Ha dames, even een vraagje waar ik niet veel over kan vinden op internet. 23 Mei ben ik gecuretteerd na een zwangerschap van 10w2d. Nu hoor ik veel dat je cyclus in de war geschopt kan zijn, de eerste cyclus vaak langer duurt, de eisprong rond dag 21 komt.. Ik heb geen idee wat ik nu aan kan houden van eerste dag van de cyclus, dag van de curettage? En ik heb het idee dat ik al een aantal dagen vruchtbaar slijm heb, wat ik meestal de dagen voorafgaand aan mn eisprong heb. Kan het zijn dat na curettage je eisprong wel 'op tijd' springt? En zijn er dames die direct na een curettage zwanger zijn geraakt?? Ik lees nl niet zoveel positieve verhalen daarover dus zie het voor mezelf deze ronde ook niet zo zonnig in..
Ik kan je helaas geen antwoord geven over het zwanger worden na een curretage.. Zit er zelf ook op te wachten!! Ik weet wel dat ook ik ongeveer rond hetzelfde tijdstip als dat jij nu hebt, een soort van vruchtbaar slijm verloor. Ik dacht ook dat het mijn ei sprong was en dat deze netjes op tijd was.. Maar achteraf gezien kon dat helemaal niet, omdat ik nog 4 weken met het hcg hormoon in mijn lijf liep.. Ik ben dan ook na 47 dagen eindelijk ongesteld geworden. Je moet de dag van de curretage als 1e dag van je cyclus nemen.. Maar de vraag is of het allemaal al gelijk op orde is! Er zijn wel verhalen hoor dat vrouwen gelijk zwanger raken, heb ze zelf gelezen!! Maargoed na een curretage wisselt het heel erg.. Succes!!
Claudia88, dank je wel voor je berichtje Balen he die onzekerheid daarna nog.. bij mn vorige mk was ik wel direct zwanger en hele korte cyclus maar toen kwam het gewoon allemaal vanzelf..nu ik gecuretteerd ben merk ik dat t allemaal anders is. Hcg is sinds van de week helemaal uit mn lichaam (vorige week al heel licht), daarom zou het ook wel kunnen kloppen, of eigenlijk hoop ik dat gewoonn heel erg, dat ik toch nog een eitje krijg. Hopelijk wordt jou cyclus deze ronde ook weer normaal!
He meid wat heftig voor je! Hoe gaat het? Mijn cyclus is na de curettage helemaal door de war geschopt. Ik had er op gerekend dat mijn cyclus na de curettage wat langer op zich liet wachten, maar na de eerste menstruatie werden ze alleen maar langer (zie onderschrift). Ook ik had gehoopt dat ik snel weer zwanger zou zijn, aangezien je extra vruchtbaar schijnt te zijn na een mk/curettage. Ik heb een kuur gehad en zou vandaag ongv moeten worden (onttrekkingsbloeding) maar nog steeds niets. De tekenen van een eisprong klopten ook van geen kant meer (slijm, hoge libido). Voor jou hoop ik uiteraard dat het allemaal meevalt!! Een mk is namelijk al pijnlijk genoeg! Heel veel sterkte!
Het werd mij afgeraden om zwanger te worden na een curretage. Iets met de innesteling, geloof ik. Na een miskraam zou ik er maling aan hebben, maar na de curretage voelde het voor mij inderdaad beter te wachten. Je baarmoeder is toch flink onder handen genomen.
Heel veel sterkte met het verwerken van je curretage, het is een zware en verdietige tijd. Mijn cyclus was gelijk weer normaal na de curretage die ik heb gehad. Na twee weken moest ik op controle, en zag de gyn mijn ei al klaar zitten om te springen. Dat zelfde ei ben ik nu aan het uitbroeden, en zal over enkele weken uitkomen. Het kan dus wel. Ik hoop dat je ook snel weer een normale cyclus hebt, en snel zwanger bent.
Tupp, hier zei de gyn gelijk 'er staat je lichamelijk gezien niets in de weg om direct opnieuw zwanger te worden'. Starling, fijn om een positief bericht te horen! Het kan dus wel!! Was je de eerste weken weer erg onzeker? Lellebel, had je de eerste ronde gewacht, of had je geen ei? Fijn dat je ook zo snel weer zwanger bent geraakt!!
Ik was meteen weer zwanger, zonder tussendoor ongesteld geweest te zijn. Ben nu bijna uitgerekend. Het kan dus wel. Ik ben gecuretteerd met 14 weken voor deze zwangerschap, was binnen 2 weken al weer zwanger blijkt achteraf. Succes!
Hier ook... Dacht zelf wel dat ik één cyclus wilde afwachten. Vooral om zeker te weten dat alles weer in orde is. Maar nu heb ik die knop omgezet en we zien t wel weer... Dus gewoon gemeenschap gehad, zonder te plannen... *wish upon a star* stiekem hoop ik dat t raak is maar ik heb geen idee van mijn eisprong...
Hallo meid, Wat naar dat je een miskraam hebt gehad Ik ben ook gecuretteerd 19-3-2012. Mijn eisprong was meteen op dag 9-10 maar niet geklust vanwege bloedverlies. Mijn cyclus die maand was 21dg,dus niet zo lang. Maand erna weer meteen zwanger Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!
@ mamsie.. Ik ben de eerste periode echt verschrikkelijk onzeker geweest.. het was echt een drama.. Gelukkig mocht ik daarom wat vaker om een echo komen, heb toen ongeveer elke 10 dagen een echo gehad. Vanaf 12 weken kon ik het hartje goed zelf horen met de angelsound. Dat heb ik gedaan tot ik hem echt voelde schoppen. Toen was ik pas gerust gesteld. Ik had er veel moeite mee om mijn lichaam te vertrouwen, aangezien ik de zwangerschap daarvoor me zo zwanger voelde, dus de MA kwam bij mij echt als donderslag bij heldere hemel.
@Lucymila, hopelijk gewoon gelijk raak voor! Ik weet uit ervaring dat dat een hele grote troost is na een miskraam.. @babyangel, had jij van jezelf ook altijd zo'n korte cyclus? Als hij zo kort is is het ook minder erg om er eerst eentje over te slaan @starling, je echt vervelend als je lichaam je zou voor de gek houdt, ik had ook precies hetzelfde. Voelde me zelfs na de curettage nog zwanger Maar fijn dat je nu lekker af mag tellen, echt zo leuke bijzondere tijd joh, is het je eerste kindje? Geniet lekker van de laatste weekjes want je gaat het nog missen straks