PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Leen82, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen, volgens mij is m'n lichaam zich aan het voorbereiden op slapeloze nachtjes straks :) Lekker nachtje weer gehad, al ben ik blij dat het niet meer zo warm is in de slaapkamer.

Vraagje over babykamer, wat hebben jullie zoal aan de wand hangen? Ik heb nog een kale muur, waar bedje staat. Ik vind sommige dingen beetje eng ivm naar beneden stort gevaar, maar nu is het wel heel saai. Nog leuke ideetjes hier?

2. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Goedemorgen! Ik heb mij, na weer een rampzalige nacht, ziek gemeld. Benieuwd of ik me vannacht beter voel als ik vandaag rustig aan doe. Gister echt op m'n tenen moeten lopen: buik- en rugpijn, misselijk en ik heb het steeds zo koud! Herkent iemand dat laatste?

Klets, is een leuke muurschildering of sticker niets voor jou?

3. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Knuffel voor Klets en Light!

Klets, wij gaan waarschijnlijk een sticker op de muur doen. Ze hebben zoveel keuze!
    Babykamer Kinderkamer - Muurstickers Babykamer & Kinderkamer

Light, ik herken het wel. Ik liep bij de fysio toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Ik wist gelijk de reden van de rugpijn. Ook had ik het sneller koud. Wordt anders hoor, ik heb het nu bijna niet koud meer, eerder te warm en geregeld last van opvliegers. Kalm aan doen en goed naar je lichaam luisteren (goh, waar heb ik dat eerder gehoord :))

Gisteren was mijn vrije dag, vandaag is dus echt mij eerste niet werkdag. Nog steeds gek.
    Gisteren hebben we de commode opgehaald en in elkaar gezet. Het eerste meubel staat! :D

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Oh Klets wat goed dat het vluchtkoffertje klaar staat. Ready to rumble!! Hahaha, ik moet wel lachen om de complimenten die je krijgt. Maar steek ze maar lekker in the pocket. :D.

Vervelend hè dat slechte slapen. Ik heb er helaas nu ook al last van :(. En toch ben ik redelijk energiek als ik op sta. Dit weer is inderdaad stukken beter om in te slapen. Heerlijk.

Ik heb 1 muur dus mintgroen geschilderd. Mijn moeder wil een schilderijtje maken dus die komt aan 1 van de andere muren. Denk aan de muur van het ledikantje en dan redelijk laag, zodat de kleine hem straks ook goed kan bekijken als hij kan staan. Verder wil ik misschien nog ergens een kapstokje maken en als hij wat ouder is een boekenplankje aan de muur.

Dank je Roderoosjes.
    Oh wat vervelend dat je zelf zo'n last krijgt na gemeenschap. Dan laat je het inderdaad ook wel weer even voor wat het is. Ik hoop gewoon dat ons sexleven straks weer up to date is.
    Maar goed, we hebben onderhand een jaar op de klok gesekst en dan is de lol er ook wel van af.

Truelove, had ik ook. Heb geloof ik 12 weken gewacht of zo haha. Maar goed, was zelf ook kotsmisselijk, dus alle extra bewegingen etc. zit je dan ook niet op te wachten.

Light vervelend zeg. Nu je het zegt, ik heb het in het begin ook heel koud gehad. Alsof al mijn energie naar de kleine ging. Was ik alweer vergeten. Hopelijk slaap je vannacht beter!

5. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Spannend Klets!

Ik zag bij de Xenos dat ze een witte houten boom hadden die je tegen de muur kan plakken oid en allemaal losse vogels etc die je er vervolgens bij kan kopen. vond et erg leuk al zeg ik t zelf. Je kunt ze dan bv ook nog schilderen of beplakken oid.
    Ze hebben ook letters van hout in allerlei maten. Heb zelf de voorletter gekocht en de letter van haar achternaam. Die ga ik een beetje pimpen hier, Heb ik tenminste wat te doen.
    Vond het leuk om letter van voor en achternaam te doen omdat dit samen IK vormt. Ik heb het ook steeds over de mini IK, en zo leuk dat niemand dan door heeft dat het over haar naam gaat :)

Roderoosjes goeie beslissing om te stoppen met werken! Het zijn wel hoge drempels die je dan even over moet maar knap dat je het hebt gedaan!

Leen, sex?? wat is dat??? Wij hebben in de tijd dat we nu weten dat ik zwanger ben 2 (ja je leest het goed) keer sex gehad. Mijn vriend vind het helemaal niks. Het is niet dat hij het niet lekker meer vind maar het idee maakt dat hij het steeds afhoudt. Ook wel ruzies over gehad maar heb me er nu maar bij neergelegd. Merkte ook na de sex dat ik een harde buik kreeg, dat was niet heel prettig en heeft er denk ik voor gezorgd dat hij daarna helemaal niet meer durfde.

