@daantjuh: onze jongens vinden het heel leuk.. Maar als ze de baby even gezien hebben is het al wel weer goed haha.. Bloeding is inmiddels gestopt maar nog wel veel last van buik en energie is weg!
Light, fijn he die hormonen. Maar je faalt echt niet. Je lichaam is nu zo bezig met veranderingen en de kleine. Dat vraagt gewoon veel energie. Het komt echt wel goed. Probeer met je man en verloskundige/gynaecoloog te praten hierover en goed je rust pakken. En hier heb je een uitlaatklep. Gewoon opschrijven wat je dwars zit. Dikke knuffel!
Dankjewel Roderoosjes! Mijn man is heel erg lief voor mij en neemt me absoluut niets kwalijk. Ik heb het echt met hem getroffen. De gyn en vk zeiden ook dat ik goed mijn rust moest nemen. Maar vind dat wel moeilijk, ben iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel dus vind het erg lastig het nu te moeten laten afweten op m'n werk.
Zo ontzettend herkenbaar! Ik had het kunnen schrijven. Hele dikke knuffel! Zoals roderoosjes al zei, lekker dit forum gebruiken als uitlaatklep En zorg goed voor jezelf en je kleintje! Ik had altijd gedacht dat ik zwanger zijn geweldig leuk zou vinden maar eerlijk gezegd is dat alleen met momenten zo en vind ik het ook heel vaak niet leuk ondanks ik natuurlijk reuze dankbaar ben dat het überhaupt gelukt is om zwanger te worden en we een kindje mogen krijgen
Roderoosjes, hihi zo'n schoonmoeder wil ik ook wel. Dat hoef ik van die van mij niet te verwachten... Fijn dat je een goede echo had. Wij maken grote kindjes, dat blijkt maar weer haha. Klets, wow wat vliegen die kilo's eraf bij jou zeg. Jeetje. Haha heeft ze dat serieus geschreven ja? Nou met een kleine in huis heb je sowieso meer was natuurlijk. En als de mand hier vol is, mag mijn verloofde ook wel eens aanpakken. Die kan het woord wasmachine niet eens meer spellen joh. Maria oh wat leuk dat je nog eens een groeiecho krijgt zeg. Jullie krijgen er allemaal meer dan mij. Mijn laatste was voor de 32 weken geloof ik. Maar goed, zal wel verschil zijn omdat ze hem hoogstwaarschijnlijk toch eerder halen of zo. Troela, wat goed van jou. Zal niet makkelijk zijn geweest nee. Knap dat je voor jezelf en je kleintje durft te kiezen. Doe je goed!!! Daantjuh, spannend joh. Als ik lig te puffen krijg jij je eerste echo. Fingers crossed dat je een mooie echo mee krijgt!! Ik ben ook zo blij voor je! Light, niemand heeft ooit gezegd dat zwanger zijn alleen maar leuk is. Natuurlijk is het eigenlijk een voorrecht dat je je zo 'mag' voelen, maar leuk is anders. Ik herken het helemaal. Gelukkig wordt het vanaf het 2e trimester beter en haal je alle schade in. Althans, dat was hier. Vanaf toen kon ik echt genieten en straalde ik voor 10. En het derde trimester is (ondanks mijn kwaaltjes) ook leuk. Iedereen heeft ineens aandacht voor je. Iedereen lacht naar je en kijkt naar je buik. Iedereen stelt vragen en is in je geïnteresseerd haha. Heel bijzonder. Dus even doorzetten. Het wordt beter!! En voel je niet schuldig over je gevoelens, daar heb je helemaal niets aan. Hier niet zo heel veel te melden. Het is nu kermis in onze stad. Ik wil vanavond eigenlijk wel even in de stad gaan borrelen, maar vraag me af of het verstandig is. Sowieso is staan redelijk zwaar, laat staan in een enorme drukte. Dan zien ze wellicht mijn buik over het hoofd 's avonds en ben ik bang dat er te hard tegen aan geduwd wordt of zo. Denk dat het een dagje wordt om in mijn kloffie te blijven hangen haha. Ik zal het nog wat mooier maken, mijn andere nichtje (4) heeft me al haarfijn uitgelegd hoe de bevalling gaat. Ja tante, dat doet pijn hoor. Dan moet je misschien huilen, maar dat maakt niet erg (haar woorden), en dan moet je straks héél hard duwen, kijk, zo (maakt met haar hele lijfje inclusief gezicht