PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Lets: Het is ook lang wachten. Het is toch al zo spannend voor je. Heb je er wel een goed gevoel over?

Roderoosjes: Fijn dat je weer wat beter hebt geslapen. Goede nachtrust doet een hoop voor een mens.

En ook fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige. Kan me wel voorstellen dat je even schrikt van de weegschaal. Maar als het vooral vocht is valt het te overzien

@Nana: Super goed nieuws van je zus! Wat zal dat een opluchting voor je zijn.

Kan me voorstellen dat je het druk hebt met werken en baby. Lijkt me toch best even wennen om daar een nieuw ritme in te vinden

@Leen: Herkenbaar mannen :( Die van mij is net zo. Ja, doe ik straks... yeah right 5 dagen later is het nog niet gedaan als ik het niet nog 20 x p.d. vraag.

Super fijn dat je bruiloft 2.0 zo snel geregeld is. Kan maar gebeurd zijn.

Geniet lekker van je luie dag vandaag. En verwen jezelf maar lekker ;) Wij gaan hier allemaal 'huilen' volgende voor jou en roderoosjes met volle maan

@Meisjeje: Lekker mens in de bus :(

Wat betreft schoenen, hier hetzelfde probleem. Terwijl bij mij ook m'n voeten niks dikker lijken. Ik heb nu schoenen van m'n moeder te leen. Die heeft een maatje groter en dat komt nu wel mooi uit. In m'n eigen schoenen/laarzen kom ik echt met geen mogelijkheid in.

Is toch even gek lijkt me als je er achter komt dat je borsten beginnen te lekken. Hier (nog) geen last van

@Light: Hoe gaat het nu? Alweer een beetje aan het op knappen?

@Hier: Heb van de week de kraamzorg aan de tel gehad. Die komt morgen avond voor een intakegesprek. Ben benieuwd. Ik heb zelf een aantal jaar als kraamverzorgster gewerkt en vind het heel raar dat straks iemand aan mijn bed staat. Denk nu (heel verwaand ;)) weet toch alles al, dus ga m'n man maar een spoedcursus baby verzorgen geven. Die heeft het harder nodig dan ik.

M'n man heeft de middag en avond een bindingsuitje van z'n werk. Dus denk dat ik straks lekker in m'n pyjama op de bank een leuke vrouwenfilm ga kijken. Lekker met een bak ijs op schoot. Heerlijk!
    Zonder dat ik hoeft te horen: Gatver, wat is dit?! Ja daaaag, dat ga ik echt niet kijken. Kan er niet wat anders op??!!

En ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt voor een zwangerschapsmassage. Lijkt me heerlijk, uurtje lekker verwend worden.

Zo dat was wel weer genoeg over mezelf :)

Fijne dag nog dames!

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Klinkt goed Troela!

Ik ben net met mijn moedernaar de intratuin geweest en allemaal leuke spulletjes gekocht. Kaarsen voor op tafel, heide voor buiten, lampionnen voor buiten, kattengras voor de katten en een hele grote bos bloemen voor mijzelf! Heerlijk!

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Nou meiden, zo te lezen gaat het (weer) lekker met jullie (naar omstandigheden). Daar ben ik blij om.

Nana, wat een opluchting dat je zus niets ernstigs heeft!

Ik ben sinds vorige week weer aan het werk voor 50%, maar maak stiekem toch wel meer uren. Er is geen vervanging geregeld en ik wil ook niet dat de jongeren er de dupe van worden. Dus ik probeer zoveel mogelijk te doen, hoewel het me beurt dan voorheen lukt om m'n grenzen aan te geven.

Ik lees hier nog steeds actief mee, maar ben dus door werk (en reistijd a 1 uur enkrle reis) echt doodop. Heb verder ook niet zoveel te melden, behalve dat de misselijkheid steeds minder wordt! Ik heb nu vaker momenten dat ik me redelijk goed voel. Jeeeeeehj!

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee meiden,
    Hier ook weer even een teken van leven.
    Er is nog steeds gedoe rondom de verkoop van ons appartement en aankoop van een huis. Onze koper maakt er echt een potje van en heeft al een aantal keer om uitstel gevraagd. Vandaag lopen weer de ontbindende voorwaarden af maar ik verwacht weer uitstel (van hooguit nog 1 week).
    Echt niet oké om hier als hoogzwangere druk om te moeten maken.
    Verder verlies ik sinds deze week ook al druppeltjes melk na het douchen. Ben benieuwd of dit ook betekent dat de BV goed zal gaan!

Nana wat een superfijn nieuws van je zus!!!

