PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Zo, eindelijk tijd om te reageren.
    Had mijn schoonvader over voor een paar dagen...nu dus doodop en enorm veel pijn van et veel teveel doen..
    Die man heeft ook echt niet het idee om een keer te helpen met bv tafeldekken oid. Deed net offie in een hotel zat.. grrrrr

Lets wat balen dat je niet de bevestiging hebt gekregen waar je zo op hoopte! Ik snap je onzekerheid en verdriet. Het had zo fijn geweest om even opgelucht te kunnen ademen.
    Ik hoop echt dat et snel gaat groeien en dat je over een week wat opgeluchter adem kan halen. Dikke knuffel en ik denk aan je!

Nana wat enorm schrikken vannacht! Dat is ook iets waar ik enorm bang voor zou zijn. Terwijl mijn vriendin altijd in slaap viel midden in de nacht met de kleine nog aan de borst. Die deed daar absoluut niet moeilijk over.

Klets beterschap voor alle snotterige kleintjes. Wat zei het cb erover??
    vervelend van je ruzie. Maar ik denk dat die in elk gezin voorkomen. Hoe vervelend ook. Jij nog vol hormonen en manlief die ondanks de nieuwe gezinssamenstelling, vermoeidheid, indrukken etc gewoon weer door moet met de dagelijkse rompslomp.
    En tja, wij vrouwen hebben nou eenmaal altijd gelijk :p

Daantjuh, raar eigenlijk dat je zo blij kan zijn met overgeven of andere kwaaltjes haha. wat zijn wij zwangere vrouwen toch een raar volk! Nog even en je vervloekt alles weer hoor haha.

Roderoosjes wat onzettend spannend nu bij jou! ik verwacht elke dag te lezen dat er weer een kleine bij is op deze aardbol!!
    Geldt hetzelfde voor Leen natuurlijk!

Light ik heb 1 keer blaasontsteking gehad en ik had het zelf niet als zodanig herkend. Als tiener had ik soms wel 3 keer in de maand blaasontsteking en ik wist altijd precies als et begon. Tijdens de zwangerschap voelt het heel anders. Ik had buikpijn en rugpijn maar niet zozeer pijn bij het plassen. Moest ook niet extreem vaak plassen oid. Dus mijn tip is om het altijd even te laten controleren. You never know!

Hier, wat ik al zei, enorm veel pijn gehad de afgelopen dagen. Gevoel alsof ik rondloop met 2 gebroken heupen oid. Slaap dus ook weer slecht.
    Gisteravond in bed vroeg vriendlief wat die natte plek in bed nou toch was... bleek ik een enorme lekboob te hebben! bizarre is dat het maar 1 kant is die actief is. De andere boob heeft nog geen druppel gelekt.
    nu kan ik dus mijn bed wassen en mijn pyama want die zitten vol vlekken.

Gister 7 jaar samen met vriendlief en 1 jaar verloofd. time flies...

Ga morgen beginnen met inpakken hier. Kijken hoeveel zooi ik meegesleept krijg.. 19 oktober zwaai ik hier (iig voorlopig) af.

bedacht dat ik al in geen tijden een buikfoto had gemaakt. dus dat heb ik gister maar weer eens gedaan.. jeetje wat een verschil zie je dan ineens haha!
    Heb em op mijn profiel gezet!

fijne dag ladies!

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Meisjeje: kalm aan. Je moet nog even. Denk goed aan jezelf.
    En wat een mooi buikje! Nog heel even en dan kan je lekker bijkomen.

Hier een spannende ochtend achter de rug. Vannacht wakker geworden met krampen en harde buiken. Uiteindelijk onder de douche gegaan omdat ze weer om de 4 minuten kwamen.. Maar het werd niet beter. Dus toen toch maar de verloskundige gebeld. Die is gekomen. Buik gevoeld, hartje geluisterd. Dat was allemaal goed. Inwendig onderzoek gehad. Ik had 1 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was half verweekt. Er was wel iets gaande.
    De verloskundige zou 3 uur later weer bellen om te vragen hoe het ging. Ik heb iets eerder gebeld omdat ik slijmerig buin/bloed verlies had. Niet veel, maar toch. Ze is toen weer even langs geweest. Waarschijnlijk door het toucheren of toch iets van mijn slijmprop. Nog even gevoeld of de kleine al was ingedaald en ja hoor.
    Krampen wwaren ondertussen erger geworden.

