Pcos

Discussie in 'De lounge' gestart door toch3, 29 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn jongste was mijn enige eisprong in 2,5 jaar

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.303
    17.195
    113
    Jammer.
    Wel balen zeg dat ze zo afwachtend zijn daar.

Eigenlijk een toevalstreffer dus op dat moment?
    Hm er is op schildklier geprikt, die was goed. Testosteron is niks over gezegt.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.303
    17.195
    113
    Al die tijd ook geen bloeding gehad?

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Eigenlijk inderdaad een toevalstreffer. Als mijn man niet ziek was geweest, hadden we misschien eerst via de natuurlijke weg héél lang moeten proberen. Nu moesten we gelijk naar het ziekenhuis voor ICSI. En als een wonder was dat 2x gelijk raak.

We grappen wel eens tegen elkaar: het is maar goed dat we beiden 'iets' hebben, anders waren we samen super vruchtbaar geweest :roflmao:

5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ja klopt, heb ook een teveel aan mannelijk hormoon en dat proberen ze nu te onderdrukken dmv metformin

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Heb je er erg last van, het teveel en/of de medicatie?

Ik heb er gelukkig geen last van. Uiterlijk sowieso niet en misschien innerlijk een beetje, maar dat kan ook door andere dingen komen (karakter, opvoeding?). Ik herken mezelf namelijk totaal niet in sommig typisch vrouwen-geneuzel. Uren voor de spiegel staan, oeverloos geouwehoer over niks, roddelen over anderen, etc. Ik ben behoorlijk no-nonsens en praktisch ingesteld. Ik lijk in sommige situaties meer een man dan een vrouw, grijns.

Maar dus géén idee of dit testosteron-gerelateerd is. Misschien voor iemand wel of niet herkenbaar?

7. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Haha dat is wel herkenbaar :p ik ben ook meer 'man' dan vrouw, gelukkig niet op uiterlijk gebied of qua haargroei xD maar ook heel simpel, geen drama, gewoon eerlijk in je gezicht ipv achter je rug om roddelen en in je gezicht poeslief zijn (ik merk ook meteen als iemand nep tegen mij doet en dus achter mijn rug om over mij lult), mijn vriend zegt ook vaak dat hij nooit meer zo iemand als mij gaat vinden hahaha we hebben eigenlijk vrijwel nooit ruzie of gezeik, laten elkaar heel erg vrij, ik ben geen jaloerse bitch. Uren voor de spiegel kan ken ik ook niet, en nagels, wimpers, haren etc zijn voor mij ook niet zo belangrijk, als ik maar verzorgd ben en lekker ruik haha. Geen idee of dit er mee te maken heeft overigens. ;)

ik ben momenteel even gestopt met de metformin omdat ik maandag vreselijke pijnen rondom mijn baarmoeder had en gisteren ben ik daarvoor langs de endocrinoloog geweest en zij gaf aan dat dit niet normaal is en ik een echo moet regelen om te kijken of met mijn eierstokken wel alles goed gaat. dus morgen heb ik een echo ertussen door gekregen, als alles goed is of niet veranderd mag ik in of na mijn vakantie weer beginnen, helaas weer van voor af aan, maar dan met een extra tussenstap.. dus ipv 2 halve naar 2 hele tabletten per dag eerst een halve en een hele per dag . en kijken of mijn lichaam dat aan kan. zo niet, dan blijf ik op 2 halve hangen of ik krijg een andere medicatie.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    En een zwangerschap. Maar 2x een onttrekkingsbloeding opgewekt

9. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Bij mij lijkt het gezonder eetpatroon en veel beweging wel degelijk een gunstig effect te hebben op mijn vruchtbaarheid. Was binnen 2 maanden zwanger na aanvang van mijn nieuwe werk (postbezorgen) en gezonder eetpatroon.
    In 2003 was ik binnen 3 maanden zwanger nadat ik gezonder ging eten en 15 kg was afgevallen.

De gynaecoloog (tevens fertilliteitsarts) onderstreepte het de vorige week ook dat ik nu na 13 jaar spontaan zwanger ben geraakt, omdat ik mijn eet en bewegingspatroon had omgegooid.

toch3 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb zelf waarschijnlijk geen pcos, wel wat trekjes ervan (gewichtsproblemen en overbeharing), maar was 9 jaar geleden snel zwanger. Daarna nooit meer geprobeerd. Maar mijn zusje (superslank) heeft het wel. Er werd tegen haar gezegd dat t erfelijk was uit de vrouwelijke lijn. Maar ik was dus snel zwanger en onze moeder ook en onze oma ook. Nu kwam ik zondag meerdere artikelen tegen van mensen met pcos die veel soja producten gebruikt hadden. Iemand hier ervaring mee?

Deel Deze Pagina