@Roderoosjes: Jeetje wat spannend is het toch allemaal bij jou. Ik ben benieuwd of je met een baby het ziekenhuis weer verlaat. Zou nou toch echt niet lang meer duren... @Leen: Ben benieuwd of bij jou het strippen iets in werking heeft gezet ondertussen. Of is het nog steeds rustig? Ik moest trouwens wel lachen of jou opmerking over een verkouden onderkant haha @Maria: Bij mij is het idd ook het indalen. Maar bij mij moet ze nog een stukje is nog volledig ingedaald. Elke week controle voelt toch ook echt als de laatste fase. En dat is het natuurlijk ook. Einde komt nu echt wel in zicht. Geboortehuis klinkt goed met een bad. In het ziekenhuis waar ik wil bevallen hebben ze ook een bad op de afdeling. Wel fijn dat het aanwezig is als je het wil gebruiken. Wil jij ook echt een bad bevalling? Of is het meer dat je de mogelijkheid aanwezig is? @Light: Arme light, het zit je ook niet mee he. Hopelijk komen er toch snel wat betere weken voor je aan dat je eens wat bij kan komen. Want is tot nu toe niet echt een leuke zwangerschap (als ik jou verhalen zo lees) @Lets: Meid heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop echt dat je heel snel weer mee kan schrijven hier. Dikke knuffel! @Meisjeje: Wat fijn dat je eindelijk meer duidelijkheid hebt over waar je hen gaat. En Dubai klinkt niet verkeerd. (al ken ik het alleen maar van tv ) Geeft vast wat meer rust. En fijn dat je met een groepje gaat die je een beetje kent. Betekend dit dat je vriend bij de bevalling aanwezig kan zijn? @Hier: Van de week controle gehad vk. Alles was weer goed. En de kleine is aan het indalen. Ik heb even 'geklaagd' over aan mijn pijntjes. Dat luchtte wel even op. Moest voor de zekerheid weer urine laten testen op blaasontsteking, gisteren laten doen. Niks aan de hand gelukkig. Vk zei dat ik gewoon de 'pech' heb dat ik baarmoeder heb die graag al wil oefenen en doen en daardoor zo veel pijn heb. Volgens haar heb ik last van het indalen en voorweeen. Wat dan overigens dan weer niks zou zeggen over wanneer de bevalling zich aandient. Al met al gevalletje kiezen op elkaar en rustig wachten tot het einde nadert... Gisteravond wel echt een enorme jankbui gehad door alle pijn en had het even helemaal gehad. Vannacht gelukkig goed geslapen en ben weer in 'n hum gelukkig Ik merk trouwens wel dat m'n man het steeds spannender begint te vinden. Die vraagt elke keer wanneer ik de vluchttas nou eens klaar ga maken en als ik pijn heb of ik denk dat ik al moet bevallen hihi. Nou doe nog maar even niet... Zo, dat was weer en aardige lap tekst. Fijn weekend allemaal!
Roderoosjes hoe is het nu? Goed kunnen slapen? Dank je Klets ja mn buik is echt hugh haha. Het strippen heeft niks gedaan Troela. Vanmorgen weer moeten terug komen en nogmaals gestript. Morgen weer terug. Pff. De kleine zakt niet voldoende helaas. Anders konden ze de vliezen breken. Ben der klaar mee nu.
En ik ben weer thuis, met het kindje nog in mijn buik. Mijn man is ook blijven slapen. Dat was wel erg fijn. Gisteravond eerst aan de ctg gegaan. Deze bleek het niet te doen, dus na een half uur geklungel van de verloskundige en verpleegkundige kwam er eeen ander apparaat. Daar zou ik een half uur aan moeten liggen. Na een uur toch maar eens gevraagd of ik er al af mocht . Waarschijnlijk overdracht probleempje. Alles zag er goed uit en ja, de harde buiken waren ook zichtbaar. Daarna de injectie gekregen. Nou, ik had net zo goed thuis kunnen blijven. Eerste gedeelte zeer slecht geslapen, veel wakker-slapen-wakker-slapen. Was wel aardig stoned . Er kwamen kabouters enz voorbij in mijn gedachten. Alles voelde ook erg zwaar. Uiteindelijk ben ik rond 4 uur/half5 echt knock-out gegaan. Tot kwart voor 8. Vanmorgen weer aan de ctg. Weer harde buiken, waren erg duidelijk en weer een zeer bewegelijk kind. Vanmorgen kwam er een andere verloskundige. Inleiden doen ze liever nog niet omdat het kind het nog goed doet. Het is alleen de vraag hoe lang ik dit vol hou. Ik heb wel een slaaptablet meegekregen voor komende nacht. We wachten gewoon weer af. Ik sta in the picture bij het ziekenhuis en mocht het nodig zijn komt er een cconsult bij de gynaecoloog. Ik ga nu weer mijn bed in. Slaapt toch het lekkerste!
