Maria, wat een mooi oplopende test!! Echt super zeg . Ik heb dezelfde dag nog het ziekenhuis gebeld dat ik zwanger was en toen is er meteen een echo ingepland met 7 weken. Het hartje zou dan moeten kloppen. En ik heb me via de site aangemeld bij moeders voor moeders, dan bellen ze je voor een afspraak. Je moet dan week 6 beginnen. Leen wanneer heb jij nou je echo??
Goeie! Nou dames, ik zal mijn verhaaltje even neerzetten: Ben in augustus 2012 gestopt met de pil, in mei 2013 is er PCOS vastgesteld. In augustus 2013 begonnen met clomid (2x 50mg, 2 x 100mg, 1 x 150mg) wel steeds een eisprong maar niet zwanger. Toen in januari 2014 een ronde puregon, wel eisprong, niet zwanger. De ronde daarop hebben we weer puregon gebruikt maar nu in combinatie met IUI. En ik ben zwanger! Oja, en heb 28 maart een echo. Dit doe ik ook. De ouders weten het al wel, maar broers en zussen niet. Er zit ook nog wel een moeilijkheids ding aan het vertellen. Mijn zus heeft ook pcos en zit in ICSI inmiddels. Ze is al 3,5 jaar bezig en ze heeft laatst gezegd dat ze het heel confronterend vindt als ik eerst zwanger zou zijn. Ze hoopt ook dat ze zelf eerder zwanger zou zijn. Dus dit wordt een beetje heftig denk ik. Leen hoe lang moet jij nog wachten voor een echo? Oke, dus ik kan me eigelijk gelijk aanmelden? Ik snap trouwens die weken nog niet echt hoor. Vanaf morgen zou ik al in week 5 zitten van de zwangerschap, terwijl ik dan 4 weken en 1 dag zwanger ben.
Dat zal wel moeilijk zijn voor haar/hun beide, maar jij kunt je leven niet in de "wachtstand" zetten, omdat zij ouder is en eerder kinderen wil hebben. En ze geeft je zo wel een soort van schuldgevoel.. je moet hartstikke blij zijn dat het je gelukt is en het zou niet zo moeten zijn dat je bang bent om het je zus te vertellen. Waar je wel rekening mee kunt houden is hoe je het vertelt.
Klets en Leen: Mijn klieren zijn nog steeds opgezet.. maar ik voel mij verder prima, dus zie t nog even aan. Ik hen wel een verkoudheidje die na 5 week nog steeds niet helemaal weg is, dus misschien is dat wel de oorzaak. Over groeien gesproken: Ik groei als een malle Mijn buik is een ronde, strakke bol. Ik ben benieuwd hoe ik eindig, want ik vrees formaat zeekoe hihi Qua kilo's durf ik bijna niet meer te kijken, maar zo ongeveer 8 kg erbij. Ja dat klopt Maria.. als je 4 weken zwanger bent, zit je in je 5e week van je zwangerschap. Klinkt ingewikkeld, maar als je er over nadenkt ook wel weer logisch.
Maria, blijft een lastige situatie. Ze zal blij voor je zijn hoop ik, maar het zal wel moeilijk zijn. Maar jij kan daar niets aan doen. Gisteravond zijn we bij de verloskundige geweest. Was wel wat spannend, maar is helemaal goed gegaan. Een hoop informatie gekregen, een hoop vragen beantwoord, mijn bloeddruk is gemeten (was 110/80,dus super) en een leuk koffertje met dingetjes voor de baby en folders. Omdat mijn bmi wat aan de hoge kant is krijg ik 2 extra echo's. Dat is de standaard procedure. De Verloskundigenpraktijk is aan het verhuizen, dus ze kunnen nog geen echo's maken in de praktijk. Vandaag ga ik bellen naar het screeningscentrum voor een echo over 1,5 tot 2 weken. Mijn termijnecho krijg ik met 10-11 weken. En ik heb me net aangemeld voor MvM!
Maria, oh tricky wat je zus betreft. Ik zou het in ieder geval in een vroeg stadium vertellen (voordat je het anderen verteld??) zodat ze het al even kan laten bezinken voordat jij overspoelt gaat worden met allerlei felicitaties. En sowieso face to face natuurlijk. En er is niks mis mee om aan te geven dat je het moeilijk vind om het haar te vertellen... Life goes on, hoe confronterend het soms ook is. Hoe lukt het niet roken nu? Makkelijker nu je weet dat je zwanger bent? Ik hier met ups & downs. Vind het frustrerender dat ik nu al 'dikker' ben (mede door het niet roken). Nana, hmm vreemd van je klieren. Maar aan de andere kant: als je je goed voelt dan is het misschien inderdaad nog een restje van je verkoudheid. Weten ze het op je werk niet? Wat leuk dat het goed groeit. En die 8 kilo vind ik nogal meevallen hoor . Lekker van genieten zou ik zeggen!! Ik durf zelf niet eens op de weegschaal te staan nu. De niet roken kilo's zitten er geloof ik ook aan inmiddels. Roderoosjes, wow wat heb jij vroeg een echo gehad zeg! Je bent nog geen 6 weken zwanger toch? Ik heb mijn eerste bij 7.3 (a.s. vrijdag). Fijn dat alles goed was. Op naar de volgende echo . Hier gaat alles goed. Weinig tot geen klachten. Veel lage rugpijn, maar ik link dat nu pas eigenlijk met de zwangerschap (ergens gelezen). Maar goed, niet te lang in een houding zitten. Maar met name met poetsen (stofzuigen etc.) is het wat hinderlijk. Verder blijven mijn boobs erg gevoelig en ben ik wat moe. Merk wel dat ik sneller honger heb. 's ochtends moet ik ook écht meteen wat gaan eten. Maar that's it eigenlijk. Vraagje: doen jullie aan sport en zo ja welke sport? Ik doe momenteel niets (ja wandelen), maar wil eigenlijk weer mijn HIIT trainingen oppakken, weliswaar wat rustiger aan... Wat doen jullie en gaat je dat goed af? Spannend: 2 vacatures gezien in het ziekenhuis hier. Ga zeker reageren. Hoop alleen niet dat ze in mijn dossier gaan kijken en dus zien dat ik zwanger ben...
