pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mj24, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    mmm = medische malle molen.
    BMI heeft iets met overgewicht te maken

succes met afvallen meid.. ga zo door

2. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Aha nou snap ik 'm! Bedankt!

3. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Dag meiden

nou ik heb hoogst waarschijnlijk ook pcos. Mijn echo wees dat wel uit. Ik heb nu bloed geprikt en over twee weken ook weer. Mijn mannetje moet er ook aan geloven. Ik heb een potje voor hem meegekregen. Over vier weken weer een afspraak. waarschijnlijk daarna starten met Clomid.
    Ze raadde me ook aan toch wat af te vallen; daar gaan we weer....

een handige site is: www.nvog.nl.
    kijk dan bij informatie,voortplantinggeneeskunde, pcos. Hier staat een document over pcos. Heel duidelijk beschreven

gr Alies

4. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

ik heb dus ook PCO. Gelukkig hanteren ze bij ons in het ziekenhuis een BMI van 40, anders had ik een groot probleem. Ik moest ook eerst 10 kilo afvallen voordat ze aan de behandeling begonnen. Ben toen 12 kilo afgevallen. Nu ben ik weer een kilo of 2 aangekomen, mede door de medicijnen.

Ruim 3,5 jaar geleden is onze zoon geboren, met behulp van een IUI-behandeling. Het is dus mogelijk. Maar zoals jullie zien, zijn we momenteel met onze 6e en tevens laatste IUI-behandeling bezig. Als deze mislukt, wordt het IVF.

Maar gelukkig hebben we al een prachtzoon.

Iedereen succes met zwanger worden.

Groetjes, Jaycey

5. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hier ook een PCO'er. Ik heb inmiddels 5 kuren Clomid gehad en ben sinds oktober overgegaan op Puregon spuiten.
    Wel werd ik al heel vroeg ongi, op mn 11e en altijd een keurige 28 daagse cyclus gehad. Tot ik op een gegeven moment aan de pil ging en daarmee stopte. Ongi bleef 9 maand uit. Ben toen doorgestuurd naar de gyn en die constateerde dmv een echo dat ik PCO heb. Echt een enorme klap was dat, want had niet verwacht dat er echt 'iets mis' zou zijn.
    Heb trouwens bijna geen kenmerken, geen overgewicht (eerder ondergewicht) geen overbeharing, niet insulineresistent etc. en uit mn bloed kwam ook niks bijzonders, vreemd he :(

groetjes
    Marjo

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai Marjo, ik had er ook noit last van voordat ik op mijn 17de aan de pil begon. Ik was al vanaf mijn 12de ong. ik ben ook wel een beetje anti pil geworden.
    Ik hoop dat het snel raak is voor je..

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn schoonzusje heeft pco , ze hoefde niet aftevallen (en ze is mega zwaar) ze kreeg 1x hormoon spuiten (moest ze zelf doen) en toen was het ook gelijk raak en nu heeft ze een wolk van een zoon.

een vriendin van me heeft het ook moest wel afvallen is 20 kg afgevallen en toen bleek dat het bij haar man ook niet goed zat dus het is voor hun einde bericht kinderen krijgen.

dus waarom de 1 nou wel moet afvallen en de ander niet geen idee.
    me vriendin woog 95 kg en me schoonzusje schat ik op 130 kg als het niet meer is

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja dokters verschillen erg in methodes. ik ben gewoon 60 kg dus daar ligt het bij mij niet aan

9. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    :( Het zou fijn zijn als ze eens 1 lijn gaan trekken, het maakt vrouwen zo onzeker.

Maar, wij laten ons niet op de kop zitten hoor meiden! :) We gaan er gewoon voor!

@Alies: Denk aan jullie toekomstige beeb en de kilo's vliegen er af! ;) Heel veel succes meis!

10. esmeralda23

esmeralda23 Actief lid

20 sep 2006
    134
    0
    0
    Utrecht
    ook ik heb pco, dit weet ik nu een jaar of drie.
    ik slik nu al bijna twee jaar clomid, waar ik wonderlijk goed op reageer.
    ik heb een cyclus van 33 dagen en krijg dus ook een eisprong.
    verder ben ik ongeveer eens per half jaar op controle bij de gyn, maar we zijn allebei gezond, dus voorlopig rest ons niets meer dan braaf de clomid slikken en tempen.
    neem ik de clomid een maand niet dan wordt ik vanzelf ongi, maar twee maanden niet slikken wordt een drama.
    ben vier maanden geleden even gestopt met de med en toen begon na twee maanden het gedonder, ben toen vier maanden bezig geweest om alles weer normaal te krijgen.
    afgelopen maand weer begonnen met de clomid en nu was mijn cyclus 45 dagen, beter dan helemaal niet.
    nu stop ik dus ook niet meer met de med.
    ook heb ik een hcg gehad die goed was.
    en ook ik ben veel te zwaar, probeer van alles, maar het helpt niet.

Deel Deze Pagina