@Leen: Goed dat je hebt gebeld en dat jullie goed nagekeken zijn en alles goed is. Toch wel ff spannend. En super dat de ijzervijl werkt @Maria: Wat irritant dat je zo tegen onbegrip aan loopt op je werkt. Gelukkig kun je af tellen. Maar leuk is anders @Klets: Die kleine vind het nog wel lekker warm en gezellig bij mama lijkt 't. Ben benieuwd wat het plan voor volgende week wordt @Light: Super fijn zo'n goede echo en heel goed dat je je mond hebt open getrokken over de vorige keer. Hopelijk wordt de misselijkheid binnenkort ook wat minder @Truelove: Toppie, dat alles goed gaat @Las Vegas: Lijkt me ook een hele omschakeling in leef ritme met zo'n kleintje. En vooral de gebroken nachten lijken me zwaar @Hier: Eindelijk eens een paar nachten achter elkaar goed door geslapen. Wat scheelt dat al een hoop met wat je kunt hebben op een dag en hoe lang je alles vol houdt. En vooral m'n humeur... Slaapgebrek maakt mij niet echt de gezelligste Vanavond controle bij de verloskundige. Kan ik meteen ff vragen over een nieuwe 'klacht'. Weet niet of jullie het herkennen? Maar ik heb laastste paar dagen krampen en steken onderin m'n buik ongeveer ter hoogte van m'n schaambot. En sinds een paar dagen vind de kleine het ook leuk om daar te draaien en te doen, alsof ze de uitgang aan het zoeken is of zo. Niet echt comfortabel Weet niet of dit te maken heeft met indalen? Als dat überhaupt al aan de orde is met 28 weken? Nou ja, ik zal het vanavond wel horen.
Haha, weer eens een keer grappig opmerking, er is bij ons installatiemonteur bezig, zegt hij : ""ik zie dat u zwanger bent" Joh, echt? Ben heeeeeel benieuwd hoe hij dat gezien had. Haha, maar misschien had je erbij moeten zijn en de toon waarop horen Light haha, echt een naam voor tweede kindje is nog moeilijker! Twijfelde al eerder en toen in rustige stand verder gegaan, van het weekend kreeg ik echt de kriebels. Zondag 's ochtends geswitcht, maar ook die naam zat me niet lekker, dus 's avonds samen in bed nog even lijstje doorgenomen en andere naam gekozen nu wel helemaal tevreden. Leen door je verhaal over het genieten van jullie plekje met kaarsjes enzo, had ik gister ook helemaal zin in kaarsjes.... altijd zo gezellig, maar toch nog beetje te licht helaas dus weinig effect. Wel fijn dat je lekker kan genieten van de kleine veranderingen! Toen kaarsjes geen rustgevend effect hadden ben ik gaan stofzuigen om negen uur, stel je voor dat het 's nachts ging gebeuren Je vind echt vast dingen op het einde die je kan blijven doen.... Nana alles goed? Hopelijk lukt het om nog even lekker te genieten van vrije tijd, heeft de fysio al geholpen? Op naar controle!
Troela lastig altijd al die dingen die je kan voelen tijdens zwangerschap. Ging die van mij maar eens op zoek naar de uitgang Krampen en steken onderin de buik, kunnen duiden op indalen. Bij mij heeft dit nooit dagen aangehouden. Eerste was bij mij ook rond die tijd ingedaald, het is vroeg maar mogelijk. Verloskundige kan het snel voelen, dus hopelijk krijg je vanavond duidelijkheid! veel plezier en succes!
