PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Leen82, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi hi,

Weer terug van de gyn, fijn bezoekje en goede echo achter de rug. Had een gyn die ik de vorige keer niet zo leuk vond, maar nu was ze erg relaxt en aardig! :) Ook zij hebben zo betere en slechtere dagen, zijn net mensen!

Kleine was alweer vijf pond :), was nog lekker beweeglijk en ik zat nog ruim in vruchtwater dus over weekje weer terugkomen.

Nog meer goed nieuws, na alle complimentjes van mensen dat ik slanker ben als bij m'n vorige zwangerschap en het feit dat ik m'n positiebroeken nog pas toch maar op weegschaal gaan staan... ik ben nu tien kilo aangekomen! Dat vind ik toch wel netjes!

Dutch Diamond eerste consult is meestal inwendige echo, net eigenlijk als bij een ei-meting. Soms mag je daarna bij goed nieuws direct door naar vk en soms pas na nog een bezoekje, volgens mij verschilt dit per zks.

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

@klets
    oke dan valt dat dus allemaal wel mee
    heb nu dus met 8 weken de eerste echo (als ik het goed bereken met me banner)
    wanneer zou dan de volgende zijn

had het deze ronde echt niet verwacht stond er erg negatief in dus ben ook niet aan het zoeken geweest naar hoe en wat

hoever ben jij eigenlijk? volgens mij loop je al ver tegen het einde?

3. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    DutchDiamond, hoewel mijn controles tot nu toe nog in het ziekenhuis zijn (met 4.3 vanwege heftige buikpijn, 6.3 en over 2,5 week weer) heb ik wel al gekeken op de site van de verloskundige in het dorp. Daarop kon ik precies de visie van de praktijk terugvinden, hoe vaak ze controles doen en wat je dan kunt verwachten. Misschien een idee om ook op die manier info te zoeken, omdat het overal anders is.

Mijn ervaring van gister heb je dus kunnen lezen en voor de volgende keer is het de bedoeling, hoewel nog vroeg, om te kijken hoever ik dan precies ben. Hopelijk is dan alles goed en mag ik daarna voortaan gewoon naar de verloskundige.

Klets, fijn dat je controle goed was! Inderdaad, het zijn net mensen ;) Toch vind ik dat je als professional altijd professioneel moet zijn naar je patiënten. Ik werk zelf ook met cliënten en hoewel ik sommige soms achter het behang zou willen plakken, zal ik ze altijd respectvol en integer behandelen. Desondanks toch fijn dat je ervaring nu beter was ;)

4. DutchDiamond

@light
    die afspraak was dus niet geweldig als ik zo lees
    al denk ik niet dat vl hier de eerste meer mee zal gaan voor een echo
    hij is eigen baas dus een hele dag vrij nemen kost hem erg veel en ach wat is er op zo'n eerste echo nou te zien niet veel denk ik?
    hoop voor jou dat de volgende afspraak beter gaat

dat van die vk is een goed idee ik zit ook in een dorp en heb dus niet veel keuze

5. DutchDiamond

ik neem ook maar even contact op met me zorgverzekering niet dat ik straks voor verassingen sta
    even vragen hoe ik voor een zwangerschap/bevalling enzo verzekerd ben

6. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Hello ladies!

Allereerst gefeliciteerd DutchDiamond!
    Ik had m'n eerste echo op 7 weken en toen klopte het hartje.. ze kijken hoe groot het is en hoe het hartje klopt en bij mij keken ze ook naar m'n baarmoeder om te kijken waar die bloedingen vandaag kwamen.
    Superspannend! Nu aftellen naar 12 september ;)

Klets, wat fijn! Een goeie echo en een relaxte gyn. Ga je toch met een prettiger gevoel weg he :p
    En idd maar 10 kilo aangekomen is echt heeeeel netjes zeg!
    Ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient! Ben je al zenuwachtig?