Jeetje Roderoosjes. Klinkt als een fijn uitstapje zo naar t ziekenhuis.. Je ligt toch over het algemeen fijner in je eigen bed. Hoop dat je nu nog een beetje kan slapen! Wel goed om gezien te kunnen hebben dat de kleine het goed doet en dus nog niet in de problemen zit. Wel belangrijk om jezelf goed in acht te houden want als je al doodop bent voor de bevalling lijkt me dat een zware dobber worden. Je hebt je energie gewoon hard nodig straks. Hoop dat je met de slaaptabletten wat slaapt! Leen, balen dat et strippen weer niet heeft geholpen. Bizar dat ik bij jullie beide het gevoel had dat et echt niet langer dan 38 weken zou gaan duren met alle tekenen die jullie hadden.. Zo zie je maar.. De kids van tegenwoordig worden gewoon al eigenwijs geboren.. Wanneer zij er zin in hebben... Ik zal je binnenkort even een pb sturen! Gister met vriendin beetje aan t orienteren geweest welk gedeelte van Dubai we evt willen gaan wonen. Moet het toch gewoon gaan zien. Vind je buik groot maar mooi hoor! Heb et idee dat de mijne niet veel kleiner is ook. T is iig een mooie ronde Troela en Maria hebben jullie elke week controle?? Ik moet ook echt even gaan bellen met de vlk.. had gister gebeld maar op vrijdag zijn ze niet bereikbaar.. Maandag dan maar. dan kan ik een afspraak maken voor de 20e oid. Troela balen van je pijn! Snap dat je even moest ontladen dan! Gelukkig is dat ook geoorloofd! Herkenbaar van die mannen die wat zenuwachtig worden. Die van mij kwam vannacht om 00:15 thuis van werk en zag een ambulance voor de deur van de flat staan.. Hij was meteen in de stress of ik et toch niet zou zijn. Ook zegt ie steeds vaker: " als je eerder naar NL wil moet je dat doen hoor!". Hij is op zijn dood dat het hier gaat gebeuren. Maria nee ik ga idd met je mee in de verhuizing met een kleine... Niet ideaal maar ach. T is voor een goed doel! Ik ga ook in een geboortehuis bevallen. Waar mijn ouders wonen mag je niet thuis bevallen ivm een kanaal wat je over moet als je naar t ziekenhuis moet. Doordat er nogal wat scheepvaart doorkomt vinden ze het dan te gevaarlijk met het oog dat de bruggen open staan. Als je geen medische indicatie hebt kun je bij ons dus alleen terecht in het geboortehuis. Begreep dat je er al heen kan bij de eerste weeën en mag blijven tot je je ok voelt. Ben benieuwd! Klets Mijn vriend gaat idd bij en andere maatschappij vliegen. Veel betere arbeidsomstandigheden dan wat we hier hebben en fijn om hier weg te kunnen. Helaas betekent dit nieuws nog geen garantie dat hij bij de bevalling aanwezig is. Aangezien hij nog geen contact en startdatum heeft kan hij zijn baan hier nog niet opzeggen. Wel is de kans groot dat wanneer ze geboren is hij niet meer gaat werken hier en vaderschapsverlof opneemt tot hij aan de slag moet bij zijn nieuwe werkgever. Heb besloten de boel de boel te laten hier als ik vertrek en dan met de kleine terug te komen om in te pakken in januari. Wel al een lijst aan et maken van de dingen die mee moeten en wat ik hier wil achterlaten. Merk dat k dat wel lastig vind, ben wel een beetje een control freak en dan zomaar weggaan hier voor 2 maanden en niet weten wanneer precies wat gebeurt vind ik maar stressie. Verder proberen volgende week zoveel mogelijk mee te sjouwen alvast naar NL Lets laat je ons nog even weten of er iets uit de uitslagen naar voren komt? Wat fijn dat ze je nu zo goed gaan onderzoeken! Ik hoop dat er voor jullie duidelijkheid komt zodat je niet nogmaals zo´n enorme teleurstelling hoeven te verwerken! Liefs! Light Ik hoop dat je je al wat beter voelt!
