Wat leuk, Troela! Mijn man is gisteren begonnen met het schilderen van de babykamer. Ook is gisteren mijn kraampakket van de verzekering binnen gekomen. Word wel allemaal echt nu.
Hallo allemaal, hoe gaat het ermee? Het loopt beetje stil hier.. Iedereen lekker druk met de kleine in de buik? ☺️ Nog leuke afspraken staan deze week? leen jij morgen echo toch en goed gesprek met de vk, succes! Hopelijk prettig en geruststellend bezoek! meisjejij lekker aan de slag geweest van het weekend? Ook bezoekje vk en suikertest toch? Beide goed gegaan? En was het lekker om even spulletjes voor de baby klaar te zetten? roderoosjes en alles mooi geworden in de babykamer? Alle anderen ook alles goed? true love nieuws al verspreid? Hier deze week weer controle, Oh het word zo spannend nu! 😊 vorige keer eerder bevallen! Nu maar hopen dat jij troela (dacht ik..) niet gelijk krijgt met 2 weken over tijd, maar ja niets van te zeggen we wachten af! Wel goed nieuws, vandaag spullen in babykamer gezet en de kasten ingeruimd, helaas niet toegekomen aan verder aankleding maar in elk geval hele grote stap gemaakt! Nu met flink wat pijntjes maar flink voldaan bed in 😊 Trouwens, hier echt mega beurs en trekkerige plekker in m'n buik! Lijkt soms wel of hij openscheurt en erg gevoelig bij aanraking! Herken het niet van vorige keer, voor iemand nog/al herkenbaar?
Mijn man heeft nu ook de muren geschilderd. We zitten alleen nog te twijfelen of we 1 muur een andere kleur willen en misschieneen motief erop. Maar mijn man is dit weekend weg, dus wordt komende week. De kleine vermaakt zich erg goed in mijn buik. Ik heb gemerkt dat hij/zij het muziekje van het ene muziekdoosje prettiger vindt dan de andere. Bij de ene gaat de kleine schoppen en hij de andere schuiven. Leuk om het verschil te zien en voelen. Gisteren heb ik gewerkt met de bekkenband om en dat Gijs goedemorgen erg goed. Geen pijn gehad. Ik ben dus nu op marktplaats aan het kijken, want deze heb ik nu te leen van de fysio. Wordt spannend Klets! Ik hoop voor je dat je op tijd bevalt. Dat trekkerige herken ik niet. Ik heb nu voornamelijk kast van mijn rug en bekken en van jeukende borsten.
Waar heb je last van?? Hihi Trekkerige plekker? Ik moet zeggen dat ik heel veel dingen (pijntjes en klachten) weer vergeten ben. Is toch een bescherming van het lichaam he, anders zou je niet zo snel nog een keer zwanger willen zijn en bevallen. Ik had een aantal dagen geleden een nacontrole bij de verloskundige. Daarbij heb ik mijn medisch dossier van de verloskundigenpraktijk gekregen, met daarin ook het bevallingsverslag. Heel waardevol om dat terug te kunnen lezen. Ook wel confronterend dat de verloskundige beschreef dat de kleine "Behoorlijk aangeslagen, blauw en slap ter wereld kwam". En dat mijn vliezen werden gebroken met 5 cm ontsluiting en dat ik 1 uur en 20 minuten daarna al volledige ontsluiting had. Volgens mij is dat wel aardig snel! Terwijl die eerste centimeters tergend langzaam leken te gaan. Ik kan niet wachten op een nieuw smeuïg bevallingsverhaal haha. Ik denk dat de beurt aan jou is Klets.. maar laat de kleine nog maar even rustig wachten. Een paar dagen vroeger zou niet erg zijn, dat overlopen lijkt mij ook maar niets. Wil je trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen? En heb je de klossen al in huis?
