Ook ineens in het ICSI-traject... wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kaila, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest, en daar kwam ik echt totaal lamgeslagen vandaan...
    De zaadjes van manlief zijn zó slecht (0,2 mil) dat we meteen na Clomid nu over moeten op ICSI.
    Ik had me helemaal ingesteld op IUI, dus dit is een flinke tegenvaller.

    En nu wil ik mijn ei kwijt!! :)
    Heel graag zou ik met een paar meiden die in het zelfde schuitje zitten kletsen, het liefst nog in een afgeschermd clubje, zodat het wat meer privé blijft. Veel groepjes hier zijn al zo veel pagina's verder, dat ik het maar even opnieuw probeer.
    Wie heeft een clubje of wil mee kletsen? :)
     
  2. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ahem. Lekker dan ook dat ik het meteen verkeerd schrijf in de titel... :D
    Beetje jammer dat ik dat niet meer kan veranderen.
     
  3. Muzieknootje

    Muzieknootje Bekend lid

    26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hoi Kaila,

    Gezellig, ik schrijf ook mee :)
    Wij hier ook naar icsi, of zoals jij het schrijft isci ;).
    Ook wel onverwachts voor ons..
    Is die 0,2 miljoen voor of na opwerking? Hier heeft manlief ook zeer weinig goede zaadcellen.. Ook ongeveer 0,1 miljoen na opwerking.

    Wij hebben helaas nog geen afspraak gemaakt voor de punctie en terugplaatsing want we komen eerst nog op de wachtlijst voor de fertiliteitskliniek denk ik. En aangezien we in Gent willen blijven is de wachtlijst lang en duurt een intakegesprek nog 5 maanden (horen we om ons heen)

    Als er meerdere meiden zijn is een besloten clubje wel beter denk ik :)
     
  4. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ik wil ook wel graag mee schrijven.
    Bij ons kwam het ook totaal onverwachts:$
    Al had ik er wel ergens rekening mee gehouden dat het bij ons niet vanzelf zou gaan omdat ik al een sinds 2009 weet dat ik endometriose heb. Dus toen we de naar het ziekenhuis gingen voor de uitslag van vriendlief zijn zaad, zei ik nog: Wat maak je je nou druk? We weten toch al dat het probleem bij mij ligt?

    En toen bleken zijn zaadjes ook niet zulke beste zwemmers:(
    En dan BAM zo ineens in het ICSI traject zonder dat je nog iets anders hebt mogen proberen. Aan de ene kant wel goed maar aan de andere kant ook eng omdat het voor de meesten toch wel een van de laatste behandelpogingen is.;)

    Ben op dit moment 9 dagen aan het stimuleren met Gonal-F, en gister op de echo 10 follikels gezien. Wordt allemaal wel heel spannend nu.

    Maar moeten jullie echt 5 maanden wachten voor alleen een intake??
     
  5. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Toen wij de MMM ingingen omdat het thuis niet lukte bleek na onderzoek dat allebei mijn eileiders dicht zaten. Zo vergroeid dat natuurlijk zwanger worden niet ging. Dus wij zaten BAM! in IVF/ICSI. Vanaf dat moment heeft het 3jr geduurd. Een hele zware tijd, maar we hadden geen keus.. Zonder hulp zou dat kindje er sowieso niet komen.
    Ik ben er lange tijd heel erg verdrietig over geweest dat ons kind niet 'gewoon' in ons bed gemaakt zou worden. Maar uiteindelijk realiseerde ik mij dat ook IVF/ICSI kindjes uit liefde ontstaan, ook al is het in het lab.

    Heel veel sterkte dames!
     
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heftig en dubbel gevoel he? Eerst de enorme schrik en teleurstelling om je lijf en dan de schrik van meteen de zwaarste fertiliteits behandeling die er is. Althans zo heb ik het ervaren.

    Door de vervroegde overgang was het voor ons ook ivf of niets. Toch, naar mate ik vertrouwder raakte met doktoren, ziekenhuizen en medische termen zag ik ook de voordelen. Met ivf/ ICSI is de slagingskans ook veel groter dan met IUI. Je bent in zulke goede handen tijdens een poging, dat is met IUI en clomid wel anders. Dat is bijna lopende band werk.

    Heel veel succes en sterkte met de behandeling. Ik hoop dat het net als bij ons gewoon meteen prijs is!
     
