Hoe is het met je rug Roderoosjes? Hopelijk heeft de fysio geholpen! Wat een bizar verhaal van je vriendin, en wat bizar dat jullie dus eigenlijk op dezelfde dag waren uitgerekend. fijn om te horen dat de kleine van je vriendin nu een gezonde meid is! @Leen, wat zit er in in de blije doos? Mijn vader heeft em opgehaald maar ik heb em nog niet gezien. En wat betreft die prenatal zonder wc.. ik vind het sowieso een ballentent. Lopen er een paar van die afgedankte huismussen rond met een oortje in intelligent te doen tegen elkaar door steeds door die oortjes te praten. Maar de klant vragen of hij hulp nodig heeft ho maar. Ik kom er dus ook niet graag!! Hoe is je nieuwe bekkenband? Al getest? Wie heeft er ook nog andere dozen besteld? hoor dat het allemaal een beetje bagger is. ben zo benieuwd wat er allemaal inzit. @nana en Leen, wat knap dat jullie het positief zien die streep! Pff ik heb geloof ik moeite met alles wat anders is... @Klets,ik heb nog niet over AC nagedacht. ik gebruikte altijd de nuvaring aangezien die de helft minder hormonen afgeeft in vergelijking met de pil. weet niet of ik nu weer aan de AC ga, zijn dingen die we tzt maar eens moeten bespreken.. @troela, Ik hoop dat jullie snel een mooie nieuwe auto vinden! Was net bij H&M, alles in de opruiming behalve de mama afdeling...eikels.. zag wel een leuk shirt maar uiteindelijk in de opruiming 2 gewone shirts gekocht voor de prijs van 1 mama shirt. en ze passen net zo prima!!! Losers!
Meisjeje, de fysio heeft gelukkig geholpen. Waarschijnlijk heb ik, om 1 kant van mijn bekken te ontzien (onbewust), mijn rug over belast. En dan schiet het er ineens in. Mijn vriendin was in juni uitgerekend en haar dochtertje is in maart geboren. Maar mijn kleine zit nog steeds lekker in mijn buik en blijft daar ook nog even. Mijn vriendin lag ook al een aantal weken daarvoor in het ziekenhuis vanwege de zwangerschapsvergiftiging.
Moet toch ook even reageren op die zwanger dozen. Heb ze nu bijna allemaal. Blije doos moet ik nog ophalen. Zwanger & co van de etos: Ook zware teleurstelling. Hoop reclame en radler 0,0 en jillz 0,0 in het pakket. Geef me liever gewoon nuttige spullen voor de baby. Babydoos van de babydump: Super leuke doos met zowaar alleen maar nuttige dingen Kruidvat doos: Ga ik morgen op halen. Dus zal ik nog wel laten weten. Dus nogal uiteenlopend... Ohh ja en heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ga beginnen na de zomervakantie. Ben heel benieuwd of ik het iets vind
Troela, ik volg je onderzoek op de voet! Rooderioosje, gelukkig gaat het beter met he rug. Mijn buurjongen die personal trainer is vertelde me net dat ik beter niet meer kan skeeleren. Iedere sport waarmee je veel op 1 been staat kun je beter vermijden ivm bekkeninstabiliteit volgens hem, dus dat doe ik dan maar.
Vissie, dat zegt mijn fysio ook. Ik probeer dat ook zoveel mogelijk te doen. Vanavond de eerste les yoga gehad. Was een leuke les. We kregen ademhalingsoefeningen. Wij kenden die al van gewone yoga en mijn man van massage maar het was wel goed om er op gewezen te worden.