Roderoosje: Wat apart zeg dat je dat verschil zo kunt merken. Bij de ene gaat de beeb hakken en de andere schuivelen? Wat ik zelf wel grappig vind is de overeenkomst tussen het gedrag wat de kleine van ons in de buik liet zien en wat ik haar nu zie doen. Dat zelfde drukke gespartel.. ik wist in de buik al dat ze een pittige persoonlijkheid had. Maar ook qua tijden. 's Avonds meestal het gekke uurtje zoals wij dat noemden
@Klets: Het begint nu spannend te worden. 'De' dag begint langzaam aan toch wel steeds dichterbij te komen. Hoop voor je dat je niet overtijd raakt. @Leen: Hoe is ie nu? Alweer wat beter kunnen slapen? En minder last van harde buiken? @Meisje: Aan het genieten van je weekje nederland? @Roderoosjes: Ook al lekker druk met de babykamer. Leuk! Trouwens wel grappig dat je kleine nu al een muziek voorkeur lijkt te hebben. @Nana: Fijn om te horen dat je alle pijn en kwaaltjes snel weer vergeet. Is idd maar beter ook denk ik. En stelt mij wel een beetje gerust Super grappig dat je het zo herkenbaar is bij jullie meisje, de bewegingen in de buik en nu er buiten. @Iedereen: Vraag me af of iedereen al voorzien is van een baby naam? Hier hadden we er al jaren eentje voor een jongen, maar aangezien het (als het goed is) een meisje is hebben we daar weinig aan. En tot nu toe lukt het ons maar niet 'de' naam te vinden. Wel een paar van , ohh die vind ik wel aardig' maar geen een nog gevonden met de 'wow' factor. @Hier: Afgelopen vrijdag onze nieuwe (lees tweedehands) auto opgehaald. Super blij dat dat eindelijk geregeld is. En ook vrijdag de babykamer opgehaald. We gaan vandaag een poging wagen h'm samen in elkaar te zetten. Wordt nog wat, wij maken bij zulke klusjes altijd ruzie Begint zo langzaam aan toch wel steeds echter te worden dat er een kleine op komst is. Iedereen fijne zondag!
Hoi allemaal, Super spannend om nu 'hardop te schrijven' dat ik ook zwanger ben! Het lijkt allemaal nog zo onwerkelijk. Ik kom van het andere topic 'pcos, zonder symptomen', waar ik eerst een tijdje heb meegelezen en nu toch ook al een paar maanden actief meeschrijf. Sommige van jullie heb ik daar ook gezien. Ik ben 31 jaar en vorig jaar juli/augustus met de pil gestopt. Na heel lang wachten werd ik in mei dit jaar eindelijk doorverwezen en werd pcos geconstateerd. In juli mocht ik beginnen met clomid 50mg en na een aantal vreemde echo's (de gyn vroeg zich hardop af wat mijn lijf aan het doen was) had ik vorige week (1 dag voor m'n vermoedelijke nod) na deze eerste ronde al de eerste positieve zwangerschapstest in handen! De streepjes lopen langzaam op maar vanochtend had ik ook een positieve CB in handen. Hoewel ik nu dus 4 weken en een paar dagen zwanger ben, geeft 'ie 2-3 weken aan. Is dat normaal? Nu het allemaal zo pril is ben ik nog erg onzeker... Hoop dat ik hier mee mag schrijven!
Welkom Light!! Gefeliciteerd. (Bijna) Alle dames die hier schrijven komen van het andere pcos topic. Fijn dat op een gegeven moment dit topic geopend kon worden en dat er steeds weer nieuwe mensen bij komen! De eerste ronde, wat ontzettend mooi dat je niet een hele lange weg met clomid, controles en misschien wel spuiten hebt hoeven ondergaan. Een echte "nana" dus, zoals het hier eens genoemd is. (Bij mij was het ook in de eerste ronde met clomid 50 raak) En zie: Ik mag mijn kleine meisje al meer dan 7 weken vasthouden, dus geniet er van, want het gaat snel. Laten we hopen dat alles goed mag gaan bij je en dat je over een paar weken een eerste mooie echo mag hebben. Cb: Ik heb alleen kruidvattesten gedaan, maar volgens mij klopt 2-3 wel. Hij rekent toch vanaf de ovulatie?