een hele druk beweging alsof ze poept). Ja en dat doet wel pijn hoor. Dus ik denk dat je dan wel moet huilen. Maar dan komt de baby en is alles weer goed. Echt... waar ze dat vandaan heeft... Ik was gisteren even bang dat mijn teen gekneusd was. Hij is inmiddels goed blauw en bleef gisteren echt last houden met lopen. Maar na een nacht slapen is de pijn gezakt gelukkig. Dus dan zal het wel in orde zijn lijkt me zo. Stumpert haha. Onze bruiloft 2.0 is ook weer gepland en vastgelegd haha . Straks alleen wat puntjes op de i, dus ik hoef nu nergens meer aan te denken. Hoe lekker is dat
Leuk die uitspraken van kinderen. Mijn neefje (3) heeft altijd gezegd dat ik een jongen in mijn buik heb. Toen zijn moeder zei dat het misschien ook wel een meisje kon zijn zei hij: nou, maar ik denk van niet hoor. Het wordt echt een jonge. Ik ben benieuwd. En wat super van je bruilof, Leen! Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken. Ik ga vandaag nog wat dingen inkopen voor ons wweekendje weg en de laatste dingen pakken. Het meeste staat al klaar, inclusief mijn koffertje voor het ziekenhuis en de maxi Cosi. Die moeten natuurlijk ook mee. Ik heb vanmorgen mijn man naar zijn werk gebracht en daarna nog even mijn bed in gedoken. Vanmiddag haal ik mijn zwager en schoonzus op en rijden we door naar het werk van mijn man. En daarna heerlijk een weekendje relaxen!
10x wat je man niet moet zeggen tijdens de bevalling | Love2BeMama Ik kreeg van een vriendin nog een leuke link door
Letss & Daan Super goed nieuws gefeliciteeerd!!! Ik reageer niet meer zo actief heb het te druk helaas. Ik lees wel zoveel mogelijk met jullie mee Vissie voel je de kleine al? binnenkort 20weeks echo? spannend!!
Ahl, ik weet het nog niet zo. Soms voel ik dingen maar wat het is.. Vorige waren we op echo en we zagen een druk kindje maar ik voelde er niets van. Blijkbaar alle ruimte
Gisteravond weer terug gekomen van een heerlijk weekendje weg. We hadden een huisje met sauna en bubbelbad. Sauna was heerlijk. Bubbelbad was ook fijn, alleen dan zonder de bubbels. Als je de bubbels aan deed had je het idee dat het hele huisje instortte. Ik kon alleen niet meer zelf uit bad komen. Mijn man heeft me telkens moeten helpen. Niet erg, maar wel wat gênant. Het rommelt hier wel aardig. Veel harde buiken, menstruatiepijn, gerommel, darmen die veel lawaai maken. Ik zeg laat het kind komend weekend maar komen. Mijn buik wordt nu ook echt zwaar. Gisterochtend had mijn man zijn hand op mijn buik. Het kindje drukte zich toen heel hard tegen zijn hand aan. Heel schattig, maar ook pijnlijk. Mijn man schrok er een beetje van dat het kindje zo hard kon duwen. Hij had het idee dat uk er aan de zijkant uit wilde.
Oh wat lekker dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad. Lovely. Hahaha, wat grappig dat jouw darmen ook zoveel lawaai maken. Hier idem dito. En mijn stoelgang ligt zo goed als plat. Hier dagelijks harde buiken en een weeïg gevoel in mijn rug. Maar niks waarvan ik denk dat het op korte termijn kan gebeuren. Ben er inmiddels weer aan gewend lijkt wel. Wel slaap ik sinds enkele dagen best lekker. Heerlijk. Heb ik echt gemist. Ik kom redelijk snel in slaap. Wel merk ik dat ik overdag ook veel sneller moe ben. Maar dat is ook niet gek. Ik heb gisteren mijn buik nog maar eens opgemeten. Mijn omvang is nu 112 cm's haha. Ik heb gezegd dat ik eindig rond de 115 cm's en dat zou zomaar kunnen lukken hahha. OMG. De kilo's vliegen er hier de afgelopen weken aan. En mijn benen en voeten zijn meteen ook stukken dikker. Denk hoofdzakelijk vocht. Zaterdag zijn we toch even over de kermis gegaan. Heb een mini rondje gemaakt. Maar 2 pleinen gezien of zo. Maar na dat uurtje was ik er ook klaar mee. Maar blij dat ik er even uit was.