Light, wat fijn dat de misselijkheid iets afneemt! En ook weer gedeeltelijk aan het werk. Echt top!

Leen, heel herkenbaar zo'n kerel. De mijnes ziet ook totaal de viezigheid niet (kruimels laten liggen na brood smeren, handdoek niet in de wasmand). Maar hij heeft laatst wel de badkamer gedaan.. Moet bekennen dat ik het gister weer opnieuw heb gedaan omdat ik vond dat hij het niet goed had gedaan :)
    Ben heelbenieuwd wat ze volgende week gaan zeggen bij je!

Lets mooie test hoor! Inderdaad de eerste 12 weken is afwachten, helaas. Ik heb zo'n beetje m'n hele zwangerschap gewacht :D gewacht op de eerste echo, de 12w echo, de nekplooimeting, de 20w echo, de 3D echo en nu de bevalling haha. Maar tussendoor genieten!
    Ik duim voor je ;)

Troela, klinkt heeeerlijk zo'n dagje! Lekker even bijkomen ;)

Nou fijne dag allemaal. Ik ga weer even toegeven aan m'n nesteldrang.

5. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes: Wat een leuke spulletjes heb je allemaal gekocht :) Gezellig!

@Light: Fijn dat je je toch beetje bij beetje wat beter gaat voelen.

@Maria: Dank je maria. Mijn vrouwen avond met mezelf was erg geslaagd hihi :)

Wat een gedoe met jullie woning. En echt bloed irritant dat er elke keer om uitstel wordt gevraagd :( Je hebt nu wel wat anders aan je hoeft. En wil natuurlijk graag weten waar je aan toe bent. Hopelijk heb je nu snel duidelijkheid.

@Hier: Vanavond 'onze' kraamverzorgster op bezoek gehad. Was een heel leuk gesprek en ook een leuke vrouw. Dus ik ben blij met de keuze voor dit kraambureau

Verder gaat het redelijk hier. De pijn is meestal wel mee te dealen maar ik heb wel weer heel veel gebroken nachten gehad. Dan weer pijn, dan maagzuur, dan benauwd, dan misselijk. Is elke nacht wel iets. En vooral dat slaapgebrek breekt toch wel op. Plus m'n humeur blijft wel een probleem met slaapgebrek :) Doe m'n best me er bij neer te leggen. Maar dat lukt niet elke dag even goed.

En de kleine is de laatste dagen echt hyperactief :$ Heb ik nog niet zo erg mee gemaakt wordt continue bond en blauw getrapt en geduwd. Maar ook 's nachts, dat vind mama dan weer wat minder fijn. Beter zo als te weinig leven voelen, 't is ook nooit goed he ;)

Zo dat was wel weer genoeg over mezelf. Fijn weekend!

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nana, wat ontzettend fijn dat de uitslag van je zus goed was. Wat een enorme opluchting moet dat zijn zeg. En wat een mooie meid hebben jullie zeg!

Lets wat fijn dat je zo'n knaltest hebt gehad van MvM. Die springt er echt uit. Te gek! En dat je geen kwaaltjes hebt is alleen maar fijn. Al zoek je daarin wellicht ook wat bevestiging. Maar die heb je ook met die knaltest:)

Troela wat een geweldig idee om een zwangerschapsmassage te plannen. Dat is zo lekker...! Jaloers haha!

Roderoosjes jij hebt het weer helemaal gezellig gemaakt in en om huis zo te lezen. Fijn. Lekker van genieten :)

Light fijn dat het je weer wat beter gaat. Pff 1 uur enkele reis is wel veel ja. Been there done that. Je kon me weg vegen. Draaide zo 60 uur in de week onderhand. Gelukkig was ik toen niet zwanger...
    Zeker op tijd je rust pakken inderdaad!

Maria, wat een gehannes inzake de verkoop zeg. Fingers crossed dat alles goed komt. Niet echt leuk nu.

Hahaha, wat je zegt. Het hele zwanger worden en zwanger zijn is aaneengeregen door 'wachten'. Wachten dat je menstruatie voorbij is, wachten tot je een ei hebt, wachten tot je kunt testen, wachten tot de echo's, wachten tot je de kleine voelt, wachten tot je buik gaat groeien, wachten tot de kleine komt.... Je zou er spontaan geduldig van worden ;). Al is dat niemand van ons gelukt.

Hier alles okay. Haha ja wat betreft het huishouden. Ik heb een aantal weken geleden een kruimeldief aangeschaft en dat is nu mijn beste vriend. 's ochtends de broodkruimels van verloofde opruimen. Die heeft de hardnekkige beperking om aan het aanrecht te eten ipv aan tafel. Maar ook ideaal om de trap mee te zuigen etc. Hoef ik die lompe stofzuiger niet voor iedere scheet uit z'n hok te trekken.

