PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat naar letsdat is niet de geruststelling is geworden waar je op gehoopt had, wanneer mag je terugkomen?

Wel fijn en goed nieuws dat er vruchtzakje te zien was en dat dr positief was, hopelijk kan je jezelf aan deze beide positieve punten vasthouden.

En wat Leen ook zegt het is zo mm werk en zo lastig te bepalen in begin, hoop dat je alsnog snel positieve bevestiging krijgt.

2. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Lets wat vervelend dat je nu nog niet gerustgesteld bent. Wel iig fijn dat de dokter positief is. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. Voor nu dikke knuffel!

3. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee Lets, vervelend dat je niet gerustgesteld bent :(
    Hopelijk straks een goeie hcg-uitslag!
    Het is precies wat de dames voor mij al zeggen, het is mm-werk en op jouw termijn scheelt 1 mm al zoveel.
    Ik hoop voor je dat je bloeduitslag je wat meer gerust kan stellen!

4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Lieve Lets, ik sluit me aan bij de andere meiden. Vertrouw op de dokter, die zal niet voor niets zeggen dat het goed is.
    Bij mij was op die termijn ook niet veel te zien, kijk maar in m'n album. Je ziet niet eens een vruchtje en toch was alles goed. Hopelijk stelt je dat een beetje gerust.

5. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Lets, dikke knuffel voor jou! Probeer positief te blijven. De arts zegt niet voor niets dat het er goed uit ziet. Maar kan me voorstellen dat je op meer had gehoopt.

6. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Langere reactie, ook weer eens achter m'n laptop :)

Nana Wat fijn goed nieuws over je zus, dat lucht op. Hopelijk kan je nu even lekker ontspannen met z'n allen. Hoe is het verder met je en met je meisje?
    Raar om al je rondingen te verliezen... Je kleine lijkt je redelijk op te eten, zij groeit vast wel goed ;) Blijft er nog nog borstvoedingsronding over?

En onze kleine heeft inderdaad flink wat nesthaar, klein aapje :) Als ze in bad is geweest ligt er wel heel waar op de bodem, alleen komt het helaas ook van haar hoofdje, ze gaat voor monnikenkapsel. Mooi balen, maar ja groeit vanzelf weer aan!

Maria al duidelijkheid rondom je huis? Wel vervelend en spannend zeg dat alles zo lang duurt, zeker omdat je toch richting einde van zwangerschap gaat dan wil je lekker rust aan je hoofd!

Truelove Vervelend zeg al dat bloed verlies, maakt toch onzeker. Heb je al meer duidelijkheid rondom onderzoek?

Meisje Al alles ingepakt voor de trip naar NL?

Daantjuh Hoe gaat met jou en je symptomen? Wanneer heb je eerste echo?

Leen Wauw, bijna 38 weekjes onderweg, spannend! Wanneer heb je controle? Zie je er tegen op? Is toch best spannend zo'n controle en wat mogelijk vervolg is :) tenminste dat vond ik wel toen ze me gingen onderzoeken om te kijken hoe het er beneden voor stond.

Lastig al die interesse, zo irritant als je eerder niet krijgt. Net of ze lekker op nieuwtjesjacht zijn, maar het kan natuurlijk ook gemeend zijn ;)
    Het lijkt me inderdaad best heftig, zo thuis zonder werk en dan ook beperkt door zwangerschap. Straks lekker kleintje om op te focussen :) en hopelijk klachten- en vochtvrij lekker meer op stap!

Roderoosjes Voor jou komt ook steeds dichterbij, er helemaal klaar voor?

Op naar 8 oktober en volle maan. Benieuwd of het ook voor (één van) jullie ook een babytje gaat brengen :)

Hier ziekenboeg :) kleine meisje nog steeds verkouden, vanmiddag maar eens vragen bij cb hoe en wat, vind drie weken verkouden van vier weekjes uit de buik best lang, en merk ook dat ze blijft komen om 3 uur, heb ook gevoel dat het komt door verkoudheid en daardoor minder energie. Zo sneu zo'n klein knorretje naast je bed. Verder grote meisje, oorontsteking en ik voel ook fijn griepje opkomen :) Lang leve de herfst!

En nana ook hier al de eerste *ik zit hier en jouw (man) leventje gaat gewoon door* ruzie gehad ;) Heerlijk herkenbaar weer.

Lets hoop echt dat bloedonderzoek je gerust kan stellen! Spannend weer allemaal!

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @lets: pin je niet vast op de grootte van je kleine spruit hoor.. Het groeit nu allemaal nog zo verschillend.. Vertrouw op je lichaam hoe moeilijk dat ook is na je vorige zwangerschap 💋 vertrouw op je kleintje

@klets: nee heb nog geen uitslagen van de kweek en uitstrijkje.. Wel weet ik dat mijn placenta laag ligt..

8. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hcg waarde was 9875. Was niet supergeweldig begreep ik, maar eigenlijk konden ze nog niet veel zeggen. Volgende week bij de echo pas meer... Pff nog een week in spanning...

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Lets wat naar. Ik snap je onzekerheid en die kan ik helaas niet wegnemen. Je had wel een dikke knaltest dat zegt ook wel wat! En voor de rest... afwachten! :(
    Over moe zijn.. toen ik op jouw termijn zat, ging ik rond 19:30 uur al naar bed haha. Dus 22:00 uur vind ik niet eens zo vroeg ;)

Hahaha Maria, heel herkenbaar! Vriendelijk bedanken dat ze zo hun best hebben gedaan en daarna snel de boel opnieuw schoonmaken hihi.
    Weet je al iets meer omtrent je huis? Hopelijk goed nieuws!

Troela: Dus jij hebt ook al wat bevallingen meegemaakt als kraamzorg? Hoe kijk je nu tegen je eigen komende bevalling aan?
    En krijg je deze vrouw die op bezoek is geweest ook als kraamverzorgster? Ik wist van te voren niet wie ik kreeg. Ik zag haar voor het eerst toen ik mijn weeën aan het wegpuffen was. Wat was ik blij met extra hulp aan bed :)

Leen Ik betrap mezelf er op dat ik elke keer hardop zit te lachen bij de meeste berichtjes van jou. Je hebt een grappige manier van schrijven. Ik ben zo benieuwd wat jij over de bevalling gaat schrijven hihi :D

Wanneer de kleine is geboren, heb je ook dat veel mensen ineens erg geïnteresseerd in je zijn. Ach ja... ik denk maar zo.. soms zijn kinderen ook iets wat mensen kan binden. Heb je iets gemeenschappelijks om over te praten. Misschien weten sommige mensen anders niet waar ze het over moeten hebben.

Ik vind het wel spannend worden nu.. ik heb mijn eigen verhalen eens nagelezen over de laatste dagen voor de bevalling en het komt aardig overheen met wat jij nu beschrijft. Al kan het natuurlijk ook nog wel even duren bij je, maar niet lang meer :)
    Ik ga nog steeds voor aankomende volle maan :D

Dat klinkt "goed" Daantjuh, kokhalsen bij eten. Niet leuk natuurlijk, maar wel bevestigend :)

Hahaha Klets zonde he als ze de haartjes gaan verliezen. En dan her en der nog van die lange plukken :p
    Ik weet nog dat ik in de eerste uren na de bevalling mijn meisje zag en mij hardop afvroeg of al dat haar wel normaal was. Ik dacht shit.. dat komt van de pcos, al die overbeharing bij haar. Maar dat scheen normaal nesthaar te zijn hihi :D

Alles wordt minder hier hoor. Ook mijn borsten haha. Voor de voeding zijn ze vol en daarna zijn het leeggesabbelde, hangende zakjes haha. Maar je mag niet klagen, want je hebt een kind zeggen mensen dan ;)

Zo zielig als die kleintjes ziek zijn. Maar borstvoeding is het beste op dat moment zeggen ze dan :)

Wat vervelend (en herkenbaar) die ruzies over dat soort dingen. Ik denk dat je de situatie van jouw en je man niet kunt vergelijken. Het is allebei zwaar, of je nu werkt of de hele dag met de kinderen thuis zit. Je moet proberen je te verplaatsen in de situatie van de ander. En je man moet rekening houden dat je nog vol zit met hormonen. Het kind is er wel uit, maar daarmee ben je nog niet ontzwangert :p

Hier: Niet zo veel te melden. 3 Dagen gewerkt, dus nu weer een paar dagen vrij. Ik heb nergens zin aan, het huis is nodig aan een schoonmaakbeurt toe, maar ik heb geen puf. Ik denk dat dit een nutteloos dagje gaat worden :cool:

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor jullie lieve reacties. Toch maar blijven hopen..proberen...
    Echo staat in mijn album...

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @lets: ik vind eigenlijk je echo er prima uitzien meid.. Probeer te genieten nu gaat het goed..
    stel dat het straks toch niet goed is heb je helemaal niet kunnen genieten van dit moment..
    Ze kunnen het op dit moment echt heel slecht meten.. Hele dikke knuffel voor jou!!! Ga heel hard voor je duimen

12. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Lets, Alles is wel gezegd door de andere meiden, daar sluit ik me bij aan. Iedere dag is er een.. Ik duim voor je!

13. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Net terug van de verloskundige. Weer goed gekeurd. De verloskundige zei dat we in ieder geval niet voorbij de 41 weken gaan. En waarschijnlijk gaan ze al eerder kijken of ik gestript kan worden. Dus over maximaal 3-3,5 week is ons kleintje er!

14. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Roderoosjes, wat fijn! Ik wou dat ik al zover was ;)

Ik heb een vraagje. Hoe voelt een blaasontsteking als je zwanger bent? Ik moet heel vaak naar de wc sinds een paar dagen (soms meteen nadat ik ben geweest terwijl ik wel goed uitplas) en heb pijn in m'n onderbuik. Maar ik heb bv geen pijn bij het plassen.
    Of is dit gewoon de groei van de baarmoeder die tegen de blaas aandrukt?

15. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Roderoosjes: Wat gaat het snel he? Binnen een maand ben je als het goed is mamma. Hoe sta je tegenover de bevalling?

Light: Als je het niet vertrouwt, gewoon je urine laten sticken bij de huisarts. Tijdens de zwangerschap kun je wat minder (of andere) klachten hebben, waardoor je een blaasontsteking niet altijd goed opmerkt.

Pffoe.. ik schrok zojuist wakker van een smorendje geluidje. Ligt mijn meiske onder de dekens. Ik was tijdens de laatste voeding voor de nacht in slaap gevallen en ze lag dus al een puur uurtjes tussen ons in, in het grote bed. Ik was hier al bang voor dat dit zou gebeuren.

16. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeh dat is schrikken nana, eng als zoiets gebeurd. Gelukkig wel op tijd gemerkt. Voed je laatste altijd liggend? Hier bij vorige ook wel eens in slaap gevallen. Liggend en ook keertje zittend, maar liggend durf ik daarom niet meer ' s nachts.
    Ben je zo moe of gewoon die laatste voeding erg vermoeiend? Op hoeveel voedingen zit je inmiddels? Slaapt ze na laatste voeding al door?

light kan inderdaad je blaas zijn die in verdrukking zit, maar bij twijfel gewoon urine inleveren, is zo gecheckt!

roderoosjes aftellen is dan wel echt begonnen he?! Leuk en spannend!

17. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @light bij mij zeiden ze over een blaasontsteking dat dat vele plassen niet kan komen door verdrukking omdat je nog niet zo ver bent.. Maar zou het wel voor de zekerheid laten checken

18. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Vanochtend geen enorme plasdrang meer... Ben aan het proberen naar het werk te gaan maar ben al een paar keer naar de wc gerend, nu met diarree...

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ Lets.. Bah wat een onzekerheid weer, maar het gaat echt goed komen!!! Deze keer gaat het ons lukken. Ik hoop dat het bij de volgende echo mooi gegroeid is

@Truelove Wat vervelend zeg die bloedingen steeds. Al is het waarschijnlijk niks ernstigs. Ik begrijp je onzekerheid.
    Heb je dit ook bij je vorige zwangerschappen gehad?

@Nana Wat een goed nieuws van je zus. Moeten wel een paar heftige dagen geweest zijn. Ik kan me voorstellen dat het ook vanochtend schrikken was, maar volgens mij overkomt dat iedereen wel eens. Het is weer een klein leermomentje. Gewoon niet te lang bij stil staan :).

@Leen.. Ik denk dat iedereen wel deze aandacht kijgt rond dit termijn. Ik kan er zelf niet zo heel goed tegen. Mijn Vriendin was afgelopen weekend uitgerekend.
    We zitten met een aantal meiden in een groepsapp. En zij krijgt ook al een maand lang elke dag vragen van jan en alleman of het kindje er al is, want het duurt wel erg lang.
    Ik zou gek worden hahaha!

@Light Ik zou ook gewoon ff je urine laten checken. Maar het kan ook je BM zijn. Of je damen :) Ik lees net dat het nu aan de andere kant eruit komt. :)

@Klets .. Beterschap met de ziekenboeg. Hier is vriendlief ook stront verkouden. En ik begin mn keel ook te voelen. Mag je eigenlijk keeltabletten tijdens de zwangerschap. Ben nu maar aan het gorchelen met Cayennepeper ! (de ultieme tip bij keelpijn;))

@Hier Vanochtend voor het eerst overgegeven. Eerst tijdens het tanden poetsen en daarna vlak voordat ik naar mn werk moest.
    Nu niet meer misselijk. (ik kreeg erna ook gelijk honger).

Stiekem ben ik er super blij mee hihihi.. :D

20. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Het wordt inderdaad erg spannend. Vannacht weer krampen gehad. Hopelijk zet het snel een keer door.
    Ik laat het allemaal over mij heen komen en ik zie het wel.

Light, ik zou wel even je urine laten nakijken. En ik heb ook al meer mensen gehoord met diarree.

Deel Deze Pagina