Light, rustig aan vandaag! hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Vissie, wat zijn ze snel met die uitspraak over het geslacht! heb er wel eens over gelezen maar ben blij dat het pas bij de 20 weken bekeken is. Dan is het toch wel redelijk duidelijk en betrouwbaar.

Ik weer terug thuis sinds gister en het is nog steeds zo ellendig warm hier binnen. De kat ligt nog steeds als een vloerkleed uitgespreid in de kamer.

Krijgen jullie allemaal een groeiecho? Ik ben nu bij de nieuwe vlk en die doen dat dus niet. Is ineens de 20 weken echo de laatste keer geweest dat we naar ons meisje konden kijken.. baal daar wel van want ik geloof dat in de praktijk waar ik eerst zat ze dit wel doen.

6. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    @Klets: Goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze wel eens ;) Niet helemaal brak na zo'n slechte nacht?

@Leen: Mis je de seks niet? Of heb je er zelf nu ook minder behoefte aan? Na de bevalling kan je het strak weer in halen toch?

Hier doen we het nog bijna dagelijks. Maar het beperkt zich ondertussen nog wel tot 1 standje waarin het voor mij nog lekker en niet pijnlijk (bekken) is. Dat nog mjn man heel erg charmant op z'n aangespoelde walvis ;)

@Light: Beterschap! Hopelijk nemen de kwaatjes snel af

@Roderoosjes: Leuk dat er al een meubel staat. Hopelijk hebben jullie niet zo zitten de ruzieen met het in elkaar zetten als wij afgelopen weekend. Begint toch wel 'echt' te worden he, als er meubels staan.
    Ohh ja en geniet lekker van het niet meer moeten werken :)

@Hier: Niet zo veel spannend te melden. Nu de meubels in de babykamer staan ben ik bezig te kastjes logisch in te richten. En vanavond gaan we kijken voor gordijnen. Verder steeds meer last van m'n bekken. Dus moet steeds meer en langere pauzes houden tussen het actief zijn door, dat blijf ik toch moeilijk vinden.

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Troela, het voordeel van stoppen met werken ivm bekkenklachten heeft als bijkomend voordeel dat mijn man de spullen tilt en in elkaar zet. Ik mag het ook niet van hem. Ik kijk alleen toe en bepaal mee waar de meubels komen te staan. Hij is er sowieso veel handiger in.

Ach, ik maak soms gewoon een beetje misbruik van de situatie 😉

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Meisjeje haha, dus bij jullie is de frequentie ook 0,0 geworden ;). Ben gelukkig niet de enige.
    Ja ik heb er ook wat stampij over gemaakt, maar het is toch iets wat je met z'n tweetjes doet. En daarbij hebben we al genoeg "moetjes" gehad, dus ik wil er nu ook geen druk op leggen. Het komt straks vast wel weer goed.

Wat ellendig dat het nog steeds zo heet is bij jullie. Bah. Hopelijk krijg je het straks toch nog op de een of andere manier gekoeld.

Ik heb dus met 28 weken een extra groeiecho gehad omdat de kleine voor lag. Zover ik weet krijg ik straks hoe dan ook nog een liggingsecho (die is standaard). En in mijn geval wellicht extra groeiecho's nog.

Troela, jawel hoor, ik mis die intimiteit wel. Maar wat ik zeg, op andere vlakken gaat het wel gewoon door... bij hem dan. Ik pies helaas naast de pot haha. Maar nu deden wij het sowieso niet dagelijks hoor.

Maar wat ik zeg, door die stomme behandelingen is alle spontaniteit verloren gegaan. Het was meer op karakter. En nu vindt hij het allemaal maar raar. Hopelijk een tijdelijk iets :).

Update: Nog geen uitslag binnen. VK gebeld en ze verwacht dat ik volgende week wat hoor. Als er wat aan de hand was geweest had het ziekenhuis vast wel al gebeld denk ik zo. Dus tot nader bericht maak ik me dan ook niet druk :)

Net eindelijk de eerste kleertjes voor mijn manneke gekocht. Een super stoer pakje. Helemaal leuk. Heb ook nog een pakje in maat 62 besteld. Was de laatste dus ik heb mazzel.

Ook een lamp besteld, die wordt op maat en in de gewenste kleuren gemaakt. Meteen € 60,- lichter *slik*. Maar altijd nog goedkoper dan de lamp van € 90,- die we hebben gezien denk ik dan maar ;).

Ik merk alleen dat het shoppen echt minder fijn is geworden voor mijn lijf. Gaat nergens over. Uurtje is echt wel genoeg... zonde. Want het is zo leuk hahaha.