Maria, jeuh, bij jou begint het ook op te schieten nu . Balen dat je geen begrip krijgt op je werk. Is het een optie om haar er op aan te spreken en uitleggen hoe jij dingen ervaart? En anders inderdaad tandjes op elkaar en zwaar aftellen qua werken dan. Succes met de laatste dagen meid. Klets, nee zover ik weet geen harde buiken gespot. Althans daar heeft ze met geen woord over gesproken en ik ben het vergeten te vragen . Ik ben benieuwd naar je controle dadelijk. Hopelijk stellen ze een plan de campagne op en gaan ze je volgende week een handje helpen of zo. En anders de kleine maar even streng toespreken: of uit zich zelf komen of met hulp van buitenaf. Misschien bedenkt ze zich dan haha. Aah het berichtje over eten zie ik nu pas. Heb je nog wat lekkers gekookt? Ben ook dagelijks in dubio. Vanavond maak ik ovenschoten met gehakt (onderop), boontjes (op het gehakt) en wat aardappelpuree (bovenop). Heb nog lekkere verse boontjes liggen. Jummm. Misschien heb je hier nog wat inspiratie aan . Hahaha, dus de kaarsjes werkte niet om je te relaxen gisteren? . Maar dat stofzuigen zo laat is ook heel belangrijk hahaha. Benieuwd of ik dat soort fratsen ook nog ga krijgen . Light, fijn dat jouw controle ook weer goed was zeg. Ook fijn dat je nu gewoon naar de VK kunt. En top dat je mee gaat doen aan MvM . Truelove, fijn dat alles goed met je gaat. Leuk dat je buikje begint te groeien. Op tijd beginnen met foto's maken zou ik zeggen. Is erg leuk om de verschillen te zien. Zo vond ik bijvoorbeeld dat ik met 16 weken al een gigantische buik had. Achteraf was het een mini buik, althans in vergelijking met nu haha. Troela, fijn dat jij ook weer goed geslapen hebt. Is een verademing hè? Inderdaad ook goed voor het humeur en lichamelijke gesteldheid haha. Die krampen en steken kunnen inderdaad van een eventuele indaling zijn of 'gewoon' je banden. Ik merk dat de kleine hier lager ligt. Regelmatig krampen rondom mijn schaamstreek. Hier: Wederom goed geslapen!!! . Wauw zeg. Het inslapen gaat veel beter. Natuurlijk 's nachts wel tig keer er uit om te plassen maar daar stoor ik me niet aan. Ik ga weer liggen en ben weer weg. Nu kan het nog komen door 2 opties. 1) de ijzervijl of 2) omdat mijn verloofde mij uuuuuuren onder m'n voetjes heeft gekriebeld (op de bank en later in bed). Denk een combi haha. De ijzervijl zou inderdaad iets van straling weg nemen of zo. Geen idee hoe het werkt, maar ik slaap. Desnoods koop ik de hele ijzerwinkel leeg en leg ik die onder mijn bed. De keuken blinkt ook weer. Dus ook die klus is klaar. Wat een takkewerk. Nu weet ik ook waarom ik dat nooit doe (of deed uitbesteden aan de poetsvrouw haha). Maar goed, een opgeruimd huis, geeft een opgeruimde geest. Vandaag weer voldoende dingen op de planning staan, maar alles zonder haast. Lekker. Fijne dag dames!!
Dames, houd je vast, hier komt toch weer een lap tekst Zelfs in de weeën had ik er last van. Toen de weeën waren begonnen, ben ik 's nachts de huiskamer nog gaan opruimen, want dat was toch nog niet netjes genoeg. Af en toe even stoppen om een wee weg te puffen hihi. Goh.. wat een droge opmerking van die man, ik denk dat je er echt niet om heen kan dat je zwanger bent haha Dit had je van te voren nooit bedacht he Klets? Dat je zo lang zou moeten wachten, straks moet je nog worden ingeleid! Qua eten: Ik ben niet zo erg van de hollandse pot, maar meer van pasta's, rijst enzo. Ik had laatst cannelloni's gemaakt, dat is ook erg lekker! En vanavond doen we makkelijk, we eten een knorr gerecht: kip jambalaya.. nog nooit gehad, dus ik weet ook niet of het lekker is. LasVegas: Wat heerlijk dat ze zo goed groeien he? Jouw kleine ook al weer 2 maanden! Ik weet dat ik rond die tijd merkte dat "de boel echt op regel" was en dat ik meer tijd kreeg voor mezelf. Merk je dat ook? Wat fijn dat de mannen in huis tegenwoordig ook hun aandeel hebben, vroeger was dit wel anders. Kon je als vrouw zijnde de hele