Nana, haha, lekker ding. Hoe oud moet ik me dan wel niet voelen met mijn 32 jaar. En dan ben ik nog geen 'moeke' . Heb je wel een leuke dag gehad? Goed verwend? Blijft een bijzondere leeftijd natuurlijk . Ja ik denk dat ik qua gewicht nog wel een paar kilo ga aankomen. Denk dat ik eindig op een kilo of 15 of zo (minstens). Maar ik heb er natuurlijk nog die 6 aanzitten voordat ik überhaupt zwanger was (van de hormoon behandelingen). Succes met je eerste werkweek weer!!! Klets, oeh spannend bij jou. Nou dan doe ik toch nog voor je duimen dat het vannacht dan misschien gebeurt haha. Vriendin van mij heeft morgen ook controle, ze is dan 1 week overtijd. Vind ik ook reuze spannend haha. Nou mijn buik is ook wel erg vermoeiend en zwaar hoor. En hij wekt inmiddels ook sympathie op bij mijn omgeving haha. In plaats van 'hallo' zeggen ze nu steeds vaker 'och arme' voordat ze me begroeten haha. Heel apart. Zeker als ik aan een buik van een andere zwangere voel merk ik het grote verschil. Die buik kun je gewoon induwen, maar die van mij dus niet. Echt net een bal. En bij die bal heb ik nu ook weer harde buiken. Dan wordt hij van binnen nóg harder. Vandaag sowieso een zware dag. Veel steken onderin, pijn in mijn schede lijkt wel. Trekt door naar mijn rug en veel harde buiken. Dus ben KO nu haha. Als de beeb snel komt zou me dat niet verbazen. Zo voelt het onderhand. Maar liever blijft hij toch nog eventjes zitten. Dit zou wel érg vroeg zijn. Ja mijn verloofde is weer opgeknapt gelukkig. Vind het niks om hem zo te zien. Vind ik zielig. Maar hij is weer up and running. Zelf ben ik wat verkouden aan het worden. Heb keelpijn en beetje een snottekop (neus zit veel dicht). Verloofde heeft vandaag de ramen gewassen en de tuin gedaan. Nu zijn serieus alle klusjes afgevinkt haha. Al moeten we de box wel nog op zetten, maar dat heeft geen haast. Dus kan ik me nu vermaken met het huis schoon te houden en de wasmand leeg te houden voor de komende weken . Fijne avond meiden. Slaap lekker. En jij een goede bevalling Klets
Niet bevallen vanacht, maar lekker geslapen tot vijf uur! ☺️ Dus toch maar op naar de controle! Even korte mobiele reacties 😉
Jammer Klets. Succes bij de controle!! Oh, morgen is het volle maan, dus wie weet wat die energieën teweeg brengen
@Klets: Succes bij de vk. Ben benieuwd wat de vk zegt... @Nana: Succes met je eerste werkdag. Hoop dat het goed bevalt @Leen: Zo te lezen begin het toch wel aardig zwaar te krijgen. Lijkt me ook pijnlijk/vermoeiend hele tijd zo'n 'hard bal buik' te hebben. Je bent wel heel goed op dreef met je lijstje @Hier: Auw auw! Heel veel bekkenpijn. Gisteren teveel gedaan en dan zal ik nu weten ook Dus vandaag maar even een 'luie relax dag' in lassen. Vanmiddag even naar de kapper. Lekker verplicht niks doen En vanavond weer naar de yoga. Hopelijk kom ik weer helemaal "zen" thuis
Troela, ja en daarom heb ik het er soms ook echt mee gehad haha. De 40 weken ga ik denk ik niet halen. We'll see. Ja ik ben goed met lijstjes . Alles klaar haha. Geeft een lekker gevoel. Maar ik bedenk er toch steeds weer wat bij merk ik. Rot dat je veel last hebt van je bekken. Je doet al snel te veel hè. Herkenbaar. Dan maar lekker relaxen vandaag. En heerlijk om je te laten verwennen bij de kapper. Moet ik misschien ook nog maar eens doen. Al baal ik dat ik dan meteen weer 70 euro lichter ben... Veel plezier op de yoga alvast.
Sorry, ff een ego-bericht maar ik moet het even kwijt: Ik ben zo boos! Heb me ziek gemeld voor deze week. De symptomen genoemd zonder te zeggen dat ik zwanger ben, maar m'n leidinggevende ging helemaal doorvragen. Toen heb ik maar verteld over die cyste in m'n eierstok (halve waarheid dus) bleef hij nog dooremmeren over het werk en dat ik vóór de vakantie ook al ziek was (één dag nadat ik al twee jaar niet meer had ziek gemeld) en hij trok zelfs de diagnose van de arts in twijfel. Wat is het toch een narcistische, autistische zak. Kijk daarom wil ik hem niet als één van de eersten vertellen dat ik zwanger ben. Mijn blijdschap over de mooie omslagdoek die ik vanmiddag van MvM kreeg in één klap weg.