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Ik zat er net weer aan te denken.
    Toen ik niet zwanger werd en behandelingen niet aansloegen had hun ik een soort van jaloezie naar vrouwen die wel zwanger waren. Niet dat ik het ze niet gunden, maar gewoon omdat ik dat ook wilde.

Nu ben ik zelf zwanger en bedenk dan hoe de vrouwen die in de MMM zitten dan nu naar mij kijken.

Hoe voelt dat bij jullie?

Ik snap hun gevoel dan zo. Heel apart.

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Ik heb dat gevoel niet zo aangezien ik nooit moeite heb gehad met andere zwangere vrouwen. Het was ook niet zo dat ik er opeens meer zag lopen zeg maar.

Mijn vriendenkring wist van onze wens en behandelingen en waren allen erg meegaand. Een bevriend stel (zaten zelf ook in de mmm) zijn ook persoonlijk komen vertellen dat ze zwanger waren. Ja ik moest even huilen (overviel me), maar was oprecht blij.
    Dus hoe stom het misschien ook klinkt, kan ik me er niet helemaal in plaatsen. As in: ik ben er nooit zo mee bezig geweest en nu ook niet.

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Alles is goed met onze kleine lieverd😍😍
    In 10 daagjes gegroeid van 6mm naar 1,57 cm!!

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    TrueLove: Gefeliciteerd met de goede echo! Nu lekker gaan genieten!

Leen, ik heb ook iemand gekend die heel erg jaloers was als iemand anders zwanger werd. (haar eigen zus zelfs). Zij gaf diegene dan echt de wind van voren.
    Gelukkig heb ik het nooit zo gehad. Ik voelde vaak wel een steek(je) jaloezie of verdriet, maar ik gunde het altijd iedereen. Maar ik blijf het apart binden, ook omdat het bij mij uiteindelijk spontaan is gelukt om zwanger te worden.

Laatst heeft iemand veel kracht geput uit mijn verhaal, dat vond ik ook erg mooi!

13. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Shit, ik had gisteren een heel verhaal getypt en alles kwijt. Nog maar eens proberen... :cool:

Bedankt voor de lieve reacties. Het voelt precies zoals jij dat zegt Klets Het lijkt alsof ik alleen maar met het kind bezig ben en alsof mijn man zijn leven gewoon weer kan oppakken en leuke dingen kan doen enzo.
    Maar dat klinkt ook weer vreselijk naar mensen toen die geen of moeilijk kinderen kunnen krijgen. Ik ben natuurlijk erg blij met mijn meissie! :D Ik heb soms gewoon wat last van mijn hormonen, dat is nog niet helemaal stabiel.

Ligtht: Heel fijn dat alles goed lijkt, joehoe! :D Maar bah, de eerste klachten komen eraan zo te lezen. Het is even doorbijten het eerste trimester!

Leen: Prachtige foto weer, je hebt echt een mooie glans in je gezicht. En tsja, je baby heeft het goed bij je :)

Meisje: Wat freaky zeg, is je schoonmoeder helderziend ofzo? Ben benieuwd hoe ze zal reageren wanneer ze de naam hoort. Wil je die naam nog wel gebruiken dan?
    Groeiecho: Geen groeiecho gehad, dat voelden ze uitwendig. Wel heb ik de laatste weken een aantal snelle echootjes gehad omdat de beeb toen in stuit lag.

Klets: Je bent nog druk aan het nestelen hoor ik, koffertje klaar, spullen in huis. Ik was met 39 weken ook nog aan het onkruid wieden, want ja je wilt toch wel dat de oprit netjes is voor de kraamzorg/verloskundige en alle andere visite? :cool:
    Hahaha die wokpan? Volgens mij snap ik hem, alleen nog nooit gehoord dat mensen dat zo noemden. Ik heb net alle spulletjes weer teruggebracht naar de icare.
    Babykamer: Ik heb één muur met pipbehang. Op de andere muur een plankje aan de wand en de andere wand hangt een spiegel. Verder niet zo veel, het is ook maar een klein kamertje.

Roderoosjes: Het zit je niet mee met je rug en bekken. *Knuffel* Lijkt me ook wel raar om zo vroeg te stoppen met werken, maar ik denk dat je het wel in positieve zin gaat merken aan je lichaam.

Vissie: Wow, daar kijken ze steeds vroeger naar. Ben benieuwd hoe accuraat dat is. Maar leuk hoor een meisje :)

Leen: Ja hoor, jij komt weer met de sexvraag hihihi :p
    In mijn zwangerschap was het op een hand te tellen hoeveel sex we hebben gehad, ik leek wel een ijspop, zooo weinig zin. We hebben het deze week voorzichtig geprobeerd, maar geen succes. Zo, wat doet dat zeer waar de knip zit. Het leek wel alsof alles uitscheurde.. Mijn man moet nog maar weer geduld hebben, zieligerd.
    Troela: Wat zijn jullie actief in bed! :$ Ben je wel veel aangekomen in de zwangerschap of heb je alles verbrand? hihi.