opvoeding doen. Ik ben blij dat ik in deze tijden leef. Qua werk denk ik wel een beetje hetzelfde als jij. Ik heb helemaal geen zin, maar ik denk dat het goed is voor mij om even wat anders dan alleen maar moeder te zijn. Ik ben ook nog een werkende moeder en collega. Maar het zal in het begin wel wat zwaar zijn, ik moet mijn energie goed verdelen. Light: waarom wilde de gynaecoloog niets voorschrijven? Je hebt toch wel middeltjes die niet schadelijk zijn voor de beeb en het zou het leven voor jou een stuk aangenamer maken. Troela: Volgens mij kan dat inderdaad met het indalen te maken hebben. Er wordt in ieder geval genoeg voorbereid daar beneden en dat voel je. Het hoort erbij, maar wel spannend wanneer je weer nieuwe dingen voelt. Leen: Ijzervijl? Nooit van gehoord? Nou ja, als het maar helpt! Maar ook niet te veel zeggen dat het DE oplossing is, want anders wil je man je natuurlijk niet meer kriebelen. Oeeeh heerlijk vind ik dat! Ik snap je gevoel van het niet durven bellen.. ik heb zelf ook maar een keer gebeld in mijn zwangerschap en toen voelde ik mij ook een beetje een zeur. Maar als het om verminderd leven gevoel gaat is het wel iets belangrijks hoor. Gelukkig was alles weer goed en ben je zelf ook weer gerustgesteld. En voor hun is het niet veel moeite hoor, zij hebben ook dienst. Maria: Haha Maria, ja we hebben pcos, maar wel knappe baby's. Dan weten jullie ook wat jullie krijgen Ik kan mij voorstellen dat je na je verlof geen zin hebt om weer aan het werk te gaan nu ik je verhaal lees. Heb je wel leuke collega's dan? Truelove: Lukt het allemaal een beetje? Jij hebt ook nog twee kinderen rondlopen.. Of zijn ze al wat groter dat ze naar school gaan? Lijkt me wel pittig hoor! Ik had de eerste weken geen tijd voor mezelf, laat staan dat je nog twee kinderen aandacht moet geven. Me: Het was maar een dagje dat mijn meisje niet lekker was. Gisteren was er al weer niets aan de hand. Dus wat het is geweest? Ach ja, zo lichaampje kan nog niet veel hebben. Heel veel kinderen ontwikkelen een voorkeurshouding, daar moet je erg alert op zijn. Ik moet er nu op letten om haar van de andere kant te benaderen en speeltjes aan te bieden en ook de muziekmobiel in de box heb ik anders gehangen, zodat ze wel met haar hoofd op links moet liggen. Vanochtend nog even op het werk geweest. Iedereen vond het leuk om haar te zien. Zelf voelde ik me wel onwenning, ik kreeg nog niet echt zin om weer aan de slag te gaan. Maar verzetten heeft geen zin , ik moet er maandag aan geloven
Nana, de gyn zei dat zolang ik niet (teveel) hoef over te geven ze me in de eerste drie maanden liever geen medicatie voorschreef. Ik kon het beste rustig aan doen. Nou, vanmorgen alles onder gespuugd Er werd ook gevraagd of we een perinataal onderzoek wilden. Hebben jullie dat gedaan? Ik heb echt geen idee wat we daarmee aan moeten. Ik begreep dat de uitslag een kansberekening geeft en als die verhoogd is je de nipt krijgt. En als die weer een afwijkende score geeft, een nekplooimeting.
Wij hebben het niet gedaan. Wanneer de baby afwijkingen heeft, zou dat bij de screeningsecho wel naar voren komen. Voor ons zou het niet uitmaken qua keuzes. Ik denk dat dat belangrijk is in de afweging. Heb je een verhoogde kans en wat zou je doen als je zou weten dat het kindje wat mankeert? Nou lekker is dat, dat ze je nog niets wil voorschrijven. Ikheb gelukkig niet een keer hoeven spugen. Kun je het de volgende keer niet wat aandikken?
Kleine ego update; controle was goed! Kleine groeit nog steeds en ik heb nog veel vruchtwater, kon beste plons worden zei ze 😊 De gyn vroeg of ze nu zou onderzoeken hoe alles er down under voor staat en dan vervolgstappen maken of na het weekend. Zelf wil ik liever het weekend nog een kans geven, dus maandag inwendig onderzoek en dan vervolgstappen bepalen! Gaat allemaal dus niet nog twee weekenden duren, spannend! In elk geval met prettig gevoel en weer leuke echo foto weg gegaan.
