PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik gister helemaal geen zin om te eten...sterf ik nu van de honger..en ik heb zo een trek in pasta!!! Niet normaal..ik kwijl bijna hahahahaha nu wachten op manlief en dan richting een italiaans restaurantje. Baby heeft trek zeg ik dan :p

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bij mij begon het met zeer gevoelige tepels. Nu af en toe krampen, maar niet erg.
    Ik heb sindsdien ook veel minder trek.

Maandag heb ik een afspraak met Moeders voor Moeders. Ben benieuwd.

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik weet niet hoe ik me voel. Aan de ene kant ben ik misselijk en aan de andere kant enorme honger. Als ik gegeten heb, heb ik een uur erna weer honger. Vreemd.
    En Maria, die krampjes heb ik ook hoor. Evenals pijnlijke boobs.

Nog 2 nachtjes en dan zien we onze beeb!!

4. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb te vroeg gejuicht..nadat ik een bericht had gepost...kwam de misselijkheid weer en uiteindelijk een paar patatjes op.. :D nu ga ik weer lekker mn bed in. ik heb brandende ogen..jullie ook?

Ik heb drnet even wat vruchten gehaald en sappen...kan ik morgen toch beetje gezond doen.

weltrusten iedereen...

5. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Signalen van lichaam zijn soms zo verwarrend.... Hongergevoel in combinatie met misselijkheid is helaas zo herkenbaar, ik eet me helemaal rond volgens mij :) Klachten nemen hier gelukkig wel iets af.

Maria Pijn en kramp in onderbuik hoort inderdaad ook bij zwangerschap. Zijn altijd spannende signalen. Nu ook weer een week gehad met veel van die krampen, baarmoeder groeit en zoekt ruimte in mijn buikholte denk ik :) Wanneer mag je voor een echo

Volgens mij voelde ik de kleine vanmiddag :) Maar helaas niet nog een keer gevoeld, hoop snel weer op een signaaltje en dat het toch niet iets anders was. Zo zin om de kleine te voelen bewegen. Morgen eerst weer fijn naar binnen gluren.

Nog maar twee nachten leen, spannend! Leuk dat het bijna eindelijk zo ver is.

Roderoosjes goed van je dat je een afspraak heb gemaakt met MvM, top om daaraan mee te doen (zelf niet gedaan, blijft toch knagen)

6. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vien Vervelend dat de misselijkheid weer is opgekomen. Brandende ogen herken ik, maar dat komt door de hooikoorts :cool:

Succes met vitamientjes morgen!

7. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zijn er nog fijne plannen voor het weekend, het wordt gewoon 13/18 graden, heerlijk! Zin in de zon (en het weekend...)

8. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iedereen hier heeft dus wel allerlei symptomen van de (vroege) zwangerschap. Enerzijds wat vervelend, maar als je echt helemaal niets voelt, word je vast ook onzeker...

Hier weer een groeiecho gehad en de baby is nog steeds aan de kleine kant, maar volgt wel een goede stijgende lijn. Geen reden tot bezorgdheid dus. Wel ben ik de afgelopen dagen enorm moe en krijg ik weinig uit handen. Irritant in combinatie met nesteldrang ;)

Ja, ze voorspellen idd heel mooi weer dit weekend! Lekker vitamine D opdoen buiten dus :D 'Wij' gaan in de tuin bezig (lees: man gaat het zware werk doen en ik ga aanwijzingen geven en mss wat plantjes zaaien).

9. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Nu nog maar 1 nachtje!! :D
    Hoe ben je in godsnaam die weken doorgekomen? :p

Vanaf wanneer kregen jullie echte kwaaltjes? Als in misselijkheid, zere borsten en echt niet lekker?

Hier nog 1!! :D
    Helaas geen tuin (nog) om in te werken:p

10. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn rosalinde dat er een stijgende lijn in zit!!

Maria ik heb nooit kwaaltjes gehad dus kan je helaas niet helpen. Die eerste weken duurden inderdaad zoooo lang. Wij waren net getrouwd dus wij en onze familie en vrienden waren nog zo vol van de bruiloft dat dat ons wel heeft geholpen om die weken door te komen. Maar man man wat vonden we het spannend!

Leen nog maar 1 nachtje! Hoe voel je je? Hoe laat heb je morgen een afspraak??

11. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend leen! Ik duim voor je!!! Ik maak me soms zo zorgen voor mn eerste echo..hoop heel erg dat er een kloppens hartje te zien is volgend week.

12. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Ik heb net iets in het andere topic geschreven wat hier wat meer past, dus ik knip en plak het even :p:

Ik heb vanmiddag de 3d echo gehad, het kindje lag ietsje voor op de groei, mooie lange benen, lekkere bolle wangetjes en een goede ronde buik.
    Het is wel heel grappig om het gezichtje zo te kunnen zien en er al iets van jezelf in te herkennen.
    We hebben ook een erg lenig kindje, want het lag de gehele echo lang met een of beide beentjes bij/ voor het gezicht. En maar niet denken dat dat verplaatst gaat worden, hihi.

Al met al een leuke ervaring.. ik heb zojuist het dvdtje nog even terug bekeken :)

Morgen is Leen aan de beurt, heel veel succes en als alles goed is natuurlijk veel plezier! En vergeet de zakdoekjes niet ;)

Vien: Ik ben heel nuchter ingesteld hoor, maar zorgen maken veranderd er niets aan. Wel dat je je dan vergeet om ook te genieten, snap je? Je kunt je hele zwangerschap alleen maar beren op de weg zien, terwijl er achteraf niets aan de hand is geweest, dat zou zonde zijn.

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh nana wat bijzonder. Leuk zeg. Zeker om dat op dvd te zien. Persoonlijk zie ik geen verschil in die echo's en zag nooit herkenning. Maar betwijfel of ik er uberhaupt ooit fatsoenlijk naar gekeken heb haha. Zal toch anders zijn als het voor jezelf is.

Ik ben erg benieuwd naar ons wormpje op de echo. Ook dat soort echo's vond ik vroeger volslagen belachelijk. Je zag er bar weinig op, maar nu het mezelf betreft sta ik er ineens heel anders in haha.

Dus morgen rond 12.00 uur is het zover. Jaiks. Spannend. Heel veel zin in.

Vandaag weze shoppen me mn zus en moeder voor haar verjaardag. Doen we altijd. Altijd erg gezellig ook :)
    Ze mag dan een cadeau (meestal iets van kleding) uitzoeken.
    Ik heb mezelf ook verwend met 2 (!!) paar schoenen en een leuk vestje (die alleen boven vast zit bij de boobs - ideaal voor straks).

Nog gekeken voor zwangerschapsbroeken maar kon alleem lelijke vinden. Vrouwtje vond dat online shoppen niet werkte. Dikke doei, ga ik dus mooi wel doen!

Ik lees morgen even bij om op iedereen te reageren en even te showen met de echo. Voor zover je daar wat op ziet haha.
    Volgens mij kruip ik zo mn nest in. Kaputo mundo!

14. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw nana, dat klinkt bijzonder! Grappig dat je al wat van jezelf herkent, zag je vriend of manlief ook terug? Fijn dat groei goed gaat! Wel super leuke herinnering zo'n dvd en vast leuk om terug te kijken!

Vandaag ook weer echo gehad! Super leuk weer om te zien hoe kindje gegroeid is in vier weken tijd! We zagen supermooi ruggegraatje en armpjes, buikje! Weer heel bijzonder! En arts zei dat alles er goed uit zag, ook altijd fijn om te horen 😊

Vandaag weer twee keer de kleine gevoeld, eerst begin van de middag en later ook tijdens onderzoek van arts! Dus gisteren toch goed gevoeld! Fijn om zo bevestiging van binnen te krijgen!

Leen veel plezier morgen! Spannend, hopelijk is alles goed en kan ehte genieten beginnen!

Zwangerschapskleding sowieso crime, bovenkleding hoeft voorlopig nog niet gelukkig! Broeken zijn idd op internet leuker, maat soms wel lastig in te schatten, maar ja anders gaat gewoon weer terug!

15. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Leen veel plezier straks!!

16. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Leen:
    Ik zag ook nooit iets in echofoto's, maar als het je eigen is en je krijgt er uitleg bij van de gynaecoloog of de echoscopiste o.i.d., dan snap je het helemaal. Vooral zo'n 20-weken echo is prachtig, je kunt daar zoooo veel op zien. Maar ik vind het misschien ook allemaal wel extra interessant, omdat ik in de gezondheidszorg werk.
    En de foto van de 3d echo is helemaal duidelijk hoor. Ik kan anders als het lukt vandaag wel even een fotootje plaatsen op mijn profiel van het gezichtje van de beeb.

