Hoi Meiden, Bedankt voor alle lieve berichtjes! Hier gaat het redelijk. Erg veel spierpijn overal. En hier en daar wat blauwe plekken en schaafwondjes. Maar vooral bij moeten komen van de schrik. Maar daar ik vandaag eigenlijk weinig kans voor gehad want ben alleen maar druk geweest met van alles en nog wat regelen met verzekeringen en dergelijke. Eerst bij beide partijen (mijn voor en achter ligger) op bezoek geweest om samen het schade formulier in te vullen. Pff wat een gedoe allemaal. Dan overal schade melden zowel bij je eigen verzekering als die van de tegenpartij. Zorgen dat je auto bij de juiste garage terecht komt en ga zo maar door. Daarnaast ben ik vandaag toch voor de zekerheid naar de huisarts geweest ivm zere nek. En die heeft mij na gekeken en was er vrij zeker van dat het alleen me spieren waren. Maar heeft mij toch doorgestuurd voor een röntgenfoto voor de zekerheid en ook om je verzekeringstechnisch in te dekken. Gelukkig niks geks te zien. Wat een dag. Ben kapot en flink chagerijnig Morgen doe ik eens helemaal niks. Sorry voor al het gemopper en de lange tekst over mezelf Maar..... het lucht wel ff op
Zo, even terug lezen en reageren . Komt 'ie: Klets, de zwangerfit was op zich wel leuk. 45 minuten wat oefeningen en 15 minuten info over de bevalling. De warming up vond ik het intensiefste haha. Rest is beetje la la. Maar 'wel leuk'. Hoe is het met je lijf? Rot dat dit kindje ook weer een kleintje blijkt te zijn. En vervelend dat de communicatie te wensen over laat. Toch wat meer op je strepen gaan staan zodat je duidelijkheid krijgt voor jezelf. Maar ze maken zich blijkbaar niet echt druk begrijp ik? Ze loopt wel mee in de curve dus is gewoon overall een kleintje. Maar als ze gezond is en het goed doet... Niet iedereen krijgt grote kids lijkt me...! Hopelijk groeit de beeb dadelijk nog een beetje door. Meisjeje, lekkage is weg. Komt blijkbaar omdat de raam beetje heeft open gestaan waardoor de rubbers vol water lopen. Als je hem dan dicht doet, dan blijft het druppelen. En vandaag wederom regen . Troela, goed dat ze een röntgenfoto hebben gemaakt. Ach, je bent in de positie om even te mopperen lijkt me . Hoe gaat het nu met je? Nog overal spierpijn? Hopelijk trekt de spierpijn en de bibbers snel uit je lijf. Hier gaat alles goed. Eergisteren is er een kast in de gang geplaats zodat ik wat extra bergruimte heb . Blij mee. Volgende week meubeltjes ophalen en dan heb ik alles compleet. Dan kan ik gaan shoppen voor de aankleding haha. Leuk Leuk. Ook wil ik even klagen over een mede forum gebruiker. Irriteer me mateloos aan ene Saarrr. Ze opent continu van die paniek topics met name over eten. Oh help ik heb dit en dit gegeten, kan dat eigenlijk wel. Eet het dan niet aandachtsgeile muts. Op positieve feedback reageert ze niet, alleen op mensen die zich net als mij aan haar irriteren. Moet eerlijk bekennen dat ik haar laatste topic gewoon gerapporteerd heb. Dat topic is diezelfde avond nog gesloten door de beheerder om verdere escalatie te voorkomen. Sorry, moest ik even kwijt...! Volgende week heb ik een afspraak bij een vriendin die het geboortekaartje gaat ontwerpen. Heb een paar leuke ideetjes. Dus er komt schot in de zaak dames
Ik begrijp precies wat je bedoelt Leen. Ik erger me er ook aan. Als je naar haar zou luisteren zou je niets meer mogen eten. Oh jee, ik ga zo een tosti met brie eten. Zou dat wel mogen? Leuk dat de meubels bijna komen. Wij gaan binnenkort de kast bestellen. De commode staat bij mijn zwager en schoonzus, dus die kunnen we elk moment ophalen. Het bedje staat bij mijn ouders, maar moet nog wel geschilderd worden. Maar dat komt ook goed.