"Een echte nana", wat klinkt dat geweldig! Ik ben ook intens dankbaar dat ik zoveel geluk heb dat het al in de eerste ronde is gelukt. Hopelijk blijft alles goed gaan maar afgaande op mijn ontzettende menstruatiekrampen (buik en rug) en slapeloosheid (terwijl ik een enorme uitslaper ben!) is mijn lijf hard aan het werk. Trouwens geen idee hoe die CB telt! Maar als die vanaf de eisprong telt dan klopt het inderdaad. Wat bijzonder en wat een geluk dat jij jouw langverwachte kleintje al mag knuffelen!
Ik reageer even per phone, dus kan niet iedereen makkelijk per naam beantwoorden. Maar het is te heet om op zolder achter de pc te kruipen. Leuk dat de kamer vorm begint te krijgen Roderoosjes, erg gaaf om mee bezig te zijn. En jij hebt je auto Troela. Toppie. Hopelijk heb je er veel jaren veilig rij plezier van!! Hoe lang mag je nog Klets? Benieuwd wanneer de kleine komt. Begint spannend te worden nu geloof ik of niet? Een vriendin van mij is net bevallen. Zat hier te buurten en blijkbaar is het hier begonnen. Ze had wat kramp, maar moest nog een week of 3. Kan snel gaan dus. Gisteren zijn we flink weze shoppen. Ik heb eem gave luiertas die mn verloofde ook mooi vindt, lakentjes, dekentjes, aankleding etc. Ben nu het eerste wasje aan het doen . Heb het meeste nu dus in huis. De echo en controle heb ik morgen, dus ben benieuwd wat er uit komt. Dinsdag zal ik wat meer weten. Mijn buik blijft helaas knoer hard. Vermoeiend. Een tip voor meiden met restless legs: ik heb nu Venodron gel gekocht van Weleda. Dit lijkt te helpen. Alleen heb ik vannacht wakker gelegen van buikkrampen en moest ik een aantal keren naar het toilet rennen (diarree). Dat is helaas nog niet over. Komt misschien door het weer of zo. Opzet van het geboortekaartje is super gaaf. Kan niet wachten om hem straks aan iedereen te showen haha. Wie vroeg dat van de naam? De jongensnaam hadden we al. Over deze naam waren we het samen meteen eens. Ook niet gekeken naar een meisjesnaam aangezien we er van overtuigd waren een jongetje te krijgen (wat dus ook is). En weer een zwangere erbij. Super. Gefeliciteerd. Iemand nog wat gehoord van Maria? Hopelijk is alles goed met haar. Ben ook benieuwd hoe het met Lasvegas is. Ik zal morgen een update geven na het gesprek met de verloskundige. Xx
@klets: ja inmiddels hebben we het verspreid! Kinderen zijn enthousiast haha! Iedereen om ons heen reageert hartstikke leuk! Vrijdag hebben we weer een echo.. Als alles dan goed zit ga ik het op mijn werk vertellen.. @light: eindelijk kom je hier mee schrijven 2-3 is prima! @leen leuk dat je alles lekker kan shoppen enz!! Ik wil ook 😁
Light, gefeliciteerd! Ben vandaag lekker in de sauna geweest. Denk alleen wel dat het de laatste keer was voor de bevalling. Merkte wel dat ik erg last kreeg van mijn bekken en van harde buiken als ik het water uit stapte. En de hitte van de sauna vond ik ook niet erg fijn. Maar wel lekker gedobberd in het zoutwater bad en in de kruidentempel. Ben weer helemaal zacht. Thuis nog even lekker geslapen, was erg moe. Ik weet niet of jullie het herkennen, maar als ik bijna in slaap val kan ik nog wel eens geluid gaan maken bij het ademen. Met uitademen hoor ik mezelf Hmm zeggen. Heel apart.