Nana, ik ben dol op lange teksten . Heb ik wat te lezen haha. Het lukt me ook nooit om kort en bondig te zijn. Al probeer ik het iedere keer weer haha. Cannelloni... echt serieus nog nóóit van gehoord. Ik heb het even opgezocht maar doesn't ring a bell. Heb ik onder een steen gelegen of zo? Waar maak je dat van? Ben ook dol op pasta gerechten. Ideaal om met 2 pannen te koken haha. Al eet ik wel altijd de volkoren variant. Dus als je een leuk recept hebt om te delen: graag. Whaha ja die ijzervijl werkt. Maar ik zeg ook steeds tegen m'n verloofde dat ik er voor 90% van overtuigd ben dat ik door het kriebelen goed slaap . Zodra hij onder mn voeten kriebelt dan val ik in slaap. Hopelijk werkt dat ook bij de bevalling . Fijn dat het weer beter gaat met je meisje. Misschien iets van een "regeldag" of zo geweest?! Benieuwd hoe het gaat om speeltjes e.d. via de andere kant aan te bieden. Moet je nog een keer terug naar de fysio of is dat dan niet meer nodig? Hopelijk heb je volgende week toch goede aard aan op je werk. Komt vast wel goed meid. Light, wij hebben ook geen extra onderzoeken gedaan. Kindje is hoe dan ook welkom bij ons. En inderdaad zou op een 20 weken echo meer te zien zijn. Hopelijk is je misselijkheid snel weg. Heb je al eens verse gemberthee geprobeerd? Of gember capsules? Klets, wat fijn dat de controle goed was. Benieuwd of je meid misschien zelf al besluit dit weekend te komen. Of anders dat maandag al de boel wat verweekt is zodat ze überhaupt wat kunnen doen . Spannend. Ik had trouwens nog niet gereageerd op je 'namen' verhaal. Dus afgelopen dagen toch nog geswitcht? Beide 100% tevreden met de nieuwe keuze? Ik hoor ook geregeld dat mensen 2 namen kiezen of zo en dan na de geboorte beslissen wat het gaat worden. Spannend. Hopelijk zijn (en blijven) jullie tevreden met de huidige keuze . Hier, morgen ook weer een controle bij de VK. Ik ga daar ook wel een aantal dingen aankaarten. Heb niet echt het idee dat ze mij serieus nemen daar met een aantal klachten. Toch maar besloten om dat met ze te bespreken. Al heb ik morgen een vervangster... Fijne avond lady's!!
Even een kort berichtje: Vanavond mijn ouders en broertjes met aanhang uitgenodigd voor een Italiaans etentje met als afsluiter onze vakantiefilm waarop we op het eind heel knullig hebben ingesproken dat we een kleine verwachten. De reacties waren echt prachtig. Pap vroeg wel 3x of het echt waar was Gemberthee heb ik trouwens in Indonesië gedronken en vind ik echt zooo smerig! Ik lust überhaupt geen thee. Ik zal eens op zoek gaan naar die tabletten. Of smaken die ook zo vies?