Hoi meiden, Hier ben ik eindelijk als trotse moeder van een mooie dochter! Bevalling ging erg goed in het begin. Maandagmiddag dacht ik al wat te voelen maar ik durfde niet te hopen omdat ik al vaker last had gehad van voorweeen. Toen m'n vriend thuis kwam zijn we nog even boodschappen gaan doen maar al snel werd alles wat heftiger. 's avonds om kwart voor 9 kwam de verloskundige en toen had ik al 4 cm ontsluiting. En om een lang verhaal kort te maken schoot die ontsluiting maar niet op en ging het met de baby niet echt goed meer dus daarom besloten tot een spoedkeizersnee. Eerste dagen waren erg heftig, vooral ook omdat ik het een teleurstelling vond dat het toch een keizersnee moest worden. Toen ik dat had geaccepteerd heb ik een heerlijke kraamweek gehad met een superleuke kraamverzorgster. Dochter doet het perfect en ik ben ook zo goed als hersteld. Leen de verbouwing gaat goed bij jullie he, goed bezig hoor. Ik vond het toen ook zo leuk om met alles bezig te zijn voor de kleine. Lekker genieten hoor, voor je het weet is jullie kleine bink er. Troela jeetje wat zal je geschrokken zijn zeg! Ik hoop dat je snel alles geregeld hebt en van alle ellende af bent. Klets, vervelend dat dit weer een kleintje blijkt te zijn, hoe vaak moet je nu op controle? Ohh en nu begint er eentje te huilen....later meer!
Ja meiden ik mag me toch echt officieel melden hier zo Wij zijn zwanger van ons derde wonder!! Ondanks mijn pcos is het ons weer gegund.. Vandaag 14dpo en net een testje gedaan en kan er toch echt niet onderuit haha
Wat fijn dat je een prettige kraamweek hebt gehad, LasVegas! En fijn dat het goedmet jullie gaat. TrueLove, gefeliciteerd!
@True love: Gefeliciteerd!!!! Super leuk @Las Vegas: Heftig verhaal, maar zo te lezen is het toch vrij snel allemaal goed gekomen. En knap dat je jezelf snel weer herpakt heb na de teleurstelling van de keizersnede. Geniet lekker van jullie meisje! @Leen: Jij bent goed op dreef zeg. Nog even je bent aan alle kanten helemaal babyproof hahah En wat betreft jou irritaties.. (hoop dat ik niemand tegen het hoofd stoot) Ik vind het zowiezo super irritant als mensen (wat ik hier en daar zo lees) zo panisch om gaan met hun zwangerschap. Ik denk dat iedereen die zwanger is de insteek heeft om zo goed/gezond mogelijk te leven. Want iedereen wil het beste voor het groeiende wonder in zich. Maar het kan ook te krampachtig. Lang verhaal kort, ik begrijp je irritatie helemaal! @Roderoosjes: Was je tosti lekker?? @Hier: Gaat gelukkig ietsje beter. Nog veel pijn maar de scherpe randjes zijn er een beetje af, gelukkig. En m'n humeur is ook weer wat beter. En de ergste schrik is gelukkig gezakt. Maar 's nachts herleef ik de klap soms nog een paar keer, dat is wel vervelend. Maar hopelijk wordt dat ook snel minder. Al met al: 't gaat de goede kant op, gelukkig
Fijn dat je je wat beter voelt nu. Doe nog maar even lekker kalm aan. De tosti was heerlijk! We hadden hier vanmiddag een wolkbreuk. Straten stonden blank, water kwam uit de putten borrelen en je zag geen hand voor ogen. Wij kwamen van een feestje en het was goed uitkijken op de weg. Er stonden ook veel mensen met de auto langs de kant van de weg omdat ze niet door durfden te rijden. Mijn man mocht niet meer rijden omdat hij gaf gedronken, dus ik reed. Maar we zijn veilig thuis gekomen. m.rtvu.nl
Troela, gelukkig voel je je iets beter. Het zal nog wel even duren voor je het helemaal een plekje heb gegeven Lasvegas, ik kan me je teleurstelling wel voorstellen. Bevallen is toch iets waar je als die maanden naar toe leeft. Maar uiteindelijk heb jij gedaan wat je meisje nodig heeft en is ze gezond op de wereld gezet! Je moet trots op jezelf zijn! Leen, die saarrr heb ik nog niet gezien, lees eigenlijk alleen dit topic maar wordt nu wel nieuwsgierig! Mijn verloskundige zij trouwens dat je bijna alles mag eten mits je het maar goed verhit. Me: vanmorgen op pretecho geweest, ter geruststelling. Ben nog steeds niet gerust dat het goed blijft gaan. Maar dat doet het wel. Mijn berekening klopte, ik ben nu bijna negen weken. Was eerst bang dat die worm een groeiachterstand had omdat de gynaecoloog dacht dat het een weekje jonger was wat ik me niet kon voorstellen. En we hebben het hartje gehoord. En het wormpje heeft zich in grote verdubbeld afgelopen week. Dus, het gaat hartstikke goed! Heb voor het eerst zitten janken van blijdschap. Ik begin langszaam te geloven dat we echt een baby krijgen
Ik had nog een cb liggen en die wilde ik graag met ochtend urine doen..nou moest ik vannacht om drie uur plassen Erg handig! Haha Dus ik zat om drie uur op de pot met cb.. En kijk eens...
