hey meiden is er nog een plekje vrij voor mij? even een korte uitleg want de meeste met pcos kennen de hele mmm wel pcos vastgesteld clomid 4rondes 1ronde menopur pregnyl utrogestan en daarmee vanmorgen positief getest!
@Leen, dat weekend klinkt heeeeeerlijk! Hopelijk kun je er weer even tegenaan. @Roderoosjes, wat irritant als je van alles wil en je lijf werkt dan niet mee. Hopelijk lukt het je ook om voldoende te rusten. @DutchDiamond, gefeliciteerd! Ik geloof dat ik wel eens berichtjes van je heb gelezen in het 'andere' PCOS topic. Welke test heb je gedaan? Ennuh, ik ben best wel assertief, ook vanmorgen. Moest m'n irritatie onderdrukken. De co-assistent die erbij was keek ook al eens met gefronsde wenkbrauwen. Ik heb ook verschillende keren gezegd dat ze me vreselijk pijn deed en ook uiteindelijk aangegeven dat ze echt moest stoppen. Daarna gezegd dat ik nooit eerder pijn heb gehad, ook niet de vorige keer terwijl ik toen wel zo'n last van m'n buik had. Ze leek er alleen maar onzekerder van te worden. Heb nog overwogen om het aan te geven, maar heb er uiteindelijk voor gekozen om bij de afsprakenbalie te zeggen dat ik in ieder geval niet meer bij haar wil en de volgende keer gewoon weer bij een gyn ipv een arts-assistent.
@light klopt heb jou ook wel eens ergens voorbij zien komen ik heb 2x de kv2v5 testen gedaan omdat ik de eerste niet geloofde en voor vl een cb gehaald waar duidelijk zwanger 1-2 op staan met een speen de beste papa ofzo staat erop
Leen: druk van onderen zou kunnen betekenen dat er voorbereidingen zijn voor het indalen. En dat je de bewegingen wat verder weg voelt kan betekenen dat je baby anders is gaan liggen, heb je het gevoel dat hij gedraaid is? Volgens mij is het in Nederland vrij "normaal" om je baby in te enten, tenzij je dit niet wilt. Dus eigenlijk niet zo over nagedacht. Wat zijn jouw redenen om het niet te willen doen/ of niet zo vroeg? Light: Het klinkt als niet zo'n leuke ervaring. Maar het belangrijkste is dat het goed lijkt met de beeb. En als je iets hebt zien knipperen, zal het toch wel het hartje zijn. Het is vroeg, maar niet onmogelijk hoor! Dutchdiamond: Welkom! Dat is een spannende dag voor jou! Je partner weet het nog niet als ik het goed begrijp? Hoe voel je jezelf? Oja.. ik ben een beetje blijven hangen in dit topic. Begonnen in "Pcos zonder andere symptomen topic".. Misschien moet er ook maar een "Bevallen" topic komen
@nana klopt die weet het nog niet is inmiddels wel onderweg naar huis dus over een klein uurtje zal hij het ook weten heb hem express niet gebelt op het werk zou niet willen dat hij van de steiger valt of iets verder op zenuwen na voel ik me goed sympthomen kan ik nog niet zeggen heb de laatste utrogestan vanmiddag ingenomen dus die doet zijn werk nog
@Dutch Diamond: Welkom! En gefelciteerd! @Nana: Een bevallen topic, he? Nog niet zo'n slecht idee misschien. Komen er in korte tijd een hoop achter elkaar @Klets: Hoe is het daar? Rommelt 't al? @Light: Wat een *** dokter. En balen van de stomme ervaring want het moet zo leuk en zo bijzonder moment zijn. Zonder pijn en irritatie. Maar wat betreft het knipperen, is gewoon het hartje hoor. Gefeliciteerd! @Roderoosjes: Balen joh dat je nu weer zo'n last hebt. En elke keer weer terug wordt gefloten door je lichaam. Hier helaas precies hetzelfde. Doe rustig aan en luister naar je lichaam en laat je lekker vertroetelen door ml. Maar ik snap de frustratie als je net nesteldrang hebt. En meer weer doen dan als een bejaarde op de bank liggen omdat je niet meer kunt. Dikke knuffel! @Leen: Goed om te horen dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad. Alleen wel jammer dat het effect van zo'n korte duur is. Dat je lijf nu alweer begint om te spelen. En jou klachten (heb er geen verstand van) maar ik zou ook denken aan indalen. Misschien toch even de verloskundige bellen om te vragen? @Hier: Gisteren lekker dagje uit geweest met m'n man. Was heel erg fijn, ff ontspannen, ff iets anders en gister ook weinig pijn gehad. Vandaag daar in tegen..... pfff ik begon vanmorgen met goede moed aan de dag. Maar vanaf lunch tijd vind ik het wel weer genoeg voor vandaag. Vanmorgen laten weten dat ik toch weer kom werken morgen middag. (zijn maar 4 uurtjes) Wil het toch nog even proberen hoe het gaat. Of ik nou vorige week zo'n slechte week had of dat het werken toch te zwaar is. Zo ja, dan hou ik er mee op na morgen. Was ook het advies van de fysio. Dus we zullen zien morgen.
