PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Banden is vaak een scherpe, stekende pijn in de buurt van je liezen.
    Het kan je bekken zijn, maar ook heel goed de groei van baarmoeder.
    Als je het niet vertrouwd zou ik de verloskundige bellen. Liever wat te vaak dan te weinig.

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Bekkenpijn kan het idd ook zijn.. Dank je wel

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Het zou ook een blaasontsteking kunnen zijn. Misschien ff laten sticken voor de zekerheid?

Roderoosjes wat een grappige, spontane foto!!

Leen Jij maakt wel wat spannende dingen mee zeg. De voorbereidingen zijn begonnen in ieder geval.
    Wat een grappige tekst op de geboortekaartje van jullie.

Meisje Balen van je ontsteking. Jullie hebben ook creatieve ideeën voor het geboortekaartje zeg! Mijn leidinggevende heeft nu wel wat uitgezocht m.b.t. het kolven, maar ik moet het zelf wel alles aangeven. Ik ken mijn rechten gelukkig, want anders zouden ze over mij heen lopen.

Troela Wij hebben een flexibele opvang. Wij kunnen ook halve dagen creche doen. Alleen ochtend of alleen de middag. Dus daar maken wij gebruik van.
    To all the lady's:Wat een vervelende kwaaltjes dames! Succes hoor, want jullie moeten nog wel eventjes. Veel dingen zijn voor mij wel herkenbaar, al was ik de helft van de kwaaltjes ook al weer vergeten. Als ik jullie verhalen zo lees denk ik ooo ja.. dat herken ik.

Ik heb vandaag de eerste schaterlach van ons meisje mogen aanschouwen.. *wauw* superverliefd nu :D

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @nana ik heb dit van de week al een keer laten checken.. Dus denk niet dat dit het is..

5. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Wat super! Ik snap dat je dan even helemaal smelt! En t mooie is dat je em vanaf gister dus vast veel vaker zal meemaken!
    Genieten!

6. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Haha, soms lijkt dit wel het kneuzentopic, wij allemaal met onze kwaaltjes ;) Hier ook nog steeds stadium vaatdoek. Maar, zojuist wel een hele goede echo gehad! Ons frupke was super beweeglijk, je zag 'm gewoon spartelen met z'n armpjes en beentjes. Zo mooi! Ongelooflijk dat we over een dik half jaar ook zijn of haar lach in het echt mogen bewonderen, net als jij Nana :)

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Gefeliciteerd Light met je mooie echo! Altijd leuk en mooi om te zien.

Ach, ze noemen het toch niet voor niets de "gezonde ziekte"?
    En het is ook fijn als anderen ook kwaaltjes hebben, dan ben je niet alleen en kan je er ook over praten.
    Mijn collega heeft helemaal nergens last van. Dat was voor mij ook lastig omdat ik wel behoorlijk last had van mijn bekken en misselijkheid enz. Maar zij heeft nooit gezegd dat ik me aanstel oid. En dat is ook fijn.

Ik voel de laatste dagen steeds vaker de knietjes. Echt heel schattig! Voelt weer heel anders dan dat lompe geschuif en geschop.

Leen, dringt ineens tot mij door dat wij de volgende zijn die gaan bevallen. Gek idee!

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Troela, slaap jij 's avonds als je 's middags naar bed gaat? Ik ben soms zo moe en beroerd, maar vertik het dat ik in bed ga liggen. Bang dat ik dan weer naar het plafond zit te staren haha.

Roderoosjes, fijn dat jij niet zo'n last hebt van het maagzuur. Is bij mij ook echt iets van de laatste tijd. Had het 's nachts soms wel eens, maar niet zo dat het me uit mijn slaap hield. En nu ook overdag...

Stom van mij misschien hoor, maar wat is een Cantor? Maar het was wel een leuk jubileum dus :). Leuk al die complimenten over je buik.

Yes, we are next. Eerst ben ik aan de beurt en dan jij haha. En ik hoop dat ik iets eerder mag dan gepland :D.

