PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Vissie Hoort er denk ik wel beetje bij, ik heb het ook vaak na zwemmen, zou het wel gewoon even aangeven volgende keer misschien kunnen ze er wat mee :)

Heerlijk vakantie! Veel plezier in Italie Light! Ik weet niet zoveel over hammen, maar in de basis is het zo als het bewerkt is en dus niet rauw dan kun je het wel eten net als gewone vleeswaren. Op de zwanger en zo app, staat ook voedingslijst waar je voeding met voedingsavdies kan zien. Hij is niet echt compleet, maar pas met uit eten vond ik het toch wel fijn om te zien dat mijn eten zwangerschapsproof was :)

Troela Fijn dat ze zo begripvol reageerden op je ziekmelding, vaak zit je er toch zelf het meest mee :) Hoe is de test verlopen, wel stukje gezellig met manlief erbij! :)

En verder zelf geen nieuws, ben er gewoon klaar voor. Het tegen de bevalling op zien heeft plaats gemaakt voor zin in de kleine! Nu nog ergens potje geduld kopen..... bijna 38 weekjes! :)

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Troela, hoe is de test gegaan? Hopelijk voelde jij je niet al te ellendig. En wat fijn dat ze zo lief reageren op je ziekmelding. Jij bent op dit moment het belangrijkste. Je lijf geeft vanzelf wel aan wat je kunt. Goed dat je er naar durft te luisteren!

Roderoosjes, fijn zeg!! Weer een zorg minder!

Vissie, ook jij luisteren naar je lijf. Kan ook zijn dat dit gewoon te veel is ;). Even in de gaten houden zou ik zeggen.

Light, fijne vakantie. Volgens mij kunnen gerookte hammen wel. Maar of ze allemaal mogen weet ik zo niet.
    Hahaha, ik schijn ook te snurken, maar dat is pas iets van de laatste weken.

Klets, zo spannend zeg. Helemaal leuk. Fijn dat de angst plaats heeft gemaakt voor de nieuwsgierigheid :). Ben benieuwd. Komt vast wel goed. Succes met de laatste loodjes.

Hier: straks dus bij de diëtiste geweest en mijn eetpatroon besproken. Daar hebben we wat wijzigingen in aangebracht. Conclusie, ik móet dus iedere maaltijd iets van 30gram koolhydraten gaan eten (tussendoortjes 15 gram). Dus ik moet wellicht méér gaan eten :(. Dit om pieken te voorkomen. Ik heb er zo mijn vraagtekens bij, maar zal me er maar aan houden. Maandag over een week laat ik dan mijn dagcurve prikken en dan weten we meer.
    Fingers crossed dat dit gaat werken.

Aaaah en komend weekend gaan we lekker een weekend weg. We laten ons vertroetelen in het Sanadrome in Nijmegen (Mom & Dad arrangement). Dus lekker massage, overnachting, eten etc.

We hadden ook gekeken naar echte sauna's e.d. (vaak veel luxer dan zoiets), maar ik heb toch liever badkleding aan nu. Zeker aangezien ik mijn bikinilijn niet eens zelf kan inspecteren haha.

Dus goed weekend alvast allemaal!!

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat heerlijk, Leen! Geniet van je weekend!

4. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker leen geniet ervan samen! Haha en die bikinilijn, lijkt mij ook goed wel goed excuus om idd niet te gaan naaktlopen 😊

weekje eerder en je had met nana kunnen daten!

5. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    En succes met je dieet en meer eten! Klinkt tegenstrijdig maar hopelijk straks alles erdoor wel beter in balans!

6. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Test is goed gegaan. Zat om 8 uur al in het ziekenhuis. Hoe eerder ik niet meer nuchter hoefde te zijn hoe beter. We hadden maar een stock kaarten mee genomen om de tijd te doden

Kan wel aan m'n lijf voelen dat ik er goed aan heb gedaan toch ff een stapje terug te nemen. Test ging op zich goed. Alleen gewoon niet zo leuk om te doen. Ranzig drankje en 2 uur vervelen, maar ja... het zit er weer op. Hopelijk zijn de resultaten iig goed.
    Jij heeeeeeel veel plezier met je weekendje weg. Geniet er van! :D

@Klets: Hopelijk laat de kleine niet zo lang meer op zich wachten. Want zo te horen ben je er helemaal klaar voor.

@Light: Fijne vakantie!!

@Roderoosjes: Hadden we al gezegd he dat ze niet moeilijk doen bij het uwv ;) Maar toch fijn altijd fijn dat ze zo begripvol reageren.