Arme Light, wat een lompe eikel zeg Snap je dat het niet als eerste aan hem wilt vertellen. Dikke knuf!
Dankje Troela, ik voel me zo verdrietig. Ik vertelde hem dat ik in de vakantie ziek ben geworden en dus ook de vakantie verkort hebt maar er kwam geen enkele reactie die iets van empathie liet blijken. Hij was alleen maar bezig met hoe híj het dan op het werk moest regelen. Begon ook gelijk te dreigen met de bedrijfsarts. Nou, laat maar komen, ik fake mijn klachten heus niet. Ik had me ook al tijdens de vakantie ziek kunnen melden en ik hoef deze week maar drie dagen te werken dus waar heeft hij het eigenlijk over? Ik haat die man. Ik weet zeker dat als ik vertel dat ik zwanger ben ik ook zo'n k*treactie krijg. (Mijn collega werd ook niet eens gefeliciteerd toen ze zwanger was. Hij begon gelijk over dat hij het dan weer zo druk kreeg met vervanging regelen. Dat heeft hij uiteindelijk gedaan, twee dagen voor ze met verlof ging terwijl ze eigenlijk al eerder wilde stoppen met werken)
troela en hoe is je luier dagje gegaan? Goed je rust kunnen pakken en een nieuwe haarcoupe? Veel plezier vanavond op yoga, even lekker met jezelf en de zwangerschap bezig zijn! Geniet ervan! nana benieuwd hoe je dagje was... Maar vast nu andere dingen aan je hoofd! Lekker weer knuffelen met je meisje! leen fijn dat verloofde weer beter is, saaie bedoeling zo'n zieke in huis! Je eigen verkoudheid gezakt? Heerlijk dat je lijstjes af zijn en super zo'n man die ramen zeemt! Ik snap waarom je gaat trouwen 😉 Zuinig op zijn! Wel echt vervelend zo'n gespannen buik en daar bovenop steken en harde buiken! "Och arme" klinkt wel stuk liever dan gewoon opmerkingen over de grootte van je buik! Bizar toch he dat buik zo kan groeien! Echt bijzonder zo'n mensje in je buik! Vandaag iets rustigere dag in je buik? Is je mannetje zelf ook nog erg actief of valt dat mee? Zou wel fijn zijn als je mannetje eerder komt met deze klachten zeker omdat hij en je buik nog wel wat zal groeien! Wel altijd lastig te voorspellen, hier voorspelde ze ook eerdere komst..... Je hoort altijd zo veel verschillende ervaringen bij diverse klachten! Maar zo rond 38 zou wel lekker zijn toch? Je hoeft in elk geval veertig weken niet over toch? Wel eerst nog de box opzetten ☺️ light vervelende situatie op je werk, zeker omdat je gewoon leuke nieuws wil brengen, maar je vooral beter wil voelen als nu. Wel snap ik je baas enigszins en is het misschien verstandig om te vertellen, je baas krijgt namelijk loonkosten van UWV wanneer vrouw zich vanwege zwangerschap ziek meldt, dit scheelt hem kosten. Hierover wil je achteraf ook geen verwijt krijgen, maar goed je eigen afweging hierin maken. hier teleurstellend bezoekje, ik zit gewoon nog potdicht. Echt superbalen, strippen kan hierdoor niet. Ook echt wel even baaldag gehad, daar rekenende ik niet op met 41 weken en het onderzoek viel qua ongemak ook best wat tegen. Hopelijk heeft onderzoek toch voor wat prikkels gezorgd, maar ben bang van niet en dat uiteindelijk een inleiding zal gaan worden... Ook nog even aan ctg gelegen, alles was goed! Wel duidelijke harde buiken, maar hartje was helemaal prima! Op naar volgende afspraak! Overigens rommelig en lang berichtje op m'n mobiel! Laptop is al in gebruik ☺️
Hè Klets, wat een tegenvaller. Ik snap dat je daarvan baalt. Ik hoop dat inleiden niet nodig zal zijn. Over mijn baas: het gaat hem echt niet om geld (hij is mijn leidinggevende maar niet de directeur). Die man is zoo narcistisch: hij vindt zichzelf onmisbaar, de allerbelangrijkste en de enige die het druk heeft. Dus hij is vooral bezig met zichzelf want oh jee, nu moet hij iets gaan regelen (wat overigens wel meevalt want ik had al bij de groepsleiding geïnformeerd en het is heel rustig op de groep dus voor mij ook minder werk). Ik wilde het hem volgende week maandag vertellen, als ik bij de vk ben geweest. Mocht ik dan nog steeds te zoek zijn om te werken (en een uur enkele reis te rijden) dan zal hij nog precies hetzelfde reageren. Echt, zo'n leidinggevende gun ik niemand. Er zijn dan ook niet voor niets zoveel mensen die een bloedhekel aan hem hebben.