Ze zou later nog even bellen hoe het zou gaan en als er eerder iets was dan hoorde ze het.
    Er was vrij weinig veranderd, dus is ze nogmaals langs geweest voor inwendig onderzoek. Alles nog steeds hetzelfde.
    Waarschijnlijk is dit een zogenaamde valse start geweest. Of door heftige voorweeën of door indalen of toch een begin van de bevalling die weer gestopt is.
    Ik heb afgesproken dat ik weer bel als mijn vliezen breken of als ik heftige weeën krijg.
    Ik heb nu even geslapen met een warmtematje en de krampen zijn aardig weg. Nog wel met regelmaat harde buiken. We wachten het af.
    Maar de verloskundige zei wel dat ze denkt dat de kleine mogelijk deze week nog komt. Ik ben erg benieuwd!

3. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes: Ohhh wat spannend allemaal zeg. Zo te horen laat de kleine nu echt niet meer lang op zich wachten. Hoe voel je je nu? Heb je zelf ook het gevoel dat dit een valse start was?

@Meisjeje: Doe je een beetje rustig aan meid. Zorg goed voor jou en je kleintje. Waardeloos trouwens dat je schoonvader niet even een beetje mee helpt. Nu alleen nog inpakken en dan is hopelijk de rust er bij jou ook.

Gaan jullie het 7 jarig jubileum nog vieren?

En mooie buik ;)

@Daantjuh: Ik snap wel dat je blij bent met de symptomen. Geeft toch bevestiging

@Light: Heb je soms een buikgriepje opgelopen?

@Nana: Dat is nou ook bizar. Ik had vannacht een droom dat ik m'n kind liggend ging voeden en in slaap gevallen was. Spooky :( Je zal wel heel erg geschrokken zijn. Misschien toch maar rechtop voeden 's nachts?

Ik kijk heel dubbel naar m'n eigen bevalling. Juist omdat ik er genoeg heb gezien. Want je weet hoe mooi het kan zijn maar je weet ook wat allemaal fout kan gaan en je kent het jargon. Dus ben ook bang dat ik veel te veel mee krijg. Zal het gewoon moeten onder gaan zoals iedereen.

@Hier: Alweer een waardeloze nacht gehad. Meer niet geslapen als wel. Vanmiddag gelukkig wel eventjes kunnen slapen. Maar ben echt zo futloos als iets. Ben zo blij dat ik niet meer hoef te werken. (was eigenlijk m'n laatste week) Probeer me er maar bij neer te leggen. Lukt me niet altijd even goed.

Verder heb ik veel last van druk onder in m'n buik, schaamstreek. Do weer controle verloskundige. Toch maar eens vragen of de kleine misschien aan het indalen is. En daar last van heb.

4. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw Roderoosjes spannend, hoe voel je jezelf nu?

Jij en Leen houden de spanning er goed in! :) We gaan toch maar echt voor de volle maan, die is vannacht toch? :)

Leen hoe is het met jou? Spannende week is aangebroken, weet je al meer?

haha Meisjeje vreemd van die natte plekken. Wel echt zo mooi hoe je lichaam werkt, en dat het al op gang komt. Toch bijzonder om mee te maken een zwangerschap! Succes met de was :) en toch maar koffiepads (zoogcompressen) kopen!

Cb, gaf aan dat het nog hoog zit en niet in de longen dus dat ik me geen zorgen hoeft te maken, dus dat is fijn!
    En... hormoonvrouwen hebben al helemaaal altijd gelijk ;)

Troela balen van die nachten, is vaak ook niet goed voor je eigen stemming als je zo moe bent. Probeer lekker eigen rustmomentjes te pakken, maar dat is lastig! Op naar bezoekje naar vk donderdag, jij gaat ook al hard zeg, richting 34 weekjes !