@Vissie: Dat is helemaal niet gek hoor! Je lijf is harstikke druk aan het werk en je hormonen werken like crazy. Dus al zie je misschien nog niks jij kan het wel degelijk voelen en (helaas) zelfs al klachten van hebben. Wel lekker genoten van het sporten?

@Hier: Vanmorgen dan glucose test gehad. Nu fingers crossed dat de uitslag goed is en we hebben vandaag gordijnen gekocht/besteld voor de babykamer. Die is nu toch echt bijna klaar. Als ie klaar is zal ik wel eens een foto posten.
    En gisteren (alweer) een enorme jankbui gehad. Alle vermoeidheid/pijn/frustratie/stress kwam eruit. Dus we hadden in eerste instantie bedacht (m'n man zit ook wel een beetje aan z'n tax) om een nachtje weg te gaan. Maar dat is nu in de vakantie tijd vrij prijzig en we hebben uiteraard al een hoop geld uit moeten geven voor huis/baby spullen/auto. Dus hebben bedacht om zondag lekker een dagje uit te gaan. En dan evt in sept of zo nog een nachtje weg. Heb nu al zin in zondag. Ff lekker uitwaaien :)

7. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet nog ff inkomen hoor meiden !

Troela, Wanneer krijg je de uitslag en begrijp ik goed dat je mogelijk zwamgerschapssuiker hebt? Ik heb wel eens gehoord dat je met pcos een verhoogd risico hieroo hebt, omdat je lichaam sneller insuline vasthoudt...

Leen klinkt echt heerlijk! Ik ben de week voor mijn eisprong nog met mijn moeder geweest, maar denk dat ik vl echt niet mee krijg ... lekker relaxen! Geniet ervan!

Hier vandaag laatste test gedaan cb zegt echt zwanger 2-3weken kunnen we niet omheen haha, zitten allebei nog een beetje in de ongelovelijk fase. Wilde voor vl een ik wordt papa boek bestellen omdat ik natuurlijk het forum heb en hij heeft niemand (geen vriendenkring) maar hij zit er geloof ik niet op te wachten hoe doen jullie mannen dit?

8september Echo bij gyn! Nu nog voor de vakantie verloskundige praktijk zoeken....zit wel iets hier in het dorp maar alle echos zijn een paar dorpen Verder op, vind ik wel jammer...hoe is dat bij jullie geregeld?

8. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Aimee!
    Ik heb met een week of 9 het boek, zwangerschap voor mannen gekocht. T is echt een stom boek haha. Mijn vriend zegt dat het heel erg kleinerend is richting mannen en ben het wel met hem eens.

Aangezien Pcos een hoger risico geeft op diabetes worden een aantal van ons standaard getest rond de 24 weken. Sommige vlk praktijken doen dit standaard en anderen weer niet.

Merk sowieso een groot verschil in praktijken hoor! Ik ben nu overgestapt en ben echt 10 jaar terug in de tijd gegaan naar mijn gevoel.

Leen,
    geniet van jullie weekendje! Wat bijzonder dat je meer moet gaan eten! Hopen dat het helpt! Jammer dat ze nooit zeggen dat je meer moet gaan snoepen he! haha

Troela, slim idee van die kaarten. Wij hebben maar wat zitten lezen daar... Wat een lange 2 uur waren dat. bah.
    Snap dat jullie budget even wat minder is na al die uitgaven! een dagje weg kan gelukkig ook super zijn!
    Wat balen dat jullie allebei onder zoveel spanning staan. Is ook best veel wat jullie allemaal even gedaan hebben met verhuizing, etc etc! Houd je rustig en blijf lief voor elkaar!

oh Klets! 38 weken, daar droom ik van!!!

Hier, buik is weer rustig en afgelopen nacht super goed geslapen voor mijn doen. Vrlendlief is vannacht aan het werk dus ik heb t bed voor mezelf, dat vind ik lately best fijn!
    Morgen komt een vriendin uit NL over voor 5 dagen. Super veel zin in maar ben wel bang dat ik mezelf voorbij ga lopen..

Gister bruiloft gehad hier. was hilarisch russisch..... Oh ik heb zo mijn best moeten doen om niet in mijn broek te pissen van t lachen! Wat een show haha.
    Moest wel terug rijden gisteravond laat, 120 km door no mans land zonder straatverlichting of enige verlichting of snelweg.. Man dat was donker en eng!!! Vriendlief had 1 vodka teveel op dus die was alleen maar slap aan het ouwehoeren.. Erg fijn als je je probeert te concentreren op de weg. Maar goed gelukkig goed aangekomen na 1:45 uur.

fijn weekend allemaal!

