PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Leen82, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

Jan 26, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een verschrikkelijk nieuws Lets! Vind het echt zo erg voor je. Heel veel sterkte! Xx

2. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Onee Lets wat een vreselijk nieuws :(
    Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd!
    Dikke knuffel!

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    #803 nana84, Jun 17, 2014
    Last edited: Jun 17, 2014
    Zo dames, eindelijk even wat ruimte om te reageren. Wat verandert je leven zeg, je komt nergens meer aan toe!
    Zoals ik in het andere topic ook heb gezegd: Vreselijk nieuws voor jou Lets. Ik hoop dat je er mee om kunt gaan. Ik vind het zooo oneerlijk!

Even een kort verslagje van de afgelopen dagen. Woensdagavond begon het te rommelen. Ik was de hele dag onzettend moe en verloor wat bloed. Ook last van lage rugpijn en menstruatiekrampen. Donderdag ook niet vooruit te branden. En de pijn in rug en buik was niet meer constant, maar kwam en ging. In de nacht van donderdag op vrijdag had ik echt door dat het weeen waren. Tegen de ochtend de verloskundige gebeld. De weeen waren vreselijk heftig, ze zaten in mijn buik en vooral rug. Ik wist niet dat je zo veel pijn kon verdragen. Uiteindelijk is aan het einde van de middag de kleine meid geboren. Het einde van de bevalling was wat penibel. Ons meisje moest snel geboren worden, want de hartslag zakte bij elke perswee. Dat was een heftige ervaring, ik ben geknipt en gescheurd en ze drukten op mijn buik om haar geboren te laten worden.
    Ik heb dan ook echt geestelijk moeten bijkomen van de bevalling. Het directe genieten was er niet en daar voel ik mij weer schuldig om. Het gevoel groeit bij mij, dat kan ook niet anders, want ze is om op te vreten. Maar de directe roze wolk ervaart niet iedereen.

Verder is het apart hoe je alle schaamte opzij zet tijdens een bevalling. Het maakte mij niet uit wie er aan mjn bed stonden, ook al was het de hele buurt, dat kind moest eruit.Je ligt met je benen wijd, je poept, plast, verliest bloed, vruchtwater. Al je gene is weg!

Mijn dagen zijn nu gevuld met voeden, troosten, luiers verschonen, rusten, visite ontvangen. De hele dagelijkse zaken zoals mezelf fatsoenlijk verzorgen, tv kijken, post doornemen etc is er niet bij.. heel apart. Maar ik weet ook dat het tijdelijk is.

Oja.. en na een dag al 10 kg kwijt. Dat gaat veel te snel. Dus ik moet aan de bijvoeding. Mijn buik is niet veel meer, dat is heel raar om te zien. Ik was zo'n dikke toeter gewend.

Al met al een heel verhaal. Niet om jullie te ontmoedigen, want als jullie zouden zien welk lief klein meisje er nu aan de borst drinkt, zouden jullie liever vandaag dan morgen bevallen :) En.. achteraf vergeet je de meeste pijn ook weer. Tenminste je weet wel dat je het hebt gehad, maar weet niet meer precies hoe het voelde.

Lieve groetjes voor jullie allemaal!

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Wauw Nana is je meid al weer 5 dagen oud.
    En jouw bevalling klinkt inderdaad best heftig en is nog even spannend geweest ook. Niet leuk. Ben je in het ziekenhuis bevallen?

Nu fijn van elkaar genieten.
    De illusie dat je meteen op een roze wolk zit (in mijn geval blauw) heb ik niet, dat heb ik al van dichtbij bij mijn zus ervaren. Maar ondanks dat het heftig is, is het heel bijzonder dat je de kleine nu bij je hebt en kan het genieten beginnen.

Wauw wat gaan die kilo's rap zeg. Lijkt me heel bizar inderdaad.
    Houd je goed meid en sterk maar goed aan. Xx

5. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Hee Nana, wauw dat klinkt idd als heel heftig.. vooral dat haar hartslagje minder werd.. Ik snap dat je dan niet direct op de roze wolk zit.
    Gelukkig is alles goed gekomen!
    Bizar dat je al zo snel 10 kg kwijt bent zeg! :$
    Komt dat door bv?
    Geniet lekker van deze tijd :)

Meiden, ik wilde jullie ook even laten weten dat ik gister de 20 weken echo heb gehad en dat alles dik in orde was.
    Ik vond het echt bijzonder spannend, maar heb er ook enorm van genoten.. vooral dat de vk steeds bij elk onderdeeltje zei dat het goed was.
    En het is nog steeds een meisje haha. :p

Vraagje: ik ben dus nog maar 2,7 kilo aangekomen. Nu is alles in orde met de beeb dus ik maak me geen zorgen, maar het gekke is.. ik vreet (ja soms echt vreet) me suf.. Gewoon, omdat ik meer honger heb.
    Waren jullie bij 20 weken al veel aangekomen?

