@Lasvegas: je bent hier niet de enige pas-afgestudeerde zwangere, ik had net mijn master afgerond toen ik zwanger raakte. Net een paar week zwanger op de diploma-uitreiking Ik ben vervolgens maar weer gaan studeren, omdat ik niet verwachtte snel werk te kunnen vinden. En joehoe, gisteren te horen gekregen dat ik de eerste opdracht ruim voldoende heb gemaakt!!!!!! (Moest ik even kwijt)
Stelletje slimmeriken bij elkaar hier . Maar ach, ik heb HBO werk- en denkniveau . En mijn kwaliteiten beperk ik nu helaas tot het strijken van de was. Bummer! Rosalinde: toppie zeg!! Deadline gehaald . Leuk nieuws! Whaa, we hebben er weer een zwangere bij hoor. Maria van het andere topic is zwanger. Hopelijk voegt ze zich hier ook toe. Hier gaat verder alles goed. De krampen zijn weer terug. Ik weet dat mijn baarmoeder aan het werk is natuurlijk, maar ik vind dat ook super eng. Zeker omdat ik de kleine nog niet gezien heb! Straks naar de tandarts... iets anders om me druk om te maken. Bah. Blijf het altijd eng vinden (nagenoeg nooit wat aan de hand, maar toch). Wel altijd tandsteen onder mijn stangetje (beugel). Dat mogen ze alleen maar met de haak verwijderen anders schiet ik uit de stoel...
Knap hor nu nog studeren, de studie die ik nu volg ligt op een erg laag pitje! Bijna alle vakken afgerond, maar afmaken.:. Wel super fijn als je onderdeel of hele studie kan afvinken! Enne... Strijken vergt ook kwaliteiten! ☺️ Ben je actief op zoek naar een baan, Leen? Begrijp ik goed dat jij ook thuis zit rosalinde? Wel balen zeg! Vervelend altijd die krampen, hoort er wel beetje bij! Bij mij hielp het om bij 9,5 week om een zwangerschapsbroek aan te trekken, gaf meer ruimte denk ik... Succes bij tandarts! Ja superleuk voor Maria: waar zou ze blijven?
Zoo knap van je hoor Rosalinde je master, dat lijkt me echt heel moeilijk. Ik vond HBO op zich niet heel erg moeilijk maar het zit wel 3 jaar lang in je hoofd dat je moet studeren, een opdracht moet maken. Leen hoe gaat het met je banenjacht?? Misschien wel lastig nu je zwanger bent. Ik had in het begin veel jurkjes aan en al heel snel een zwangerschapslegging....heerlijk! Nu heb ik drie broeken en eentje is echt m'n favobroek, zit echt superlekker! Hier alweer 23 weken zwanger, moet wel zeggen dat het nu snel gaat hoor. M'n buik echt goed aanwezig en voel me nog steeds erg goed. We hebben de bovenverdieping helemaal opgeknapt, geverfd, gestuukt en nieuw laminaat. De babykamer kan nu dus eigenlijk al komen....maar komt de 2e week van april. Kan niet wachten om daarna alles een plekje te geven en uit te gaan wassen.
Ja de banenzoektocht is bagger. Weinig leuke vacatures op het moment. Of 2000 euro bruto op basis van 40 uur. Sorry, maar dat ga ik echt niet doen. Ik had nog meer netto bij minder uur. Dan nog maar even WW trekken. Mijn heel netwerk is weer op de hoogte, dus hoop op die manier wat te kunnen vinden. Alleen kan ik ze natuurlijk nog niet zeggen dat ik zwanger ben. Dat laat ik ook maar even lekker in het midden. Daarbij is de directeur van mijn vorige opdracht nog voor mij aan het zoeken. Dat mailde hij mij laatst. Alleen is het natuurlijk afwachten óf hij wat gevonden krijgt en het kan regelen binnen de organisatie. Ik vind alles best, zolang ik maar niet de komende 9 maanden thuis hoef te zitten. Dan kun je mij wegdragen. Maar dat komt vast wel goed. Wat fijn dat het goed gaat met je Lasvegas. Lijkt me leuk om met de babykamer bezig te zijn. Ik ben me ook links en rechts wat aan het oriënteren. Ik heb 2 zwangerschapsbroeken gekregen van mijn zus. Die heb ik soms wel aan, puur omdat ze lekker zitten. Ik pas nog wel in sommige broeken van mezelf, maar het meeste zit erg strak. Met name 's avonds heb ik een dikke buik. 's ochtends denk ik nog van: mwa, valt allemaal wel mee, maar 's avonds ren ik maar meteen naar mijn bed haha. @Klets: Mijn tandartsverhaal heb je denk ik in het andere topic al gelezen hè? Held op sokken.