Nou m'n dag ging niet echt zoals gepland. Kapper is gelukt. Was ook echt nodig. Maar eind van de middag realiseerde ik me ineens dat ik de kleine al 2 dagen wel heel weinig en heel zwak had gevoeld. En toen toch maar even de vk gebeld. Die heeft controles gedaan en harttonen geluisterd. Was verder allemaal goed. Maar ze wilde toch dat ik even langs het zh ging voor een ctg en echo om de conditie van de kleine te controleren. Dus heb vanavond een uurtje in het zh door gebracht. En wat denk je, lig je een kwartier aan zo'n apparaat begint de kleine toch een partij te kickboxen in m'n buik. Ctg was verder goed. Echo was ook goed. Genoeg vruchtwater en de kleine ligt in een stuit. Klein eigenwijsje Gelukkig heb ik nog wat weekjes te gaan dat de kleine met gemak nog kan draaien. Wat balen joh klets dat het zo'n teleurstellend bezoekje was. Hopelijk gaat er snel iets gebeuren...
Klets, hahaha ja ik ben zuinig op mijn verloofde. Goed manneke is het. Echt een schatje. Wauw, ik bedenk me net dat we morgen al een jaar verloofd zijn . Vorig jaar op de laatste avond in Bali heeft hij me ten huwelijk gevraagd...! Ja die buik van mij... heel apart. Haha, nou ik krijg nog steeds veel 'commentaar' over de omvang hoor. Maar ik leg het nu naast me neer. Ik ben trots op mijn buik en je kunt er van vinden wat je wilt. Het ene moment is hij actiever dan het andere moment. Het is nu meer schuiven of zo lijkt het wel. Maar als ik harde buiken heb dan meld hij zich meestal wel. Vervelend dat het bezoekje je niet gebracht heeft wat je er van verwacht had . Wanneer heb je een vervolg? En hoe willen ze je gaan inleiden? Meteen aan het infuus of eerst verweken met een gel, ballon en dat gedoe? Wel fijn om te weten dat alles in orde is met de kleine. Maar eehm... het is vanavond volle maan. Ze zeggen dat er dan meer baby's worden geboren (en de dag ervoor en erna). Fingers crossed dat dit ook geldt voor jullie... Als je niet kunt slapen gewoon maar even met je belly voor het raam gaan staan . Light, vervelende reactie op je werk. Weinig aan te doen lijkt me zo. Dus ene oor erin, andere oor eruit. En hopelijk trekt hij bij, maar dat lijkt me een mini kansje zo te lezen. Troela, goed van je dat je meteen gebeld hebt (in tegenstelling tot mij ). En typisch dat ze zich ineens melden als je net eindelijk aan de CTG hangt hè. Had ik ook. Of ja, bij mij voordat ik aangekoppeld werd. Wilde al meteen rechtsomkeert maken haha. Oei, hopelijk draait de beeb nog de komende weken. Zou fijn zijn.
Light, even juridisch: je hoeft je werkgever niet te vertellen wat je klachten zijn als je ziek bent. Dat is privacy. Je kunt volstaan met een ziek melding en een schatting van hoe lang het gaat duren. De bedrijfsarts zal het hem ook niet vertellen. Dus geen uitleg, geen discussie, hij zoekt het maar uit!
Ik had eerst ook niets gezegd maar hij zette me echt onder druk. Ik had er onmiddelijk spijt van dat ik het gezegd had. Toch fijn om dit even te weten. Volgende keer zeg ik dat ik het met de huisarts wil bespreken. Kan echter ook niet te lang geheimzinnig doen want dit is wel zo'n man die je daarop terugpakt. Want ja, dan ben ik de narvist gekrenkt. Kreeg vanavond allemaal appjes van m'n collegae hoe het met me ging. Kennelijk heeft hij een mail gestuurd met de mededeling dat ik er deze week niet ben. Gelukkig reageren m'n collega' s wel allemaal lief. Misschien ga ik hun gewoon eerder vertellen dat ik zwanger ben Nu genoeg ego-berichtjes.
Nu van mij even ego berichtje. Wil ff mopperen. 2 uur 's nachts en we zijn weer wakker. Heb niet echt een specifieke klacht op het moment, behalve dat heel m'n lijf gewoon pijn doet. Wist niet meer hoe ik moest liggen dus ben er maar ff uit gegaan, hopelijk val ik zo weer lekker in slaap... Klets ook wakker toevallig? Maar dan voor een goede reden Zoals Leen al zei volle maan. Dus je weet maar nooit... Hopelijk liggen jullie allemaal heerlijk te slapen. Truste!