Bedankt voor alle lieve berichtjes! helpt echt een hoop! Ook hier wat goeie nachten achter de rug, merk dat dat wel echt helpt ook bij de psychische gesteldheid. Bij jou vast ook! Probeer dat gezeur met die vlk maar los te laten. Ik ga over 2 weken nog een keer naar de praktijk waar ik eerst zat, en daar kon ik zonder gemopper terecht en toen ik zei dat ik het heel prettig zou vinden om nog een echo te krijgen werd dat meteen ingepland. Snap niet waarom ze hier in t zuiden zo moeilijk moeten doen.. beetje ouderwetse bedoeling hier. Vissie wat fijn dat je de kleine nu echt voelt! heerlijk he! tot je over een aantal weken denkt; hou je nou eens even rustig, ik wil slapen haha. Leen toch ondanks alle buiken issues mooie dingen bij jou: Goed dat jullie een beslissing hebben genomen mbt trouwen. Klein is ook leuk! En een babyshower lijkt me ook wel gezellig! En alle spullen binnen voor de kleine dus let it begin! (na je babyshower dan natuurlijk) wat betreft kado´s. Wij hebben besloten om een rekening te openen voor de kleine en in het kaartje een briefje te doen dat mensen geen kados moeten kopen aangezien we alles weer mee moeten nemen naar buitenland en we echt nu al veel teveel hebben.. Nana hoe was het bij het cb? roderoosjes fijn jij ook een redelijk rustige nacht! Hier nog geen nieuws mbt baan vriendlief.. waarschijnlijk pas in oktober aangezien ze zo druk zijn daar... we wachten rustig af! kamertje hier bij mijn ouders nu zo goed als ingericht. geen frutsels want het is maar voor tijdelijk dus alleen wiegje en commode (de oude van mijn broer).. Ik ga nog even van het NL zonnetje genieten, morgen vlieg ik weer terug.
Hollands welvaren! Kindje loopt goed voor. Zit nu op 37,5 week qua groei. Vruchtwater was ook helemaal goed. Het kind was goed actief en de organen (hart, nier, maag en blaas) zagen er ook goed uit. Verdere controle bij de gynaecoloog is niet nodig. Hier een tevreden en blije mama is spe!
Controle bij de verloskundige was ook goed. Ze probeerde het hartje te luisteren, maar de kleine had daar weinig zin in. Het bewoog behoorlijk. Ze heeft ook het verschil laten horen tussen de navelstreng en het hartje. Bij de navelstreng hoor je ruis, bij het hartje niet. Kind is nog niet ingedaald.
Ook al zo'n reusje Roderoosjes. Maar fijn te horen dat alles goed was. Hier eigenlijk bijzonder weinig te vertellen. Vanavond op kraamvisite en zondag mijn baby shower. Best veel zin in. Volgende week is het Kermis hier dus daar heb ik eigenlijk ook super veel zin in. Niet dat ik veel kan of de kermis helemaal kan zien want het wandelen is me te veel. Het is de grootste en goedkoopste kermis van Nederland, dus voor de liefhebbers....
Ja Leen, die oktober kindjes doen het goed! Leuk, zondag je babyshower! Vanavond komt mijn schoonzus de babykamer afmaken. De deur gaat dan dicht totdat zij klaar is, dus ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Maar het gaat ongetwijfeld heel erg leuk worden!
De babykamer is klaar!!! En wat is hij leuk geworden! Echt super! Ik zal straks foto's plaatsen in mijn profiel. Lig nu nog een beetje wakker te worden. Vannacht veel liggen draaien en bij elke draai een harde buik waardoor het draaien ook niet makkelijk ging. Vanmiddag nog maareven lekker slapen. Foto's staan in mijn profiel!
En daar zitten we weer... Niksen op de bank.. Wel lekker met een plak ontbijtkoek geïmporteerd uit Nederland haha
Pfff kan niet pitten. Houd sinds enkele dagen flink veel vocht vast. Doet gewoon zeer. Enorme wiebelbenen en maagzuur nu. Om gek van te worden. En de kleine is best druk. Ik kijk al weken zo op tegen de nachten. Niet leuk iedere nacht weer een uitdaging om in slaap te komen... Ben kapot!!
Arme meiden. Heb met jullie te doen. Ik heb de laatste tijd meer trek 's nachts. Maar vannacht goed geslapen. Ik hoop dat jullie ook nog wat hebben kunnen slapen. Dikke knuffel!