@Meisjeje: Ik heb 1x in de 2 weken controle. Geloof vanaf 36 weken dan iedereen week. Kan me wel voorstellen dat het moeilijk is te beslissen wat mee gaat en wat achter blijft. En hopelijk heeft je vriend snel een contract in handen en kunnen er stappen worden ondernomen. @Leen: Och, arme Leen. Het zit ook niet mee. Iedere dag terug om elke keer te strippen lijkt me ook echt niet fijn. Dan hoop je toch op iets van actie en dan gebeurt er weer niks. Hopelijk heeft het vandaag meer effect en mag jullie mannetje snel komen. Voor nu, dikke knuffel! @Roderoosjes: Nachtje ziekenhuis was dus ook niet echt rustgevend voor jullie. Nu lekker in je eigen bed slapen, wel zo fijn. En goed om te weten dat de kleine het iig goed doet. Hopelijk heeft het pilletje vannacht meer effect. Wat Meisjeje ook zegt, doodmoe aan de bevalling beginnen is ook niet fijn. Truste voor nu
Roderoosjes, klinkt niet echt als een rustige nacht. Wel fijn dat ze je serieus nemen. Hopelijk kun je met het slaaptabletje vanacht goed slapen. Ik heb jaren geleden ook een paar dagen slaaptabletjes gehad en sliep toen als een os! Troela, wat klinkt dat pittig! Ik hoop dat je het een beetje kunt volhouden en inderdaad anders van je af klagen. Wat een gedoe Leen, dat strippen iedere keer. Ik ken eigenlijk alleen maar verhalen waarbij daarna de bevalling op gang kwam. Wat balen dat dit bij jou (nog) niet het geval is. Meisjeje, voor een controlfreak vind ik dat je het dan aardig nuchter oppakt! Echt knap hoor! Hoop dat je de stress onder controle kunt houden. Ik voel me nog steeds beroerd. Inderdaad geen fijn eerste trimester zo. Ik heb ook het idee dat m'n omgeving begint af te haken... Ik kom bijna nergens meer omdat ik me echt te ziek voel en het gewoon niet volhoudt om lang rechtop op een stoel te zitten. Ben de controle over mezelf helemaal kwijt en kan daar soms een beetje paniekerig van worden. Werd vanmorgen dan ook helemaal gestrest wakker omdat ik dacht: "Oh nee, alweer een dag die ik moet zien te overleven". Begin me nu ook zorgen te maken over alle dingen die geregeld moeten worden (zoals opvang), maar waar ik nu gewoon niet aan toe kom.
Troela, die pijntjes herken ik duidelijk. Ik heb ook zo'n fijne baarmoeder. En soms helpt een goede huilbui. Ik heb gisteravond en vannacht meerdere huilbuien gehad. Meisjeje, Dubai! Wauw! Lijkt me wel gaaf. En fijn dat jjullie daar niet alleen heen gaan. Leen, fijn he al die inwendige onderzoeken. Ik heb er 5 gehad de afgelopen dag en nacht . Wel balen dat het strippen weer niet heeft geholpen. De kleine is er blijkbaar nog niet klaar voor. Light, probeer wat te ontspannen. Het komt allemaal wel goed. Ik weet hoe je je voelt, maar zeker nu moet je proberen goed aan jezelf te denken. Hier, ik heb net ruim 2 uur geslapen. Heel fijn. Was zo moe na vannacht. Maar helaas nog steeds om de zoveel minuten harde buiken en krampen. En dat vanaf gisternacht. Ik hoop gewoon dat het doorzet. Maar ja, we wachten gewoon af.