Light, belachelijk! Goed dat je je mond hebt open getrokken, en gefeliciteerd met het goede nieuws! Dutchdiamond, jij ook gefeliciteerd. Spannend je vriend verrassen Leen, klinkt heerlijk En de rest, rustig aan he!!
Ja DutchDiamond! Dus toch! Gefeliciteerd! Moest je wel lang wachten op een positieve test of niet? Leuk!!
@Leen fijn zo'n verwendag, maar jammer dat je last hebt van je lichaam? Heb je van de verloskundige wellicht oefeningen mee gekregen? @Light had al prive gereageerd, maar echt irri dat er van die horken zijn bij gyneacologie....je zou toch verwachten dat de mensen die op zon afdeling werken empatisch vermogen horen te hebben. @Hier....vannacht bruin verlies en vanmorgen ook, met wat bmsvlies erbij....maar echt heel donker bruin/zwart. Dacht ook nog dat het misschien nog van operatie zou kunnen zijn, dat was na het dichtbranden ook echt donkerbruin...zolang het geen rood is.... Verder vandaag de regenboog al een paar keer gezien. Mijn oma schreef in haar afscheidskaart voor haar dood, als je me mist zoek me dan in de regenboog. Dus ik net vertellen aan vl. dat ik vanmorgen er eentje zag en toen dacht...zie het komt goed. Roept hij net...ik zie er nu 2! Ik: 'o krijgen we dan misschien een tweeling?' Voel me wel wat geruster trouwens...kan er niets aan doen als het mis gaat...alleen maar zorgen voor rust en goed eten. Trouwens ik heb nu al last van mijn rug etc. Dit komt waarschijnlijk omdat ik door een val van een paard zomer 2011 al bekkeninstabiliteit heb gekregen, maar als ik het nu al heb voorspelt het weinig goeds. Dus denk dat ik na mijn vakantie toch de fysio even bel wat denken jullie? Genoeg over mij! Klets....alles nog stil?
Aimee, wat heerlijk dat je meer rust hebt gevonden. Dan kun je nu ook meer genieten van het wonder! Is een tweeling bij jou een optie? Had je twee eitjes? Ik heb ook al last van m'n rug. Heb in 2011 veel behandeling gehad. Bekkenscheefstand, te gespannen bekkenbodemspieren en hypermobiel. Ik weet dat een vriendin met haar bekkeninstabiliteit goede ervaringen heeft, maar ik kan/wil haar nu nog niet vragen. Ga liever preventief aan de slag dan dat ik straks echt teveel pijn heb. Nu gaat het nog goed.
jeetje en toen moest ik weer even bijlezen. Dutch Diamond Gefeliciteerd!! hoe reageerde je partner??? Light wat een klote ervaring zo! Jeetje ik zou woest zijn. Dat knipperlichtje is echt een kloppend hartje. Wat willen ze er anders van maken! Wel fijn om t te hebben kunnen zien moet je maar denken! spa dames klinkt heerlijk maar wat jammer dat de pijn en ellendige kwaaltjes zo snel terugkeert! Vasthouden aan het gevoel van die fijne dag/dagen dan maar! Nana, verlaat ons nog maar niet hoor! veel te gezellig! Zouden eigenlijk over een half jaar een soort reunie moeten houden! troela rustig aan morgen! forceer jezelf niet! Wel knap dat je het nog gaat proberen! klets is alles nog rustig??? bekkenellende, balen he dames! Ik verga ook van de pijn al 2 dagen. Heb een vriendin uit NL op bezoek en ondanks dat ik rustig aan probeer te doen ga ik toch steeds over mijn grens. Mijn oma van 85 loopt stukken soepeler. Als ik aankom zegt manlief vaak alleen maar: Kwak kwak....erg funny.... Heeft nog iemand het Yoga lesje geprobeerd?? Ik bedacht me dat ik over 9 weken al in NL moet zijn! Dan mag ik niet meer vliegen. Misschien handig om de komende reis naar NL (mid september denk ik) alvast wat kleding enzo mee te nemen. Manlief is nu onderweg naar t midden oosten voor zijn jobinterview. Over ongeveer 2 weken weten we meer... Nog even spannend dus! Mijn enorme nesteldrang storm van een week of wat geleden is even gaan liggen. Heb me er bij neergelegd dat we dingen last minute moeten doen. En het heeft echt geholpen om iig bedje enz bij mijn ouders te hebben neergezet 2 weken geleden.