Heerlijk verhaal van de tandarts, maar je ben tenminste geweest! Dat is heel wat! Ik moet eigenlijk ook, vind het zo erg, beval liever! Hier ook te knappe tandarts om met een open kwijlmond te liggen! Nu gebruik ik m'n zwangerschap als dankbaar excuus 😷 Lastig banenzoektocht als je zwanger bent, wel fijnst oude opdrachtgever nog kijkt, geeft wel aan hoe positief hij over je is. Altijd opsteker! Wel lastig die salarissen, werkgevers kunnen nu zoveel eisen en wensen in de huidige arbeidsmarkt, hopelijk heb je snel leuke baan met mooi salaris! @kleding; jurkjes ook heerlijk vooral als zo warmer wordt! Laat maar waaien! Moet wel even iedereen weten dat ik zwanger ben, vind ook vaak buiken wel mooi uitkomen in jurk! En 23 welen, heerlijk las Vegas! Heerlijk om dan voor kleine aan de slag te gaan, weet jij zelf wat het wordt? Of beetje neutraal gehouden?
Wat een studiebollen hier. Ik voel me dan ineens zo oud. Al ruim 6 jaar klaar met mijn 2e opleiding. Ik ben nu ruim 6 jaar dierenartsassistente. En gelukkig een leuke baan met top collega's. Daarvoor heb ik 2 jaar als laborante in het ziekenhuis gewerkt. Banen zoeken is zeker lastig. Zeker met de gedachten dat je zwanger bent. Wat voor werk zoek je, Leen? Vandaag ben ik voor het eerst echt kotsmisselijk geweest. Ik had al wel vlagen van misselijkheid, maar die waren niet zo erg. Vandaag een paar keer bijna boven het toilet gehangen. Gaat wat worden. Ik ga binnenkort ook maar kijken voor zwangerschapskleding. 's avonds krijg ik mijn broek bijna niet meer dicht.
Hoi hoii Mag ik mee kletsen..vorige week zondag positief getest na mn 1e iui heeeel spannend en heb vorig jaar al een miskraam gehad dus nog spannender.. Waarom gaat de tijd zo langzaam..17 maart mn eerste echo..behalve constante moeheid en honger heb ik niet echt symptomen. Mn borsten doen de ene avond zeer en de andere dagen weer niet..wat me ook weer zenuwachtig maakte want bij mijn miskraam verdwenen ook alle symptomen in 1x! Hoe hou ik het vol!!!!
@Roderoosjes, ik zoek iets als PA (Personal Assistant) / Management Assistant. En het tijdelijke baantje wat ik net had was administratief medewerkster/secretaresse op een MBO. Heel leuk, maar verveelde me kapot. Ben net toevallig weer benaderd voor een functie. Maar weer takke reisafstand en echt dik 40 uur in de week. Moet het even laten bezinken. Ik weet niet of ik daar nu zin in heb. Zeker niet nu ik zwanger ben. @Vien, welkom (again ) meid. Wat fijn dat het eindelijk weer gelukt is . Dus je hebt ook een echo rond de 7 weken? Ik heb mijn eerste echo bij 7.3 weken. Had hem eerst op 6 weken staan, maar hier werd me aangeraden om het te verzetten. Kans dat je het hartje net niet ziet en dan zit je weer in de stress. En met 9.1 heb ik een afspraak bij de VK. Edit: ik heb ook weinig symptomen hoor. Gevoelige boobs en wat moe en dat was het dan. Ja m'n boobs zijn groter. Verder voel ik echt niets. Oh ja, soms wel wat krampjes. Vraagje, dames, we hadden het erover dat je niet vaak echo's krijgt. Maar ik neem aan dat je tussendoor wel nog geregeld naar de vk gaat toch? Wordt er dan op z'n minst naar het hartje geluisterd? Moet me echt eens gaan verdiepen in wat dingen haha.