Truelove: Fijn dat de kleine goed gegroeid is, altijd weer spannend zo'n echo.

Zooo.. nu ben ik weer bijgelezen en heb ik zo onderhand iedereen gehad dacht ik.

Hier: Wij gaan vanavond uit eten en naar de thermen. Schoonouders gaan voor het eerst oppassen. Ik vind het zoo spannend! Misschien kan ik mij wel helemaal niet ontspannen tijdens de massage.
    Heel erg: ik heb een briefje gemaakt met wat belangrijke dingen omtrent de verzorging. Ik wil gewoon dat alles goed gaat ;)

14. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    :):) Ben nog niet zo heel veel aan gekomen. Geloof iets van 6 kg (als ik de weegschaal van de vk moet geloven) Maar ik kan steeds minder door m'n bekken dus het is misschien wel een hoge frequentie maar het is meer een soort bejaarden seks ;)

Nana, geniet lekker van je avondje uit. Probeer het los te laten. Je schoonouders hebben je man ook groot gebracht dus ze zullen het vast nog wel kunnen. En jullie meisje heeft straks alleen maar baat bij een relaxte papa en mama. Iig heel veel plezier!! :D

15. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Mooie echo, TrueLove! Super dat alles goed eruit ziet.

Nana, genieten vanavond. Heerlijk!

Over jaloezie: Ik voelde ook altijd wel een steekje als anderen aankondigden zwanger te zijn. Voelde me dan een soort van buitengesloten dat het ons niet lukte. Tegelijkertijd was ik ook altijd oprecht blij voor ze. Nu ik net zwanger ben voelt het alsof ik m'n lotgenoten in de steek laat. Bizar gevoel. Gelukkig reageerden de meiden van het andere topic allemaal heel lief.

Ik voel me alweer een stuk beter. Doet wel goed, even rust. Buikpijn heb ik vandaag nauwelijks last van en heb net ook gewoon twee boterhammen kunnen eten. Fijn.

16. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Zo, ik ben weer helemaal zen :D En het ergste is dat ik het nog fijn vond ook om even wat alleen te doen met mijn man. Daar voel ik me dan weer een beetje schuldig over. Maar ik was ook weer erg blij om mijn meissie te zien toen ik thuis kwam.
    Mijn schoonouders hebben zich goed gered. En natuurlijk, zij hebben ook kinderen grootgebracht. Maar sommige dingen zijn nu wel anders. Zij hadden toen nog geen pampers en babies sliepen onder dekbedden enzo.

17. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

Dec 27, 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nana, je moet je niet schuldig voelen. Zoals dr. Phill zegt: je kunt een kind geen groter kado geven dan een gezonde relatie tussen de ouders. Daar hoort bij dat je in die relatie investeerd door iets met z'n tweeën te doen. Je bent moeder maar je bent ook vriendin en vrouw. Helemaal goed gedaan!

18. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Fijn Nana, dat een avondje met z'n tweeën je goed heeft gedaan. En zoals Vissie zegt: niet schuldig voelen! De kleine meid heeft het vast ook heel fijn gehad bij opa en oma :)

19. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    @Nana: leuk om te horen dat je genoten hebt. Was je volgens mij ook wel even aan toe. En ik ben helemaal me vissie d'r uitspraak eens. Geniet lekker na van je zen gevoel ;)

@True love: Gefeliciteerd met je mooie echo. Super leuk :)

@Light: Fijn dat je je alweer een stuk beter voelt. Houden zo ;)

Hier gister avond even de blije doos opgehaad en zoals meerderen hier al zeiden. Viel het nogal tegen. Hoop reclame en weinig bruikbaars.
    Ik ga vandaag maar eens een poging wagen te beginnen aan de plakplintjes op zolder. Dat moet nog steeds gebeuren :)
    Iedereen: Fijn weekend!

20. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Nana, fijn dat je weer even zen bent. 1e keer is altijd lastig, maar goed om te doen.

Wij hebben gisteren weer wat spullen voor de babykamer gekocht! We hadden al wat in huis, maar hebben nu een babyfoon gekocht. En met stickers kreeg je 20% korting op alles van aerosleep dus hebben we gelijk maar weer een hoeslaken meegenomen. Tip, de stickers liggen overal in de prenatal winkel, is 1 sticker per artikel (stickers voor verschillende categorieën) en gelden tot 24 augustus. Ook nog een setje kleding (1e setje dat mijn man heeft uitgezocht!) en een leuk lakentje. En toen kwam mijn man aan met een dikkie dik knuffeltje. Wij hebben thuis een rode kater, dus dat knuffeltje moest mee. Dan heeft de kleine straks zijn/haar eigen rode kater 😉

Share This Page