Pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna2, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Dat is idd een positief verhaal cw1! Wat fijn dat je zwanger bent geraakt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit... met PCOS!

Hopelijk voel je je goed!

Gelukkig boefff dat je er niet zo heel erg last van hebt... en hopelijk slaat het nu wel aan!
    Ik moet hier nog een weekje wachten tot de afspraak met de gyn...

2. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

UK1983 ik herken de klachten die je beschrijft zeker. Ik heb veel last van de PCOS. Ik ben ook op basis van aanhoudende klachten die niet verklaard konden worden naar de gyn doorverwezen.

Waar ik last van had:
    - Buikpijn
    - Opgeblazen buik
    - In kort tempo veel dikker worden rond buik terwijl ik normaal at (ik heb geen overgewicht)
    - ik kreeg ineens een snorretje
    - pukkels op schouders en bovenrug
    - Tussentijdse bloedingen
    - Misselijkheid en duizeligheid
    - Eczeem achtige klachten, droge jeukende huid
    - Jeukende tepels
    - Compleet uitgeput
    - Depressieve gevoelens

De gewichtstoename, de moeheid en de depressieve gevoelens heb ik inmiddels onder controle door middel van een aanpassing in voeding en beweging. Ook de opgeblazen buik is minder. Maar van de rest heb ik nog steeds last. Buikpijn heb ik dus ook, eigenlijk vrijwel altijd. De keren dat ik vermoedelijk een eisprong heb gehad is de buikpijn daarna even wat minder. De arts zegt dat dit van gezwollen eierstokken komt.

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier ook een pco-er ;). Gisteren is de diagnose gesteld en ik heb er best 'last' van. Als ik dan positieve verhalen lees, word ik wel weer blij :)

En de lijst met symptomen die Gerbera opnoemt, is zeer herkenbaar. Ik heb van verschillende dingen last, maar heb ze nooit gekoppeld aan het feit dat ik zeer onregelmatig ongesteld was.

Groetjes,
    Elmo

4. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik heb ook pcos, en ik wil jullie even een hart onder de riem steken!
    Na 4 jaar zijn wij zwanger geworden, na een mmm van bijna 2 jaar. Ik reageer heel vreemd op de medicatie waardoor ze elke keer moesten verhogen: Clomid 50 werkte 1 keer, toen 100, werkte 1 keer, enz. Toen Pregnyl, dat ging even op laag niveau goed, toen ineens een reactie, niet zwanger geworden. Volgende rondes ongeveer hetzelfde alleen werd de dosering steeds hoger.

Ik ben ook niet het 'normale' pcos geval, ik was 1.72 en woon 59 kilo en had om de week een bloeding :)

Maar het resultaat ligt nu lekker boven te slapen! Dus zet em op meiden!

5. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Wat fijn om inderdaad positieve verhalen te lezen! Vaak gaat het wel maar soms kan de moed me ineens in de schoenen zakken. Zo had ik afgelopen zondag een feestje. Toen wij daar aan kwamen zag ik ineens dat er heel veel kleine kinderen bij waren. Allemaal aan het spelen. Er was ook een babytje, een kindje van net 1 en een zwanger meisje. Ik had dit niet verwacht van te voren (ik dacht alleen volwassenen) en ik was helemaal overrompeld ineens. Ik viel echt stil en mijn keel zat dicht. Op een gegeven moment kwamen zelfs de tranen rollen. Ik kon het gewoon niet tegen houden. Ik geloof dat gelukkig niemand het zag. Schaamde me rot! Mijn man zag het gelukkig wel en we zijn vlot weg gegaan daarna.

6. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Ja gelukkig zijn er ook positieve verhalen!
    Gerbera, jouw opsomming van klachten zijn echt herkenbaar! Die heb ik dus ook allemaal, inclusief helemaal niet ongesteld worden. Zit nu denk ik al op dag 100 zoveel... ben gestopt het bij te houden.
    En mijn buik is echt keihard, lijk wel een paar maanden zwanger. Vandaag met de kids op mn werk wezen zwemmen, moest (ook voor collega's) echt mn buik inhouden want als ik het laat gaan is het geen gezicht (of ze gaan dingen denken die er helaas nog niet zijn...). En daardoor heb ik alleen maar weer meer buikpijn ;-(

Mariska121, hoe ben jij uiteindelijk zwanger geraakt? Via hormonen of echt IVF oid?

7. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Oh en Gerbera, kan me echt indenken dat zoiets op een verjaardag je kan overvallen! Is echt niet leuk ook nog eens letterlijk te zien dat iedereen kinderen heeft of zwanger is. Het lijkt iedereen zo makkelijk af te gaan he?

En dat is in mijn omgeving op dit moment ook wel zo. Heb het afgelopen half jaar 10 geboortekaartjes kunnen sturen... nu nog 2 te gaan aankomende maanden.

8. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo meiden,

Hier ook (waarschijnlijk) PCOS, met veel symptomen zoals eerder beschreven. Vooral de eeuwige moeheid en de opgeblazen buik herken ik, en natuurlijk het feit dat ik helemaal geen menstruatie meer heb gehad sinds december 2010, toen ik stopte met de pil.

Half augustus hebben mijn man en ik een afspraak bij de fertiliteitspoli, hopelijk kunnen ze dan vertellen of ik inderdaad PCOS heb en wat de verdere stappen zijn.

En tja, al die zwangere vriendinnen om je heen is soms best lastig, ik ben heel blij voor ze maar het steekt soms wel een beetje als je al die verhalen hoort van supersnelle zwangerschappen! Dan ben ik toch wel een tikkeltje jaloers...

Succes iedereen!

Deel Deze Pagina