Leen ja bij 7.2 weken..het niet weten wat er gebeurt daar is echt killing. Maar goed ik heb het toch niet in de hand dus moet mezelf maar bezig houden. Alleen heel erg moe. Kon nog net douchen drnet..ik heb mn managers wel verteld dat ik zwanger ben..ze wisten ook dat ik bezig was met behandelingen. Nu mag ik meer thuiswerken..en kan ik rustig een dutje doen als ik dat wil mijn borsten zijn ook een stuk gegroeid soms doen ze pijn en nu weer niet.. Ik heb me nog niet verdiept in de vk..loop nog in het ziekenhuis..ik zie het allemaal wel. De vorige keer had ik al spulletjes gehaald enzo en dat liep niet goed af dus nu wil ik het week bij week nemen zoals het is. Morgen 5 weken yoohooo Hebben jullie het al rondverteld? Wanneer hebben jullie verteld dat jullie zwanger zijn?
Hoe vaak je naar de verloskundige gaat, hangt er van af in welk trimester van je zwangerschap je je bevindt. Vanaf de eerste afspraak met de verloskundige ga je om de vier weken, naarmate de zangerschap vordert, ga je vaker heen. Vanaf 24 weken gaat bij onze praktijk de frequentie naar 1x per 3 weken. En op een gegeven moment naar 1x per twee weken en helemaal op het laatst elke week. Maar misschien verschilt dit ook weer erg per praktijk. Bij elke afspraak luister je wel naar het hartje met een doppler. Maar er is geen beeld bij, helaas! Ze voelt de groei van de baarmoeder, meet je bloeddruk en geeft wat informatie. Voor mij is het meestal een gezellig onderonsje en sta ik zo weer buiten, omdat er niet veel bijzonders aan de hand is en ik zelf niet veel vragen heb. Ik leer hier veel van zp. Vien: Vreselijk spannende tijd voor jou. Ik hoop dat alles goed mag gaan en dat de tijd tot de eerste echo snel zal verlopen. Roderoosjes: Hopelijk was dit een eenmalige misselijkheidsaanval, bah! Ik ben wel misselijk geweest, maar dat was met veel eten goed op te lossen. Gelukkig nooit hoeven spugen Over de tandarts: Ik heb een maand geleden al een mailbericht ontvangen dat het tijd was om een afspraak te maken, maar ik kan mij er niet toe zetten. Ik ben er totaal niet bang voor, ook neem ik nooit een verdoving, alleen weet ik niet of ik het prettig vindt om zo lang met mijn mond open te liggen nu ik zwanger ben. Ik heb wel het gevoel dat ik soms wat sneller neiging heb tot kokhalzen.. Ik moet mij er toch maar eens toe zetten, want ik heb het sterke gevoel wel een of twee gaatje(s) te hebben Oja.. nog zo iets raars wat ik vandaag ontdekte, ik heb beide klieren in de hals zichtbaar en voelbaar verdikt. Ik voel mij verder niet ziek en heb ik geen temp.verhoging, wat kan dat nu weer zijn? Ik zal eens gaan googlen vanavond, misschien dat ik iets passends vindt.
Vien, wat spannend voor jou. Ik hoop dat alles nu goed gaat! Ik hoop ook dat de misselijkheid eenmalig was, maar ik vrees ervoor. Vanavond had ik wel meer trek dan de afgelopen week. Ik heb het al wel verteld aan mijn zwager en schoonzus, mijn beste vriendin en haar man en aan mijn collega's. Mijn collega's moeten het wel weten, want ik werk met gasnarcose en röntgenstraling op mijn werk. Dat mag ik nu niet meer. De rest van de familie krijgt het te horen na de echo, als ik het tot die tijd verborgen kan houden.
Het is inderdaad zoooo ontzettend moeilijk om het geheim te houden terwijl je bij wijze van spreken je zwangerschap wel zou willen presenteren op het acht uur journaal Ik deed op zondag (laatste dag van vakantie) de test, ik was maandag compleet van slag op mijn werk en dinsdag versliep ik me maar liefst 2 uur om vervolgens chaotisch binnen te stormen. Dus mijn baas vroeg zich terecht af wat er in vredesnaam met mij gebeurd was tijdens die vakantie....toen heb ik het toch maar verteld, was pas vier en halve week toen. De rest van de collega's kreeg het pas na de tweede goede echo te horen, met 10wk. Op zich vond ik het ook wel prettig dat mijn baas het wist, want ik zet wel eens injecties met celremmende middelen die een miskraam kunnen veroorzaken (methotrexaat voor reumapatienten), en toen ik zo van slag was vertrouwde ik mezelf echt niet met die middelen en de bijbehorende naalden. Baas vond het goed dat ik die injecties niet meer zette bij patienten.