@nana: het gaat prima hier hoor het scheelt dat de kindjes op school zitten dan kan je je rust nog een beetje pakken! @light: combinatietest enz doen wij niet alleen de 20 weken echo.. Hebben wij bij allemaal niet gedaan.. Deze keer twijfelde ik maar toch gekozen om het niet te doen @klets: hoop voor je dat het in het weekend vanzelf begint! Kleintje mag nu wel komen!! Ben nieuwschierig haha
Aaah Light, wat leuk zeg. Leuk om het goede nieuws te delen hè . Ik heb zelf geen ervaringen met de tabletten, alleen met de thee. Maar volgens mij proef je van de tabletten niets. Gemberthee is ook niet mijn favoriete thee, maar het hielp me wel een beetje. En nu kan ik geen gember meer zien Aaargh het slapen was weer bagger. Te vroeg gejuicht haha. Geen massage en geen gekriebel gehad. Dus misschien toch die ijzerwinkel leeg kopen om de vijl te ondersteunen
@Leen: Jammer dat je neer weer zo'n goede nacht hebt gehad. Hopelijk vannacht beter, met massage Hoe was je controle bij de vk? Goed gesprek gehad? @Light: Leuk he, om je goede nieuws te delen. En zeker als iedereen zo blij voor jullie is Wij hebben ook geen prenatale screening gedaan. Kindje is hoe dan ook welkom (dit is ook nogal een gevoelig punt bij mijn man, die heeft zelf een beperking) Plus het is kans berekening. Dus de kans is iets vergroot dat.... lijkt me alleen maar onrustig in je hoofd. @Klets: Goed om te horen dat alles goed was met de controle en dat je je goed neer kan leggen bij de situatie @Nana: Moeilijk is dat toch he, elke keer verzinnen wat je nu weer moet eten. Normaal kook ik graag en vind het leuk recepten uit proberen. Maar ik heb nou bijna puf om überhaupt te koken.. @Hier: Gisteren controle gehad vk. Alles was weer goed. Kleine was de hele tijd de dopler aan het weg trappen. Was wel komisch. Nog even over de lage buikpijn gehad. Ze dacht toch combinatie bekken en banden. Maar ze wilde dat ik voor de zekerheid urine zou laten testen vandaag op blaasontsteking. Heb ik gedaan. Ben niet meer terug gebeld, dus zal wel niks geks zijn. Heb er ook niet meer aan gedacht om zelf er achter aan te bellen Ik ben vandaag namelijk heel druk geweest samen met m'n moeder huis verder op te ruimen/schoon te maken. Want ondanks we alweer 2 maanden in ons nieuwe huisje wonen is het nog steeds niet helemaal af/op orde. En dan komt af en toe toch die nesteldrang om de hoek kijken Fijne avond lady's. Hopelijk heeft iedereen vannacht een goede nacht
Ik heb de pasta gekocht bij de albert heyn. Dit kun je dan vullen met gehakt, uitje, saus etc., beetje saus en kaas er over en daarna de oven in. Lekker hoor! Maar het is niet gek dat je het niet kent, volgens mij kennen veel mensen het niet. Heb je al even in de folders gesnuffeld waar de ijzerwaar in de aanbieding is? Heey Klets: Wat fijn dat de kleine het nog goed heeft, dat is het belangrijkste toch?! Wel minder dat het nu weer zo warm weer is, ik hoop voor je dat het je niet hindert tijdens de bevalling. Ik vind het zelf ook zo spannend hihi. Als alles goed is, krijgen we binnen twee weken toch echt weer leuk nieuws hier... woehoe! Light: Wat een spannend en leuk moment he? Fijn dat de reacties helemaal top waren. Ik heb in het begin van de zwangerschap veel filmpjes opgezocht op youtube waarin mensen hun zwangerschap aan familie aankondigden. Vond ik leuk om te kijken (en ook om wat ideeën er uit te halen). Troela: Volgens mij moet je zelf bellen, wij hebben daarvoor 's middags een telefonisch spreekuur. Daar heb je hem weer, de welbekende nesteldrang haha. Wat fijn dat je moeder een handje wilde helpen! Hier: Morgen ben ik jarig.. maar ik voel me helemaal niet zo lekker. Mijn hele lijf doet me zeer en ik heb een zere keel. Volgens mij word ik mega verkouden Ik lig dus ook al gezellig een paar uur in bed met de kleine naast me
@Nana: Happy Birthday!! Hopelijk niet ziek op bed met je verjaardag. Hoop dat je een gezellige dag hebt De dokters assistente zei dat ik tussen 11.00 en 12.00 terug gebeld zou worden en vroeg zelfs nog na of m'n tel nr nog klopte. Dus ga er maar van uit dat er niks is gevonden. Een vorige keer (heel lang geleden) toen ik een keer wel een fikse blaasontsteking had, hingen ze echt met 10 min al aan de tel. @Iedereen: Fijn weekend