Roderoosjes, wat rot van die pijn in je rug. Wel fijn dat de fysio meteen heeft geholpen zeg. Hopelijk blijft het nu weg of blijft het in ieder geval draaglijk. Meisjeje inhoud blije doos: Dettol touch of foam handzeep - Pampers luiers New Baby maat 1 - Avent flesje - fopspeen - sokjes - tandenborstel - 2 kleine blikjes 0,0% bier - 2 tijdschriften - reclame. De reclame van Pampers en Landal Greenpark zijn wel interessant dus die even apart houden (korting). Nee mij krijg je de Prenatal ook niet meer in. De bekkenband heb ik met huishoudelijke klussen om gedaan. Werkt stukken beter inderdaad. Troela, ik kom eigenlijk nooit bij de babydump, maar het is dus de moeite waard om er nog eens naar toe te gaan begrijp ik. Moet je de box online aanvragen of kan dat daar ter plekke? Nog even terug komend op anticonceptie. Als we straks onze kinderwens compleet hebben (over een paar jaar - mits het ons gegund is natuurlijk) dan mag mijn verloofde een retourtje naar de arts maken om er een knoop in te laten leggen. Dat heb ik jaren geleden al met hem medegedeeld. Ik heb zelf jaren AC gebruikt, vervolgens flink liggen te klooien om zwanger te worden, ik heb de zwangerschap en straks bevalling (en dat mogelijk een paar keer), dus dan is hij aan zet. Maar dat is iets voor op de langere termijn. Hier weinig te melden. Dadelijk de kasten van de babykamer uitsoppen en wat wasjes draaien. Ook het babybadje wat ik van mijn zus heb gekregen moet ik even goed uit soppen. Heeft lange tijd op zolder gestaan. Dus ik vermaak me vandaag weer. Vanmiddag afkoelen in het badje en met mijn tijdschrift de schaduw in .
@leen leuk dat je al lekker kan klungelen met de babykamer !! Kan niet wachten tot wij dat weer kunnen doen! Over de blije dozen: ik ben ook benieuwd wat er allemaal inziet durf het nog niet aan te vragen dat doe ik als de echo's goed zijn Degene die al kindjes hebben hier hoe hebben jullie het de kinderen verteld? Of wanneer gaan jullie het vertellen? Gister is mvm langs geweest hier! De streep kwam al toen de controle streep er nog niet was.. De streep knalt nog meer dan de controle streep dus mag gelijk beginnen!
Wauw Truelove. Mooie test Vraagje aan de moeders: hoe hebben jullie de commode ingericht? Ik heb een commode met 3 grote lades. Ben alles aan het uitsoppen en toen rees deze vraag bij mij
Staat op de site van babydump een voucher die je kan uitprinten. Even invullen en afgeven bij de kassa en je krijgt een doos mee zonder verdere shit aan reclame en extra acties enz. Ik ben er zelf ook pas 1 keer geweest. Vond het wel een fijne winkel met giga veel keuze en niet te duur en idd beter dan die prenatal. Hier ook geen groot fan. Net pakket bij de kruidvat opgehaald. Je moet die spullen die je krijgt zelf uit het schap halen. Beetje gek, maar ach, als het gratis is... Pakket bestaat uit: Pak new born luiers 18 stuks, badschuim, een bijtring en een tas. Niet zo veel maar wel praktische dingen. En misschien nog een tip, hier bij de kruidvat hebben ze een actie alles met een gele sticker krijgt 50 % extra kassa korting. Dus heb net een badje gekocht voor maar 5 euro. Helemaal blij (moet alleen nog wel een standaard hebben maar dat komt wel) En nog meer goed nieuws hier. Eindelijk bericht gehad van de verzekering over de auto. En we krijgen veel meer terug dan verwacht. Dus is een mooie meevaller en kunnen we goed gebruiken voor de aanschaf van de volgende auto. @Truelove: woaw! Wat een super duidelijke test. Gaaf! @Roderoosjes: Hoe is het nu met je rug? En super dat je yoga les leuk was Wat betreft ac. Hier hetzelfde als bij Leen ook al lang geleden duidelijk gemaakt dat als de kinderwens vervult is hij aan de beurt is. Is ie het geloof ik niet zo mee eens maar dat kan me niet schelen.
Hey meiden even een vraagje. Hebben jullie of gaan jullie een luiertas aanschaffen? Ik heb namelijk het idee/gevoel dat het bullshit is dat je alles ook in een 'gewone' tas kan gooien. En als je er wel 1 hebt dat je dan weer veel meer mee gaat slepen dan eigenlijk nodig is. Want wat neem je mee? Luiers + doekjes, hydrofiels, spuugdoekje en evt een extra setje kleding. Of vergeet ik heel veel? En ik zag dat je bij de kruidvat voor een bijna niks disposible verschoonmatjes hebben, mocht je dat missen aan een luiertas. Maar misschien heb ik het helemaal mis?? Wat denken jullie?