Light, wat stom dat jouw eerste echo minder leuk was :( misschien lag dat ook aan het termijn? Hoe ver was je?
    Over 2,5 week is er zeker goed te zien hoe het hartje klopt enzo. En als ik tijd wilde rekken bij een echo deed ik net of ik het niet goed kon zien (slechte ogen, dus deed ook ff nep fronsen).. :) Trucje werkte altijd :p

Hier: kom erachter dat ik nog 3 extra vrije dagen heb dus heb nog eerder verlof :D Ik hoef nog maar 4,5 week te werken! Echt super relaxed!
    Verder weinig nieuws. Wel een geboortekaartje gevonden maar nog niet uit over de kleur.

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Alles was goed met onze kleine lieverd💖 2,89 cm!! En was al lekker druk in mijn buik!

8. DutchDiamond

@maria
    thnx :) ja dat duurt helaas nog even
    vind het stieke m toch allemaal wel erg spannend
    me darmen rommelen dus dat is een goed teken schijnbaar haha

@true
    wat gaaf zo naast elkaar die van 9weken is echt een mooie!

9. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Haha Maria, dat heb ik ook gedaan. En toen liet ze het nog eens zien en zag ik weer duidelijk iets knipperen/pompen. Ik was gister trouwens 6 weken en 3 dagen dus dat is inderdaad nog pril.
    Lekker zeg, dat je al kunt aftellen tot je verlof! Ben benieuwd naar je geboortekaartje.

Truelove, ziet er heel goed uit. Mooooi!

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Dutchdiamond, gefeliciteerd joh. Welkom hier.

Light, dan is het echt een hork geweest dat ze ondanks jouw opmerkingen o.a. nog zo ruw was.

Nana, nee ik heb niet het idee dat hij anders is gaan liggen. Maar misschien is hij wel wat gaan zakken dat ik hem daardoor wat verder weg voel. Maar als ik naar mijn buik kijk zie ik geen verschil. Vandaar dat ik me afvraag of ik weer méér vruchtwater heb aangezien mijn buik blijft groeien.

Qua enten... ik hoor en lees veel verschillende dingen. Verhalen dat kinderen er wat aan over kunnen houden etc. Ik weet niet of ik helemaal niet zou willen in enten. Wellicht als de kleine wat ouder is en al een wat sterker immuunsysteem heeft. Ben me aan het oriënteren en beweegredenen aan het vergelijken zodat ik zelf beter een mening kan vormen.

Slim idee van dat bevaltopic :D. Maak hem vast aan. Wij volgen over een paar weken :D.

Troela, ja ik heb donderdag een afspraak bij de VK en vraag ik het dan na.
    Wat lekker zo'n dagje samen weg. Heerlijk he.
    En hoe is het werken vandaag gegaan?

Aimee, ja ik loop al bij de fysio voor mijn rug, de VK doet daar weinig aan. Rot dat jij ook al last van je rug hebt. Ik zou inderdaad op tijd bij de fysio aan de bel trekken. Het kan ook zijn dat de aanhechting van de spieren verweken (hormonen) waardoor je nu al klachten hebt. Dat was in eerste instantie bij mij het geval (en wellicht nog steeds).

Meisjeje oh wat spannend. Hopelijk heeft hij een goed gesprek en kunnen jullie vertrekken :D. Zou mooi zijn. Het ligt eraan waar jullie terecht komen, maar in bijvoorbeeld Dubai is het weer toch redelijk lekker in het najaar / winter. Beter dan in de zomer iig. Maar overal airco's daar haha. Dus je blijft de laatste weken hier in afwachting van de bevalling? Hoe gaat je partner het doen? Of gokken dat hij op tijd deze kant op kan komen? Spannend joh.

Klets wat vind ik het spannend voor jou zeg!!! Wat fijn dat alles weer goed was zeg! En wat leuk die complimenten :D. Nu afwachten tot de kleine zich gaat melden.

Maria haha, lekker zeg dat je nog maar 4,5 week hoeft te werken. Niet verkeerd :)

Mooie echo Truelove. Leuk zeg!

Hier voel ik me ook net een oud wijf. Ik sjok i.p.v. lopen. Lijf doet pijn, ben moe want kan 's nachts voor geen meter slapen. Mensen die bijna moeten bevallen zijn nog fitter en hebben minder 'lastjes'. Best irritant. Ook om het te moeten accepteren. Voel me zo'n zeur, terwijl ik zo min mogelijk wil klagen. Met andere woorden: ben er onderhand wel klaar mee. Ik kijk nu serieus de tijd vooruit. Maar gelukkig gaat hij snel genoeg.