Het vocht zit hier echt overal. Hopelijk trekt het straks inderdaad snel weg. Heb er nu wel echt last van. Maar goed. Waarvan niet. Dus probeer zo min mogelijk te zeuren en het maar te accepteren hoe het is. En als ik eenmaal in slaap ben gevallen dan slaap ik op zich redelijk goed. Ik moet wel zo'n 10 keer per nacht naar het toilet, maar dat gaat op de automatische piloot en daarna slaap ik weer snel in.

Het zou wel echt super bijzonder zijn als ik met volle maan op 8 oktober ga bevallen. Op 8 oktober ben ik verliefd geworden op mijn verloofde. Dat kwartje viel gisteren pas.

En ik merk dat steeds meer mensen mij nu ineens berichtjes sturen. Heel lief, maar ik kan me er ook aan irriteren. Nu begin ik interessant te worden en komt het medeleven. Had dat dan die andere maanden ook gedaan...
    Ben sowieso teleurgesteld in bepaalde mensen in mijn omgeving. Weet niet of jullie dat ook zo ervaren. Maar dat komt natuurlijk ook omdat mijn wereld héél erg klein is al de hele zwangerschap omdat ik geen werk heb. Als ik nog had gewerkt, dan was ik waarschijnlijk blij geweest als ik 's avonds op de bank kon ploffen en niets meer hoefde. Kan niet wachten tot ik straks weer een leuke baan heb.

Eerst de kleine man afwachten!!! :D. Whaaa, van binnen begin ik echt soms te stuiteren!!

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Maria, wat vervelend van jullie huis. Hopen dat de koop snel klaar is, dan kunnen jullie ook verder.

Troela, fijn dat je een goed gevoel hebt bij het kraambureau. Zeker omdat je zelf in de kraamzorg hebt gewerkt weet je hoe belangrijk het is.

Leen, hoe is het bij jou? Al lekker aan het rommelen? Hier nog geen last van berichtjes. We zien het wel. Mij schoonzus had gisternacht gedroomd dat ik aan het bevallen was en dat zij hysterisch begon te gillen: Het is begonnen!!!

Hier rommelt het weer aardig. Gisteravond was ik ineens (nadat ik die dag al 4 keer naar het toilet was geweest voor grote boodschap) gigantisch aan de dunne. Kon het bijna niet meer ophouden. Ik wist niet dat er nog zoveel in mijn darmen kon zitten (sorry voor de details :))
    Daarna nog een keer geweest en kwam er weer een lading. Ik heb gelezen dat het een voorbode kan zijn, dat je lichaam zich leeg maakt voor de bevalling.
    Gisteravond ook wat meer harde buiken en vannacht ook wat pijnlijke harde buiken. Waren geen voorweeen, ze zetten niet echt door, maar fijn was anders. Vannacht moest ik weer naar het toilet. Dit keer was het normaal.
    Ik wacht dus "geduldig" af. Het kind is zeer actief vandaag. Ligt geen moment stil en probeert er al een aantal keer aan de zijkant uit te komen.
    Gisteren zat ik op de 37 weken, dus het mag komen.

Leen, komende week is het volle maan! ;)

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nee hier niets noemenswaardigs. Heb dagelijks harde buiken en straalt uit naar mijn rug. En geregeld steken daar beneden. Verder voel ik ook een continue druk daar onder zeg maar. Maar dat is niet 'nieuws'. Kan niet zeggen dat het aan het rommelen is. Ben hier inmiddels weer aan gewend haha.

Wel veel plassen en qua stoelgang ga ik ook wat vaker, maar absoluut nog niet de indruk dat mijn lijf zich aan het leeg gooien is of zo.

Dus spannend Roderoosjes.

Yep, 8 oktober is het volle maan. Zou een hele bijzondere datum zijn als de kleine dan komt. We wachten (on)geduldig af.

Ik doe verder bijzonder weinig. Wat rommelen in huis en zorgen dat alles schoon en opgeruimd is en blijft. Idem qua was.

Afgelopen week is mijn energielevel wel gedaald merk ik. Kan 's middags zomaar een tukkie doen.

En de kleine beweegt in de tussentijd ook volop in mijn buik. Blijft een leuk iets!

9. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes en Leen: Begin het nu echt helemaal spannend te vinden voor jullie. Hopelijk wordt jullie geduld niet te lang op de proef gesteld. Keep us posted :)

@Leen: Heb zeker zin in m'n massage. Sorry van het jaloers maken ;)

En wat betreft teleurgesteld zijn in bepaalde mensen dat komt me bekend voor, helaas. Maar je weet wel meteen op wie je kunt bouwen.

