PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh Lasvegas, succes met de laatste loodjes meid. Hopelijk komt de kleine snel en heb je een voorspoedige bevalling!!

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    LasVegas, naar aanleiding van je vorige berichtje en je lange stilte, had ik wel verwacht dat je bevallen zou zijn. Maar je hebt het nog voor de boeg! Neem je rust en succes! We horen het vanzelf!

Meisjeje: Ik heb dat normaal gesproken ook dat ik het vreselijk vind dat iemand zo maar in mijn spullen zit te "neuzen" en doet alsof ie thuis is. Maar de eerste dagen heb ik er niet eens bij nagedacht, ik was blij dat iemand het huishouden draaiende hield. Op dag drie vroeg ik mij ineens af of de katten wel te eten hadden gehad. Ik was zo met mezelf en de baby bezig ;) In de loop van de week voelde ik me wat beter en ging ik de dingen weer meer zelf doen (op MIJN manier). Dat is ook een goed teken zei de kraamzorg, want aan het einde van de week hoort het zo te zijn dat zij overbodig is en wij de dingen zelf weer kunnen doen.

Ik hoop toch wel dat je man bij je bevalling aanwezig gaat zijn hihi. Hij kan er ook voor kiezen waar hij gaat zitten, en wat hij dan kan zien. Als hij het eng vindt, moet hij geen uitzicht hebben op wat er beneden gebeurt. Mijn man zat in kleermakerszit op bed, naar mij toe gericht en hield mijn hand vast. Als hij wilde, kon hij ook zien wat er daar beneden gebeurde.. En hij vond het wel interessant om het hoofdje te zien indalen hihi :$ (Ik moet er niet aan denken dat te zien!)
    Van te voren zei ik nog voor de grap dat hij wel beneden het WK mocht gaan volgen. Maar toen het puntje bij paaltje kwam, mocht hij de kamer niet verlaten :p

Maria: Ik wilde wel graag een cursus volgen, alleen was ik te laat met opgeven ;) Dus toen heb ik maar goede boeken van mijn zus geleend. Ik denk dat het wel goed is om je er op een of andere manier in te verdiepen en niet alles af te laten hangen van de kraamzorg of zorg in het ziekenhuis. Het is iets wat ontzettend veel tijd vergt. De dagen vliegen om en ik kom nergens aan toe.. behalve bezig zijn met de kleine; Voeden, troosten, luiers. Ik moet haasten om mezelf nog 's ochtends aangekleed te krijgen.

Lets.. He bah, wat heb je weer nare dingen voor de boeg :( Veel sterkte meid. En als ik het goed begrijp, krijg je dus wel weer pogingen vergoed in duitsland? Jammer dat er weer zo lang overheen moet gaan. Hopelijk volgende keer veel goede eitjes met een positief resultaat. Ik hoop je hier weer snel te mogen begroeten!

Roderoosjes: Jij bent wel snel met de dingen idd. Maar wel fijn voor je man ook dat hij het ook kan voelen en nu ook kan zien. Gaat het al meer voor hem leven op deze manier?

Klets: Ja, deze manier van voeden gaat super. Laatst was ik nog even eigenwijs en probeerde ik een andere houding en was het direct weer een hele golf spuug. Dus eerst even geen verandering. Gelukkig heb ik geen last (gehad) van kloven. Wanneer je veel aandacht hebt voor het goed aanhappen van de baby voorkomt het al de helft van de problemen. Het is heel grappig om te zien hoe snel een kleine het aanhappen kan leren, want ze doet het nu voor 50% al zelf en de rest stuur ik bij :)

Ik vind het grappig dat een aantal van jullie rond dezelfde tijd zijn uitgerekend, zo herkennen jullie vast veel van elkaars verhalen. En op het laatst wordt het natuurlijk super spannend. Wie zal het eerste zijn?