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Jaah gezellig haha. Mijn bikinilijn is weer tip top in orde hahaha. Het is heel gek trouwens dat ik zoveel dingen weer gewoon kan doen zonder dat ik er bij nadenk... Alsof t nooit anders is geweest. Bukken, omdraaien in bed, rennen, teennagels lakken etc.

Ik merk dat een aantal van jullie lichamelijk veel klachten vertonen en het moeilijk vinden om wat rustiger aan te doen. Vergeet niet dat de laatste paar weken zwaarder worden en de bevalling zelf ook. Maar eigenlijk begint het dan pas haha. Het is niet dat je dan rustig bij kunt komen van alles. Wat ik wil zeggen is, probeer echt goed je momenten van rust te pakken nu het nog kan, want dat heb je voor straks hard nodig.

Gefeliciteerd aimee!! Leuk he als zo'n cb het aangeeft. Weg met de twijfel en proberen vertrouwen te hebben in je baby!
    Mijn man en ik zijn samen op cursus geweest (samen bevallen). Voor de rest leek het wat minder te leven voor mijn man. Toen ze geboren was, werd het voor hem ineens echt, daarvoor mocht ik de boel wel regelen qua babykamer en uitzet enzo.

Leuke dingen voor de boeg Leen en Troela! De andere dames ook fijn weekend!

Mijn meissie is "goedgekeurd" door het cb en heeft de eerste prikjes gehad, BRULLEN!! Maar daarna niet veel te merken, geen koorts, niet huilerig.
    Oja.. wat lief jullie reacties.. wij vinden haar natuurlijk ook een snoepie. En ze heeft het niet van vreemden. Dit artikel verklaart alles :p:

http:// http://m.telegraaf.nl/vrouw/actueel/article/20365983/ik-wist-het-39%3Bknappe-ouders-krijgen-vaker-een-dochter-39%3B

10. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Helemaal mee eens! Mooi verwoord meisje.
    Die harde buiken haha.. wat gek dat ik mij ineens realiseer dat ik die ook niet meer heb. In de laatste weken had ik ze praktisch bij elke beweging en ook bij te volle darmen/ blaas, wanneer het kindje druk was. Wanneer niet? ;)
    Het fijne is dat je achteraf zoveel dingen vergeet! :D
    Maar je hoeft je er niet erg druk om te maken. De een heeft ze wat meer dan ee ander. Zolang er maar geen regelmaat in zit en ze echt pijnlijk zijn.

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Wat fijn, Nana, dat jullie meid goedgekeurd is!

Harde buiken heb ik ook, maar wel minder met een buikband om. Maar sinds afgelopen week heeft de kleine bedacht dat het erg leuk is om erg te gaan bewegen als ik geen harde buik heb. Heerlijk ontspannend :D
    Gisteravond zagen we ook weer mijn hele buik heen en weer gaan.
    Maar nog steeds, legt mijn man zijn hand op mijn buik dan is het stil. Gek kind.
    Wat ik ook echt merk is dat mijn buik nu goed gaat groeien. Merk het ook aan mijn kleding.

12. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden ik maak me een beetje zorgen. Om een uur of drie trof ik in mijn onderbroek in mijn afscheiding 2donkere vlekjes....shit dacht ik. Nu verder niets tot een uurtje geleden bij afvegen weer iets bruin en een miniklontje bruin in de pot. Heel internet vanmiddag al afgespeurd wat dit betekent en schijnt wel normaal te zijn, zolang het maar niet rood is...toch maakt het mij wel onzeker ook omdat ik op 8sept echo heb en nog op vakantie ga, zou bijna thuis willen blijven want dan is zkh vlakbij als ik eerder echo wil.
    Herkennen jullie dat bloedverlies en onzekerheid?

13. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och aimee ik begrijp je ongerustheid maar het is vast niets. M'n vriendin heeft twee keer een miskraam gehad waarvan een vroege, en die zei dat je het echt wel weet als het zo is: zoveel kramp en pijn en bloed. Dat is niets vergeleken bij die bruine stipjes.

Leen, succes met je koolhydraten, dat zegt nou niemand tegen mij ;)

Troela, ja had echt lekker gesport. Merkte toen pas dat ik er echt aan toe was. Krijg ook steeds een beetje meer energie al wordt ik nog steeds wel overvallen door plotselinge vermoeidheidsaanvallen die gepaard gaan met misselijkheid. Vaak in het weekend, alsof het er dan uit komt. Dan ga ik lekker m'n bed in.