Grappig, mijn stoelgang ligt verre van stil. Ik moet soms wel 3-5 keer per dag. En dan nog dat plassen. Ook lekker vaak. Ik kom nu ongeveer een halve kilo per week aan. Ik denk dat ik eindig op +7 of 8 kilo. Buikomvang heb ik nog niet gemeten. Zal ik eens doen. Is wel leuk. Leuk dat je toch nog even naar de kermis bent geweest. Even wat anders. En ook fijn dat je goed slaapt. Ik slaap nu trouwens met een warmtematje. Heerlijk! Ik kan hem om mijn buik vouwen en het werkt goed tegen de (pijnlijke) harde buiken. Ook merk ik dat de kleine het lekker vindt. Het wordt rustig als ik het matje tegen mijn buik aanleg en drukker als ik het matje weg haal.
Roderoosjes en Leen, wat spannend toch, die laatste loodjes! Jullie zijn bikkels! Ben erg benieuwd wanneer de kleintjes zich aandienen. Fijn Leen, dat je er nog even lekker uit kon en Roderoosjes, jouw weekend klinkt heerlijk!
Mooi gewicht Roderoosjes! Ik ben echt benieuwd hoe dat bij wordt. Ik heb echt super veel trek in vette dingen. Patat speciaal etc. hmmm.. Gelukkig heb ik ook appeltjes bij me vandaag en is er geen snackbar in de buurt
Ohh Daan, ik zou willen dat ik daar weer naar verlangde! Ik had in het begin steeds zo'n zin in frikandel speciaal en gaf daar ook lekker aan toe (gezien mijn ondergewicht vond ik dat ook niet zo'n ramp). Nu heb ik helemaal nergens meer zijn in door de misselijkheid, kan niet meer genieten van eten, terwijl ik eigenlijk een echte Bourgondiër ben! Dus ik zou zeggen: verwen jezelf af en toe Hoewel een appel eigenlijk ook lekker is
Tja, dat zou ik ook jammer vinden hoor. Ik hou ook echt van lekker eten. Heb met vriendlief afgesproken dat we maar 1x in de week een vette hap nemen. We proberen zo normaal mogelijk te doen. Ik hoop echt voor je dat je snel weer lekker kan genieten van het eten! Knuf!
@Roderoosjes klinkt heerlijk jouw weekend weg. Fijn dat je zo genoten hebt @Leen: Toch wel ff lekker om er even uit te zijn. Toch altijd wel ff gezellig zo'n kermis @Light: Waardeloos he, als je niet meer van lekker eten kan genieten. Hier ook niet. Krijg bij zoveel dingen last van maagzuur. En dat terwijl ik juist zo van lekker eten hou. Hopelijk wordt de misselijkheid bij jou ook snel minder. @Daantjuh: Hoe voel je je? Behalve de zin in een vette hap @Hier: Vandaag een uber chagerijnige klote baaldag. Alles doet me zeer, dood moe, veel last van harde buiken en kan niks hebben. Lekker gezellig voor m'n man die vandaag een vrije dag heeft Zo alleen dit typen lucht al op. *klaagmodus weer uit* Even een vraagje over harde buiken. Overal lees ik dat ze geen pijn horen doen. Ik ervaar het misschien nog net niet als pijnlijk maar aangenaam vind ik ook anders Hoe is dat bij jullie? Vooral op het moment dat je baarmoeder zich aanspant zeg maar de 1e sec vind ik echt niet fijn als ie eenmaal hard is heb ik er geen last meer van. Lekker duidelijk weer, kunnen jullie het nog volgen
Geniet er nog maar even van, Daantjuh. Als straks de misselijkheid komt kan je waarschijnlijk een stuk minder eten. Troela, balen dat je een rotdag hebt. Even lekker een momentje voor jezelf pakken? De harde buiken worden steeds onaangenamer. Je baarmoeder wordt natuurlijk ook steeds groter. Een kruik oid wil nog wel eens helpen, net als een warme douche of bad. Verder kalm aan doen. En hoe verder je komt hoe meer harde buiken je krijgt. Ik heb ze nu vooral met opstaan , omdraaien, toiletbezoek.
Echt hè Troela, eten is mijn leven zo ongeveer De misselijkheid wordt wel minder, maar blijft toch constant aanwezig. Ik vraag me af of mijn eetlust en normale smaak nog wel terug komt??? Wat vervelend dat je zo'n baaldag hebt zeg. Rot ook voor je man, maar die moet er maar mee dealen ;-p Kunnen jullie vandaag niet iets gaan doen waar jij je fijn bij voelt?
@ Troela Ja ik voel me goed! Borsten zijn pijnlijk. Verder overdag weinig symptomen. Af en toe maagzuur na het eten, maar nog niet storend. Savonds ben ik sneller moe, geïrriteerd , en doen m'n benen en liezen echt best wel zeer. Maar bovenal ben ik echt super blij!