Enne... wie zei hier ook al weer dat ze zo graag keken naar one born op TLC? Ik heb het net voor eerst gezien, brrrr niets voor mij! Wel mooi om te zien, maar niet zonder droge ogen. Voelt toch spanning en emotie van eigen bevalling weer! Terwijl die toch heeeel anders liep, maar het komt dan toch weer boven :)

En cb was helemaal goed, ons meisje is al een kilo aangekomen en vier cm gegroeid :) Topmeisje en heerlijke voeding :)

5. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Krampen komen weer wat terug. We gaan het wel zien. Mijn vliezen zijn nog niet gebroken. Morgen is het volle maan!

Ik kijk graag naar One born. Maar nu was er ook best wel een heftige aflevering. Kan me voorstellen dat je dan genoeg hebt gezien.

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oeh, bijna volle maan he dames!! Spannend! Hoop snel op leuk babynieuws!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes vandaag en gisteren.
    Doet me goed.
    Hebben toch vandaag even contact gehad met dusseldorf en ze geven toch echt aan die ik, hoe moeilijk dat ook is, me echt niet teveel zorgen moet gaan maken. De grootte van het vruchtje en de bloedwaardes vallen beiden binnen de normen.
    Ben enigszins gerustgesteld, iig een stuk rustiger nu. Durf alleen niet te genieten, maar hopelijk krijg ik daar over een paar weekjes dan de tijd voor!

7. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed dat je even gebeld heb lets toch fijn om even wat meer te horen en nieuwe moed te krijgen!
    Begrijpelijk (al heb ik het zelf jouw hele achtbaan niet meegemaakt) dat je jezelf vanwege vorige zwangerschap extra zorgen maakt. Ik hoop echt dat je de volgende echo alvast wat meer gerustgesteld kan worden en beetje kan genieten! Succes met het aftellen naar volgende echo!

8. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roderoosje, herkenbaar verhaal, m'n vriendin heeft zo drie dagen echt pijn gehad en toen ineens braken de vliezen en was het zo ver. Super spannend. Probeer zoveel mogelijk rust te pakken zou ik denken en alvast heel veel succes als het zo ver is!! Tis volle maan!

De verloskundige vond het geen probleem al het nu zou komen? Eigenlijk moet je nog 2 a 3 weken toch?

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Uurtje geleden (een deel van?) mijn slijmprop verloren. Ik wilde nog even lekker gaan slapen, maar kreeg trek. Zit dus nu lekker aan de crackers ;)
    Harde buiken zijn er nog steeds, af en toe met kramp. We gaan het wel zien.

Ik ben nu 37 + 4, bijna 38 weken dus. En het kindje loopt voor op groei. Het mag komen. Ik ga zo proberen om te gaan slapen en dan horen jullie het wel als er veranderingen zijn :)

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes roderoosjes!

11. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Spannend Roderoosjes! Veel succes!

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend Roderoosjes! Zou wel bijzonder zijn met de volle maan. Volgens mij ligt mijn beste vriendinnetje nu ook te bevallen :)

13. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Wooow roderoosjes! Wat spannend hee!
    Nu kan het niet meer lang duren toch?
    Zou de theorie over de volle maan dan waar zijn? Ben benieuwd!

Lets, goed dat je gebeld hebt en wat meer gerust gesteld bent. Ik las op week 6 en dan komt de groei wel overeen met het termijn. Maar ik snap dat je je druk maakt hoor. Hopelijk is het snel volgende week!

Klets hoe is het met de ziekenboeg? Wat goed dat de kleine alweer 1 kilo is gegroeid. Wat gaat dat hard!
    Ennuh ik kijk dat programma graag. Heb het sinds mijn verlof helemaal ontdekt :D 15.10 TLC-tijd. Ik hou het alleen ook nooit droog. ;)

Troela ik herken het. Heb sinds een paar dagen soms best een pijnlijke onderbuik en veel harde buiken. Ik dacht ook aan indalen. Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen.
    Ben nu ook veel met de bevalling bezig en eerlijk gezegd zie ik ook wel op tegen de pijn. Maar goed gelukkig mogen we het meemaken en de pijn gaat ook weer voorbij. Zo probeer ik dan maar te denken.
    Waar wil jij bevallen? Ik denk dat ik toch voor een geboortehuis kies.