Hier: Moe.. moe.. de nachten zijn wat minder. De kleine slaapt goed, maar er moet natuurlijk wel gevoed worden 's nachts en luiers verschonen, zelf wat eten en dan nog een aantal keer naar de wc. (Nou ja, de douche, want de wc lukt nog steeds niet met de knip :S)

Het is een lekker ding, die kleine van ons. Ze is heel tevree, doet het super! Ze groeit als kool, de eerste kleertjes worden al weer te klein :(
    Dat betekent shoppen. Eerst nog wel even verder herstellen, voordat dat gaat lukken :p

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Per ongeluk twee keer hetzelfde verhaal gepost, dat is een beetje overdreven (en beeldvullend! :$)

4. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nana misschien een tip, op zwangerschapsgym adviseerde ze een bidon of Spa blauw spuitflesje te kopen voor als je moet plassen na de bevalling. Zodat je het kan spuiten down under en niet steeds hoeft te douchen. Geen idee of het helpt maar ik heb er een paar in huis.

5. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Hier ff een hele korte reactie. Nog altijd bere druk met verhuizen. Za eindelijk over. Ben het ondertussen spuugzat :(, laatste loodjes. Volgende week zal ik ff fatsoenlijk reageren.

Nana: Gefeliciteerd met je prachtige meid!!! :D:D

Lets: Heeeeeeeeel erg veel sterkte deze moeilijke tijd. En dapper dat je door blijft gaan. Dikke knuffel!!!

6. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Tips zijn altijd welkom! Maar dat helpt bij mij niet, dan bijt het nog steeds in de wond. En ook toiletpapier kan ik niet verdragen. Dus gewoon met de sproeier :) Het is wel veel werk, maar ik hou ook wel van douchen :D

Morgen naar de tandarts. Ik moest eigenlijk in februari al, maar vond het in mijn zwangerschap niet fijn. Dus nu moet ik wel. Hopelijk duurt het niet te lang in de stoel, want zo relaxed zit ik nog niet hihi.

Dank je wel Troela! Bijna klaar met verhuizen dus. Wat een rotwerk he? Heb je dan ook nog last van nesteldrang dat je veel weggooit en dingen nieuw wilt hebben enzo?

7. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Meiden even een snelle vraag:
    Ik voelde de kleine elke dag wel en best harde schopjes en nu sinds 2 dagen weinig tot niet. Heel lichtjes in ieder geval.
    Herkennen jullie dit? Hebben jullie dit ook gehad voor de dames die al verder zijn?
    Ik weet niet of ik even de vk zal bellen morgen.

8. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maria volgens moet je vanaf een bepaalde termijn iedere dag je baby voelen. Ik dacht dat dit vanaf 26 weken is dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Maar bij twijfel altijd ff bellen dan ben je weer gerustgesteld!

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Bij mij zeiden ze dat je vanaf week 28 je kleine minstens een paar keer per dag moet voelen. Op dit termijn van jou hoeft het nog niet. De baby heeft nog zo veel ruimte, het kan zijn dat ze gedraaid is en je haar daarom minder (duidelijk) en wellicht op een andere plek in de buik kunt voelen. Maar bij twijfel/ ongerustheid altijd bellen!

10. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Maria, bij twijfel bellen. Ze kan dan even naar het hartje luisteren.

Mijn collega is nu 20 weken en voelde het kindje ook een paar dagen minder. Voordeel is dat wij een echo op het werk hebben. Gisteren heeft ze even gekeken en er was niets aan de hand.

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja hoor. Ene dag trappelt hij harder en meer dan de ander. Even rustig zitten of liggen met de handen op de buik en dan voel ik hem meestal. Licht of niet, dat maakt me niet uit. Misschien ligt hij meer richting rug dan of zo.

12. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Thanks meiden!
    Zal je altijd zien.. Ging ik gister naar bed, begon ze enorm te bewegen en te trappen. Ik kon het ook weer voelen aan de buitenkant, dus ik ben gerustgesteld :)
    Had idd ook al een paar keer geprobeerd om rustig te gaan liggen of een beetje te porren, maar daar is ze nog geen 1 keer ingetrapt (hiervoor ook niet).. eigenwijs meisje :D

13. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Wat een luxe!! Is het niet verleidelijk om steeds even te kijken? Niet elke dag maar ik vind de periodes ertussen bij de vlk zo lang!
    Laatste keer was met 10,5 week.