Gefeliciteerd Nana Hopelijk ben je weer beetje opgeknapt en kan je lekker van je verjaardag genieten! Nieuwsgierige maar, 30 geworden? Gezien de 84 achter je naam mooie mijlpaal! Wat leuks van je man gehad? Ga je het nog uitgebreid vieren? Van mij geen verjaardagsgenootje vandaag Light Leuk dat je het verteld heb aan je familie, meestal wel bijzonder moment. Wij hebben ook geen combinatietest gedaan, voor ons zou het niets veranderen t.o.v. de zwangerschap. Wel de 20 weken echo gedaan, omdat ik fijn idee vind dat als ze wat vinden ze hierop ook direct na bevalling kunnen reageren. Troela heerlijk als je zo merkt dat ze de dopler wegtrappen. Lekker eigenwijs, maar nog niet ingedaald dus? Hopelijk dan geen blaasontsteking, maar dan had je het dus vermoedelijk al gehoord. Fijn zo lekker met je moeder aan je nesteldrang toegeven, duurt toch altijd even voordat huis echt helemaal af is na verhuizing. Wel babykamer helemaal klaar? Leen En hoe is deze nacht geweest? Wel even massage opgevraagd bij je mannetje? Hopelijk kan je de draad met lekker slapen gewoon weer oppakken Ben ook benieuwd hoe je controle was bij vk, goed gesprek gehad? Ga je nu dubbel naar de gyn en naar de vk? Loop je ook nog bij fysio? Drukke bedoeling Eten Cannelloni ook nog nooit van gehoord, klinkt wel lekker. Ga het op boodschappenlijstje van manlief zetten Zo'n boontjesovenschotel is altijd heel erg lekker, hier altijd lekker met knoflook en peper Heerlijk, dat hebben we dus gister gegeten. Nadeel alleen altijd dat ons meisje het gehakt, de uien en de puree eruitvist en de boontjes netjes laat liggen... zal de leeftijd wel zijn! Ik hoop stiekem op kraamzorg die straks ook wil koken en dan hele lekkere dingen maakt, maar ja dat zal vast tegenvallen Hier Zo, m'n rust is weg. De baby mag onderhand wel eens komen! Het is zo onverwachts voor ons dat die kleine gewoon nog binnen zit, flink eigenwijsje daarbinnen Nana idd, ik ga sowieso uit van hulp van buitenaf, anders blijft ze echt te lang zitten denk ik Wel zijn we echt definitief uit de namen, zijn helemaal tevreden, dus de kleine is in elk geval met goede reden blijven zitten Om na de geboorte nog de naam kiezen, zou denk ik niet helemaal bij me passen, wil toch wel een beetje voorbereid zijn en het is zo'n gebeurtenis allemaal. Dus blij dat we nu zeker zijn. En.... leen en nana ik hou ook van lange verhalen Dus doe gezellig mee! Reageer daarom ook niet graag op m'n mobiel
Nana, dat eten klinkt lekker hoor. Moet ik misschien ook maar eens gaan maken. Dank je voor de tip . VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG . Maak er een leuke dag van en laat je goed verwennen door iedereen!! Hopelijk voel je je vandaag wel beter!! Troela, ik kan altijd wachten op de uitslag. Maar geen nieuws is goed nieuws denk ik/hoop ik . Klets, ja de nacht was helaas bagger haha. Verloofde was ziek (fikse buikpijn) en had verhoging. Dus ik heb me héél rustig gehouden in bed (lees, geprobeerd aan 1 kant te blijven liggen incl. voedingskussen haha). Dus mijn nacht was niet helemaal top haha. Hihi, je maakt de ovenschotel net als ik; lekker met knoflook etc. Ach en de boontjes zal ze vanzelf wel gaan waarderen. Iig gaat de aardappelpuree er in . En anders alvast wat lekker eten invriezen. Maar hopelijk krijg je echt zo'n "moeke" die lekker voor je kan koken. Fingers crossed. Zou helemaal luxe zijn . Echt benieuwd wanneer jullie kindje komt. Anders gaan ze begin volgende week toch kijken of ze al wat kunnen doen hè? Spannend. Zou jammer zijn als je lijf een zetje nodig heeft, maar je hebt je er min of meer al op ingesteld zo te lezen. En wat je zegt, jullie zijn nu wel over eens welke naam het definitief gaat worden . Sommige dingen lopen écht hoe ze moeten lopen hè haha. Pff, ja dat reageren via mobiel is irritant. Dan kan ik niet zo lang van stof zijn en niet goed reageren op iedereen. Dus ik wacht meestal tot ik achter de pc zit. Bij de verloskundige was alles goed. Ik loop nu inderdaad bij de gynaecoloog én verloskundige. Enige reden is dat ik de vk kan bellen als de bevalling begonnen is, zodat ze kan kijken hoe ver ik ben en niet iedere keer richting zkh hoef (en misschien weer terug naar huis moet). Ik heb aangegeven hoe ik hun zorg heb ervaren en heb maar even alles aangehaald wat ik kon verzinnen. Gewoon op een nette manier en zonder verwijten. Kon ze waarderen en ze gaat het bespreken in het team. Dus kijken of mijn gevoel richting hen nog positiever wordt de komende weken. Maar goed, als er nu wat is moet ik toch het zkh bellen dus krijgen de vk's eigenlijk niet eens meer echt de kans. Maar die hebben ze ook voldoende gehad als je het mij vraagt. Ach en die dubbele controles bij VK en Gyn vind ik eigenlijk wel fijn. De kleine zat al goed ingedaald, maar nog niet helemaal vast. En ik zit al weken op hetzelfde gewicht. Prettig. Tot en met nu 11 kilo bij gekomen. En sta al weken op die 11 kilo inmiddels.
