Klets, ja ik heb gisteren wel een echo gehad, maar die ging super snel. Buikje hebben ze even opgemeten en hartje laten horen. Troela, och meid, zo herkenbaar. Soms ben ik zo klaar met dat hele zwanger zijn. Met de klachten althans. En natuurlijk probeer ik te relativeren want sommige mensen hebben nog meer of ernstige klachten. Maar soms voel je je even zwaar ruk, zeker als je lijf niet mee werkt. En toch blijft het rete bijzonder. Hoe zwaar soms ook, maar wij vrouwen hebben het voorrecht om de kleine te dragen. Om leven te geven. Om de kleine alvast te voelen. Soms vind ik het sneu voor de papa hoezeer hij aan de zijlijn staat. Weinig mensen die aan hem vragen hoe het met hém gaat. En hij, die altijd klaar voor me staat om me op te vangen als ik even omkiep. Om moet gaan met mijn buien. Als hij de mogelijkheid had, zou hij zo met me ruilen. Gelukkig duren onze klaagzangen nooit lang. Dus als we een zumpbui hebben, moeten we er maar met volle overgave aan toe geven . En ik had maandag na het nieuws van mijn suiker ook een zware huilbui. Teleurgesteld in mijn lijf. Teleurgesteld dat het zwanger worden niet zonder slag of stoot ging en nu dit weer. Dacht ook altijd dat je een zwangerschap 'wel even deed'. Moet er toch gewoon even uit en dat klaart de lucht. Gevoelsmatig heb ik zeker een liter vocht verloren via mijn tranen, maar niets was minder waar. Mijn hoofd had er dinsdag moeite mee om weer in vorm terug te komen . Maar moet je ook echt de suikertest doen (dat drankje) of eerst gewoon bloed laten prikken? Maria, nou ik zondig ook geregeld hoor. En als ik dat doe dan ga ik ook los. Ik heb dan acute bodemdrift dus ik beperk me dan inderdaad ook tot een pak (ipv een stukje). Maar het lijkt me sterk dat ik door die uitspattingen suiker heb. 80% van de tijd is het inderdaad 'gewoon gezond'. Oh dus voeten van 6 cm vallen dus mee blijkbaar. Gelukkig dan maar. Bijzonder om je kleine in 3D te zien hè! En je ziet al zoveel!! Super mooi, net even gespiekt! Meisjeje, mooi hoe je het zegt hoor over dat zwanger zijn! Herkenbaar van de harde buiken. Maar goed, mijn buik is altijd gespannen. Maar échte harde buiken krijg ik inderdaad ook al van een volle blaas. Of als de kleine hard schopt. Ben blijkbaar een gevoelig typje haha. Hier: Voor a.s. vrijdag heb ik een afspraak bij de diëtiste. Ik vind het allemaal maar lang duren, maar dat komt denk ik ook door mijn gebrek aan geduld. Dus vrijdag weet ik meer. Ik merk wel dat ik het allemaal ineens erg spannend ga vinden. De bevalling komt ineens dichterbij... Aan de ene kant ben ik er soms klaar mee en heb ik zoiets van; haal hem maar, maar aan de andere kant denk ik, laat nog maar even zitten want ik ben er nog lang niet aan toe. Vraag me af of ik er überhaupt ooit helemaal klaar voor ben. Gaat de bevalling mij lukken? Hoe doet de kleine het? Krijg ik het allemaal bewust mee of leef ik in een bubbel? Het leven veranderd dadelijk ineens mega, kan ik wel goed genoeg meeveren met die veranderingen? Nooit meer de deur uit lopen als je je spontaan bedenkt om iets te gaan doen. Nee je moet plannen. De kleine staat voorop. Ik vind het een beetje eng allemaal. Het wordt nu echt écht. Komt steeds dichterbij. De laatste weken zijn gewoon aangebroken. Bizar. Ik heb er super veel zin in, maar vind het ineens ook een beetje eng.
meeeehh ik moet een beetje huilen hiervan (hormonen). Mooie woorden Leen! En heel herkenbaar wat je zegt over het laatste stukje en het aanstaande moederschap.. ga ik een goeie moeder worden? Voor mij voelt het nog iets verder weg. Zal straks wel komen als ik de 30 weken voorbij ben Succes vrijdag!