@Maria: heftig voor je zus, hopelijk kan ze wel opbrengen om blij voor je te zijn, elke zwangerschap blijft toch wonderlijk en iedereen gegund. Ik zou inderdaad snel eerlijk vertellen, wij hebben zoiets in onze vriendengroep gehad, wel bewust eerst een goede echo afgewacht en daarna het verteld. @Roderoosjes: fijn dat je controle goed was, fijn dat je bloeddruk goed is en nu lekker uitkijken naar echo. En extra vaak naar binnen kijken is altijd leuk @Leen: het zou wel slecht zijn als je op die manier vertrouwelijke medische gegevens gebruiken voor invullen van vacatures. Dat zou echt niet mogen gebeuren, dus we hebben gewoon hoop! Veel succes met de sollicitatie! @Nana; 8 kilo is best netjes volgens mij bij 25 weken, zou ervoor tekenen denk ik. Nu heb ik er volgens mij al drie kilo bij! Ben ook benieuwd hoe rond en gezond ik er aan het einde bijloop. @ Sport: ik ben wat met een intensieve teamsport gestopt en lekker gaan zwemmen, minder leuk maar wel heerlijk om zo toch in beweging te zijn. En voor als ik straks wat ronder ben, fijn om beetje gewichtloos te zijn Verder probeer ik veel op de fiets te doen. M'n conditie gaat trouwens wel echt heel erg hard achteruit.... pfff na een flinke trap kan ik niet meer zo soepel praten Deze week echo, zin in!
Haha :-D 8 kg is toch nog helemaal niet zoveel? Roderoosjes wat fijn dat de echo goed was! Dit gaat wonderbaarlijk goed, maar ik rookte al niet veel. Afgelopen carnavalsweekend heb ik helemaal geen last gehad van het niet roken, maar wel van het niet drinken Kan me voorstellen dat het frustrerend is voor je.Ik hoop dat je snel geen afkickverschijnselen meer hebt, dan ben je die downs ook zo kwijt. En dit zit een stuk prettiger @ sport, ik fitness, zal dus vooral het cardio gedeelte wat rustiger aan moeten doen. @ m'n zus. ik denk dat ze niet blij is. Ik denk dat ze intens verdrietig is. Ze is nl. al dagen van slag als een kennis op fb zet dat ze zwanger is. Tis in haar hart vast niet dat ze het me niet gunt, maar ze gaat me zeker ontlopen. Dat heeft ze al gezegd. Ik vind dat zelf niet leuk, maar ik begrijp het wel. We gaan het haar vertellen na de echo, als die goed is natuurlijk. Dan gaan we het ook naar buiten brengen. Nog niet openbaar, maar wel goeie vrienden. Spannend! Ze mogen echt niet in je dossier kijken. Ze mogen je ook niet afwijzen omdat je zwanger bent (wat toch vaak de reden is, maar ze nooit zullen toegeven).
Hoi dames...voel me al sinds 2 dagen echt beroerd!! Heb sinds gister geen trek in eten, bittere smaak in mn mond..opgeblazen gevoel..lamlendig...jeutje..hoort dit bij de zwangerschap of begin ik ziek te worden als ik aan eten denk Krijg ik zo een misselijk gevoel..Ik probeer te bedenken wat ik lekker zou vinden maar echt niks vind ik lekker op dit moment.
Vien, ik ken het. Ik heb er ook last van. Probeer wel te eten, desnoods crackers. Anders ga je je alleen nog maar meer beroerd voelen. Ik kan nu ook geen chocola meer eten. Krijg er echt maagklachten van. Vannacht weer veel last van mijn borsten gehad. Ik moet ze echt vasthouden als ik me omdraai, anders doet het echt zeer. En gelukkig vanmorgen nog niet echt misselijk geweest. Kan nog komen, maar hoop natuurlijk niet.
En net nadat ik had geschreven dat ik nog niet misselijk was geweest vanmorgen overspoeld mij de misselijkheid en probeer ik nu een crackertje naar binnen te werken
Ik heb een crackertje gegeten en een stuk chocola..smaakt raar maar voel me inderdaad beter erdoor maar ik lig nog steeds in bed..geen energie om op te staan. Ik heb in de kamer een raam open gedaan...helpt ook wel wat frisse lucht!
Nou zeg, wat is er met mij aan de hand Ik heb sinds vorige week echt enorm gevoelige tepels, en nu nog steeds. Sinds vanochtend een soort drukkend krampend gevoel in mijn baarmoeder. Nu schiet de angst er bij mij in dat het mis kan gaan. Hebben jullie dit ook gehad? Jeetje wat onzeker ben ik in ene
Maria, dont worry heb ik ook gehad en nog steeds. Straks ga je je zorgen maken als het opeens verdwijnt maar maak je dan ook weer geen zorgen want het komt en gaat Kvoel me al een stuk beter..ga zo een stukje wandelen..heerlijk in de zon. X
Ja Maria, dat heeft bijna iedereen wel in het begin, dat is het groeien van de baarmoeder en het oprekken van de banden. Ik vond het wel vreemd voelen omdat ik steeds dacht alsnog ongesteld te gaan worden.