Vitamine/Foliumzuur tabletten maken mij misselijk!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yummy, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik voelde me de afgelopen weken steeds al misselijk zodra ik mijn ontbijt op had. Ik snapte er niets van, veranderde wat ik at maar het hielp allemaal niets. Nu neem ik altijd tijdens/voor mijn ontbijt ook een vitamine/foliumzuur tabletje.
    Vandaag heb ik ontbeten maar vergat ik mijn vitamine/foliumzuur pilletjes van Centrum (die Materna variant, speciaal bij zwanger worden, zijn of borstvoeding) en ik nam die pil dus net nog even in: 1 minuut later word ik dus weer hartstikke misselijk.

Het komt dus door die pil! Gadver, voel me echt super beroerd nu.
    Zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben? En hielp het om andere tabletjes te gaan slikken?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik werd hondsberoerd van die pillen met visolie erin. Moet erbij zeggen dat ik toen al zwanger was, toen werd ik hondsberoerd van de gekste dingen.
    Ben toen gauw overgestapt naar alleen foliumzuur en vitamine D ipv een multi. Beviel me véél beter, en dat zijn uiteindelijk de twee dingen die je nodig hebt, de rest is minder belangrijk.

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ja hondsberoerd!!
    Ik slik Zwanger Worden van de Etos maar ik moet eerlijk toegeven dat ik pass vorige maand de moed wist op te brengen om het echt goed en regelmatig te slikken.. BAH!
    Ik slik de pil op mijn werk en trakteer mezelf op een lekkere koek waardoor de smaak niet zo blijft hangen.
    Op een nuchtere maag innemen is in ieder geval geen optie voor mij.

4. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, ik ook! Echt vlak na het innemen even een vreselijke misselijkheidsaanval. Wat bij mij helpt, misschien stom, innemen met cola. Op m'n nuchtere maag, lijkt juist niet goed, maar niet misselijk dan. Weet niet waarom. Misschien een tip.

5. WendymvSenna

WendymvSenna Actief lid

3 mei 2010
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inderdaad wel vaak misselijk de laatste weken, kan dus daar van komen ;) Ik gebruik de tabeletten van het kv, ik ga er ook eens op letten of ik misselijk word als ik de pil op een ander tijdstip inneem.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    O meer dus die dit hebben! Ik vond het zo raar.

Ik heb hem toevallig vanochtend dus ingenomen met een beetje cola (ik had al het vermoeden dat het wel eens van die pil kon komen) maar ook nu werd ik misselijk. Nu was het cola light, weet niet of het daar aan zou kunnen liggen? Want normaal helpt gewone cola altijd heel goed tegen misselijkheid bij mij.

Ik kijk het de komende dagen nog even aan, maar blijf ik misselijk worden dan stap ik ook maar over op de normale foliumzuur tabletten. Is het dan voldoende om daarnaast vitamine D te nemen?

7. tulip

tulip Niet meer actief

o wat vervelend. Ik heb er eigenlijk geen last van. Slik die van etos, die zwanger worden pilletjes.

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    heb ik geen last van.. het enige wat ik lastig vind met d ezwanger worden pillen van de etos is het formaat. Smorgens wil het niet zo goed lukken en moet ik af en toe kokhalzen.. maar savonds no problemo.. Word er ook niet ziek van.. Nu moet ik er wel bijz eggen sowieso nbiet snel iets vies te vinden of ergens ziek van te worden...

9. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ik word misselijk van verschillende vitaminepillen (zonder foliumzuur, gebruikte ze toen naast een dieet) als ik die op nuchtere maag inneem. Sinds wij een kinderwens hebben, gebruik ik die van Kruidvat. Ik heb hierbij nergens last van!

Deel Deze Pagina