Dag dames, Sinds 3 maanden slik ik Clomid 50mg. Ik heb vanaf de eerste clomid ronde (wat eigenlijk ronde 20 was in mijn geval) een prima eisprong volgens mijn BTC, maar tot op heden ben ik nog niet zwanger, ondanks goede pogingen op de juiste momenten. Uiteraard begrijp ik dat ik na 3 maanden de hoop nog lang niet moet opgeven, maar toch ben ik wel erg benieuwd of er veel meiden zijn die ondanks dat ze een goede eisprong hadden met Clomid, niet zwanger raakten. In het AMC willen ze het eigenlijk maar 6 rondes doen, combinatie met pregnyl doen ze niet en echo's tussendoor voor follikelmeting etc. ook niet. Ik weet dat ik dit in het topic van de clomid meiden neer kan zetten maar zij zitten er nog midden in, dus dat is niet echt handig. Heb ook gezocht maar niet specifiek hierover iets gevonden op het forum helaas. Ben benieuwd naar jullie reacties! Groetjes, Tamara
Tja, vrees dat je er nog niet zoveel over kunt zeggen. Hebben ze wel eens een samenlevingstest gedaan? Van Clomid kan je zuurgraad in je vagina namelijk veranderen waardoor zaadjes al dood zijn voordat ze überhaupt het eitje hebben bereikt.... Zelf heb ik al ruim 3 jaar een prima eisprong en ben ook nog steeds niet zwanger, dus tja....
tsjah...hier bij meisje 6 maanden 150mg geslikt en toen raak. En bij boyke 3 maanden 50mg na LEO/HSG/kijkoperatie en toen raak. Soms duurt het wat langer...maar ik ken ook meiden waar het dus niet raak was na 6 maanden en die gingen over op spuit hormonen...werkt net zo goed!
Hier 3 maanden Clomid, zelf klussen. 6 Keer Clomid IUI. Daarna Puregon, IUI, IVF, ICSI, en toen pas zwanger. Alle keren gewoon een eisprong gehad, dus t zeg helaas niet veel over je "kans" Succes.
Wat voor onderzoeken hebben jullie verder al gehad? Zaad, samenleving, hormonen bij jou? Je hoort wel eens dat Clomid slechte invloed kan hebben op baarmoederslijmvlies, dus ik kan me wel voorstellen dat het prettig is om in elk geval 1 cyclus metingen van follikels en baarmoeder te hebben. Wat is het plan van het AMC na die 6 maanden? Op zich vind ik 6 maanden proberen met Clomid (op voorwaarde dat de rest allemaal in orde is) geen gek plan hoor.. zoals je zelf zegt, eigenlijk heb je nu pas 3 echte rondes gehad en had je dus gewoon heel veel geluk gehad als je nu al zwanger was geraakt! Succes! EDIT: bij mij werkte de Clomid niet (50 mg) of maar 1 ronde (100 mg) in die zin dat ik er geen eisprong door kreeg dus vandaar dat ik na 3 rondes ben overgestapt.
Dank jullie wel voor de reacties! @ tlc81 De samenlevingstest is 1x gedaan, nog ver voor ik uberhaupt Clomid gebruikte. Uitslag toen was slecht, geen 1 zaadje gevonden. Het AMC hecht daar echter geen waarde aan, aan die test. Dus het is sindsdien niet meer gedaan. Wil er zelf om gaan vragen voor komende ronde. @ Antares & Brabbel1988 thanks voor jullie bijdrage. Toch 'fijn' verschillende ervaringen te lezen vind ik, of die nou negatief of positief zijn. @ Jessie80 Mijn man zijn zaad is getest (prima), samenlevingstest dus zie boven, hormonen bij mij getest, HSG gehad, meerdere uitstrijkjes, meerdere echo's etc. Volgens 't ziekenhuis hebben wij alle onderzoeken behalve de kijkoperatie gehad. Allen, behalve dus de samenlevingstest, waren goed. Het plan van het AMC is nog niet echt bekend. Waarschijnlijk dan over op IUI maar dat is nog niet zeker. Ik vind het ook goed hoor, die 6 maanden proberen! Maar ik vind 't zelfs wat kort, aangezien het wel aanslaat. Ik zou zelf denken als het zo blijft aanslaan even 2 maanden follikelmetingen + bsv controle, als dat goed is nog een half jaartje extra. Ze zeggen toch altijd dat je het een jaar de kans moet geven zwanger te raken? Aangezien dit mijn eerste 'tellende' ronden zijn, zou ik zelf zeggen geef dit ook een jaar... Maar dat is mijn logica haha...ik ben geen fertiliteitsarts natuurlijk.