Zo dat was weer even heerlijk bijlezen nu het onweer over dendert hier! Misschien de wolkbreuk die van de week bij jullie was Roderoosjes?! HAHA leen. Zo herkenbaar die irritatie over die Saarrrr.. Niet dat ik ooit iets van haar gelezen heb maar ik heb een vriendin die zo is nu ze zwanger is. NIET TE HARDEN!! Mag niks meer, doet niks meer, eet niks meer (kan ook niet meer uit eten want tja je weet niet of jouw eten naast iets rauws heeft gelegen) en zegt vervolgens tegen mij dat ze begrijpt dat ik baal van mijn bekken instabiliteit want tja... iedereen zou wel zo´n zorgeloze zwangerschap willen als die van haar... DUSSSS......jullie snappen dat ik wat afstand heb genomen... Las Vegas, bedankt voor het delen van je verhaal. Fijn dat het nu goed gaat met je en met jullie kleine meid! Snap je frustratie over de keizersnee maar uiteindelijk is jullie kleine meid gezond en dat is het belangrijkste. Geniet van elkaar! Fijn om te horen dat het wat beter met je gaat Troela! Goed dat je bent onderzocht en gelukkig niks ernstigs! Die schrik zal er nog wel even inzitten voorlopig. Auto total loss?? Gefeliciteerd met je goeie echo weer Vissie. en natuurlijk gefeliciteerd Truelove. Hier: weinig nieuws.. Behalve dat ik wat onrustig wordt over het feit dat ik niks kan doen hier en ook niet weet wat ik kan kopen voor de kleine. Ze wordt begin winter geboren maar er is een reeele kans dat we tegen die tijd weer moeten verhuizen naar een ander land met een HEEEEL ander klimaat.. geen idee dus of het zomer of winterkleertjes moeten gaan worden.. aaarggghhhh. geen babykamer, geen kleertjes... wordt druk zo na september! Kleine is SUPER actief. echt tot vermoeiende toe, behalve als mijn vriend wilt voelen, dan stopt ze direct haha de kleine draak! Nu al een kind naar mijn hart! lol!
Meisjeje, dat goed voelen herken ik. Ook als mijn man zijn hand op mijn buik legt. Dan stopt het kindje met bewegen. Gisteren waren we bij vrienden en 2 vriendinnen wilden de baby voelen, maar helaas. Ik heb het idee dat de baby wat lager is komen te liggen. Ik voel de baby meer onderin, ook qua bewegen. Mijn man zegt ook dat mijn buik wat lager is. Volgende week weer controle. Dan ga ik het ook over het spugen hebben. Komt helaas weer terug. Is nu ongeveer om de dag en elke dag misselijk. Bah! Is wel weer een ego post geworden zie ik...
Dank je. Ja idd de schrik zit er nog wel ff in. Werd vannacht een beetje angstig wakker van ik moet vandaag weer naar me werk rijden. Heb wel het weekend gereden om niet angstig te worden. Maar op weg van werk naar huis is het gebeurd. Misschien daarom opeens die angst. Ik moet nog uitsluitsel krijgen over de auto. Maar of total loss of de reparatie kosten zo hoog dat het 't niet meer waard is nog te laten repareren. Of terwijl op zoek naar een nieuwe auto En voor jou wel lastig dat je nog niet weet waar je volgende adres zou zijn. Kan je nog niet veel. Vervelend hoor! @Roderoosjes: Vervelend joh, dat de misselijkheid weer terug komt. Je bent nu wel genoeg aan de beurt geweest. Bij mij stopt de baby ook net met bewegen als ik het m'n man wil laten voelen. Ohh ja en gelukkig ben je weer veilig thuis gekomen na de wolkbreuk @Vissie: Dank je wel!