Nana Ooooh wat gaaf dat je de eerste schaterlach te pakken hebt. Zo leuk. Many more to come!!! Dan zijn ze helemaal om op te vreten hè :D.

Light, fijn dat jullie weer een goede echo hebben gehad. Heerlijk.

Hier: had net controle bij de VK. De kleine ligt ingedaald maar nog niet vast. Blijkbaar moet ik dus gaan liggen als de vliezen breken of zo. Dat ie maar op schiet met indalen haha.

Ze heeft me wel naar het zkh gestuurd i.v.m. dezelfde aanhoudende klachten (bepaalde klachten wat blijkbaar bij zwangerschapsvergiftiging hoort). Weer de hele mallemolen gehad en alles was goed.

Alleen toen ik daar lag bedacht ik me het volgende (misschien zie ik weer dingen die er niet zijn hoor): Bij de vorige controle heb ik aangegeven niet altijd even tevreden over ze te zijn en dat ik het idee heb dat ze mijn klachten niet serieus nemen. Vrijdag was ik niet lekker en heb ik meteen met het zkh gebeld en toen hebben ze alles nagekeken. Dezelfde klachten heb ik nog steeds, dus 'vertrouwde' de VK het niet en stuurde mij wederom door. Nu heb ik zoiets van: heb je dat gedaan omdat je het écht niet vertrouwt, of omdat je mij wilt laten zien dat je mijn klachten nu wél serieus neemt (en me doorstuurt terwijl je weet dat alles toch goed is). Ben ik te volgen?

Ze stelde mij ook voor om eventueel een slaappil voor te schrijven zodat ik eens een nacht fatsoenlijk slaap. Maar dat doe ik toch maar niet. Dat smaakt naar meer natuurlijk. Als je de volgende nacht dan weer zo bagger slaapt is ook meteen heel het effect van die slaappil (en je humeur) teniet gedaan.

De box staat inmiddels, morgen komt de kinderwagen. Verder houd ik me maar rustig en ga ik eens in gesprek met mijn buik om mijn manneke er van te overtuigen dat het daar buiten véél leuker is. Okay... nog 2 weken blijven zitten, maar dan mag het echt.

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Leen, een cantor is de dirigent van het kerkkoor (de cantorij). Mijn man kent hem al van vroeger en zijn partner was als een soort 2e vader voor mijn man (helaas is de partner 1,5 jaar geleden overleden). Het was dus ook speciaal om bij het jubileum te zijn. En het grappige is dat de cantor helemaal weg is van mijn buik. Hij vindt het zo bijzonder en kan niet wachten om kennis te maken met de kleine 😁

Ik hoop dat je deze keer wel serieus genomen wordt. Het is erg vervelend als je dat idee hebt. Je belt niet voor niets. Alleen jij kan voelen zoals je je voelt. Dat kan niemand anders voor je doen. Mijn verloskundige zegt altijd dat ik liever te vaak kan bellen dan te weinig.

Ik kreeg vanmiddag een mail van de pleegzorg over een sinterklaasfeest. Ons nichtje is al 4,5 jaar hier weg. Daarna bijna geen steun oid gehad en zeker geen mailtjes. Ik heb gebeld, werd er heel kortaf gedaan. Oh, we zullen het doorgeven, Bedankt voor het bellen. Stelletje gekken daar.

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nee, het punt is niet dat ze mij nu niet serieus nemen. Ik heb juist het idee dat ze mij 'expres' heeft doorgestuurd om júist te laten zien dat ze mijn klachten 'serieus' neemt. Maar aangezien ik vrijdag al in het ziekenhuis was, vond ik het nu nogal overdreven zeg maar. As in; voelde me opgelaten om daar weer aan alle toeters en bellen te liggen :) Voor mijn gevoel voor niets. Maar goed, beter te vaak dan te weinig natuurlijk.