@ roderoosje: balen van die misselijkheid, heeft het doorgezet of toh eenmalig? Hier ook last van, vrijdag nog boven de emmer, maar merk gelukkig wel dat het afneemt! Al was het voor mij ook echt bevestiging van zwangerschap en daarmee ook wel ok! @ verloskundige bezoek; hier heeft verloskundige idd zelfde ritme qua bezoekjes als wat nana zegt en kan je dan heerlijk elke keer naar hartje luisteren vond ik wel bijzonder! In zks alleen nog maar gezien, nog niet gehoord! In zks wordt ook niet gewogen, was ik bij vk wel gewend! Maar goed dat ik aankom weet ik zelf ook wel! 😊 @nana, klieren nog steeds opgezet? Zit er geen verkoudheid of griepje aan te komen? Het is ookal fijn hooikoorts weer! Nog iets passends gevonden op Google, behalve horrorverhalen? Wel fijn dat overal zo meegedacht worst op werk, maar met de risico's die jullie lopen wel fijn om snel dan ook te vertellen dat je zwanger bent!
Jaaaaa! Maarrehm, wat moet ik nu doen of niet doen nu ik net zwanger ben? Iemand tips? Ik wil ook MvM doen. Moet ik dat nu al regelen? Vien, wij lopen een beetje gelijk denk ik! Leuk! :-D Moet even inkomen in dit forum hoor
Weet iemand trouwens hoe je zo'n ticker maakt? Liefst eentje waar je de ontwikkeling van je baby kan zien.. Edit: laat maar. Heb t al.
Hi lady's, thanks voor de uitleg hoe het bij jullie met de vk werkt. Nu vind ik het weer wat aannemelijker klinken haha. @Roderoosjes, hoop ook dat de misselijkheid weg blijft voor je. Anders is het misschien een tip om verse Gember thee te gaan drinken. Kan helpen tegen de misselijkheid. @Nana, hoe is het met de klieren?? @Maria, welkom bij de club meid . Misschien leuk om nog even kort jouw verhaaltje neer te pennen. Hier schrijven ook een aantal meiden mee die niet in het andere topic schreven. Kijk maar . Gelukt met je banner? Die testen lopen goed op!! Te gek!!
Misselijkheid is wel minder geworden, al zit ik sinds vannacht aan de rennies. Last van maagzuur. Ik kan gewoon bijna geen chocolade meer eten . Ik krijg gelijk last van maagzuur. Grr. Maar inderdaad wel een teken dat ik echt zwanger ben. Ik ben nu 6 weken en 3 dagen en krijg al een beetje een buikje. Nu ben ik niet de dunste, maar mijn man ziet duidelijk verschil. Ik merk het vooral aan mijn broeken. Maria, welkom en gefeliciteerd! Ik ga morgen met de verloskundige overleggen over MvM. Leen, wij lopen zo ongeveer gelijk!
Shake hands Roderoosjes, ik pas ook bijna nergens meer in . Door alle behandelingen ben ik zo'n 5 kilo aangekomen. Toen zaten mijn kleren al oncomfortabel strak. En nu dus ook gestopt met roken, stoelgang die half stil ligt... Niet zozeer een babybuikje, dan wel een dikke vette vetrol. En niet alleen op mijn buik. Mijn bovenbenen plakken tegen elkaar aan. Gruwelijk irritant. Hopelijk trekt dat nog een beetje bij... Maar dat zijn van die dingen waardoor ik ineens kei hard kan gaan huilen. Niemand ziet natuurlijk van de buitenkant dat ik behandelingen heb gehad, maar wel dat ik ineens een stuk voller ben. Daarbij heb ik een blog over gezonde en natuurlijke voeding, dus ik sta gevoelsmatig behoorlijk voor paal.
Ik hoop het ook voor je, Leen. Ik had wel het idee dat mijn moeder iets in de gaten heeft. Maar ik draag nu nog corrigerende kleding als ik bij mensen op bezoek ga. Na de echo vertel ik het mijn moeder. Ik denk dat ze zal zeggen: ik wist dat er wat was.