Voorzichtige hoi Van mij! Na het eten van twee frikandellen speciaal gistravond mdat light mij daar gister lekker mee heeft lopen maken vanmorgen getest..... Al die tijd had i negatieve testen ,aar de fa zei maandag test woensdag maar nog een keer als je niet menstrueert. Dacht...ik zie vast niets maar toch wel!!!! Dus mag me volgens mij nu bij jullie aansluiten maar voelt nog wel wat onwennig. Morgen maar nog een testje doen en vrijdag een cb voor het gevoel! Vraag die eigenlijk gelijk bij me op kwam...en nu zk bellen voor een echo? Ik ga over anderhalve week ook twee weken op vakantie...ben nu (uitga de eerste menstruatiedatum) 4,5 week...
Maria aaaah gossie.. was niet mijn bedoeling haha. Maar dat stukje komt wel uit mijn hart en meen ik oprecht . Aimee, hi newbe. Welkom. En voorzichtig gefeliciteerd . Je kunt prima het ziekenhuis bellen (en op vakantie gaan). De eerste echo plannen ze in de regel rond de 6/7 weken omdat ze dan vaak ook daadwerkelijk een hartje kunnen laten zien.
Welkom Aimee! En toch al een voorzichtige Gefeliciteerd. Ik heb vandaag weer een brief van het UWV gehad. Ze hebben mijn telefoonnummer niet, dus ik moet ze bellen. Had ik vandaag nog niet gedaan, dus zal ik morgen doen. Ook een brief gehad van de bedrijfsarts. Volgende week donderdag moet ik daarheen. Ik neem dan ook de verklaring van de verloskundige mee en vraag morgen aan de fysio of zij ook een verklaring kan schrijven. En die dag ervoor ga ik zonder band lopen en misschien ietsje meer doen. Ik doe nu natuurlijk niet zo veel en zeker geen dingen die lijken op werk. Dus we gaan het zien. Ik verwacht ook gewoon dat de bedrijfsarts het eens is met de verloskundige en de fysio.
Waarom zou je dit doen???? Zodat je strompelend binnen komt? Echt niet nodig. Zwangeren nemen ze over het algemeen erg serieus, zeker met schrijven van vk of zo. Aan mij hebben ze ook gevraagd of ik kon werken. Antwoord was ja. Maar ik gaf aan dat ik niet lang in 1 en dezelfde houding kon blijven. En als de pijn er in schoot, moet ik plat liggen wil het wat weg trekken. Nou ik stond zo weer buiten. 100% ziek gemeld.
Ok, ik ben nog nooit bij een bedrijfsarts geweest, dus weet ook niet hoe streng ze zullen zijn. Ja, ik heb er ook niets aan als ik daar strompelend binnen kom, dan moet ik ook weer 2 dagen bijkomen. Misschien toch niet zo'n goed idee.
Meiden, wat naar die klachten bij de zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat je daar soms (regelmatig) genoeg van hebt. Ik heb geleerd dat je altijd goed naar je lichaam moet luisteren en dat dit eigenlijk zelfs een beschermende factor is ter voorkoming dat je er straks geestelijk ook nog doorheen zit. Hoop dan ook dat het jullie lukt goed voor jezelf te zorgen en anders je te laten verwennen door manlief Aimee, jeehj, leuk je hier te zien! Ennuh, sorry van die frikandel speciaal
aimee welkom en gefeliciteerd! Spannend en superfijn een positieve test, ik zou gewoon morgen het ziekenhuis bellen. roderoosjes zou ik zeker niet doen, heb je alleen jezelf mee. Meestal is de arbo met zwangeren wel redelijk mild, omdat het UWV toch garant staat en het zo de baas aan loon geen geld kost. Plus het feit dat je nog maar vier weken moet tot mogelijke verlofdagen. leen zeker waar wat je zegt, het is zo bijzonder om mee te maken. Zeg ook wel eens tegen manlief dat hij echt wat mist! Trouwens wel herkenbaar die gevoelens richting bevalling, gewoon lekker over je heen laten komen allemaal straks. Gisteravond had ik het hier met manlief ook over hoe spannend ik het weer vind, ben alweer langer zwanger als bij m'n meisje. Vind het toch best spannend worden nu, en ook toch stiekem best heftig dat ik binnenkort weer bevalling in ga.