Dank je wel dames! Ik ben inderdaad 30 geworden Klets. Wat een leeftijd zeg. Ik voel me ineens oud, sowieso sinds ik moeder ben haha. Een kind maakt mij niet jong zoals velen beweren, maar ik voel me er oud door. Gelukkig heeft de verkoudheid niet erg doorgezet, wel last van alle spieren en ook is het mij in mijn nek geschoten. Hopelijk is het morgen een stuk beter! Nou Klets, geen medejarige? Het was nog maar 12:30 uur op het moment dat je dat zei. Er kan heel wat gebeuren in een halve dag! Leen: Wel goed van je dat je het hebt besproken. Misschien heb je er zelf niet direct meer iets aan, maar kunnen ze er wel van leren en helpt het een ander. Qua gewicht valt het nog mee toch? De laatste paar weken gaat het vaak toch nog weer hard. Ik kwam toen nog wel iets van 5 kg aan. Ach... en het meeste is kind, vruchtwater, vocht etc. Als dat er uit is, ben je al een heel deel kwijt Zooo.. maar eens even van het weer genieten en van mijn laatste dagje verlof. Fijne dag iedereen!
Haha Nana nee echt geen verjaardagsgenootje! We wachten nog steeds onrustig af... Mooie leeftijd toch dertig, zelf mag ik nog heel even wachten maar nadert ook snel die dertig Herken wel gevoel van ouder worden door kind, kost toch best hoop energie allemaal! Volgend jaar heb ik twee kinderzitjes op de fiets, echte moekkie! Leen goed dat je jouw verhaal heb verteld bij verloskundige, zulke dingen kun je maar beter uitspreken. Fijn dat ze begripvol reageerde. Maar sowieso prettig als je lekker bij zks mag blijven, volgens mij heb je daar veel meer vertrouwen in en dat is toch wel belangrijk in zwangerschap. Het gaat wel om je kleine mannetje! En...elf kilo heel netjes. Fijn om stabiel te zijn. Zelf vond ik mijn laatste weging wel mooi dus ik ga er mooi niet nog keer opstaan en steek m'n kop maar in zand als ik straks m'n oude gewicht maar weer bereik! Vraag me trouwens wel af hoe (jullie als) zwangeren met grote kindjes (en veel vruchtwater) het volhouden hor, krijg ondertussen wel respect voor. Merk echt dat m'n buik nu zwaar wordt en aan m'n rug hangt met als gevolg rugpijn. Is je verloofde weer opgeknapt? Niets aan zo'n ziek mannetje, hopelijk neem je het niet van hem over. Wel superirritant als je dan nog minder mobiel bent in bed, het is al zo lastig met een dikke buik. Hier de hele tijd klitten in m'n haar aan de achterkant van m'n hoofd vanwege draaien met m'n hoofd en het heel charmant draaien van m'n lichaam 's nachts! Voel me dan zo lomp, kijk er wel weer naar uit om lekker in bed te kunnen liggen! Ja, hoop echt op zo'n moeke die lekker kookt had jij zo'n kraamhulp Nana? Maar ja, meestal hebben ze er toch niet voldoende tijd voor. Morgen controle, of moet toch nog stiekem vannacht bevallen... Hopelijk iedereen verder wel een rustige goede nacht