  7. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    @Muzieknootje:
    De 0,2 mil was na opwerking, gelukkig. Toch schrok ik ervan, want een paar maanden geleden was het nog 3-4 mil. Vind ik toch wel een groot verschil, hoewel het toen ook niet echt goed was natuurlijk.
    Wat balen dat je zo lang op de wachtlijst moet!! Ik vind 5 maanden ook echt lang, joh...

    En over het besloten clubje: zodra er nog een paar meiden zijn die mee willen kletsen zal ik die maken! :)

    @Endo3:
    Een klap is dat ja... wanneer het van beide kanten niet goed blijkt te zijn. Ik baal er hier ook zo van! We zeiden hier al: 'soort zoekt soort, blijkbaar'... ;)
    Hoe bevalt het spuiten bij jou? Ik zie daar zo tegenop!!! Gisteren de prikles gehad in het ziekenhuis, maar ik kneep hem echt. Ik zie daar misschien nog wel meer tegenop dan de punctie bijvoorbeeld.
    Hier hoef ik gelukkig niet te wachten, ik kan waarschijnlijk komende maand al terecht bij de kliniek.

    @Hilly: dank je :)

    @Klaasje: fijn om nog een succesverhaal te lezen, ik hoop dat het bij ons ook meteen lukt!
     
  8. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    He Kaila,

    Het spuiten valt echt wel mee. Mijn vriend geeft mij iedere ochtend de injecties en ik moet wel zeggen dat als ik hem in de ochtend de trap op hoor komen dat ik denk: Bah! Daar gaan we weer. Maar het is eigenlijk ook zo gepiept hoor. Ik spuit zelf met Lucrin en Gonal F. Nou de Lucrin kan soms een beetje venijnig zijn maar de Gonal F zit in zo'n pen en daar voel je echt bijna niks van;)

    Ik ben nou in totaal 20 dagen bezig met injecties, waarvan 10 met Gonal F, en morgen weer naar de kliniek voor een echo. Ben echt weer heel benieuwd. Ik ben juist zo zenuwachtig voor de punctie. Pfffff kan er nu al echt over liggen piekeren.

    Fijn dat jullie ook zo snel kunnen starten! Heel veel succes!!
     
  9. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Spannend joh, Endo3! Ik hoop dat je follikels mooi gegroeid zijn!
    Heb je al enig idee wanneer de punctie bij jou gaat plaatsvinden?
    En dat komt vast goed joh! Ik snap je zenuwen wel hoor, ik vind op dit moment alles nog heel spannend, maar goed, hopelijk wen ik er ook snel aan.
    Mijn vriend bood ook al aan dat hij wel wilde spuiten, ik hoop dat hij dat straks nog steeds wil.
    Volgende week weer een gesprek voor de laatste vragen en denk ik ook het vastleggen van de eerste data voor echo's enzo. Ik hoop dat ze me dan nog een priklesje willen geven, zodat mijn vriend het ook even kan 'oefenen' voor hij die naald er echt in moet zetten
     
  10. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Kaila voor jullie breekt nu ook een heel spannende tijd aan.

    Ikzelf heb nog geen idee wanneer de punctie is, het kan zijn dat ze me dat morgen vertellen maar het kan ook zijn dat ik nog even door moet stimuleren. Maar ik zal je op de hoogte houden;)

    Wat die prikken betreft, gewoon zeggen dat je er tegen op ziet en graag nog een keer uitleg wil hoe je ze het beste kan zetten. Dan leggen ze het gewoon nog een keer uit. En als ik in de ochtend voor echo heen moet dan mag ik de Gonal F nog niet zetten maar dan laat ik hem altijd door een van de zusters zetten. Echt no way dat ik dat zelf ga doen:D

    Ik moest bij het laatste gesprek gewoon wachten op mijn menstruatie en toen begonnen met pil, en van daaruit kreeg ik de data's voor de hormooninjecties, echo's etc.

    Maar ja dat gaat overal weer anders. Heel veel succes in ieder geval!
     
  11. endo3

    endo3 Actief lid

    7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Oke morgen is het dan zover! Het gene waar ik in deze behandeling het meest tegen op zie. En dat is dan nog zacht uit gedrukt. Doodsbang ben ik en nu al op van de zenuwen. Maar het moet toch gebeuren. De eicelpunctie is dus morgenochtend. Gisteren de laatste spuiten gehad en gisteravond de Pregnyl gespoten. Heeeeel erg spannend nu. Hoe is het nu met jou Kaila? Heb je het 2e gesprek al gehad?
     

Deel Deze Pagina