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Oh wat goed op te horen dat alles goed is. Leuk.
    Volgens de controle bij de vk was ik met 19 weken 2,7 kilo aangekomen. Ik zelf tel meer aangezien ik me al vanaf het begin thuis weeg. Alleen nu gaat het ineens hard. Mijn buik groeit flink. Volgens mijn eigen weging zit er nu 6 kilo bij. Ben benieuwd waar ik ga eindigen Haha.

7. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

Dec 27, 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    #807 Vissie85, Jun 18, 2014
    Last edited: Jun 18, 2014
    Nana, wat fijn dat je zo open bent.
    Maria, het lijkt me inderdaad super. Geniet er van. Volgens mij zit op de roze wolk van nana ;)

8. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Ja, de andere dames hadden een tijdje geleden om een uitgebreid verslag gevraagd. Nou, ik hou niet veel achter hoor, hihi. Ik hoop voor jullie dat jullie geen been- of rugweeen krijgen. Het bevallingsverhaal van Rosalinde was weer fijner om te lezen, dus je moet maar afwachten wat je voor je kiezen krijgt. Je moet het er maar meedoen! :p

Maria2,7 kg klinkt niet als veel, maar misschien ben je een 'slow starter'. Zelf had ik veel groeispurten, dan ineens kwam ik binnen twee weken veel aan en daarna stond het weer eventjes 'stil'.
    Wel erg fijn dat de echo goed was! :D

Leen De bevalling is thuis gelukt. Qua kilo's: ik weet niet of je van plan bent borstvoeding te geven, maar dan gaat het er ook snel af hoor!

9. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor jullie hele lieve en hartverwarmende reacties...
    Proberen nu in dusseldorf een afspraak te mk. Heb graag dat zij nog ff kijken en oordelen wat de beste manier is om de miskraam ook op te wekken of iets dergelijks.

Verder zoeken we verzekeringstechnisch uit...bij twaalf wk doorgaande zwangerschap mag je weer vooraan beginnen met je pogingen, maar hoe weten zij dat dit twaalf weken is geweest. En wellicht hoe pijnlijk ook, ik ben nu officieel nog zwanger..dus hoelang duurt dat voordat het lichaam het afstoot... Nog drie weken? Zoja dan heb ik weer recht op drie behandelingen, die al gauw 5000 per keer kosten.
    Dus allemaal moeiijke keuzes nu...

Ik zal hier nog wel af en toe komen spieken.
    Succes met de zwangerschap en bevalling dames, en nana geniet van je prachtige meisje!

10. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje Lets! Wat moeten jullie je nu zorgen maken over moeilijke zaken! pfff. En wat een idioot systeem ook altijd die verzekeringen! GRRRR

Misschien kun je met je arts afspreken dat zij een andere datum invullen. wat zou het een ziekenhuis uitmaken via welke weg zij hun geld krijgen?? En jullie zijn er enorm mee geholpen.

Keep us posted over hoe nu verder!

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Veel sterkte Lets.

Ik ben nu met 21,5 week ongeveer 2 kilo aangekomen. Ik was al blij dat er in de vakantie een kilo bij was gekomen. Maar we zien het wel. Alles wat er nu niet aan komt hoeft er straks ook niet meer af!

12. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Wat erg Lets dat je dat allemaal 'moet' uitzoeken, daar wil je toch nu niet mee bezig zijn?

Voor de liefhebber: Zie mijn fotoalbum :)

13. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Wat naar Lets dat je je daar nu druk om moet maken :(
    Ik hoop voor je dat alles goed uitpakt!
    En dat ze de regels van ICSI eens aanpassen. Gaat nergens over , 3 pogingen. Sowieso al oneerlijk dat ze niet naar goede embryo's kijken, want jij hebt veel minder kansen gehad :(

Nana, wat een prachtige meid! :)
    Jeetje wat zoet.. Kan niet wachten tot ik m'n eigen meisje in m'n armen heb :)

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Oh Nana wat een schatje zeg!! Daar kun je volgens mij uren naar kijken :). Wat leuk!

15. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Leen, ik moest gister nog aan je denken!
    Hoe gaat het stoppen met roken?
    Ik merk in ene dat ik soms weer trek heb in een sigaret.. :$
    Heb het niet gedaan hoor, maar vond het wel apart.
    Hoe ga jij er nu mee om?

16. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

Jan 26, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nana heftige bevalling geweest zeg! Maar wel fijn voor je dat je meisje nog gewoon thuis is geboren. En wat een schatje zeg! Ben nog wel benieuwd naar de naam, maar kan me voorstellen dat je dat niet op het forum wil zetten. Zo en die kilo's gaan snel, dat zou ik ook wel willen haha, maar we zien het wel :D

Roderoosjes, je bent prachtig zwanger, geniet ervan!!

Maria, fijn dat de 20 weken echo goed was! Ik had me er van te voren niet veel zorgen om gemaakt maar als je daar ligt en hoort waar ze allemaal op controleerden en dan steeds zeiden dat het goed was, was superfijn natuurlijk!