Donderdag afspraak VK en begin volgende week weer de hele riedel bij het ziekenhuis. Dan heb ik van ma t/m woe allerlei afspraken staan en weet ik hoe de vlag er voor hangt.

11. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok, even kort in de sfeer van foute opmerkingen....

Loop ik net door de stad, komt er zo'n energieverkoper naar me toe:
    " mevrouw (fout nmr 1), mag ik mijn voetbal terug?"

Best kansloos zo'n verkoper, ik blijf bij m'n huidige energieleverancier 😉

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Kansloos Klets. Echt, zulk soort mensen proberen lollig te zijn, maar zijn ze echt niet.

Ik ben vandaag met mijn schoonzus op pad geweest voor kleertjes. En geslaagd! Toen we in de stad aankwamen zijn we eerst een damesmodezaak ingelopen. Ik moest mijn bekkenband nog omdoen (ik kan er niet goed mee autorijden)
    Mevrouw, een beetje rare vraag, maar mag ik misschien 1 van de paskamers misbruiken om mijn bekkenband om te doen? Die mevrouw moest wel lachen, maar het was geen probleem.
    Bekkenband om en gaan. Ja, stapje voor stapje (om in Leen haar termen te blijven ;)) als een oude oma.
    Maar een gezellige uurtjes gehad. 3 broekjes en 2 shirtjes van Noppies en 4 rompers en een shirtje van de Hema.

Gisteren is de kraamverzorgster geweest voor de intake. Ik had van mijn schoonzus al gehoord dat het echt een soort tornado is, maar wel op de goede manier.
    Ze kwam binnen, stelde zich voor en stelde ook gelijk voor om maar aan de keukentafel te gaan zitten, dat was wat makkelijker. Nog voordat we goed en wel zaten begon ze al over van alles. Ik heb tussendoor maar even snel gevraagd of ze nog iets te drinken wilde.
    Ze is wel heel duidelijk en goed voor moeder en kind. Ziet ze dat je moe bent of moet voeden, dan zal ze het bezoek ook wegsturen. Mijn schoonzus was erg te spreken over haar en bij alle verloskundigen in mijn praktijk heeft zij ook gekraamt. Ik ben dus benieuwd. Maar heb er een goed gevoel over!

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Whahahahaha Klets. OMFG. Die had ik echt verbouwereerd aan staan kijken niet wetende wat ik moet zeggen. Echt zo van....seriously... heb ik dat net goed gehoord? Wat een... whatever!

Leuk zeg Roderoosjes, goed geslaagd dus. En fijn dat het zo klikt met de kraam. Wel zo belangrijk.

Nou, ik heb net maar eens een starterspakket luiers gekocht via de wehkamp haha. Moet ergens beginnen denk ik dan.

14. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oohhh. meiden leuk om allemaal dingen te kopen voor je kleine!

DD, ik heb mij. Echo op8september, Dan ben ik 8,2 week lijkt mij hee bijzonder omdat met vl te delen. Scheelt ook denk ik dat hij eigen baas is en we afspraken daardoor makkelijker kunnen maken.

Hier was ik in de wolken vandaag omdat ik geen donker bloedverlies had....totdat ik thuis kwam. Het is echter of steeds donker...dus we wachten op de dag dat het er niet is. Maria jij had dat ook of had je ook echt rood?

15. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Aimee,
    Ik heb inderdaad ook veel bloedingen gehad in t begin.
    1 op 5 weken, maar niet veel en 1 op 7 weken. Dit was echt heel veel en ook een beetje donkerrood. Daarna van 7 tot 12 weken elke dag bruine afscheiding. Wat ik verloor was heel donkerbruin van kleur.
    Mijn dokter zei dat zolang ik geen krampen heb en heel veel helderrood bloed met stolsels verloor dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
    Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vond het echt killing die eerste weken door die stomme bloedingen.
    Echt vervelend voor je dat jij ook bloedingen hebt. :(
    Bij mij bleek de oorzaak uiteindelijk dat m'n placenta laag en vooraan lag op dat termijn.