Nana, gefeliciteerd met jullie goedkeuring :) voelt vast heerlijk

Klets, laatste loodjes, spannend hoor

Iedereen, bedankt voor de geruststelling

About me: vanmiddag kinderwagen en kamertje gekocht bij de babydump en mooie verf gekocht van painting the past, helemaal leuk! Duurt nog ff voor alles komt, na de 20 weken echo. Maar hoop dan voor ik een enorme buik heb het kamertje te kunnen inrichten

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Aimee, ik heb ik het begin geregeld bruine afscheiding gehad en bruine klontjes slijm. Maar heb me er nooit echt zorgen om gemaakt. Veel vrouwen hebben er last van. Is vaak nog een restje oud bloed van je menstruatie of een andere oude bloeding.
    Geen zorgen maken. Zolang je geen hele bloed verliest en krampen hebt hoef je je niet echt zorgen te maken.

Pff, ik werd wakker omdat ik moest plassen, bedacht de kleine daarna dat het party time was. Toen na een half uur het feestje over was lag ik niet meer lekker. Heb nu even op de bank gezeten en ga zo weer proberen te slapen. Hopen dat het lukt.

15. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Oh zo herkenbaar, ik zag de tijd dat je had gepost haha hadden net zo goed samen een bakkie thee kunnen drinken.. Hoop dat je nog een beetje hebt geslapen!

Nu weer als eerste uit bed hier omdat ik honger had.. Ook erg fijn dan lig ik vanaf een uur of 6 eigenlijk weer wakker met een knorrende maag...

Aimee ik begrijp je bezorgdheid maar idd alleen bij helder rood bloedverlies moet je je zorgen maken.

Vissie leuk dat jullie de babykamer hebben gekocht! Lekker snel ook! Nu hopen dat je snel aan de slag kan!

16. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Meisje en Roderoosjes: Hier ook heel herkenbaar. Niet afgelopen nacht maar die nacht ervoor precies hetzelfde.

@Aimee: Probeer je geen zorgen te maken. Komt echt goed ;)

@Vissie: Lekker vlotjes met je kinderkamer. Maar dat is alleen maar fijn als het er allemaal beetje op tijd is. Leuk vooruitzicht :)

@Nana: Fijn dat jullie meisje goed gekeurd is

@Leen: Lekker aan het genieten van je weekendje weg?

@Hier: Ook idd op tijd op door een knorrende maag. Niet omdat ik me zo uitgeslapen voelde ;) En over een uurtje lekker een dagje weg saampjes. Heb er zin :)

17. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik had vannacht nog wat gegeten, dus de knorrende maag viel vanmorgen nog wel mee.
    Ben uiteindelijk met moeite om 5 uur in slaap gevallen. Daarna geslapen tot 8 uur. We gaan zo richting Den Haag, dus kan ik in de auto nog wat slaap pakken.

18. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik kom net terug van het ziekenhuis. Dit was wel het toppunt van een wazige arts-assistent. Tropenarts in opleiding, las ik op haar kaartje. Hopelijk is ze beter in het ontdekken van enge ziektes.

Moest lang wachten en ondertussen bijna overgeven van de spanning. Toen dus bij die vage arts mee (jonge meid) met een nog jongere co-assistent. Vroeg niet eens toestemming, maar goed. Dossier was kwijt (??) dus ze had zich op het laatste moment moeten inlezen. Nou, ik heb haar een aantal keer moeten corrigeren want de vorige keer was er nog geen goede zwangerschap te zien (lekker negatief geformuleerd) maar ik had wel een eisprong gehad (volgens haar hetzelfde als een bloedende vochtblaas). Eerst zat die cyste in m'n eierstok en daarna in m'n baarmoeder (niet dus) en misschien had ik ook wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap erbij (ook niet). Het onderzoek deed ontzettend pijn. Zelfs ML vond dat ze wel erg wild met die staaf tekeer ging. Man, nooit zo'n pijn gehad en dacht ook dat ik de bank onder zou plassen.

Maar nu het goede nieuws. Er was een duidelijke zwangerschapsring te zien en daaronder een schaduw (zo noemde zij het). Voor de duur van de zwangerschap zag het er goed uit. Voordat ze het zei zag ik al iets knipperen. Maar volgens haar kon je erover twisten dat dit het hartje was, want daar was het eigenlijk te pril voor. Maar wat het dan wel was kon ze ook niet uitleggen. Verder eigenlijk niet veel uitleg gehad, dus niet echt een idee van wat ik nou precies gezien heb. Maar ik ben ervan overtuigd dat het wel een hartje was. ML heeft het overigens niet goed gezien (ook zoiets). Ze deed niet echt enthousiast maar gelukkig was daar nog die co-assistent: die keek tenminste nog blij.

Over 2,5 week, dus na onze vakantie, weer terug.