@NANA, die hechtingen is waar ik me dus echt enorm druk om kan maken haha. maar dat komt misschien door mijn moeder.
    Vroeger als we verse vis hadden dan moest ik altijd de vinnen knippen omdat mijn moeder daar kippenvel van kreeg. Die zegt dat dat klinkt alsof je wordt ingeknipt. haha dus ik heb er een vrij onprettig beeld bij gekregen.
    Laatst gingen we vis eten en toen zei mijn moeder dat ze het nu wel zelf deed haha om mijn niet te traumatiseren.. te laat moeders! :$;)

14. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Gelukkig maar Maria!

Haha Meisje.. dat zegt mijn moeder ook dat ze de knip nog kan horen. Dus toen ik geknipt moest worden, dacht ik "Wacht, nog even mijn vingers in de oren doen!" :D
    Ik voelde hem wel, (zat aan het begin van de wee) maar hoorde hem niet gelukkig.

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Fijn Maria dat de kleine zich weer meldt :). Toch altijd een opluchting.
    Ah ik kan zo genieten van dat getrappel. Alleen vannacht was 'ie flink bezig. Volgens mij heeft hij zich weer gedraaid of zo, ging met redelijk wat geweld.

Aaah, daar moet ik al helemaal niet aan denken Nana dat je de knip voelt. Damn!!! Krijg er spontaan de kriebels van.

Voor de liefhebbers: ik heb wat foto's in mijn album toegevoegd.

16. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maria Heerlijk om na zo'n pauze je kleine weer lekker te voelen! Je kan er zo onzeker van worden als je even niet voelt, maar mag een paar dagen minder zijn! En dan voelen is weer extra fijn! :)

Nana Wel heftig hor zo'n knip en hechtingen. Merk je nu dat hechtingen weg zijn je herstel sneller gaat? Ik spoelde altijd na met maatbeker, maar ook dat zal je niet helpen. Hoe gaat verder met je? Gaat goed zonder kraamhulp, ook wel lekker rustig zo'n "vreemde" in huis.

Knip voelen lijkt me wel naar, gelukkig is dit niet altijd nodig :) Dus niet teveel kriebels hier krijgen :) Hier destijds de mazzel van maar 1 hechting die ze gewoon zonder verdoving gezet hebben. Niet echt iets van gemerkt. Zo kan het gelukkig ook.

Leen Fijn dat de controle goed was, hartje horen blijft genieten! :) Lekker als je wat vaker mag terugkomen, vier weken is toch best wel erg lang! Toch suiker prikken? Dit omdat kleine wat voorloopt?

Las Vegas Succes nog even meid, lekker even bij jezelf blijven deze dagen! Hopelijk snel positief nieuws! :) Morgen 40 weekjes :)

17. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even weer gespiekt bij je foto's leen Ziet er goed uit! Echt een mooie buik, groeit mooi zo in de loop der weken.

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Dank je Klets :)
    Dat prikken op suiker heb ik in het begin moeten doen samen om de bloedgroep en Rhesus te bepalen. Ivm de Rhesus nogwat moet ik met 27 weken weer prikken en ook op suiker. Of dat standaard is of omdat hij wat voor loopt weet ik eigenlijk niet.

19. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hahaha meisjeje.. ik geloof dat als ik ingeknipt word dat ik aan dat vis-verhaal ga denken :D
    Het gekke is dat ik me al helemaal kan indenken hoe zo'n geluid klinkt ;)

20. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik heb gisteren voor het eerst naar Uk gekeken op mijn werk. Maar het is een echo voor kleine huisdieren, dus heel duidelijk is het allemaal niet. Maar je ziet wel beweging enz.

Ik heb een knip gezien bij mijn ex schoonzus, maar kan me niet meer herinneren hoe het klonk. Ik hoop in ieder geval dat ik niet ingeklapt moet worden.

Wel moet ik over een paar weken voor de suikertest vanwege mijn Bmi. Zo'n heerlijk suikerdrankje...

Deel Deze Pagina