16. DutchDiamond

@aimee
    vl heeft ook zijn eigen bedrijf maar ik werk niet dus hij verdient hier alles
    en denkt nu heel zakelijk van alle centen zijn nu voor de baby

al ben ik stiekem nog wel een beetje bang dat het fout kan gaan

17. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Dutchdiamond Lekkere praktische reactie ook van je vriend haha.

Leen Ik heb over je gedroomd vannacht. Je was inmiddels bevallen en het was je reuze meegevallen. Je vroeg je af waarom je je zo druk had gemaakt hihi.
    Over het bevaltopic: Ik wacht nog ff af tot de grote meute volgt, anders sta ik daar tegen mezelf te kletsen :D

Klets Ons meissie is al weer 5370 gram en 58,5 cm. (3700 gr en 51 cm bij geboorte) Ze is al weer zóó groot!! :$
    We komen nu in de fase dat elke keer wanneer het iets langer stil blijft rondom jou, ik denk dat je aan het bevallen bent. Oeh.. ik word er zenuwachtig van!

18. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Zooo niet grappig!!

Dat soort opmerkingen heb ik ook wel gehad, ik negeerde het maar en liep verder. Kon mijn energie wel voor andere dingen gebruiken.
    Nu ons meissie geboren is, heb je ook van die mensen die zich ermee bemoeien. Laatst zei iemand tegen mij toen ik bij de kassa stond dat mijn meisje wat moest drinken, omdat ze haar duimpje in de mond had. (Och ja.. echt waar?) En daarna kwam er een heel verhaal achteraan over dat ze naast een opvangtehuis woonde en daar allemaal jonge tienermoeders woonden die niet wisten hoe ze hun kind moesten opvoeden.
    Ik vroeg me af of ze een vergelijking wilde maken en bedacht mij toen dat het een compliment was, over drie weken word ik immers 30. Ach ja... zucht.
    Of hoe vaak je ook hoort dat ze je kindje wel willen lenen.. dan vraag ik of ze ook nachtdienst draaien, omdat ze nog niet doorslaapt. Dan wil plots niemand haar meer haha :p

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Wie zei ook alweer dat ze bij het UWV niet zo moeilijk waren?

Jeetje, wat een gedoe! Donderdag gebeld en toen werd er gezegd dat het allemaal in orde was en dat ik een uitkering zou krijgen.
    Gisteren kreeg ik een brief waarin stond dat ik geen contact met ze heb opgenomen en dat ik daarom geen uitkering krijg :(
    Gisteren gelijk weer gebeld en ik zou binnen 24 uur terug gebeld worden. Vanmorgen werd ik gebeld, maar stond onder de douche . Voicemail was ingesproken: goedemorgen, met die en die van het UWV. U had gebeld in verband met een afwijzing van uw ziekte aanvraag. :$. Huh? Ik kan u nu niet bereiken, dus ik zal het later nog een keer proberen.
    Ik gelijk weer het UWV gebeld. Nou mevrouw, ik weet niet welke medewerker dat is maar ik zou wachten totdat zij u terug belt. Grr!
    Gisteren belde mijn baas, op een moment dat ik even niet thuis was, maar mijn man heeft hem te woord gestaan. De brieven van het UWV gaan ook naar de werkgever. Waarschijnlijk heeft hij dus ook daarover gebel. Grr. Helaas ben ik donderdag vergeten de naam te vragen van degene die ik heb gesproken. Wel heb ik de tijd waarop ik heb gebeld. Nu dus maar even afwachten wat er nu gaat gebeuren.

20. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Oh Roderoosjes wat ontzettend balen!
    Ja wat dat betreft trek je als persoon snel aan het kortste eind bij het UWV.. Ellendelingen.

Houd vol en houd moed! En idd even goed om met je baas ook te overleggen denk ik!.
    Keep us posted!

Nana ik zal die opmerking van jou over de nachtdiensten onthouden! haha klinkt goed!

Hier; manlief vanmorgen zijn sollicitatiegesprek gehad en krijgt over 10 dagen uitsluitsel. nog 10 dagen zenuwlijden dus!

Share This Page