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nana haha ja ik kan eigenlijk niet wachten tot ik weer normaal functioneer. Dat ik kan bukken zonder na te denken of zonder daarna harde buiken te krijgen etc. Rest van de mankementen bespaar ik jullie maar. Sanadrome was héérlijk zeg.
    Wat fijn dat je meid is goedgekeurd.

Persoonlijke vraag: wat is jullie beweegredenen geweest om jullie kleine meid in te laten enten? Ik ben er namelijk nog niet 100% van overtuigd of ik dat zo vroeg (en überhaupt) wil doen. Als je het niet wilt delen snap ik dat natuurlijk ook.

Aimee, hoe is het nu? Geen bloed meer gespot? Ik heb het zelf nooit gehad, maar een beetje (oud) bloed lijkt me geen kwaad te kunnen. Heb het zelf wel paar keer na gemeenschap gehad, maar dat schijnt ook 'normaal' te zijn.

Vissie, wat leuk dat jullie alles al gekocht hebben. Voorpret kan beginnen :D

Light, wat een domme gans zeg. Niet leuk dat je zo'n echo hebt gehad. Leer er van, want je mag/moet echt wel soms assertief zijn. Zeker als ze ongegeneerd hardhandig met die echo om gaan. Daarbij kun je er vanuit gaan dat het knipperlichtje echt wel het hartje is. Zou niet weten wat het anders zou moeten zijn. Dus al met al gefeliciteerd :D.
    Wat betreft toestemming vragen, dat heb ik bij co-assistenten etc. in het ziekenhuis nog nooit gehad, dus dat vind ik ook niet zo vreemd.
    Je moet echt je tijd nemen en zorgen dat je vragen worden beantwoord. En zeg er maar gewoon bij dat het voor jou nieuw en spannend is. Daar moeten ze wel begrip voor hebben lijkt mij. En even regelen dat je bij de volgende afspraak weer een gynaecoloog krijgt als je je daar fijner bij voelt.

Hier: afgelopen weekend héérlijk genoten. Oh wat was dat fijn zeg. Lekker quality time samen. Ik heb genoten van een heerlijke massage. Het zoutbad was mijn favoriet omdat ik daar helemaal gewichtsloos in was. Ik kwam bovendrijven als een boei. Mijn wederhelft die me lekker op de plaats hield (zodat ik niet het hele bad door ging drijven). Lekker aan hem hangen in andere baden, lekker gegeten, fijne hotelkamers, goed eten in het restaurant etc.

Helaas van korte duur want mijn lijf zit er weer soort van doorheen haha. Wat duren die laatste weken lang zeg.

Even een vraag, want ik heb nu geregeld (paar keer op een dag) steken down under. Voelt als steken of kramp. Waar ze precies zitten vind ik moeilijk aan te geven, maar ik zou zeggen richting mijn schede of iets hoger (schaambodje en hoger). Maar soms voel ik ook echt een druk daar beneden zowel vagina als richting anus zeg maar.
    Ze komen op willekeurige momenten. Als ik me buk om mijn kleding uit te doen, maar ook als ik lig, wil op staan etc. Zou dat het indalen kunnen zijn? Geen idee wanneer de kleine gaat indalen hoor, dus wellicht is dat wat vroeg.

Ook heb ik het idee dat ik weer meer vruchtwater heb gekregen. Ik voel de kleine wel volop bewegen, maar de trapjes lijken 'verder weg'. Zal het volgende week wel weer horen.

20. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Leen, fijn dat je het zo lekker hebt gehad.
    Dat gevoel wat je beschrijft heb ik ook. Ik heb het aan de verloskundige gevraagd vorige week en volgens haar is het het hoofdje dat tegen alles aan het duwen is. Bij mij lag het hoofdje nog los en was het kindje nog niet aan het indalen.

Light, wat een doos. Zo'n onderzoek hoort helemaal geen pijn te doen. Wel Gefeliciteerd dat jullie/jij het hartje hebt gezien.

Hier, gisteren naar Den Haag geweest maar merkte dat de autorit toch net wat te lang was. Gevolg dat ik goed last van mijn bekken heb. Vandaag hebben we verder niets staan, alleen de kraamzorg die vanavond komt voor de intake. Dus ik had bedacht om kalm aan te doen. Komt ineens de nesteldrang omhoog. Ik wil van alles doen, schoonmaken, op orde brengen enz, maar het gaat niet. Mijn man moet je geregeld naar de bank sturen omdat hij ziet dat het niet gaat. Ik ga zo maar even in mijn bed liggen. Hopen dat ik daar even kan slapen.

Deel Deze Pagina