Nana wat schrikken! Kan me zo voorstellen dat moeders door oververmoeidheid in slaap vallen tijdens het voeden.
    Goeie van dat donshaar, want soms denk ik daar ook weleens aan. Zou mijn meisje ook pcos erven?

Hier: yes, het appartement is verkocht! Begin december verhuizen. Niet ideaal maar we krijgen er veel voor terug.
    Vandaag 36 weken zwanger. Nog 1 week en dan mag ik ook gaan aftellen! :D

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Zooo, even weer tijd en puf om te reageren. Zal een lang verhaal worden. Leesvoerrrr :D.

Light heb je je al laten checken op blaasontsteking? Probeer je bekken naar voren te kantelen als je plast. Dan krijg je wat meer ruimte en kun je beter uitplassen. Werkt bij mij super, anders komt er geen druppel uit (omdat alles in de verdrukking zit).

Nana oh gossie, dat is wel even schrikken met je kleintje zo in bed. Ach, het kan de beste gebeuren. Lijkt me ook zwaar vermoeiend zo 's nachts voeden.

Daantjuh haha hulde aan je overgeven dan. Goed teken :). Al is het mij geen 1 keer gelukt. Wel continu misselijk geweest (of ja, tot een week of 14 dan). Wanneer heb jij je echo?

Meisjeje congrats met je jubileum. Heb je het een beetje kunnen vieren samen? Moet wel lachen om je lekboob verhaal. Kan me er zelf geen voorstelling van maken haha. Maar lijkt me erg ongemakkelijk. Jammer ook van je schoonpa. Waarom heb je er niks van gezegd?
    Luister goed naar je lijf. En alvast veel plezier en succes met het inpakken van de spullen voor de laatste keer. De volgende keer dat je in het vliegtuig stapt ben je gewoon mama. En wat een mooie buikfoto!! Looking good.

Klets oh je meisje doet het erg goed. Super zeg.
    Haha ja ik kijk iedere dag TLC. Maar vind maar dat ze er veel schreeuwen en erg summier zijn met een ruggenprik. Kan aan mij liggen. Zie iedereen aan zo'n masker lurken daar.

Lets fijn dat ze je toch beetje hebben kunnen geruststellen. Probeer daar dan ook op te vertrouwen. Onrust doet je lijf geen goed. Hopelijk kun je dadelijk toch een beetje genieten.

Roderoosjes zeg meid, je moet wel even wachten hè! Eerst ben ik aan de beurt ;). Veel gaande bij jou. Spannend zeg. Dikke kans dat je inderdaad zo de bevalling in gaat. Werkt die volle maan dadelijk dan toch bij jou haha. Succes alvast.

update van mij: Gisteren ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles was goed. Kindje ligt nog steeds niet vast in het bekken. Inwendig gecheckt. Mijn baarmoedermond ligt nog best ver naar achteren, maar ik had wel al iets van ontsluiting of zo. Hij kon me in ieder geval strippen. Of ja, hij heeft een poging gedaan. Was wat lastiger omdat mijn bmm dus zover naar achteren lag. Dat komt mogelijk omdat de kleine nog niet vast ligt en daardoor de druk niet heeft.

Maar blijkbaar kan dat nogal snel gaan. Dus we'll see. Vrijdag weer terug. Dus beneden is er wel al wat gaande, maar nog niet actief genoeg. De deur staat op een kier. Hoppa :D.

Daarna een beetje oud bloed verloren (nu nog, maar echt weinig) en wat lichte krampjes gehad. Niets noemenswaardigs. En héérlijk geslapen vannacht. Wauw. Lekker joh.

Dus ik verwacht eigenlijk niet dat er voor vrijdag wat gebeurt. Of mijn lijf moet ineens een Go geven. Of de volle maan moet straks alsnog z'n vruchten afwerpen.

Iig vandaag maar weer wat doen in het huishouden haha. Het kan maar schoon zijn :D.

15. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Maria, wat fijn dat dat achteraf de rug is. Klinkt goed!

Leen, wij bevallen gewoon tegelijk ;).

Hier is het nu weer rustig. Ik heb goed geslapen voor en na de gebruikelijke toiletbezoeken en trek. Mijn kater wil sinds gisteren op mij buik en schoot liggen. En dat terwijl hij niet zo'n schootkat is. Vannacht toen ik wat ging eten kwam hij zelfs op mij blote been liggen. Dat vindt hij normaal echt niet prettig. Maar nu wilde hij er perse bij. We gaan het zien.
    Heb nu voornamelijk veel harde buiken. Niet pijnlijk, wel met regelmaat van 5-8 minuten. Ik wacht nog steeds "geduldig" af.

16. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd Maria! Worden indd drukke weken voor jou in December! Hopelijk ben je dat wel iets hersteld van de bevalling.
    Maar jee! Wat een goed nieuws.
    Hoe is het eigenlijk met je zus? Ze had best wel wat moeite met jou zwangerschap toch?

Spannend Leen en Roderoosjes. Kan dat bloed van het strippen komen?
    Anyway ik vind 10 oktober een mooie datum hoor!:D

Hier vanochtend weer moeten overgeven tijdens het tandenpoetsen. En daarna kokhalzend in m'n auto naar m'n werk gereden.
    In de auto een crackertje gegeten en toen ging het op zich wel weer. Nu af en toe een beetje weeïg gevoel.
    Ik hoop echt dat het een goed teken is. Ben met vlagen zo onzeker. Ik hoop dat ik echt nooit meer een miskraam hoef mee te maken. 20 oktober is mijn eerste echo. Dan ben ik 2 dagen verder dan toen het de vorige keer is misgegaan.

17. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Leen, wow dat klinkt goed hee!
    Deed het strippen zeer? Hopelijk werkt het.. En de volle maan theorie ;)
    Hebben ze al wat gezegd over inleiden of willen ze dit eerst even afwachten?

Roderoosjes, grappig van je kat. Mijn katten kijken me al maanden niet meer aan, terwijl ze vroeger altijd bij me lagen, maar sinds deze week gaan ze lekker op m'n bolle buik liggen.
    Ben heel benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren!

Daantjuh Thanks! Lief dat je ernaar vraagt. Eigenlijk is de situatie met m'n zus erg treurig, zodanig dat we al maanden geen contact hebben.
    Ze heeft heel veel moeite met mijn zwangerschap. Zelf heeft ze inmiddels 3 vroege miskramen achter de rug en zit ze in de laatste icsi poging (die steeds afgebroken wordt) ik laat het heel erg van haar afhangen wat ze wil, want ik begrijp dat ze het heel moeilijk vindt. Maar tis wel jammer.
    Dat weeïge gevoel herken ik wel! Klinkt goed hee!
    Spannende dagen voor je. Hopelijk gaat het dit keer wel goed!
    Voel je je dit keer anders dan de vorige keer?

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    jeetje.. Wat erg voor je zus. Hopelijk is het geluk ook haar snel gegund. :(

Ik voel me wel iets anders dan de 1e keer. Heb wel meer symptomen.
    Vorige keer had ik af en toe last van mn borsten. Het schommelde toen heel erg.
    En nu is het vrij stabiel. Ze doen niet extreem pijn, maar ze zijn er wel.
    Ben ontzettend gesloopt savonds. En ben er nu ook misselijk bij dus. Dat was de vorige keer niet.

Ik hoop gewoon dat het wat zegt :)

19. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Ja dat hoop ik ook heel erg!

Meer symptomen lijkt mij wel een goed teken!
    Kan me voorstellen dat je dolblij bent met de misselijkheid ;)
    Vanillevla hielp bij mij trouwens wel een beetje.

20. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Voor de liefhebber, ik heb een foto toegevoegd aan mijn album. De 35-weken buik.
    Even een intieme vraag aan de dames met een dikke buik: hoe houden jullie het bij daar beneden?
    Ik doe het dus op de gok, maar heb nu een ingegroeide haar :(

Deel Deze Pagina