Echo was prima, onze mini baby had de hik, zwaaide met z'n armen en trappelde met z'n beetjes. Nu nog een keer op twaalf weken.
Wat leuk Vissie. Gelukkig Troela ik ga zeker een luiertas aanschaffen. Ook omdat de kleine straks naar de opvang gaat. Dan zul je er ook voeding in moeten doen. Sommige tassen hebben thermo vakjes zodat de flesjes langer op temperatuur blijven. Een luiertas heeft in de regel een lichte binnenkant en veel vakjes en zakjes waar je alles in kunt doen. Welke ik ga halen weet ik niet. Moet functioneel zijn en mooi. En mn verloofde moet er ook mee over straat kunnen.
Truelove: Gefeliciteerd nog! Wat fijn dat er zulke medicatie bestaat en dat jij over een dik half jaar hopelijk nummer drie mag verwelkomen! Over jouw vraag: Als ik mij niet vergis is Klets de enige met een kindje. Voor de rest (hopelijk zie ik niemand over het hoofd) is het allemaal de eerste. Vissie: Wat klinkt dat heerlijk zeg, zo klein en dan al zo bewegelijk. Genieten zeg! Ac: ik heb het al eens eerder gezegd, maar geen pil meer voor mij. We lossen hetceerst met condooms op en tzt denk ik een spiraaltje? Willen we kindjes kunnen krijgen, moeten we eerst maar eens weer romantisch gaan doen, want daar is nu nog geen sprake van. Geestelijk en lichamelijk moet ik er nog niet aan denken. Commode: Ik heb ook drie grote lades en daarin heb ik het beddengoed voor het ledikant. (Onderin) In de middelste lade beddengoed voor cosleeper/ wiegje en kinderwagen. In de bovenste lade heb ik verzorgingsproducten, luiers, hydrofielluiers, washandjes etc. Een tip van onze kraamzorg is om ook een rompertje en kledingsetje in de commode te leggen, want het gebeurt regelmatig dat je ongelukjes hebt tijdens de verschoning en dan heb je alles bij de hand. Het is zo verleidelijk om je kindje even alleen op de commode te laten liggen (niet veilig!) Bovenop de commode heb ik een mandje met dingen die ik dagelijks nodig heb, een paar luiertjes, vitamine k en d druppels, thermometer, verzorgingsdoekjes etc. Gratis dozen: Ik heb veel aangevraagd, maar viel wel tegen. In bijna elke doos zit een speentje wat ik niet gebruik. De doos van de babydump was nog de beste vond ik, geen reclameshit. Ik ben nu al een aantal keer gebeld door de ouders van nu, erg irritant. Luiertas: Ik heb er een van Lief, was in de aanbieding voor 49 euro. Ik vertik het namelijk om er veel geld aan uit te geven. Ik heb het deels voor de leukigheid, zo heeft het verschoningsmatje hetzelfde motief als de tas. Maar ik zou het niet allemaal in mijn eigen tas kwijt kunnen. Ik heb er een aantal hydrofielluiers in zitten, spuugdoekjes, extra kledingsetje, rompers, sokjes, vestje. Schoonmaakdoekjes, sudocreme, luiertjes, borstvoedingspads, (maand)verband voor jezelf, borstkolf, desinfectiegel en afvalzakjes voor de luiertjes. Dat was het zo'n beetje. Jeetje wat een verhaal weer!
Ja troela, het gaat erg snel. Ik zit bijna al weer op de helft van mijn verlof Het is best vreemd om te merken hoe snel ik me moeder voelde. Nu had ik dat niet helemaal direct na de geboorte. De roze wolk is aan mij voorbij gevlogen. Ik moest er een aantal dagen aan wennen, was na de geboorte ook veel met lichamelijk en geestelijk herstel bezig, maar daarna groeide het gevoel ook wel erg snel. En nu: het woord moeder vind ik nog raar, dan voel ik mij zo oud. Ook al is het druk en ingrijpend, ik wil mijn meisje voor geen goud missen. En wat ik bemerk is dat ik veel sneller huil bij alles wat met kinderen/ baby's te maken heeft. Zoals het zien van een bevallingsverhaal op TLC of toen ik hoorde dat er kinderen aan boord van het verongelukte vliegtuig zaten. Brullen dat ik deed
@Vissie: Gefeliciteerd met je super goed en hele leuke echo Geniet er lekker van. @Maria: Hoe is het nu met jou??