Light Gefeliciteerd en welkom! Super fijn dat clomid zo goed is aangeslagen en je dan ook direct zwanger bent geraakt! Super fijn gevoel als je lichaam dan eindelijk lijkt mee te werken, geniet ervan! Ziekenhuis al gebeld? Roderoosjes Heerlijk zo'n saunabezoekje, maar kan me ook wel voorstellen dat het niet helemaal prettig meer is. Over rare geluidjes, mijn man zei dat ik gisteravond snurkte.... hmmmm heel charmant Nana Haha idd wat vreemde woorden, soms zo lastig uit te leggen... maar voelt gewoon vervelend aan aan, net of m'n buik of die plek op knappen staat! Het klopt inderdaad dat er wel redelijk reset knop zit m.b.t. pijntjes van de zwangerschap, als ik wat zeg over dat ik het niet herken van vorige keer, krijg ik toch vaak ander antwoord te horen van manlief De gyn zei wel tegen me dat ik de weeën echt wel weer zou herkennen als het zover is, heel erg fijn Wel heftig om zo'n verslag te lezen, die heb ik nooit gezien.... En heel heftige start van jullie kleine meisje, had jij (of je vriend) het op dat moment door? En inderdaad erg rap die laatste vijf cm door gegaan, dat was vast een heftig anderhalf uur.... Ik hoop eigenlijk niet zo op een smeuïg bevallingsverhaal hor Vorige keer was heftig vanwege dat het maar vijf uurtjes duurde maar het verliep verder zonder complicaties. Moet helaas in zks bevallen, omdat ik daar onder behandeling ben. De klossen komen morgen binnen, maar die zetten we er pas na thuiskomt uit zks onder Hoe gaat het nu verder met jou en de kleine? Leen bekend verhaal van zo'n bezoekje en bevalling. Onze vrienden hadden me zes uur voor de geboorte ook nog gezien op een verjaardag en waren vol ongeloof bij het nieuws en beginnen er nog wel eens over Maar ja de kleine was ook drie weekjes te vroeg... Ben benieuwd nu 36 weekjes onderweg En wat gaaf van het geboortekaartje Super leuke voorpret waar je zo van kan genieten! Zelfde voor al die aankopen. Waar ben je wezen shoppen? Vast niet de prenetal? Succes morgen! Troela Hoe is vandaag gelopen? Lief gebleven tegen elkaar met het klussen Wij zijn daar ook niet zo goed in, net zo iets als tent opzetten op de camping Namen pfffffffffffff, rampenplan Ben er net achtergekomen dat onze naam toch niet DE naam is, nacht wakker gelegen en op m'n iphone verder gezocht maar nog niet echt wat gevonden. Succes met zoeken Idd...mariaen Las vegas al lang niets van gehoord! Hopelijk gaat alles goed!
Ik heb trouwens bericht terug van zorgeverzekering, kosten van eerste consult + echo vanwege zwangerschap hoef ik inderdaad niet betalen van eigen risico Scheelt weer boel Dus kleine tip, alle bezoekjes i.v.m. zwangerschap vallen onder basisverzekering!
M'n eigen risico was er de eerste maanden van het jaar al doorheen.. Heb jij ook een factuur gehad of belde je op voorhand?
Hee ladies, sorry even een ego-berichtje maar ik hoop een beetje geruststelling te vinden. Heb zojuist naar het ziekenhuis gebeld om aan te geven dat ik zwanger ben. In eerste instantie hoefde ik pas de zevende week terug te komen, maar toen ik zei dat ik zo'n buikpijn heb moest ik vandaag al langs komen. Ben nu eigenlijk toch wel heel ongerust. Herkennen jullie deze flinke menstruatieachtige buikpijn? Ik ben echt geen watje, maar ik word er wakker van 's nachts en weet dan haast niet hoe ik me goed moet houden.
light bij m'n eerste zwangerschap heb ik pas week later getest omdat ik veel krampen/krampjes had, dacht gewoon dat menstruatie er zou aankomen, erg verbaasd met m'n twee streepjes! Voor mij dus wel herkenbaar verhaal met goede afloop. Succes vanmiddag! Hopelijk gewoon mooie bevestiging van je positieve test! Vissie meeste hier zullen idd eigen risico al ophebben ivm behandeling, ik was daarmee precies in december klaar... In januari eerste zwangerschapsecho en nav die factuur gebeld...