Spannend man, die eerste echo. En je vergeeft ons wel dat het zo lang heeft geduurd he? :p Ik duim enorm dat alles goed mag zijn en dat je het hartje mag horen. Dan wellen de tranen wel op hoor!

Klets:
    We konden van beiden al wat herkennen in het gezichtje.. erg bijzonder.
    Als tip kan ik geven, pas op wat je zegt, want al het geluid staat ook opgenomen en ik hoor mezelf toch dingen zeggen hihi. Ik was mij er niet bewust van dat ik zo hard praatte :(

Dat is heerlijk he, dat je je kindje kunt voelen? Ik kan er ook zo van genieten. Soms hebben we "hele gesprekken", als ik wakker lig en ik wrijf een keer over de buik, krijg ik meestal direct een por of schopje terug en dit gaat een tijdje zo over en weer, totdat een er genoeg van heeft :D Ik vind het zo fijn! Behalve wanneer je in de auto zit en de beeb eens even lekker tegen je blaas trapt.. Dat had ik gisteren al weer en er was niet zo snel een toilet dichtbij, nou paniek hoor hihi.

Maria: Had jij al gebeld voor een afspraak voor de eerste echo? Of wacht je daar nog even mee?

17. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Dank je Maria en Nana. Heel veel zin in.

Wat je zegt Nana, als het van jezelf is zal het toch anders zijn, zeker met uitleg.

Ben benieuwd of het nieuws met de echo echt officieel zakt...

Jeetje. Sinds ik niet rook, rookt mij. Vriend ook niet meer binnen, maar in de garage of buiten. Vannacht gedroomd dat ik stiekem soms rookte en zelfs een pakje in de garage had liggen... En nu heb ik sinds ik wakker ben al zo'n zin in een peuk haha. Irritant gedoe!!

Maria, hoe gaat het niet roken bij jou?

18. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hihi leen jij droomt dus ook heftig. Ik ook!
    Het stoppen met roken gaat prima, alleen als er gerookt wordt om me heen heb ik t nog eens lastig.

Nana superleuk zo'n 3D echo!
    Ik heb 28 maart de eerste echo. Duurt lang! :D
    Heb vanochtend zo'n clear blue test gedaan, er stond 2-3 weken zwanger jeeeeeej! :D

19. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook heftige dromen. Laatste tijd ben ik 20.00 al kapot en 1 uur snachts schrik ik wakker van een bizarre droom...vanochtend om 4 uur klaarwakker kotsmisselijk. Nu is het nog maar een weeig gevoel die ik heb. Heb net geprobeerd het huis op te ruimen, lakens verwisselen..ben op de helft gekomen en lig nu weer lekker in bed.

Maria goed zeg dat clearblue dat aangeeft!!! Het blijft stijgen dus..perfect!

Leen ik kann niet wachten om te horen hoe je echo is gegaan.

En ja inderdaad gister even down geweest. Kreeg opeens een paniekaanval van wat als het niet klopt...nu ben ik weer 'normaal' en weet k dat ik het toch niet in de hand heb. Het enige wat ik nu kan doen is naar mijn lichaam luisteren..

Vanavond gaan we op bezoek bij familie. Zo geen zin!!!!! Want ik voel me niet 100% ok.

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Jaaaaaa hier issie dan!!

Hieronder een foto van onze frutsel. In dat zwarte gedeelte, lins daar zit 'ie dus. 1 cm groot. Zo bizar. Verschoot me toen we ineens het hartje hoorden. Toen werd het wat werkelijker. In de auto schoot ik pas helemaal vol haha. Maar al met al dus nog geen vorm te maken van deze echo haha.

We hebben het besloten om het toch aan onze naasten (familie en vrienden) te gaan vertellen. Iedereen leeft met ons mee en het voelt niet lekker om te 'liegen'.
    Het is nog pril en het kan natuurlijk nog alle kanten op gaan. Maar ik ben NU zwanger en dat mogen zij weten. Als we het delen dan bestaat het ook en leeft het wat meer. Vind het zo moeilijk om me stil te houden.

25 maart heb ik weer een meet and greet en dan word ik overgedragen aan de vk. Maar daar had ik al een afspraak staan voor de 19e haha. Dus doe bel ik maar even af. Geen idee hoe dat allemaal werkt.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,8 KB
      Weergaven:
      14

Deel Deze Pagina