Grrr ben het helemaal zat met mensen en hun ongevraagde commentaar. Opmerkingen die ik niet meer kan horen of nog leuk op kan reageren: - wat een grote buik heb jij.. Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? - wat draag jij naar voren.. Daar zit vast een jongen in. (Het heeft geen nut als ik zeg dat het andere geslacht inmiddels 4/5 keer is bevestigd, want dan kennen ze altijd weer een kennis van een buurvrouw van een nichtje waarbij het toch het andere geslacht bleek bij de geboorte) - mijn bevalling was hel.. Inknippen, pijn, spoedkeizersnee en nog meer horrorverhalen die vrouwen blijkbaar heel graag kwijt willen.. En ik maar braaf knikken - geniet nu nog maar van je rust. Straks heb je dat de eerste jaren niet meer. - als ik vertel over de gebroken nachten die ik vanaf 30 weken heb "ach meid, dit is nog niks, wacht maar" JEZUS waarom doen mensen zo negatief?? Sorry hoor, ik moest het even kwijt. Ik sluit af met een positief bericht: VERLOF!!
Zo hallo. Ben inmiddels weer geland. Sjongejongejonge wat een boutnacht was dat zeg. Jemig. Ons manneke was wel flink aan het trappelen dus dat maakt het dan nog enigszins goed haha. En daarbij realiseer ik me dan ook dat ik me zo mág voelen en dat er genoeg vrouwen zijn die er een moord voor zouden doen. En vandaag heb ik mijn baby shower, dus een super leuk vooruitzicht. Hahaha, ja altijd fijn hè die opmerkingen. Gelukkig kan ik ze inmiddels prima langs me neerleggen. Wat betreft de verhalen van andere (horror) bevallingen; geloof het of niet, maar ik smul er van. Laat maar komen. Dan weet ik welke opties er allemaal zijn haha. En ik heb de horror bevalling van mijn zus in mijn hoofd zitten. Veel erger dan dat kan het niet worden so to speak. Dus daar bereid ik me maar op voor. Kan het alleen meevallen. Maar je hebt lekker verlof . Héérlijk. Gisteren hebben wij geluncht op de locatie waar we de bruiloft willen doen. De eigenaresse kwam er even bij zitten omdat we zeiden dat we hier een feestje wilde houden. Ze zei; laat me raden, een babyborrel. Dus ik zei met een stalen gezicht: "Nee dat duurt nog wel even, ik moet nog 6 maanden". Hahaha dat gezicht van haar. Maar mijn verloofde kon zelf zijn lach niet inhouden. Vond het wel funny . Maar super leuke plannen door genomen en besproken dus ik heb er serieus zin in . Ik zit echt wel in een super bijzondere tijd met allemaal momenten waar je de rest van je leven op terug gaat kijken! Count your blessings..!
Ik heb ook een vriendin die al meteen op de avond dat we het haar vertelden de nadruk legt op de negatieve dingen. Ik irriteer me er mateloos aan. Ze komt ook met adviezen waar ik als 31-jarige met een zeer bewuste kinderwens echt niet op zit te wachten. Dat mijn leven gaat veranderen weet ik ook wel. Dat is juist de bedoeling! Overigens heb ik me wel voorgenomen om er de volgende keer iets van te zeggen. En voor de rest richt ik me op de mensen die oprecht blij voor ons zijn. Leen, super veel plezier vandaag! Laat je ons weten hoe het was? Ik ben druk bezig met het maken van een filmposter (ideetje van pinterest) om de mensen die we het nog niet persoonlijk hebben kunnen vertellen te laten weten dat we in verwachting zijn
Ik dacht ik stuur ook eens een nachtelijk berichtje. Lig al een uur of wat naar het plafond te koekeloeren. Hoop dat jullie allemaal lekker slapen!
Ben vannacht ook heerlijk wakker geweest. Kleine had bedacht dat het de hele nacht speeltijd was. Ik heb een aantal keer het idee gehad dat hij/zij er aan de zijkant van mijn buik uit zou komen. Heel fijn. Vandaag niets op de plannin, dus maar lekker kalm aan doen. Heeft de rest wel lekker geslapen?