@Roderoosjes: Zoals je het beschrijft lijkt het idd wel voorbereiding op.... spannend hoor!

@Iedereen: Hoe is het met de andere meiden? Allemaal het genieten van het weekend?

@Hier: Slechte nacht achter de rug. Weinig kunnen slapen. Kleine was echt continue actief. Werd er op een gegeven moment gewoon misselijk van.
    En nu heb ik heel veel last van buikpijn/krampen. Beetje menstruatie achtig. Wellicht indalen?
    Dus ik ga nu maar met een warme kruik op m'n buik ff een tukkie doen om wat schade in te halen van vannacht

Truste!

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Light, fijn dat je weer wat minder misselijk bent...gelukkig maar!

Maria, succes met de verkoop!

Leen en roderoosjes, wat is het nu toch spannend aan het worden bij jullie!
    Lekker weinig doen en genieten van de bewegingen toch? (die hopelijk niet al te pijnlijk zijn!)

Troela, slaap lekker, hopelijk ff bijslapen!

Hier gaat alles goed, merk wel dat ik sneller moe ben, kan rustig om 22 uur gaan slapen of eerder. Maar goed, dat is voor mij een soort bevestiging dus ik vind het prima.
    Morgen de eerste echo, vind het echt super spannend! Hopelijk een of twee kloppende hartjes, al kan het best zijn dat je dat nog niet ziet want het is een hele vroege echo!

11. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lets, jaaa morgen eindelijk de eerste echo! Succes en veel plezier

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Super spannend Lets..! Ik ga voor je duimen..

Op de rest reageer ik de komende week wat uitgebreider.
    Zit nu op mn telefoon.. Onhandig ;)

Hier steeds vermoeider, verder weinig symptomen.
    Stond net wel even te kokhalzen om de geur van een gekookt ei.

13. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Lets alvast veel succes morgen! Spannend hoor!

14. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Lets succes voor morgen!!! Ga voor je duimen op een mooi kloppend hartje!

@roderoosjes en leen: spannend joh!! Misschien idd met volle maan ;)

@daantjuh: die misselijkheid kan nog wel komen dus geniet er nog maar even van hihi.. Fijn dat het goed met je gaat!

@light: fijn dat je je iets beter gaat voelen!

Hier nog steeds af en toe bloedingen.. Wel bruin bloed maar toch..
    Afgelopen donderdag hebben ze in het ziekenhuis een uitstrijkje en kweek genomen van mijn baarmoedermond om te kijken of het misschien daarvandaan komt..
    Ook ligt mijn placenta nu nog een stukje voor de uitgang.. Dus dit kan het ook veroorzaken..
    We hopen dat deze nog omhoog groeit anders word het dus een keizersnede

Ik wilde weer beginnen met werken maar op het werk willen ze het absoluut niet hebben..
    Eerst zorgen dat de bloedingen wegblijven en ik mezelf weer goed ga voelen..

15. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes morgen lets spannend hor! Hopelijk is er iets heel moois te zien!

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Succes Lets! Ik duim voor je voor een mooie echo!

Hiereen goede nacht achter de rug. Werd tussendoor wel even wakker omdat ik moest plassen, toen ook flinke harde buiken, maar daarna weer in slaap gevallen totdat de wekker van mijn man ging. Toen ook gelijk weer harde buiken. Ik ga nu proberen om nog wat verder te slapen en dan gaan we zien wat de dag ons brengt.

17. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Succes Lets!!!

Reageer vanmiddag uitgebreid, ook ik op telefoon

18. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Lets: Succes vandaag. Hoop dat je een prachtige echo hebt

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pff ik ben weer thuis. Was een vruchtzakje te zien met iets heel kleins erin, nl. 2,7mm.
    De dokter zei dat het goed was, maar ik ben totaal niet gerustgesteld...(de vorige zwangerschap was met zelfde aantal dagen 4mm, en die ging al mis..) heb ook nog bloed laten prikken op hcg, zodat ze het verloop kon zien?

Al met al, ik ben eigenlijk vrij verdrietig...ben zo bang dat het weer misgaat...

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh dat is spannend Lets. Maar er zit in ieder geval iets. En daarbij meet iedereen anders natuurlijk. En als de dokter zegt dat het goed was zou ik daar vooralsnog van uit gaan. Kan zijn dat het wat later ingenesteld is of zo. Wanneer krijg je uitslag van het bloedprikken? En wanneer kun je weer terug gaan?

Ik blijf duimen voor je. Super spannend dit. xx

Deel Deze Pagina