Troela, gelukkig gaat het een stuk beter met mijn rug. Maandag ga ik naar mijn eigen fysio en ga ik het over een bekkenband hebben. Vissie, gefeliciteerd met de echo! Vanavond zijn we bij de verloskundige geweest. Mijn baarmoeder loopt qua groei ongeveer 4 weken voor. De verloskundige maakt zich niet echt zorgen daarover, maar wil wel graag dat ik mijn groei echo vervroeg. Ze denkt dat het kindje het gewoon goed heeft. Het hartje klopte ook goed, ze was verder tevreden. De GGT (suikertest) die ik donderdag had gedaan was ook helemaal goed. Nuchter 5,1 en 2 uur later 5,5. Bijna geen verschil dus. In ieder geval geen suiker.
Wow, wat een geklets weer Gezellig. Zwangerschapsdozen Niet over ons hier Maar vind ze ook tegen vallen, al vind ik de 0% best lekker smaken met dit weer. Die van babydump is inderdaad leukst, je kan ook in de winkel het formulier invullen. Pas kreeg m'n dochtertje in de winkel nog zo'n knuffel omdat ze heeel hard huilde dat ze geen nijntje knuffel mee mocht nemen Dan scoor je punten als winkel met ontbreken van wc inderdaad niet. Hoe krijg je eigenlijk die van de kruidvat? Ik heb die wel via die pas aangevraagd maar niets over gehoord... Commode Beetje zelfde als Nana, boven in verzorgingsspullen, washandjes en in de tweede la de (hydrofiele) luiers, bovenop de commode staan doekjes en luiers. Onderste la, allerlei rommel Verzorgingstas Ik heb er pas later een aangeschaft vorige keer, maar vond niet perse nodig, maar manlief heeft geen tas en voor hem is het wel handig. Verzorgingsmatje had ik al en die zijn samen met hydrofiele luier geen overbodige luxe in je tas, sommige verschoningsplekken vind ik niet heel fris. Verder scheelt vast ook of je bv of fles geeft, bij het laatste toch net iets meer nodig. True love Hier idd nog kleintje lopen, maar die is nog geen twee. Vermoed dat jouw kids iets ouder zijn, dus eigenlijk niet echt tips. Hier gewoon nav echo foto gedaan. Het leeft wel, maar echt begrijpen doet ze nog niet.... Wel doet ze de hele dag (eigen) shirt omhoog om even de naar de baby te kijken en te aaien. Verder nog een voorleesboekje gekocht over baby in de buik en die vind ze erg leuk en voor straks een pop zodat we samen kunnen gaan verzorgen Nana Die tranen, ik ga ook los bij kinderleed. Nu huil ik sowieso vrij makkelijk, maar is nav kindernieuws is het wel heftiger geworden. Helft van je verlof eral weer op, dat gaat snel! Heb je nog vakantie erna? Hoe ga je het doen met opvang? En die roze wolk, moeder zijn.... beide kwamen ook niet echt direct bij mij. Het is toch wel heftige verandering zeker als je zo'n zware bevalling heb gehad... Vissie Super fijn zo'n goed echo! Schattig zo'n bewegelijk kindje! Geeft altijd nog extra bevestiging, en over twee weekjes dus gewoon weer, leuk! Oh, en banner in het begin keertje gezocht maar kwam er niet helemaal uit, toen erna niet meer van gekomen Roderoosjes Echo's vergroegen altijd prima toch? Eerder weer gluren, hopelijk dan alles in orde en krijg je gewoon lekker baby'tje met spekkies Zo schattig! Fijn dat suiker goed was. HierVandaag weer bezoekje zks, ben toch stiekem beetje zenuwachtig.... Benieuwd hoe de groei is en hoe het gesprek gaat verlopen. Merk dat ik ook wel lekker in m'n eigen wereldje leef, heb het gevoel dat ik al verder ben ik m'n zwangerschap, ben ook bang dat het vies tegen gaat vallen als ik overtijd ga lopen, maar ja eerst maar eens alles in orde maken voor de kleine Alweer ruim 34 weekies