Gewicht, ik denk dat je blij moet zijn hoor dat je nog maar 2,7 bent aangekomen, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Ik was met 20 weken al 6 kilo aangekomen en zit nu op 17. Ik woog 63 voordat ik zwanger werd. Maar kort daarvoor was ik 8 kilo afgevallen dus daarom denk ik dat het bij mij zo hard ging.

Lets, heb je al een afspraak kunnen maken in DD? En wat een uitzoekerij komt er bij kijken nu zeg, die stomme verzekeringen. Daar wil je je nu toch helemaal niet mee bezig houden :(

Leen, hoe gaat het eigenlijk met jouw sollicitaties? Of heb je je erbij neergelegd dat het nu niet meer gaat lukken ivm je zwangerschap?

Me, baby is ingedaald en ligt vast in bekken. Vannacht onrustige nacht gehad met veel menstruatiekrampen. Nu gaat het weer beter maar ik heb zo'n idee dat ik vanmorgen (een gedeelte van) de slijmprop ben verloren. Maar goed allebei de symptomen willen nog niks zeggen over de start van de bevalling. Ik ben zo benieuwd naar de kleine!

17. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

Dec 27, 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow las Vegas, wat spannend!! Heel veel succes alvast!

18. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    LasVevgas wat ontzettend spannend. Ik denk dat het niet lang meer duurt als ik dit zo hoor. Binnen een of twee dagen denk ik. Maar voor hetzelfde geld stopt het en zet het later door. Bij mij begon het ook zo en kwam er steeds meer regelmaat in de krampen wat overging naar weeen. Pak je rust nu het nog kan, want die heb je hard nodig. En succes meid! Denk maar na elke wee: "Deze wee hebben we gehad en die komt niet meer terug." Dat hielp mij wel in de beginfase van de bevalling. Of de gedachte dat elke wee je dichterbij je kindje brengt.

Knap hoor dat stoppen met roken dames. Ik denk als je eens goed naar de echofoto's kijkt, je wel een goede motivatie hebt om niet meer te beginnen.

Zojuist gewogen -12kg. Ik heb de luxe om te veel borstvoeding aan te maken. Vandaag even gekolfd om de druk van de gestuwde borsten te halen. (Mijn voor de zwangerschap b-cup, gingen naar d en nu met stuwing nog een maat groter. Werkelijk geen gezicht! En dan moet je er ook nog koolbladeren opdoen, dat geeft een verkoelend effect. Dus en je staat voor gek en je stinkt een uur in de wind hihi :D) De kraamzorg met 30 jaar ervaring stond versteld en zei dat ze nog nooit gezien had dat er zo veel borstvoeding gekolfd kon worden binnen een minuut. Waar mensen een minuut over doen, heb ik er binnen 5 seconden uit. Het spuit er werkelijk uit haha. Ik voel me net zo'n melkkoe. Maar ik ben dus aan de bijvoeding, want dit gaat te snel. Terwijl ik de hele dag door zit te eten :)

19. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff Lets wat heftig allemaal voor je! Wat andere meiden al zeggen, wat erg dat je nu over verzekeringen enzo moet nadenken. Al zal het misschien ook voor jou de manier zijn om verder te kijken! Spannende en onzekere periode, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt rondom verder behandeling.

Nana wat een dotje! Heerlijk meisje met haarjes, super schattig! Je heb er hele bevalling opzetten zeg! Heftig hor, best lang bezig geweest en dan op het einde nog zo spannend! Heb je voor jezelf nog beetje energie over? Zeker in combi met je kiloverlies? Zagen ze dat je snel afviel en moest je daarom wegen?

Oh die stuwing.............pffff iets waar ik zeker niet uitkijk! Ik leek net Lola Ferari! Heerlijk dat voeden zo goed gaat, merk je het ook aan de groei van de kleine, gaat voeding voor haar niet te snel?

Las Vegas Echt spannend, zeker met zulke voortekenen! Hoop dat je snel aan de beurt bent en alles goed mag gaan! Alweer 39 weken, lijkt me wel vreemd om zo te wachten... Ben benieuwd hoe me dat straks gaat afgaat! :)

Maria Superfijn dat 20 weken echo goed was en het nog steeds een meisje is! :) Super leuk!

20. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    zelf weer terug van vakantie, echt heerlijke tijd gehad! Weer beetje opgeladen en mezelf los kunnen maken van het werk. Daarnaast sliep de kleine vrij veel, dus heb heerlijk in tuintje van onze bungalow gerelaxt en kleurtje meegepakt :)
    Nu echt aan de slag met de babykamer, vandaag nieuw bed gekocht voor de kleine zodat ledikantje vrij is! :)

En......foto's gemaakt! Zelf buikfoto maken lukt niet echt, dus maar vakantiekiekje gepakt! Tijd voor echte zwangerschapshempjes... normaal draag je ze ergens onder maar zo heerlijk in de zon opeens niet meer....

Voor liefhebbers in m'n map!

Share This Page