Aaaah okay, wist niet dat ze daar een speciale naam voor hadden haha. Weer wat geleerd :)

11. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Hier opbeurend berichtje, want het is echt weer heel leuk zo'n klein moppie om mee te knuffelen :) Hier wel echt een genietende mama :) Maar het gaat dan ook erg goed met de kleine ze slaapt en drinkt heerlijk. En ook mijn herstel en de bv gaat erg goed! Heerlijk weer zo'n kleintje om mee te knuffelen naar te kijken en een grote lieve geïnteresseerde zus die er omheen loopt

Morgen is ze alweer weekje oud, vorige week maandag was ik nog zo teleurgesteld omdat ik nog potdicht zat en pas later ingepland was voor primen/inleiden, nu alweer eventjes aan het genieten van m'n meisje.

Vorige week dinsdagnacht werd ik om drie uur wakker van wat gerommel in m'n buik, maar ik dacht in eerste instantie dat het door onderzoek kwam. (ondertussen even bij jullie gespiekt en geschreven) Maar al snel had ik door dat er toch meer aan de hand was. Vier uur zks gebeld en mocht meteen komen, was daar rond 5 uur. Toen artst eerste keer toucheerde zat ik al op 7 cm, alleen meteen paniek want hij voelde geen hoofdje en hij dacht dus aan stuit. Ik plat en echo apparaat erbij, zat er een handje boven hoofd, stond koppie omhoog en lag ze nog heel erg hoog. En dit bevestigde hij ook na nog keer toucheren. Allemaal niet gunstig voor natuurlijke bevalling, ik weer plat en gyn uit bed gebeld voor begeleiding en mededeling dat ik hoogstwaarschijnlijk keizersnee zou krijgen.

Gelukkig wijkte handje op gegeven moment (na heel wat toucheren, auw....) Maar koppie bleef omhoog staan, hierdoor niet de kin tegen borst maar helemaal naar achteren in de nek.

Gelukkig kreeg ik snel persweeën en mocht ik het toch zelf proberen, en binnen vijf minuten met klein knipje was ze er :) Vier uur na het eerste gerommel. Allemaal dus erg vlot gegaan, maar door haar ligging wel erg spannend. Arts vond het allemaal spannend en had zo'n bevalling nog niet eerder meegemaakt en dat straalde hij ook naar mij uit, wat mij wel erg onrustig maakte. Gelukkig was er ook gyn bij. De arts was erg onder indruk van haar geboorte, want ze is wel met aangezichtsligging geboren, dus niet met de kruin maar haar ogen/neus/mond kwamen eerst naar buiten. Nieuwsgierig meisje ;)
    Schijnt erg bijzonder en vreemd gezicht te zijn, maar vooral stuk lastiger met persen omdat de kleine zo een stuk meer ruimte nodig heeft. Gevolg flink gestuwd hoofd voor de kleine en voor mij wat meer schade :) Gelukkig is ze daarna helemaal goedgekeurd door kinderarts en had ze geen nekschade.. En zo stond ik zes uur na aankomst alweer buiten met een lief klein meisje van 6 pond, heerlijk gewicht na ons vorige meisje van 4 pond. Merk dat de opstart echt een stuk relaxter gaat!

Overigens voor alle meiden met veel vurchtwater, hoop dat ze met beleid gebroken worden. Hier had gyn al gewaarschuwd voor flinke plons vanwege veel vurchtwater, en daar had ze gelijk in :) Liep de lift uit in zks en daar braken ze op de gang, erg grappig gevoel, maar wel echt helemaal kletsnat tot schoenen en vloer aan toe, en dan nog bleef ik hele bevalling vruchtwater verliezen.

Binnenkort weer uitgebreidere reactie op anderen :)

12. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    kletswaardig lang berichtje

13. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Haha Klets, topic gelijk weer goed gevuld. Maar wat leuk om van je te horen en wat heerlijk dat je zo geniet!

14. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    :D:D:

Oh Klets, wat een spannende bevalling moet dat zijn geweest en snel ook!! Waren de weeën niet extra heftig, omdat het zo snel ging?
    Had jij het zelf ook door dat je al zo veel ontsluiting had toen je in het ziekenhuis aankwam?
    Volgens mij noemen ze je kindje een sterrenkijkertje, als ze zo liggen. Je kindje heeft dan inderdaad wat meer ruimte nodig, maar erg fijn dat het nog vaginaal heeft mogen lukken en geen keizersnede! Ik denk dat het ook mee heeft gespeeld dat het je tweede kindje is. Met een eerste was het denk ik niet gelukt.
    Ik zou het nog wel even in de gaten houden qua nekje. Het kan zijn dat ze er later (na een aantal weekjes) toch nog wat last van krijgen, dat ze een voorkeurshouding ontwikkelen.

En heel geruststellend ook zo'n arts! :$ Dat mag je natuurlijk nooit aan je patiënt laten merken en al helemaal niet aan een bevallende vrouw. Je zult er toch compleet van in paniek raken. Hoe heeft je man deze bevalling ervaren?

Dus je kraamhulp is al weer weg, of bijna weg? Vind jullie het spannend om het alleen te doen zonder kraamzorg?
    En nog veel last van de knip of valt het mee?

Heel veel vragen hoor, ben helemaal niet nieuwsgierig ;)

Leen Ik snap je hoor. Als je klachten toch niet veel veranderd zijn binnen die paar dagen, was het misschien niet nodig geweest om je door te sturen. Maar misschien hebben ze het wel gedaan om te laten zien dat ze adequaat kunnen reageren en je serieus nemen. Maar daar kun je je juist weer aan ergeren lijkt me, omdat dat ook niet de bedoeling is. (Ben ik nu ook nog te volgen? haha :()

Ja ja Light dat is nu nog niet voor te stellen, zo onwerkelijk he? Maar het gaat sneller dan je denkt. Dat half jaar is zo voorbij!
    Maar eerst maar genieten van je fruppie op het beeldscherm :)

15. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Gisteren ben ik met mijn meiske voor een echo van de heupjes naar het ziekenhuis geweest. Dit in verband met de vele weken stuitligging en dat mijn man als baby zijnde ook een heupafwijking heeft gehad. Rechts was het helemaal in orde en links bleef de echoscopiste wel drie keer zo lang kijken. Er lijkt een kleine afwijking te zijn. Hoe en wat verder horen we over een paar dagen. Vooralsnog maak ik me geen zorgen, maar ik had natuurlijk liever gehoord dat alles in orde was ;)

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Klets, klinkt toch als een behoorlijk heftige bevalling. Maar wel heel fijn dat jullie zo van haar genieten!

Nana, even afwachten dus. Hopelijk komt er niet iets ernstigs uit.

Pff, hier zeer slecht geslapen. Ik heb gisteravond weer gezwommen en meestal slaap ik daarna erg goed. Alleen nu had ons loge hondje (van mijn moeder en, ik weet het, erg verwend omdat ze op de slaapkamer moet slapen) bedacht dat ze 100 keer moest kijken of ik er nog wel was. Het enige wat ik dan hoef te doen is even mijn hand buiten het bed, haar een aai geven en weer verder slapen, maar je wordt er toch telkens wakker van. Daarbij had ik ook behoorlijk wat harde buike, ssommige ook tegen het pijnlijke aan. Toen ik had bedacht de hond maar op het bed ging zodat ik weer kon gaan slapenbedacht de kkleine in mijn buik dat het party time was. En ik kreeg ligpijn en trek. Dus dan maar even naar beneden, wat eten enz. Toen weer Terug in bed, bedacht de kleine dat de ribben van mama nog niet geïrriteerd genoeg waren. Zucht.
    Vandaag maar lekker kalm aan doen en proberen tussendoor wat meer te slapen *klaagmodus weer uit 😌*

17. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes: Ohh meid wat balen is dat toch zo'n gebroken nacht. Zo kom je ook niet tot rust. Vandaag maar lekker rustig aan doen ;)

@Klets: Woaw klets wat een bijzonder bevallingsverhaal. Maar wel super snel gegaan. En zo te horen kijk je er wel positief op terug. En zelf ook niet al te veel schade op gelopen is uiteraard ook fijn. Wel vervelend dat die arts zo duidelijk liet merken het spannend te vinden. En natuurlijk super leuk te lezen dat jullie zo genieten van jullie meisje :)

@Leen: Als ik 's middags ga slapen dan heb ik daar 's avonds geen last van. Ik zet wel de wekker 's middags zodat ik niet de hele middag op een oor lig. En 's avonds ga ik toch altijd vrij vroeg naar bed. En val dan altijd vrij snel is slaap. Het zijn meer de kwaaltjes die mij uit m'n slaap houden dan het gebrek aan slaap.

@Light: Fijn dat je een goede echo had. Genieten is dat he :D

@Hier: Gisteren eindelijk eens een goede dag gehad, hoera! Maar heb er wel weer een nieuw kwaaltje bij. Heb nu elke dag wel een keer een flinke bloedneus. Hopelijk is dit maar tijdelijk.

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oeeeh yeah, bevallingsverhalen. Ik kan er geen genoeg van krijgen momenteel haha. Wil alles weten :).

Klets, echt een rappe bevalling, maar ook wel heftig. Kort maar krachtig. Zeker met zo'n fijne arts:$. Ik dacht dat alleen verloskundigen of gynaecologen bevallingen 'mochten' doen.
    En toch bijzonder dat jullie meid een mooi gewicht heeft hè. Terwijl het weken terug nog een beetje spannend was. En wat fijn dat de opstart zo goed gaat. Lekker genieten. Heerlijk.

Nana, ja ik denk dat ze mij om een dubbele reden hebben doorgestuurd zeg maar. Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd, maar goed. Beter te veel controles dan te weinig.

Ohw, hopelijk volgende week goed nieuws over jullie meid. Heb je het idee dat ze last van haar heupje heeft en daardoor misschien een voorkeurshouding heeft?

Roderoosjes, haha ook weer zo'n heerlijke nacht dus.;)

Troela, oh fijn dat je dan 's avonds ook gewoon goed in slaap kunt vallen. Dat is juist altijd mijn probleem. Het in slaap vallen.
    Fijn dat je een goede dag hebt gehad. Maar die bloedneus...bagger zeg. Kan dat geen kwaad?

Hier is alles goed. Over het slapen (of beter gezegd het gebrek er aan) ga ik het niet meer hebben. Knap van de meiden die dan opstaan en even wat gaan doen (eten/drinken/computer). Daar ben ik dan weer te lam voor haha.
    Vandaag alweer 35 weken zwanger. Wauw. Kan de weken nu op 1 hand aftellen :D.
    Vanmiddag lunchen met 4 meiden. 2 net bevallen en 2 hoogzwanger. Helemaal gezellig. Ben ik weer even onder de pannen.
    Huis is schoon, was is gedaan, vandaag komt de kinderwagen deze kant op dus is alles compleet :D.

Fijne dag lady's.

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Leen, als je van bevallingsverhalen houdt moet je naar One born every minute kijken op TLC. De meest uiteenlopende verhalen, inclusief beeld (wel gecensureerd natuurlijk) ;)
    Ik kijk er graag naar en ben dan benieuwd naar hoe ik het zal doen. Zaterdag ben ik 35 weken. Het gaat zo hard!

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja klopt. Dat kijk ik ook geregeld. Weliswaar met samen geknepen billen. Vraag me af hoe ik het ga trekken straks...vind ik toch wel eng en spannend hoor.
    Sowieso al bewonderingswaardig dat mn vliezen nog niet spontaan zijn geknapt van angst haha.

Deel Deze Pagina