Hallo allemaaaaal, Het is hier nog steeds alles rustig, al is de kleine echt megabeweeggelijk! Oftewel ik denk dat het nog veelste gezellig is binnen! En mijn nieuwsgierigheid groeit alleen maar! Morgen weer controle. Zo raar trouwens elke avond denk ik, zou het vanacht gebeuren terwijl ik me daar overdag helemaal niet druk over maak. Light Wat balen zo'n bezoekje aan zks, je kijkt er zo naar uit en dan zo'n behandeling niet fijn! Bij iets knipperends denk ik toch ook aan hartje hor! Superleuk! Op naar vakantie en volgende controle! Leen Klinkt goed zo'n weekend samen. Even lekker tijd voor elkaar en ook voor jezelf er lekker even uit! Heerlijk dat drijven, dat doen we op zwangerschapszwemmen met allerlei buizen! De kleine werd daar ook heerlijk beweeglijk van! Qua druk, herken ik wel wat in je verhaal maar altijd lastig in te schatten of we hetzelfde voelen Maar ik heb zelf ook vaak druk down under. Hier komt het denk ik door druk komt van de kleine op m'n bekkenbodem. Ik heb er vooral 's nachts en s'ochtends last van, net of in rust m'n spieren de kleine dan niet zo goed kunnen dragen. Als het echt pijnlijke steken zijn, kan het ook indalen zijn. Het kan al best rond die termijn. Met het indalen zelf voelde ik pijnlijke steken/weeen, maar dat was bij beide maar echt in één periode van 1 a 2 uur. Dus kort en eenmalig. Wanneer heb je weer controle bij vk? Die kan je snel genoeg vertellen of indalen begonnen is. Welkom Dutch Diamond van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En hoe reageerde je partner? Troela Heerlijk zo even dagje met je man weg, super leuk! Fijn ook dat je er echt van heb kunnen genieten. Succes morgen met werken, je toont in elk geval goede wil. Zou natuurlijk fijnst zijn als het goed gaat, en anders is het niet anders. Gewoon goed naar jezelf luisteren. Aimee bijzonder zo'n regenboog met zo'n boodschap van je oma. In elk geval lekker dat je rust heb gevonden in het zwanger zijn, al zal het gewoon altijd spannend blijven! Ik ben ook vrij snel naar fysio gegaan deze zwangerschap, dus het is niet vreemd. Je kan maar beter zorgen dat het niet uit de hand loopt. Fysio Volgens mij is hier iedereen ondertussen wel sponsor van de fysio. Hopelijk is iedereen goed verzekerd. Balen dat iedereen zoveel klachten heeft, ik merk dat het bij mij na het indalen echt minder geworden. Dat is niet altijd gegeven hor, weet ik van mijn vorige zwangerschap! Maar ik hoop ook dat het bij jullie zal schelen! Daarnaast merk ik dat rust echt helpt, dus gewoon lekker de zwangere uithangen met z'n allen! Is voor jezelf en de kleine alleen maar goed! Bij mij zelf zijn laatste loodjes hierdoor echt niet het zwaarst, ben wel weer erg moe maar pijnklachten zijn echt stuk minder dus geniet ik nu eigenlijk bijna het meest, ik denk ook omdat alles klaar is en ook lekker rust in m'n hoofd heb. Nana Fijn dat alles goed is met de kleine, hoe groot en zwaar is ze inmiddels? Hier ook ingeënt volgens normaal systeem, mazelen heeft ze zelfs iets eerder gehad vanwege epidemie toen. Toch bang dat ze iets zou krijgen. Jouw verlof zit er zelfs al weer bijna op ofniet? Zie je er tegen op om weer te beginnen?
Meisjeje Fijn dat je wat rust heb kunnen vinden in je nesteldrang en dat binnen nu en twee weken duidelijkheid heb rondom baan van je man! Negen weken schiet al best op, wel goed om dan in elk geval alvast wat mee te nemen volgende keer ja. Hoe gaat je man het eigenlijk doen rondom je bevalling?
@light: wat raar hoe ze dat hebben gedaan bij jou.. Maar met 6wk 3dg kan je al wel een hartje zien hoor! Ik had met 6wk en 4dg een duidelijk kloppend hartje! En als het je toch niet lekker zit zou ik even morgen het ziekenhuis bellen dat je nog een keer een echo wilt..
Is ook lastig zonder banner he?! Heb me er keer mee bezig gehouden, maar kwam er niet helemaal uit! Vandaag 38 weekjes!
@TrueLove, over 2,5 week heb ik weer een echo, dus daar wacht ik op. Ben er zelf van overtuigd dat ik een hartje heb gezien. Ben vooral erg teleurgesteld over de manier waarop en dat mijn man er niet bij betrokken werd. Door jullie reacties word ik eigenlijk ook alleen maar bozer, omdat ik me nu pas realiseer dat het iets leuks had moeten zijn. Ik kan nu wel een nieuwe afspraak eisen, maar dan kan mijn man er vanwege werk niet bij zijn. Vandaag had hij vrij genomen.
@aimee op mijn nod gelijk in de afleestijd positief getest vl was al werken en ik zat toen te shake in bed hahaha omdat ik het niet geloofde nog een gedaan en die deed hetzelfde kon er dus niet onderuit en toen maar een speen gehaald en een cb test voor vl @all vl was erg blij dat het eindelijk raak was maar bedacht zich ook van ojee dan heb ik nu niet erg lang meer om alles in en om het huis te doen zoals de veranda plaatsen etc. haha 12september heb ik mijn eerste echo en consult wat kan ik op zo'n consult verwachten?