Even kijken of er wat gebeurd is, helaas. Op wat slaap en nieuwe strippoging na! roderoosjes fijn dat het goed gaat met de kleine, uiteindelijk toch belangrijkst al is rust voor mama ook erg goed, hopelijk met je pil lekkere nacht thuis. Wanneer nu weer controle? Al is die hopelijk niet nodig.... leen tot hoe lang gaan ze door met strippogingen? Had gister nog wel wat gedaan met je ontsluiting? Balen dat de kleine niet wil zakken en dat ze daarom nu niet verder gaan. Hier was dat geen belemmering voor inleiden, maar ja met 41 weken vielen die dingen vast weg... Hopelijk is poging 3, succesvol in kader van " drie maal is... " en ben je aan het puffen! light balen zeg dat je jezelf zo beroerd voelt! Neem tijd voor jezelf, volgens mij loopt op het momen al je energie weg! Niets aan, hopelijk lukt het je snel om weer beetje op te laden, zodat het zwanger zijn weer leuker wordt! meisje fijn dat je man bij betere maatschappij gaat vliegen! Krijg je dan ook luxe expats leventje in Dubai? Je leest, ik heb zo mijn romantische beelden hierbij, alhoewel het vast ook wel eenzaam is. De kleine zal dus ook snel weer vliegtuig in "stappen"! Lijkt voor jullie wel alsof je gewoon de trein pakt 😊 wel fijn als op die manier gewoon alles toch nog beetje dichtbij is. Hoop zo dat je man erbij kan zijn met bevallen, heb je al nagedacht of wie er anders bij is? Wel lekker dat je direct met eerste weeën al naar geboortehuis kan, wel lekker gevoel! one Born pas nog even staartje gezien, toch wel beetje fascinerend, ik geef toe 😊 maar wat een mensen bij het bed zeg! Veel artsen ed, maar ook familie! Ik was alleen met manlief vond dat wel prima, en stomme verpleegkundige was er natuurlijk ook. De arts en gyn kwamen gewoon af en toe langs. Hebben jullie wel meer mensen gevraagd om bij de bevalling te zijn?
Haai. Even korte update / uitleg. Zit niet aan de pc dus reageer op een later tijdstip op de rest. Vanmorgen kwamen we aan en toen was eigenlijk al meteen duidelijk dat er niks ging gebeuren omdat het druk was op de afdeling. Dus eerst even kijken hoe de vlag erbij hing. Als ik goed inleidbaar geweest was, hadden ze misschien meer gedaan. Baarmoedermond ligt nog ver naar achteren, ben voor 3/4e verweekt en 2 cm ontsluiting. En de kleine ligt niet vast. Vliezen breken zou dan veel te heftig zijn blijkbaar. Ze heeft me goed gestript, last van gehad. Nu wel bloedverlies en fikse krampen. Na een paar uur heeft dat afgenomen. Morgen weer terug. Mogelijk krijg ik een of andere tablet/gel ingebracht. Wordt dagvullend morgen met de wetenschap dat het mogelijk weinig tot niks doet haha. Juttum. Geen idee wat ik daar van moet vinden haha. Dus morgen mogelijk paar uur daar vermaken, dan naar huis en maandag terug. Schiet mij maar lek. Aan de andere kant goed dat ze niks forceren en kijken hoe je lijf reageert. Dus hopelijk komt thuis eea op gang of is het straks rustig in het zkh zodat we serieus aan de slag kunnen. Was wat teleurstellend vandaag, maar ben er wel rustig onder. Kwestie van dagen zeg maar. To be continued.
Spannend Leen. Wel balen dat vanochtend geen plek was maar wel fijn dat ze alles zo gecontroleerd aanpakken. Ze gaan dus beginnen met primen morgen, kan snel gaan dan maar inderdaad ook zo nog paar dagen duren. Wel raar lijkt me om tussendoor naar huis te gaan, mag je niet direct door aan wee-opwekkers als boel goed verweekt en naar voren komt? Hier is gelukkig alles goed gegaan, ondanks dat kleine nog hoog en niet vast lag, maar het zijn toch altijd extra risico's die je zo veel mogelijk wil uitbannen of wil controleren. Zijn in elk geval erg zorgvuldig daar, hopelijk kan je van alle spanning beetje slapen vannacht zodat je beetje uitgerust aan morgen kan beginnen! Hoe is vriend eronder?
Jeetje Leen, hoop dat het strippen nu wel heeft geholpen! Hoe laat moet je anders weer richting zkh vandaag?? Succes!
Vanaf nu hebben Rr en Leen dagelijkse meldingsplicht, want wij worden zenuwachtig van te lange radiostiltes Volle maan heeft zeker wat in werking gezet bij jullie.. oke en de verloskundigen/ gynaecologen ook Ik vind het berespannend allemaal!!
Sluit me aan bij Nana, bij stiltes hopen we dat jullie "lekker" aan het puffen zijn. Eigen one Born verhaaltje aan het maken