispurt meegemaakt, pffffff als je nu ergens aan ziet dat ik zwanger ben....... Leen succes met mvm, wel weer even goede dagbesteding, al snap ik dat je snel weer hoopt op een opdracht! Thuis zitten met rookdrang lijkt mij ook niets.....
Zooo, ik doe nu officieel mee aan MvM. Dikke knaltest . Super leuke omslagdoek gekregen inderdaad. Maar wat een gehannes om in die beker te plassen zeg. Ben steeds aan het klooien. Voorlangs, achterlangs... Komt vast wel goed. Verder eigenlijk weinig te melden. Nog steeds belachelijk moe en vaak koud, maar that's it haha. Mag niet klagen dus . Alles goed met jullie?
Ik meld mij hier ook als het mag In November 2011 ben ik gestopt met de pil. Helaas had in geen goede cyclus en is er in juni 2012 PCOS vastgesteld. Mijn man bleek ook traag zaad te hebben. Na 2 IUI behandelingen in oktober en november 2012 was ik helemaal klaar met de onderzoeken en behandelingen. Daarna bleek ik een normale cyclus te hebben. Daarna hebben we de natuur zijn gang laten gaan, maar er gebeurde niets. We hadden de instelling: lukt het, is het leuk. Lukt het niet, dan niet. Vrijdag wilden we naar de sauna en ik was een week over tijd (niet mee bezig geweest om zwanger te worden). Toch maar een test gedaan om een zwangerschap uit te sluiten. 2 streepjes. Het eerste wat ik tegen mijn man zei, met tranen in mijn ogen, wij gaan niet naar de sauna! Het is nog pril, Volgens de berekeningen 5 weken en 2 dagen, maar het is toch gelukt! Niet (meer) gepland, niet verwacht, maar zo gewenst!
@Roderoosjes: gefeliciteerd en fijn dat het alsnog gelukt is! Wat ik nog/alvast even wilde delen met anderen hier: het kán zijn dat je straks door PCOS minder melkproductie hebt, doordat ook op dit vlak de hormonen wat uit balans zijn. Het hoeft dus zeker geen probleem te zijn, maar de kans bestaat en dan is het goed het vantevoren te weten om tijdig goede begeleiding in te schakelen. (En de natuur heeft ook voor wat kruiden gezorgd die de melkproductie verhogen, zoals anijs, dus flink veel muisjes eten kan geen kwaad Just in case zal ik binnenkort met kruidenthee beginnen.) Ik hoop dat ik hiermee niemand afschrik aan borstvoeding te beginnen, ik hoop juist dat met deze kennis in het achterhoofd het wel zal lukken, ook als het wat minder lijkt te gaan in het begin.
Bijzonder roderoosjes om zo zwanger te raken en van harte gefeliciteerd, hopelijk kan je lekker genieten van je zwangerschap! @ Rosalinde: Spannend om al na te denken over borstvoeding, geeft al aan dat je zoveel verder bent in je zwangerschap, leuk! Wist niet dat pcos ook van invloed kon zijn op bv. Wel goed om inderdaad vooraf te weten, zodat je eventueel hulp kan inschakelen. Zelf heb ik een lange periode bv gegeven, ging gelukkig direct goed, en had ook voldoende. Wel bijzonder vond ik het, dat zwanger worden zo lastig was en bv zo goed ging, gaf toch wel weer wat vertrouwen in m'n lichaam! Dus inderdaad wat je zegt, 'kan' en hoeft gelukkig niet altijd zo te zijn. Hopelijk gaat straks ook goed bij jou. @ me, deze week twee keer flauwgevallen, niet zo prettig. Dus ik toch maar even zks gebeld, krijg ik een assistent en enige wat ze zegt "moet je maar even bloed gaan prikken bij huisarts" Heel attent
@ Rosalinde, ik wist dit niet. Had wel gehoord dat er al voormelk kan komen in het 2e trimester, dit heb ik nooit gehad. Ik ben benieuwd. Moet wel zeggen dat ik het, als bv om wat voor reden dan ook niet zou lukken, ik het niet het einde vd wereld zou vinden. Ben zelf ook een flessenbaby en ik al mijn vriendinnen hebben Fv gegeven aan hun kindjes. En met zwanger worden en blijven heb ik als pco'er al heel veel bereikt wat ik niet had verwacht. Wat mij by the way wel opvalt is dat mijn "snorretjesharen" harder groeien en stugger zijn, zelfs op mijn kin groeien er wel eens. Uiteraard zijn ze geen lang leven beschoren en ze zijn gelukkig heel lichtblond, maar ik vraag me af of er meer dameszijn die dit hebben