Net weer bij de verloskundige geweest. Bloeddruk en hb waren goed. Kind is gelijk wakker geschud, want ze ging voelen hoe het hoofdje lag en of het los lag. Daarna heeft de kleine wraak genomen. De verloskundige kon de hartslag niet erg goed vinden. Het was wel hoorbaar, maar met veel ruis. Het duurde de kleine blijkbaar iets te lang, want de dopler werd weg geschopt. De verloskundige is toen gestopt, want het was duidelijk dat de kleine het er niet mee eens was. Maar, zei ze, leven is duidelijk voelbaar!
Leuk dat jullie kleine al zo´n pittig karakter heeft Roderoosjes! welkom aimee en gefeliciteerd! jij ook mooie woorden Leen! Hier: buik wat rustiger vandaag, ook helemaal niks gedaan vandaag overdag op een beetje stofzuigen op bejaarden tempo na. Vanavond even op t strand geweest, zal wat fotos in mijn album zetten, ook van mijn buik. nu slapen (proberen dan toch). Morgen naar een bruiloft.
@Leen: Zoals het beschrijft echt de spijker op z'n kop! Je vroeg nog welke suikertest ik krijg. Die met dat drankje en dan 2 uur wachten. Die had jij ook toch? En ik ben echt als de dood voor de bevalling. Waarom? Geen idee. Normaal ben ik toch vrij nuchter en zou ik denken van je weet niet wat het is dus laat het maar gebeuren. Maar die knop wil maar (nog) niet om @Aimee: Gefeliciteerd! En zou vandaag het ziekenhuis bellen en dan zeggen ze zelf waar wat daar de plan van aanpak is. Maar zoals Leen al zei. Meestal krijg je rond 7 weken een eerste echo omdat je rond dat termijn ook al het hartje kunt zien. @Roderoosjes: Jullie kleine is er duidelijk een met een en eigen willetje. Grappig En als ik jou was zou ik niet de moeite doen de bedrijfsarts te overtuigen van je klachten. Hij/zij moet je maar op je woord geloven. Over het algemeen zijn ze heel lief en begripvol en ook vanuit het UWV. (Alleen ik had toevallig een (vrouwelijke) hork van een bedrijfsarts) @Iedereen: Bedankt gister voor jullie hele lieve woorden. Deed me echt goed. En fijn ook om te horen dat je niet de enige bent. @Hier: Heb mij vanmorgen ziek gemeld voor deze week. En kreeg alleen maar een hele lieve reactie van vervelend, blijf vooral thuis en bel volgende week maar hoe het gaat en als het niet meer gaat houdt het op. Eigenlijk zijn ze altijd zo lief en begripvol, maar toch heb ik er altijd moeite mee om me ziek te melden. (En dan werk ik nog wel op therapeutische basis) Morgen ga ik die suikertest laten doen. Dan is m'n man ook vrij kan hij mooi mee om mij gezelschap te houden in de 2 uur wachttijd. Zometeen nog even naar de fysio en verder denk ik een lekkere luie dag houden.
Leen, mooi gesproken Aimee, jaaaa voorzichtig gefeliciteerd! Superspannend deze weken. Roderoosje, wat leuk nu al zo'n eigen karakter. Die kan goed voor zichzelf opkomen, fijn voor de rest van haar leven Troela, goedzo. Succes met je test
Net de UWV aan de telefoon gehad. Aardige mevrouw. Ze zei al vrij snel dat mijn kklachten echt van de zwangerschap kwamen en dat het wat haar betreft goed is. Volgende week nog de bedrijfsartsen dan is het klaar. Troel, wat een fijne reacties op je werk. Goed dat je je hebt ziek gemeld.
Meiden, ik heb gister en ingister na weken weer gesport, body shap en Zumba. Kreeg een aangepast programma, geen rechte buikspieren enzo. Toch voel ik nu m'n onderbuik als ik ga zitten. Is dat gek? Of iets wat je gewoon krijgt omdat je kindje groter wordt?
Vissie, nee is niet gek. Je gaat je spieren anders gebruiken dan dat ze gewend zijn, dus heb je eerder spierpijn. Misschien toch iets minder fanatiek gaan sporten.
Thanks voor de geruststelling roderoosje. Ik plof altijd in de stoel maar dat moet ik nu gewoon met beleid doen. Fijn weekend iedereen!!
Fijn weekend allemaal! Ik heb vakantie. Volgende week ergens gaan we naar Italië waarschijnlijk. Lees Een beetje onduidelijke en tegenstrijdige berichten over het eten van de Italiaanse hammen. Oh ja, ik heb iets nieuws sinds ik zwanger ben. Volgens ml snurk ik opeens! :-s