Ik heb op zich een prima nacht gehad. Light hopelijk heb je nog iets kunnen slapen! Roderoosjes, lekker bijkomen vandaag! Misschien nog een middagdutje? Dames wat vinden we ervan om een club te starten? Dan praat je privé zonder meelezers. Het staat nu allemaal heel erg openbaar op internet. Tis maar een idee hoor.
Oh ik heb een héérlijke nacht gehad. Ben meteen vrolijk dan als ik op sta haha. Vanochtend alweer wezen prikken. De babyshower gisteren was hartstikke leuk. Had mijn zus echt leuk geregeld. Inclusief blauwe ballonnen etc. Super gaaf. Werd er ook even emotioneel van haha. Super lief dat ze dat voor me deed en dat mijn vriendinnen de moeite namen om te komen. Geweldige afleiding in deze laatste (zware) weken. Voor mij persoonlijk hoeft er geen besloten club gemaakt te worden. Het is toch een select gezelschap wat hier uiteindelijk schrijft. Hopelijk snel weer met nieuwe aanwas. Wij verschuiven uiteindelijk toch weer door naar een ander topic . Maar voel je vrij om zoiets te openen natuurlijk.
Hoi meiden, Ben wat minder op zp geweest.. Heb namelijk woensdag avond een erge bloeding gekregen.. Alles is goed met ons kleintje maar zelfs de vk dacht dat dit niet goed zou aflopen.. Mijn lichaam is helemaal van slag en heb nergens geen energie meer voor..
Oh jak Truelove wat een naar bericht zeg. Bloeding is wel gestopt inmiddels? Niet fijn voor het vertrouwen dat je VK ook dacht dat het niet goed zou aflopen. Krijg je nog extra controles nu?? Hopelijk wel in ieder geval. Pff, sterkte!! Hopelijk is de beeb sterk genoeg!
Hey meiden, ik lees weer een hoop gebroken nachten. Hier ook geen geweldige nachten achter de rug. Vooral veel last van maagzuur. Maar, om te toch positief te blijven, viel ik vrij snel na alle hulpmiddelen weer in slaap. @Maria: Ja heel herkenbaar al die goed bedoelde adviezen/commentaar. Krijg er ook wel eens de *peep* van. Super lekker dat je verlof is in gegaan. Geniet er van Heb je al allemaal plannen die je had bewaard tot je verlof? Ik moet nog 3 weekjes, kan aftellen. Alhoewel dat werken van mij niet er veel voorsteld (2x 4uur p.w.) @Leen: Alweer bijna 36 weken. Begint nu echt te korten. Zo te horen goed weekend gehad met de lunch en baby shower. Heb je nog veel cadeautjes gehad? @Truelove: Wat een bericht!! Dat is schrikken. Igg goed om te horen dat alles goed is met de kleine. Maar ohh ohh wat zal je geschrokken zijn. Doe rustig aan en zorg goed jezelf. Hele dikke knuffel! @Roderoosjes: Herkenbaar een baby in de buik die er aan de zijkant ( en bij mij ook soms bij m'n navel) lijkt eruit te willen kruipen. Vandaag maar een lekker lui dagje houden na zo'n gebroken nacht. En leuk kamertje hebben jullie Super mooi geworden! Zal foto's van onze babykamer straks ook eens op m'n profiel zetten. @Meisjeje: Hoe gaat het met jou? Zo te lezen alweer weg uit nl? @Light: Zo te lezen ben je wel creatief. Leuk hoor Ben heel benieuwd hoe je poster eruit komt te zien. Succes met 'knutselen'. @Hier: Nog steeds veel last van maagzuur en dan voornamelijk 's nachts. En nog altijd de energie en de mobiliteit van een oma. Maar zoals Leen al zegt: Count my blessings. Vanavond weer naar de yoga en morgen avond groei echo bij de vk. Ben zoooooo benieuwd. Behalve de hele snelle controle echo die ik laatst in de zh heb gehad toen ik minder leven voelde is de laatste keer met 20 weken geweest. Dus ben benieuwd hoe de baby nu ligt (nog steeds in stuit? Hoop 't niet) Of het groot of klein of gemiddeld is. Uiteraard om alles goed gaat daar binnen. En ook of het nu echt een meisje is? (niet heel belangrijk, maar begin nu toch wel nieuwsgierig te worden) Heb er zin in Zo eerst maar eens een beetje huishouden doen en boodschappen. Fijne dag meiden!