Lasvegas wat leuk om wat van je te horen. Jammer dat het niet de bevalling is geworden die je in gedachten had. Fijn dat jullie toch goed hebben kunnen genieten van de kraamweek. Lekker. Laat de kleine meid jullie 's nachts een beetje slapen? Truelove de testen lopen mooi op. Gefeliciteerd. Ga je ook mee doen aan Moeders voor Moeders trouwens? Leuk dat je nu een datum hebt om naar toe te leven . Troela, gelukkig gaat het met jou ook weer beter. Jammer dat je 's nachts nog geplaagd wordt met de beelden. Aan de andere kant; dan is je lijf/geest wel bezig om het te verwerken. En blij te horen dat je humeur ook weer de goede kant op gaat . Hoe is het verder? Vissie wat goed dat jullie weer een goede echo hebben gehad. Top. Nu los proberen te laten en gewoon genieten en vertrouwen dat het goed komt. De beeb groeit goed. Meisjeje wil je niet in NL bevallen dan? Wel irritant inderdaad dat je nog niets kunt aanschaffen. Is dat normaal dat jullie zo vaak verhuizen? Lijkt me best heftig en vergt veel aanpassingsvermogen. Kom jij trouwens zo je dagen wel door? Neem aan dat werken voor jou ook lastiger is als je steeds ergens anders woont. Wanneer krijgt hij duidelijkheid? Roderoosjes wat rot dat het spugen weer terug komt. Vervelend. Probeer eens thee met wat verse gember te drinken. Kan verlichting geven. Hier gaat alles goed. Vanochtend controle gehad. Kindje doet het goed. Van schaambot tot rand baarmoeder is nu 26,5 cm en dus prima volgens de vk. Volgende week moet ik bloed prikken op Rhesus, ijzer en suiker. Ben benieuwd. Ook moet ik rond week 28 nog een extra groeiecho laten maken omdat de kleine met 20 weken wat voor lag op groei. Gezien de grootte van mijn bm maakt ze zich geen zorgen aangezien dat prima in lijn is met de termijn. En dan met 29 weken weer controle. Begint ergens op te lijken nu . Pff, ik zie alleen op tegen de weersvoorspellingen deze week haha. Te erg natuurlijk. Maar het wordt bloedje heet. Niks voor mij nu. Dus vandaag maar even het huishouden doen en me de rest van de week een beetje rustig houden.
Thanks iedereen Meisjeje, je hebt het die andere meiden vast al verteld, maar hoezo weet je niet waar je gaat wonen? Lijkt me echt vreselijk onrustig
Ik wil wel in NL bevallen. De vraag is alleen dat als mijn vriend net rond die datum in training moet als hij zijn nieuwe baan heeft dan zit hij aan de andere kant van de wereld... En dan ga ik liever mee om daar te bevallen dan dat ik alleen in NL ben. We willen eigenlijk niet zo vaak verhuizen hoor, dit is gewoon een beetje pech hebben. We hebben een aantal jaar in zuid europa gewoond en moesten toen terug naar NL door de crisis. Daar hebben we 4 jaar gewoond en werkte ik ook in NL. Hij werkte ondertussen al hier in Oost europa en we pendelden dus op en neer in de weekenden. (dodelijk vermoeidend en heel veel tijd alleen) Aangezien ik in april dit jaar door de crisis mijn baan verloor als manager in de kinderopvang en er ook geen zicht was op een nieuwe baan binnen afzienbare tijd hebben we besloten het huis in NL op te zeggen en 1 huis aan te houden hier in oost europa. Het hebben van 2 huurwoningen is namelijk niet lang vol te houden. We hebben het allebei niet naar ons zin hier, het is een vrij lastig land om te wonen, We wisten dat van te voren maar het is altijd beter om samen te zijn dan alleen. Mijn vriend was al langer bezig met banen ergens anders en na jaren niks zit er ineens schot in de zaak. Vandaar dat er nu een grote kans is dat we binnen half jaar weer moeten verhuizen Als we dan eenmaal zijn verhuisd dan zullen we daar wel echt een jaar of 3 a 4 blijven wonen hoop ik! (sorry voor mijn lange verhaal!) Roderoosjes idd erg vervelend van dat overgeven! Je was net zo blij er vanaf te zijn! Hoop dat het van korte duur is! Leen, wat fijn dat de controle weer goed was! Heerlijk dat je al zo´n end op weg bent, t is nu echt aftellen! Wat betreft die hitte herken ik wel, heb er ook sneller last van dan normaal. Nog even volhouden!