Light: ik had rond mijn nod ook veel last van menstruatiekrampen. Er vinden al heel wat voorbereidingen in je baarmoeder plaats om de boel wat op te rekken en klaar te maken voor de baby. Niet om je bang te willen maken: Maar ik denk dat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit willen sluiten, omdat je erge buikpijn bij hen hebt benoemd. Hihi Roderoosjes.. eh nee geen herkenning bij mij. Mijn man zegt wel dat ik vaak smak in mijn slaap alsof ik iets aan het eten ben Klets: Ja dat zeggen ze ook idd, dat als de weeën beginnen, de vrouw de pijn direct weer herkent en zich afvraagt waarom ze dit ook weer zo graag wilde haha. Oja natuurlijk.. jij moet in het ziekenhuis bevallen. Aangezien je "helaas in het ziekenhuis zegt" ga ik er van uit dat je liever thuis had willen bevallen? Ze zeggen meestal wel dat een tweede bevalling sneller gaat, vooral de eerste centimeters "krijg je dan cadeau", omdat je baarmoeder sneller verweekt en verstrijkt. Maar hoe sneller hoe heftiger. Dus ik hoop op een rustige bevalling voor je die ietsje langer mag duren. En het wordt nu inderdaad echt spannend voor je aangezien de vorige keer de bevalling te vroeg was. Zo'n verslag is heel "mooi" om te hebben. Want ondanks dat ik mijn bevallingsverhaal voor mezelf heb opgeschreven, vergeet je toch een aantal dingen en het tijdsbesef tijdens een bevalling is heel anders. Uren kunnen voorbij vliegen of andersom. Mijn man en ik hadden allebei door dat het einde van de bevalling niet goed ging, omdat wij allebei ook medisch geschoold zijn. De hartslag bleek tijdens een aantal weeën erg te zakken en niet zo snel te herstellen. De uiteindelijke dip was 60 p/m. Toen zeiden ze ook dat de baby binnen 1 wee geboren moest worden. Toen ben ik geknipt en ze hebben op mijn buik gedrukt en de verloskundige heeft aan de baby getrokken om deze geboren te laten worden. Mijn man zei achteraf dat hij op dat moment bang was over de afloop en het heeft wel indruk gemaakt hoe grauw en slap ze ter wereld kwam. Gisteren heb ik een inzinking gehad. Ik merk dat ik geestelijk nog lang niet hersteld ben van de bevalling en mijn nieuwe levensstijl. Mijn man ging met vrienden weg en ik bleef met haar in huis voor de zoveelste keer. En ze was aan het huilen en ik kon haar niet stil krijgen. Op dat moment ben ik ingestort. Toen mijn man thuiskwam heb ik het voor de zoveelste keer gezegd waar hij lauwtjes op reageerde. Totdat ik in bijzijn van hem ontplofte.. toen was het hem duidelijk. Vannacht heeft hij een voeding gedaan (die ik 's avonds had gekolfd). Daardoor kon ik eens wat langer slapen. Het doet wat met je, een bevalling!
Nana, hoop dat je je gauw wat beter en rustiger voelt. Lijkt me ook heftig, zo'n bevalling en heel je leven dat vervolgens op z'n kop staat. Ik ben net terug van het ziekenhuis. De baarmoeder zag er goed uit, mooi dik en egaal bms, kortom; alsof die zich aan het voorbereiden was op een mooie zwangerschap, aldus de gyn. In mijn rechter eierstok zat echter nog een vochtblaas die een interne bloeding had. Niets ernstigs, gaat vanzelf binnen drie maanden over, maar kan wel de pijn en extra prikkeling veroorzaken. Maar mag gewoon paracetamol gebruiken, een kruik of een warm bad. Als ik het mezelf maar zo comfortabel mogelijk maak. Ik ben gerustgesteld in ieder geval.